Facelift Kia Soul EV pro rok 2018: poslední do party

auto elektromobil Kia Soul EV facelift 2018

Kia Soul EV je taková popelka mezi elektromobily. Nikdo si jí moc nevšímá, ale má co nabídnout. Bude také poslední do party, kdo by měl přijít s navýšením kapacity baterie a tedy i dojezdu.

Facelift elektromobilu Kia Soul EV by mohl přijít už příští rok, kromě nové fasády a interiéru bude znamenat především větší baterii. Jak moc? Zatím můžeme jen hádat.
foto: Kia

O faceliftu elektromobilu Kia Soul EV pro rok 2018, který by se mohl objevit už příští rok, se nyní konečně začíná hovořit. Kia Soul EV se prodává v jen na vybraných trzích a ani v Evropě není vidět tolik jako ostatní auta na baterky.

Což je s podivem, protože je to auto, které má co nabídnout. Ať už je to 27kWh li-ion polymerová baterie, sedmiletá záruka nebo reálný dojezd až kolem 190-200 km. Jako jeden z mála elektromobilů umí také CHAdeMO 100 kW.

V lednu 2016 překonala Kia Soul EV už 10 000 globálně prodaných kusů. Pro jihokorejskou automobilku je to tak spíš pomyslný lakmusový papírek, o čemž vypovídá i omezený prodej ve Spojených státech.

Co lze tedy čekat od faceliftu? Podle předběžných spekulativních informací samozřejmě zvýšení kapacity baterie, a to možná až na 35-40 kWh. To by znamenalo zvýšení reálného dojezdu ke 300 km a možná i lehce přes. Kromě toho by měla nová Kia Soul EV získat i mírně upravený vzhled exteriéru a interiéru.

Nová verze Kia Soul EV bude muset bodovat jak proti updatům starších elektromobilů Nissan Leaf, Renault Zoe, BMW i3 či Volkswagen e-Golf, tak především proti nově příchozím: Chevrolet Bolt a Tesla Model 3.

33 komentářů u “Facelift Kia Soul EV pro rok 2018: poslední do party”

    1. No technologicky v tom není
      No technologicky v tom není vůbec žádný problém. Pokud se odprostíme od invektiv jako je naprostá nekompetentnost šéfů v automobilkách, kteří samozvaně rozhodují o tom co je pro elektromobil správné a co ne, tak jeden z reálných problémů je že USA a Japonsko, jakožto současní lídři v elektromobilitě a zároveň největší trh pro EV nepoužívají 3 fázový rozvod a tak nemají potřebu to řešit.

      1. To by se dalo omluvit,
        To by se dalo omluvit, ikdyž je to neomluvitelné, u Japonských a Amerických aut. Ale né u Evropských, čest výjimce Renaultu Zoe. Zvláště, když palubní dobíječka je technicky ta méně náročnější polovina frekvenčního měniče. A USA i Japonsko patří k lídrům ve výrobě frekvenčních měničů. Také bych to viděl v totální nekompetentnosti vedení vývoje automobilek, zvláště při holedbání se celosvětovými modely. Škoda no. 🙂

  1. Je potěšující, že nová
    Je potěšující, že nová generace má přibližně dvojnásobný dojezd oproti generaci první. Tj. dvojnásobek za pět let. To je moc dobrý začátek. Příští generace může mít dojezd kolem 500km a pak už to nemá cenu dále navyšovat. Mezití zhoustne síť nabíječek a zřejmě se i zkátí doba nabíjenní. Komu bude vadit čekat, ten si EV stejně nekoupí.

  2. Používám Kiu Soul od
    Používám Kiu Soul od května 2016 a najel jsem za 4 měíce 18 tis km. Možná to bude znít neuvěřitelně, ale v létě bez klimatizace po městě jsem najel na plnou baterii 230 km a u nabíjecí stanice mi počítač ukazoval 1% dojezdu. Rozhodně jsem nebyl brzdou v městském provozu. Když jezdím dálkové trasy po dálnici, tak je dojezd samozřemě menší, ale bez problému ujedete 160 km a město vždy kolem 190 – 200 km. Jsem nyní zvědav jak to bude vypadat při nižších teplotách. Nicméně jsem i testoval Nissan Leaf a co se týče prostoru pro řidiče, daleko více místa, lepší pozice za volantem. Ačkoliv mám radši japonce nežli korejce, tak v tomto případě daleko lepší, jak použitým materiálem palubka komplet z měkčeného plastu větší možnosti nastavení sedaček a hlavně volantu. Co mi u této starší verze vadí je rychlonabíjení – při 83% vypýná a po opětovném zapnutí již nabíjí velmi pomalu, že je paradoxně rychlejší v poslední fázi použít 6,6 kW palubní nabíječku, která jede úplně do konce na maximum, také zvláštní jev, řešil jsem to u zastoupení, ale bylo mi řečeno, že je to v pořádku.
    Pakliže bude nová verze s baterií 35 – 40 kW, určtě zajímavé. Až bude Tesla model 3 na silnicích, v autosalonech a u opravdových majitelů, tak lze srovnávat, v tomto případě mě už unavuje neuvěřitelně zdlouhavá virtuální propagace něčeho, co „nikdo“ neviděl. Nikdo zatím nemá a do té doby bude určitě spousty zajímavé konkurence…. Až budu moci OPRAVDU vyzkoušet, co Tesla model 3 umí, tak budu mít s Kiou najeto bez problému 100 tis km a nechám se překvapit.

