Autosalon Paříž 2016: nový Renault Zoe s dojezdem 320 km

Letošní pařížský autosalon se ponese ve znamení elektromobility. Mercedes i Volkswagen chystají velké věci, pozadu nechtějí zůstat ani domácí automobilky.

Elektromobil Renault Zoe patří mezi nejprodávanější v Evropě, zejména doma ve Francii. Celkem se ho prodalo už přes 50 000 kusů.
foto: Renault

Aliance Renault-Nissan představí velmi pravděpodobně novou verzi elektromobilu Renault Zoe s dojezdem až 320 km. Není ale jasné zda jde o reálný dojezd, nebo NEDC hodnotu.

Malý rodinný pětidvěřový hatchback se dnes prodává s NEDC dojezdem 240 km od €21 900 plus €49/měs. za pronájem 22kWh baterie. Navýšení kapacity baterie alespoň ke 30 kWh je logický krok ve světle konkurenčních elektromobilů.

BMW i3 má nově 33kWh baterii a dojezd 200 km, nejnovější verze Nissan Leaf přichází s 30kWh baterií, na konci roku se nejspíš objeví Volkswagen e-Golf s 300 km dojezdu.

Na konci roku navíc přijde na trh Chevrolet Bolt, resp. do Evropy začátkem roku 2017 v podobě Opel Ampera-e. A za další rok pak Tesla Model 3. Oba tyto vozy slibují přes 350 km reálného dojezdu, Bolt dokonce 380 km.

87 Comments on “Autosalon Paříž 2016: nový Renault Zoe s dojezdem 320 km”

  1. ZOE – 2017
    Trosku vratim

    ZOE – 2017
    Trosku vratim tema k ZOE. ;o) Ted jsem mluvil s dealerem v Rakousku a uz maji potvrzene, ze ZOE 2017 bude mit vetsi dojezd. Nerekl primo vetsi baterii. ;o) To ze nikdo primo nerekl. Udajne ma jit o vylepsene baterie od LG (konstrukce a slozeni), efektivnejsi motor, snizeni spotreby auta – LED, …
    Model 2017 ma mit konecne vyhrivane sedacky. Swiss edition je jiz nyni v nabidce ma od 1.9.
    A ted to nejpodstatnejsi, ale berte to „jedna pani povidala“ a pockame si na Pariz, kde se ma ofiko verze 2017 predstavit. Mozna rikal neco ze bude tiskovka o den drive, nebo na autosalonu, ale to jsem mu spatne rozumne.
    Udajne na byt moznost koupe s baterii a co vic, udajne se ma nabidnout odkoupeni i stavajicim majitelum. Vsichni dealeri pry udajne sijou do importera, ze je dost problem ZOE prodavat. Spatne se i prodava potom do druhe ruky. Ze maji nejake statistiky ze servisu, ze s tim nikdo nenajede vic jak 30000km za rok (az na par vyjimek) v 80% do 20000km a kdyz si i rakusak vynasobi pronajem poctem mesicu a let po ktere ma garantovanou vymenu po klesnuti kapacity, tak je to drazsi, nez spalovak s naftovym motorem. Neco mi rikal, ze ten pronajem vychazi 15000 EUR a to zaplati jen za pronajem a nemaji porad nic. Auto bez baterek. Moc tomu tedy osobne neverim, ale vzhledem k tomu, ze Nissan je s Renaultem v EV v holportu, Flex verze leafa taky moc nejede, tak bych tomu rad veril. ;o)

  2. Ahoj ve spolek. Jestli se
    Ahoj ve spolek. Jestli se mohu také zapojit do debaty, tak prodloužení dojezdu není jenom kosmetická záležitost i za předpokladu, že bude do budoucna hustá síť dobíjecích stanic. Své opodstatnění to má i z hlediska frekvence dobíjení, při jízdě na krátké vzdálenosti. Dám příklad: pokud budu jezdit s EV okolo komína cca do 60 km denně, tak mi bude stačit u auta s reálným dojezdem cca 400 km dobíjet 1x – 2x týdně a to už má význam z hlediska výdrže baterie. Dále pokud bych měl jako že mám domácí FVE tak jelikož zpravidla domácí FVE je o výkonu do 5KWp, tak budu moci dobíjet pomalu a postupně vždy když bude hezky včetně víkendů (celodenně nebude-li nějaká jízda) a v neposlední řadě bude moci auto fungovat jako zásobárna energie aniž by se člověk bál, že nedojede kam bude potřebovat.

