Autosalon Ženeva 2014: unikátní Quant e-Sportlimousine

Studie Quant se na autosalonu Ženeva objevila už v roce 2009. Tenkrát šlo o spolupráci švédského výrobce supersportů Koenigsegg a německé společnosti NLV Solar. Ženeva 2014 nabízí novinku v podobě QUANT e-Sportlimousine.

Koncept Quant e-Sportlimousine představený na autosalonu Ženeva 2014 využívá k pohonu redox flow palivové články
foto: nanoFLOWCELL

Na autosalonu Ženeva 2014 je studie jménem Quant e-Sportlimousine dílem lichtenštejnské výzkumné a vývojové společnosti NanoFlowcell AG. Ta se primárně zabývá vývojem nového typu průtokového palivového článku (flow/redox).

A nový Quant je ideálním demonstračním strojem. Čtyřmístné sportovní auto měří úctyhodných 5,25 metru, hmotnost je 2275 kg. O pohon se starají čtyři elektromotory, každý v jednom kole. Celkový výkon je 644 koní při zrychlení z 0 na 100 km/h během 2,8 vteřiny. Max. rychlost: 380 km/h.

Obrovské dveře typu gullwing nabízejí do vozu snadný přístup. O pohon se stará jedinečný systém pohonu nazvaný nanoFLOWCELL. Ten funguje jako kombinace palivového článku a baterie. Tekutý elektrolyt je uskladněn ve dvou nádřžích a pumpován skrze palivový článek.

Díky tomu nabízí auto na jedno natankování energii až 120 kWh a dojezd až 600 km. Otázkou nicméně zůstává jak se vlastně doplňuje palivo a o jaké konkrétně palivo jde. Tady ale firma nenabízí žádné podrobnosti. Do komerčního nasazení chce ale svůj pohon dostat už během příštího roku.

5 Comments on “Autosalon Ženeva 2014: unikátní Quant e-Sportlimousine”

  1. Uvažuji správně že toto
    Uvažuji správně že toto vozidlo je o 175kg těžší než Model S s 85kWh baterií, tj. když to váhově přepočítám z dnešních 141kWh/kg baterie Modelu S tak se dostanu někam ke 110kWh baterii a to mi těch 600km NEDC spolehlivě dá.

    Nehledě na to, že Panasonic ke konci min. roku „potaji“ vypustil 13Wh články velikosti 18650, které mají opět vyšší hmotnostní hustotu energie někde kolem 275 Wh/kg.

Napsat komentář