    1. Diky za info nejste prvni
      Diky za info nejste prvni kdo to tu pise a ja to chapu. Skoda ceny kufru a jeste by to chtelo o chlup vetsi baterii. Jinak me se ale neliby interier a na to clovek kouka porad leaf je levnejsi ma pekny interier cerna barva hlavne atd.. Jinak on Bolt take neni v interieru nic extra 🙂 nejlepsi design ma model 3 to je krasavec 🙂

  3. KIA SOUL
    Změny pro

    KIA SOUL

    Změny pro modelový rok 2017 jsou:

    – V případě rychlodobíjení (DC) se zvýšila max. možnost nabití baterií až na 94% kapacity z původních 80%

    – Nová generace systému VESS (virtual engine sound systém – virtuální zvuk, který EV vozidlo povinně musí vydávat)

    – Zamknutí kabelu v zástrčce vozu v momentě dobíjení vozu

    Skladové vozy pro ČR nejsou k dispozici, pouze na objednávku, dodání 4 měsíce. Ceník zůstává stejný.
    Ovšem množstevní slevy již od dvou kusů od 10% z ceny.

    21.9.2016 dostali prodejci tyto informace, plus povinnost mít u svého salonu nabíječku do konce roku 2016. Jakou a zda veřejnou ještě není jasné, může se lišit podle prodejce.

      1. Na tie idiotske zvuky
        Na tie idiotske zvuky elektromobilov sice existuje europska legislativa ako draft, ale nebola zavazne schvalena. Verim, ze ani nebude. Tesla z principu odmieta davat do svojich elektromobilov akekolvek zvukove hluposti. Moderne spalovacie automobily uz maju tak zatlmene motory, ze ich pri okolitom hluku v meste nepocut. To znamena, ze aj do „tichych“ spalovakov by vyrobcovia museli davat generatory zvukov.

        1. Ten zvuk pro EV schvalila
          Ten zvuk pro EV schvalila OSN a plati celosvetove. EU jakozto soucast OSN musela povinnost zapracovat do legislativnich norem pro vsechny staty EU.
          Uz zase se tady nadava na zlou EU.
          V CR stale nekdo musi stvat proti EU. Co je podle vas prinosne?
          Nejake vychodni spolecenstvi? Hnus.

          1. OSN moze davat len
            OSN moze davat len doporucenia, tiez EU navrhuje legislativu a nakoniec ju musia schvalit jednotlive staty.
            OSN dala navrh v marci 2016
            http://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/doc/2016/wp29/ECE-TRANS-WP29-2016-026e.pdf
            EU schvalila pouzivanie zvukov v roku 2014 s prechodnym obdobim do 2019, US v r. 2015 s ucinnostou 2018. Terminy sa posuvalju raz dopredu, raz dozadu. V sucasnosti ziadna legislativa vyrobcom neprikazuje zvuky instalovat. Na vacsine aut kde su instalovane sa daju vypnut a napriklad Tesla ani VW ich vobec nema instalovane. Uvidime ako to nakoniec bude. Ja dufam, ze tie idiotske zvuky nakoniec nebudu, pretoze by ich museli mat instalovane aj moderne premiove fosilne vozidla. Je sice jasne, ze ICE lobby este bude robit zle, ale dufam, ze zdravy rozum sa presadi.

            1. Ono to je jeste
              Ono to je jeste dynamictejsi. nejenom ze se zastoupene staty v OSN dohodly na zavedeni AVAS, ale v zari 2016 se dokonce dohodly, ze vypinac zvuku bude zakazan.
              OSN sice nevydava zadnou zavaznou legislativu, ale funguje to tak, ze kdyz se staty na necem v OSN dohodnou, tak se zaroven zavazaji aby to bylo zakotveno v narodnich legislativach vsech statu.
              Mam novejsi dokument:
              http://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/doc/2016/wp29grb/ECE-TRANS-WP29-GRB-62e.pdf
              Generator zvuku AVAS ma fungovat do 20 km/h. Takze nejake dlouhodobe bzuceni nebude. Akorat nevim, jak to bude pri stani v kolone. Zda pri 0km/h to bude mlcet, nebo kvikat. To by bylo samozrejme neprijemne. Ale pri jizde 1 az 20 km/h by to bylo OK.
              Edit: nejvetsi „zasluhu“ maji zastupci slepeckych organizaci. Coz se jim doopravdy nedivim.

    1. Tak k odpovědi: KIA má
      Tak k odpovědi: KIA má servis a prodejny v každém alespoň trošku větším městě, 7 let záruku, seženete i předváděčku za „levnější“ peníz….. Ukažte mi tohle u Tesly. Byť má jejich nabíjecí stanice, ale ne u nás a v „mém“ rajonu. Přeci nepojedu jakože zadarmo nabíjet 100 km. Jejich nejbližší servis je někde v Rakousku nebo v Německu, to samé nákup. Takže tak.

Napsat komentář