    1. Zkuste malinko prisetrit a
      Zkuste malinko prisetrit a pockat a ceka na vas fiat 500. Ovsem je to 3dvirko a tak nevim zda deti nalezou sami do sedacky. Ted jsem koukal a uz se prodavaji za cca 170.000,-
      Jinak je to nejaka prestavba jak pise podemnou. Videl jsem twingo, saxo, 106, clio,…
      saxo – 4/1997 – 55324km – 1850 EUR. ovsem zase 3dvere.
      106 – 11/1997 – 80000km – 2000 EUR – 3dvere
      saxo – 8/1999 – 59500km – 3200 EUR – 3dvere

      pro vas asi nejlevnejsi co jsem na rychlo nasel
      saxo – 5/2001 – 77000km – 5500 EUR – 5dveri – tj. cca 160000,-

      nebo jeste me napadlo – pockat az CNB prestane delat blbosti. ;o) Razem by tohle auto bylo za 140.000,-

      1. Děkuju moc za vyhledání,
        Děkuju moc za vyhledání, ty troje dveře by asi nevadily, děti už by tam vlezly sami, já je vždycky jenom poutám, to bychom asi taky zvládli. A ta cena 2000EUR je už celkem lákavá. Je teda otázka, kolik by stála údržba, aby se do toho nemuselo investovat moc peněz dál – nájezd by byl počítám tak do 5000km ročně (možná dokonce do 3000km)- kolik to tak může mít dojezd – okolo těch 40km? A můžu poprosit o odkazy?

        1. Nz. Ten dojezd 40km asi da
          Nz. Ten dojezd 40km asi da snad uplne vsechno. ;o) U jednoho z tech aut bylo napsano 55-75km dle rocniho obdobi a profilu jizdy. Jedine co bych asi resil je stav baterii. U tak stareho auta nemuzete cekat ze se nic nestane. Ale zase je plno dilu z vraku za par korun. Co se tedy neeletrickych casti auta tyka.

          odkazy jako neregistrovany zasilat nemohu. mobile.de, tam si dejte hledat jen elektro a cena od 1000 eur do 5000. bude to par stranek a jiste tam ty auta objevite. Ted jsem na ne koukal.

  3. Pomalu se ukazuje jak
    Pomalu se ukazuje jak automobilky lzou. Odborari z Daimler benz si stezuji, ze zavedenim EV prijde spousta lidi o praci, protoze vyrobit spalovaci motor je 10x narocnejsi na praci nez elektromotor. A jak je tedy mozne, ze ty EV jsou o hodne drazsi nez spalovaky? Cela ta automobilova lobby prachsproste lze a brani pokroku. Oni z nas delaji rukojmi. Kdyz se ale neprizpusobi, tak koupime jinde 🙂
    Nokia, Kodak, Daimler Benz, VW …

  4. Jestli se mohu pridat… K
    Jestli se mohu pridat… K tomu dojezdu: Jizdu autem beru jako nutnost, doby, kdy me to jako nactileteho jsou tytam. Ma auto 2 roky stare, 95% cesta do prace 30 km a zpet, 2x cesta cca 100 km tam a 100 km zpet, 2x 150 tam a 15o zpet, 1x za tu dobu 400km ze zapadnich cech na moravu a zpet, jinak obcasna cesta 6o km do nejblizsiho Makra cca 3x za rok… tech 150 km je na letiste, nikam jinam nehodlam jezdit autem… Resume: Jsem cekatel na TM3, pres noc v garazi, pri dojezdu 300 real. vubec nebudu resit nabijecky a budu happy, ani pripadny pausal na SC si nedokoupim…

    1. tiez som cakatel na TM3
      tiez som cakatel na TM3 (akurát mi prišiel skicar), ale nechapem preco chcete toto auto Vy?
      pri takých krátkych cestách by som si kupil lahko jazdeneho Leafa za 15 az 20 tis Eur a hned 🙂

      časom ho vymenil za nove s trošku väčšou baterkou.
      ….v kazdom pripade super že kupujete EV 🙂

      1. Dobry den, odpoved je
        Dobry den, odpoved je jednoducha – protoze chci… to je podle me to spravne vyuziti EV, spalovaci auto timhle trpi, porad studene starty, nehlede na to, co chtej v servisu, ale nejvic se hrozim toho, co bude na vyber za tri roky, az ucetne soucasne auto odepisu, co mi nabidnou – nejaky 1.0 trivalec turbo /nyni 1.8 TSI/…

  5. Jestli se mohu pridat… K
    Jestli se mohu pridat… K tomu dojezdu: Jizdu autem beru jako nutnost, doby, kdy me to jako nactileteho jsou tytam. Ma auto 2 roky stare, 95% cesta do prace 30 km a zpet, 2x cesta cca 100 km tam a 100 km zpet, 2x 150 tam a 15o zpet, 1x za tu dobu 400km ze zapadnich cech na moravu a zpet, jinak obcasna cesta 6o km do nejblizsiho Makra cca 3x za rok… tech 150 km je na letiste, nikam jinam nehodlam jezdit autem… Resume: Jsem cekatel na TM3, pres noc v garazi, pri dojezdu 300 real. vubec nebudu resit nabijecky a budu happy, ani pripadny pausal na SC si nedokoupim…

  6. Tož i toto napovídá tomu,
    Tož i toto napovídá tomu, že se u nás letos doteď prodalo „jen“ 108 BEV. Potenciální zákazníci si (po ohlašovaných dojezdech) rádi ještě nějakej pátek počkají.
    Jen doplňuji z praxe, že dnešní BEV s akčním rádiusem do 150km je již dnes pro 99,5% jízd plně dostačující a neomezující.

    1. Už dost realne premyslim o
      Už dost realne premyslim o vymene druheho vozu v rodine za EV. Nyni Renault modus 1,6dci 110koni. Spotreba mesto 5,8 realne. Boduzel resim ten dojezd. Tento tyden jsem si pujcil leafa a testuji. 10km do prace, 10km zpet. Popojizdeni po ČB pracovne cca do 50km. Obcas CB – tyn, prachatice, lipno, … radius DO proklamovanych 150km. Realita ale zatim takovato. Plne nabiti rano ukazuje 144km. Z pujcony bylo vse v auto povypinano. Uz vim proc :o) vnitrni osvetleni, foukani, topeni, radio, svetla na denni sviceni (zvykl jsem si svitit stale na plno),… Po vyjezdu a zapnuti vseho vcetne topeni, preci jen dnes rano bylo 10stupnu a vozim dite do skolky, klesl dojezd jen tim pozapinanim na 125km. Vypnuti ekomodu opet minus dalsich 15km. Takze ze 150km, realne na pocutadle 144 jsem byl razem na 110km. Neujel jsem jeste ani p.d. Takze nejaka cesta na Lipno me hned presla. Kabel k autu jen na 220V s tim, ze pujcona nabiji vzdy jen pres noc, takze na 400V nepotrebuji.

      Takze suma sumarum po tomto tydnu uvidim, ale po dvou dvech to vypada, ze cekam na neco s delsim dojezdem at jsem v klidu a vyuzivam auto se vsim co ma auto umet. Nemrznu, nejzdim 50km/h, svitim, …

      1. Váš problém byl
        Váš problém byl jednoduchý. Topil jste a měl jste starý model bez tepelného čerpadla. Ten stejně, jako v případě Peugeotu Ion, sežere dle počítače hned po zapnutí 20-30 km dojezdu (reálně pak méně, ale pořád dost).
        Ostatní zapnuté věci mají odběr vliv nula nula nic a jde to z běžné autobaterie, ale topení jde z trakční baterie. Pokud je ráno zima a auto máte na nabíjecím kabelu, umí se Leaf předehřát a lze to naprogramovat. Ohřeje se tak ne z baterky, ale ze sítě.
        Dále je v autě po výjezdu ekonomičtější i příjemnější zapnout vícestupňové vyhřívání sedaček a opěradel.
        Pokud chcete dojet daleko, je zapnutý Eko mod nutností, proto tam taky je.
        400V kabel nepotřebujete, Leaf z něj nabíjet stejně neumí a navíc je otázkou, zda jste měl palubní nabíječku ve voze z půjčovny výkonu 3,6 nebo 6,6 kW. V druhém případě by měl smysl kabel s koncovkou Mennekes (11-22 kW) nebo menším červeným pětikolíkem (do 11 kW) = nabití za 5 hodiny z nuly do plna.
        Holt Vás nepoučili ani nevybavili tím potřebným. Ale to se nedivím, když jsem si půjčoval elektrický skútr nebo Smart ED, tak to bylo podobné.

        1. Děkuji za info. Je to Leaf
          Děkuji za info. Je to Leaf z r.2013. Mám na vyzkoušení cely týden a zkusím zapracovat vaše zkušenosti. Myslím s tím topením. Prosím o radu kde a jak naprogramovat predehrati? Vyhrejvani sedaček a volantu už jsem našel. Jinak musím říct, ze tento Leaf je nějaká holota. :o) malém jsem ho hned nacouval. Na všech autech s kterými jezdím jsou alespoň vzadu pipaky. Tady ne :o) Na co jsem ale přišel je, ze nepotřebuji radio. Ruší to ticho při jízdě. Už jsem pochopil, proč se rádia montují do spalovaku. :o) I ten ventilátor mě ve finále začal rušit. Proč bylo vypnute vnitřní osvětlení v celém autě jsem také nepochopil.
          Chci teď vyzkoušet leafa, egolf a zoe. Jistě jste tyto auta zkousel. Váse praktická zkušenost s odjezdem? Kromě toho ze zoe ukazuje na počitadle nesmysly.
          Dekuji

          1. Zdravím Vás. Záleží
            Zdravím Vás. Záleží také na tom,jaký je to Leaf z roku 2013,protože v tomto roce se lámala generace 1 a generace 2. Ve druhé generaci se promítly všechny závažné připomínky uživatelů první generace. Jak bylo napsáno,třeba tepelné čerpadlo,lepší chemické složení trakčních akumulátorů a tím i trochu lepší dojezd atd. Já osobně užívám Leafa druhé generace(dovezl jsem si ho z venku) a co se týče dojezdu,tak nemám problém ujet 140km v Eco módu. Samozřejmě při nutnosti prudší akcelerace ho vypínám. Ale na dlouhé plynulé ježdění stačí ECO mód. S elektromobilem je potřeba se naučit jezdit plynule a využívat rekuperaci,pokud to jde. Samozřejmě je také důležitý profil tratě. V kopcích tomu musíte dát více proudu a tím narůstá spotřeba a tudíš se snižuje dojezd. Zkuste také sledovat ukazatel bodů aktuální spotřeby(ten půlkruh). Kolikrát zjistíte,že když trochu povolíte pedál,odběr Vám klesne,ale rychlost neklesá. Prostě jízda elektromobilem je trochu něco jiného jak se spalovákem.To se člověk musí naučit. Je to jiné. Parkovací senzory se standardně nemontují. Ty úplně obyč. verze nemají vzadu ani kameru. Předpokládám,že když máte, jak píšete, aspoň vyhřívané sedačky,tak máte i kameru.Pro mě byla jasná volba Leaf. Nejvíce informací o vozidle a zkušenostech uživatelů,dealerská síť Nissanu o tom autě také už dost ví a hlavně cena lehce ojeté 24kW verze už je v případě druhé generace velmi rozumná. Egolf je sice hezké auto,ale díly budou možná obecně u VW dražší a zkušeností díky neprodejnosti skoro žádné. Zoe je malé,ukazatel dojezdu si občas ukazuje co chce(viz.recenze na Hybridu) a to nejpodstatnější, v ČR se oficiálně nenabízí a v Evropě jen s pronájmem baterie,což jako cizímu státnímu občanovi v Evropě neprodají.A to programování vytápění a klimatizace je odvislé od výbavy onoho Leafa. Ta obyčejná verze má tuším jen rádio. U těch dražších verzí z displejem už je více funkcí a programování těchto věcí je možné.Záleží na Vás,kolik peněz chcete za elektromobil utratit. Pokud Vám stačí dojezd cca 140km nebo chcete víc. Jestli chcete utratit min.650tisíc za nové auto nebo stačí starší. Kdyby Vás ještě něco zajímalo,klidně napište. Rád se podělím o info.

            1. jen se snažím doplnit k
              jen se snažím doplnit k leafu – myslím že i nový model 2013 ještě vůbec neměl tepelné čerpadlo , i letošní řada je nabízí jen v vyšší versi, jinak pouze spirála..
              S EKO modem je to strašně těžké – v běžném provozu nedostačuje při rozjezdu spalovákům, nutno na to pak stejně přišlápnout a bohužel plynulá jízda v dnešním provozu prakticky nelze- resp. lze dodrží-li si člověh dobrý odstup a může si jen přepínat mezi mody a rekuperovat či plachtit pak mu stejně nekdo vjede do cesty…
              jinak souhlasím v létě vč. klimy se 140km, snad i 155 v id. podmínkách při 24kwbaterii, ale na ty co tvrdí přes 160 a nejsou na želvě teda nemám… Zimu teprv udidím, ale předehát mohu.
              předváděčka 2015(moje), resp. dnes 2016 se při troše štěstí dá sehnat jistě pod 600 000 a může mít i 6,6Kw nabíječku, já na domě nabíjím prostřednictvím pětikolíku při 25A na jedné fázi(aby to nevyrazilo jistič), což je na tři hodiny.. Teslička či jiné auto s vyšším dojezdem by bylo super ale ten rozdíl 400 tis. mi za to nestojí s ohledem na můj nájezd, což si každý musí zvážit.
              Dál objektivně musím říct, že kdybych byl závislý na nabíjecích stanicích pak bych pravděpodobně elektromobil nekoupil, vyjma situace že jsem „za vodou“

            2. Tak trosku tapu co to mam
              Tak trosku tapu co to mam vlastne pujceno.;o) v TP je 10/2013. Predni okno je z roku 2012. ;o) asi jich vyrobily moc. Prepazka v kufru neni. tj. 2. generace. Radio to ma ale to obycejne. tj. auto je bez kamery. Na tom radiu toho asi moc nenaprogramuju. Sedacky to ma ale vyhrivane. To jsem z toho blazen. ;o) Jinak v eko modu jsem se uz docela naucil jezdit. Auto jezdi primarne po rovine a po meste. Trosku zatim bojuju s dobrzdovanim na semafory v eko modu. Sundam nohu z plynu, auto rekuperuje a dojizdi kolonu. Presne mi to nikdy nevyjde a tak zacnu zlehoulinka brzdit. Rekuperace se zvysi. Potrebuju zastavit a to je jak kdyz dupnu na brzdu. ;o)
              Jinak prave koukam na leafa z ciziny. Po zavedeni 30kwh baterie jich tam je razem kupa. Daji se koupit za cca 330-350 bez DPH. Je z ceho vybirat.

              1. Zdravím Vás. Zřejmě
                Zdravím Vás. Zřejmě máte provedení Visia s příplatkem za vyhřívané sedačky. Pravděpodobně je to ta nejnižší verze. Pokud jak říkáte to je varianta bez plastové přepážky za zadními sedačkami,tak to bude už ta druhá generace. Ano,ceny jsou zajímavé,jen pozor na to,aby to byla už ta druhá generace. Ta první se nevyplatí kupovat. A taky by bylo dobré,aby to mělo nějakou výbavu. Ty vyhřívané sedačky a volant jsou základ. Pak ta kamera se hodí a pokud možno i ta rychlejší nabíječka 6,6kW. ale je to o potřebách jednotlivce. Já raději hledal plnou výbavu ať mi něco nechybí:-).

              2. Diky za info chtelo by to
                Diky za info chtelo by to sepsat a udelat blog nebo video o zkusenostech s timto vozem.Nikdo v CR az na radovana nedela info o EVckach vsichni jen pisou diskuze a nikdo nic jinak neprodukuje az na vyjimky.Ja jsem se svezl leafem (Diky Jaro!) A pripravuji hodinove video na mem youtube + vseobecne info o EV.Dela tady nekdo nejake infa o EV ?

  7. Tady se stále všichni
    Tady se stále všichni předhání s vyšším dojezdem.
    Jo 300 km je fajn, ale pokud bude dost rychlonabíječek, tak zas až taková výhoda to bude jen pro tuto chvíli.

    Nedávno jsem jel z Olomouce do Plzně a okolí a zpět a celkem bez větších problémů jsem i s e-golfem (24kWh baterie) dojel tam i zpět. Najeto cca 1 000 km a celkem 7x jsem dobíjel.

    Doma, Brno, Vystrkov, Praha, Plzeň, Plzeň, Praha, Hradec Králové.
    Jediný trochu problém je jet úsporně poslední trasu.
    Jelikož jsem ji už ale jel 3x tak vím jak mám jet abych dojel, (u Svitav dobíjení) by bylo víc než výborné, pro ostatní asi i v Olomouci.

    Po dálnici jedu v rozsahu 110-130 km/h z HK ale jedu max. 100 km rychlostí, protože bych jinak nedojel, ono se tam ani sice víc jet nemá ale většina zde jezdí 110-120 km rychlostí, mimo náklaďáky.

    Takže vůbec bych nepotřeboval nějaké zvýšení dojezdu, pokud by bylo dost nabíječek už teď, ne-li zítra.

    Přitom to auto není dělané aby jezdilo tak daleké cesty během krátké doby ale vyzkoušel jsem si, že je to možné a pohodlné. Ten klid při dlouhé cestě je k nezaplacení a „nucené“ přestávky na dobíjení, tuto pohodu ještě zvyšují. Když jsem to jel benzíňákem, tak mě ještě 2 dny hučelo v uších.

    No a po městě si nemůžu vynachválit rozjezdy na křižovatkách, do 60 km rychlosti na mne nikdo nestačí a pak se přeřítí přede mne snad 80 km rychlostí a brzdí na dalším semaforu a já lehkým bržděním dobíjím, no paráda.

    To navýšení kapacity na větší dojezd je zase navýšení ceny a za tu současnou si to většina nekoupí ani teď.
    Jo až budou stát elektro auta 500 – 400 tisíc Kč a nabíječky budou u každého prodejce elektromobilů a na každém křížení hlavních silnic. Tak ceny elektřiny za nabíjení už nebude zdarma nebo 5, 10 Kč jako teď, ale podstatně víc, ani nechci typovat kolik. Pak bude výhoda mít vlastní FVE s akumulací a dobíjet co nejvíc doma, pak bude mít větší dojezd nějaký význam, teď ani NE.

    1. Tak on ten dojezd znamena
      Tak on ten dojezd znamena predevsim rozdil mezi „da se to zajet“ a „da se to zajet komfortne“.
      Zatimco s modelem S muzete fice treba Ostrava – Plzen (priklad trasy kde uz je infrastruktura) v podobnem gardu jako se spalovakem (date si pauzu u vysttrkova na dobiti a cela cesta zabere max 5 hodin, pokud nebudou zacpy), tak s autem s mensim dojezdem mate najednou 3 zastavky na dobijeni misto jedne, nemuzete je 140, ale musite jet nekde holt pomaleji apod – coz na vyjimecnou jizdu je v pohode, ale pro castejsim vyuziti je to pain…

        1. No to zalezi, nektere auta
          No to zalezi, nektere auta nenajedou pres 100km za den nikdy – takove auto nahradi v pohode UP s ani ne 20 kWh baterkou, nekdo jezdi delsi trasy casto (ja jezdim nekolikrat do roka Ostrava-Praha, a v prubehu roku bezne 200km za den, bez moznosti dobijeni, tj pro bezny provoz bych potreboval aspon auto s normovanym dojezdem 300 – 350 km)

            1. No bonuzel jen porizovaci
              No bonuzel jen porizovaci cena nejlevnejsi tesly odpovida cca pul milionu najetych kilometru mym spalovakem, tzn financne je to pro me uplne mimo….
              Jestli budou nejake levnejsi „mestske“ EV v dohledne budoucnosti, tak urcite pujdeme do kombinace male EV a vetsi spalovak, zatim mi to financne a pouzitelnosti nevychazi (resp to co by pro me bylo pouzitelne s akcpetovatelnymi kompromisy je mimo jakoukoli financni realitu)…

        2. No a jde taky o to, ze
          No a jde taky o to, ze relativne levnejsi auta na mensi pojizdeni se daji dneska poridit (UP, Leaf), zatimco dustupnejsi auta se strednim dojezdem nejsou a je predpoklad, ze by o ne mohl byt velky zajem (model 3, bolt a dalsi co budou nasledovat) protoze cenove nebudou o moc drazsi nez auta se slabsim dojezdem, ale budou mit sirsi spektrum vyuziti…

            1. Tesly (a ostatne i to BMW,
              Tesly (a ostatne i to BMW, po prihozeni par nezbytnosti jsem na 1.5M; o velikosti kufru nemluve) jsou pres hranici, co jsem ochoten za spotrebak (resp. konicek – abych byl ochotnejsi) dat… Plugin hybridy mi neprijdou takovy prinos pro dlouhe trasy (stejne vetsinu pobezi motor).

          1. A to je dobře, že jste to
            A to je dobře, že jste to sem takto explicitně napsal. Já jsem Vás celou dobu měl za takového prudivého škarohlída, ale Vy prostě máte jen trochu nadstandardní požadavky (na což samozřejmě máte právo – vyplývá to z Vašich potřeb). Např. pro mě je 150 km Praha – (kousek za) Karlovy Vary dlouhá štreka, kterou jezdím jen občas 🙂


            Tesla fanoušek

            1. To je prave ono, jak jsem tu
              To je prave ono, jak jsem tu psal, mel jsem Leafa pujceneho (i byl pripraveny za nej ty penize dat), ale proste to neslo – samotna jizda super, ale opich s dobijenim a prodluzovanim tras kvuli ridke (no na JZ spis zadne) siti rychlonabijecek neskutecny.

              Ale co, ledy se hnuly, auta, ktera v zime ujedou 250 budou letes nebo pristi rok a ten dalsi mozna pujdou v guberniich i realne koupit 🙂

          1. Tak zkuste počítat, zda se
            Tak zkuste počítat, zda se Vám na těch 5x ročně nevyplatí spíše vlak nebo když už musíte na džungli a oranici D1, tak půjčit si auto. A jaký máte poměr najetých kilometrů ročně kolem komína versus 5x Ostrava-Praha. Protože pak se dostáváte do oblíbené mantry spalováků – vždyť se s tím nedá dojet do Chrovatska! Ale pak zjistíte, že tam jezdí jednou za rok nebo dokonce jednou za dva roky, jinak lítají 40 denně kolem komína, o víkendu k tchánům 80. To je stejná filozofie, jako kupovat si náklaďák, protože jednou ročně si potřebuji dovézt tatrovku hlíny na zahradu.

    2. Mohu se zeptat jak dlouhé
      Mohu se zeptat jak dlouhé děláte ty přestávky na dobíjení když cestujete takhle daleko?
      Já osobně jsem jen rád za vyšší dojezdy elektromobilu a ideální by byl pro mne dojezd okolo 400km na jedno nabití. Jde o to že pokud dělám takhle delší trasu tak počítám s jednou až dvěma zastávkami na odpočinek a to o zastávce na 15 až 20 minut. Nerad trávím život za volantem a na nějakých odpočivadlech déle než je nutno. Raději si pak více odpočinu v cíli kdy už pak nemusím myslet na řízení.

      1. Dlouhé jsou tak jak
        Dlouhé jsou tak jak potřebuji nabít na 95 a víc procent.
        Záleží tedy kolik mi zbylo v baterii, někdy je to 20 minut někdy 40 a někdy hodina.
        Odpočinek je fajn a zatím s tím nemám problém, jelikož to vím už dopředu tak vím co v té době budu dělat a to jako svačina, prohlídka v okolí a pod.

        Problém je trochu Brno, tak čumíš do autosalonu na nová nebo jetá auta ale tam dobíjím nejmíň.

        No já do cíle právě dojedu odpočinutý, tak jsem vždy fit.

        Samozřejmě, že každému vyhovuje nebo vadí něco jiného. Já jen konstatoval, že mi to nevadí a počítám s tím, každou cestu si musím naplánovat s nabíjením.
        Když bude nabíjecí stanice jako benzinky, tak pojedu tak dlouho až se mi ukáže kontrolka dobíjení a na první nabíjecí stanici sjedu nabít, to ale bohužel není a tak musím plánovat.
        Jinak celá cesta mne nestála ani 300 Kč (tedy 1 000 km).
        Vystrkov zatím stále zdarma a u čezu je stálý plat 150 Kč/měsíc bez ohledu nabití kWh. Doma z NT nebo z FVE je to ještě levnější.
        Také jsem psal, že to primárně není auto na dlouhé cesta a dálnice, ale vyzkoušel jsem si, že i to jde to celkem bez problémů a to je pozitivní zjištění.

        Jinak k Tesle, té se nemůže rovnat žádné současné elektroauto a tam i současný dojezd není co řešit.
        To jsou auta nejméně o třídu výš, tam to srovnání není možné.

          1. Jistě, to je mi jasné.
            Kdy

            Jistě, to je mi jasné.
            Kdy to bude je ale veliká vzdálená neznámá.
            Tady by mohly zase dobře zafungovat stávající solární parky na polích, až jim skončí platby od státu. Místo likvidace nabídnout vyrobenou elektřinu přes nabíječky pro automobily a domácnosti. Proč likvidovat něco co bude fungovat ještě dalších 30 let, bez nějakých velkých investic na provoz?

            Jak je vidět, ČEZ neví co má dělat zítra, natož aby věděl co bude dělat za 5,10 nebo 20 let!
            Na to tam není kvalitní manegment.

            Jediná jeho priorita je stavba atomky a napakovat se teď hned a po nás …

    3. mám Leaf 24 a musím
      mám Leaf 24 a musím říct, že mi delší dojezd velmi chybí. Zejména pokud jedu do míst, kde nejsou rychlonabíječky. Ovšem souhlasím, že na cca 90% cest je současný dojezd celkem dostatečný. Ony ani spalovací auta ještě tak před cca 30-40lety (Š120, Favorit atd) měly běžně nádrže kolem 30-ti litrů a dojezd cca 300km (mám v garáži Tatru 603 s 60ti L nádrží a spotřebou cca 15L tj cca 350km dojezd) pumpy byly jen ve městech a s tehdy běžnou otevírací dobou a frontama – i když jsem tehdy ještě řidičák neměl, tak si myslím, že to nikomu nijak zásadně nevadilo…

        1. jak to bylo v Praze nevím,
          jak to bylo v Praze nevím, ale třeba ta šestsetrojka, tak ta jezdila pořád / za rok cca 60-70tis km, na to byla i stavěná.
          OK – ale i tenkrát byli lidi co jezdili víc a co jezdili míň / je fakt, že co jezdili hodně, tak těch nebylo tolik jako dnes, ale přesto si myslím, že běžný dojezd normální jízdou cca 400km, je i dnes pro 90% lidí naprosto dostatečných. I těch cca 400km znamená na běžné silnici cca 6hod jízdy.

    1. Před cca 10-ti lety jsem
      Před cca 10-ti lety jsem pořídil jako třetí auto do rodiny své první EV – P106Electric – více na http://www.qauto.cz. A během chvíle se z něj stalo 1. auto v rodině tzn. nejpoužívanější a ročně najezdil cca 30tis km.
      Ono první auto v rodině je pro každého asi něco jiného. Pro někoho je to to největší auto, pro někoho nejrychlejší nebo nejsilnější, nejžravější, pro někoho to které nejdál dojede (pokud by se někam daleko jelo), no a pro někoho je to právě to nejpoužívanější…. 🙂

      1. Já to mám úplně
        Já to mám úplně stejně.
        3 auta, 2 osobní a dodávka, ta je na práci a materiál.
        Z e-golfu se stalo auto č.1, jedu s ním úplně všude i tam kde jsem se jinak rozmýšlel, jestli jet benzíňákem nebo MHD. Bez nějakého přemýšlení jedu ev autem vždy a všude.
        Ten benzím půjčuji děckám, když potřebují někam zajet nebo ho 1x týdně v garáži nastartuji aby „nevyschl“.

        Zkusil jsem i několik delších tras a jde to i tak.
        Benzíňák mám jen kdyby, které asi už nebude.

        Kdo nejezdil alespoň měsíc s ev autem neví co to je.

        1. Přesně tak. Máme po 2,5
          Přesně tak. Máme po 2,5 letech už 2 elektromobily, jeden spalovák je prodaný a druhý (Citroen Berlingo) jel za poslední 3 měsíce 2x. Z toho jednou trasu 600 km, kdy nebylo možné převážený náklad naskládat do malé elektriky.
          Kdo nejezdil alespoň měsíc s ev autem ten neví, co to je.

        2. Vlastním 2 vozy EV, 1x
          Vlastním 2 vozy EV, 1x sportovní vůz a 1 naftu, za 3 roky jsem již najel pouze na elektriku 165 tis a s těmi konvencnimi jedu tak 4x do roka. Nemám teslu a bez problému jezdím trasy Praha viden, Norimberk nebo Drážďany a vůbec me to neomezuje. Pujcil jsem přítelkyni na měsíc VW e-Up a uz ho ma 4 měsíce a je s nim velmi spokojena. Nyní chce prodat svého Peugeota 208, který osiřel a nemá pro ni význam. Takže uplne stejně zkušenosti jako kolegové – kdo nejezdil alespoň měsíc EV opravdu neví co to je.

  8. A zas dojazdy cez NEDC. To
    A zas dojazdy cez NEDC. To budu europske automobilky takto opijat rozkom svojich zakaznikov.

    Navrhujem hybridu aby vsetky dojazdy uvadzal iba v EPA alebo pokial to nieje mozne za kazdym cislom dojazdu uviedol do zatvorky, ze sa jedna o NEDC. Realny dojazd tohto zoe bude cca 211 km (prepocitane koeficientom 2/3) takze od boltu ci TM3 to bude na mile vzdalene. Zasa len dalsia EV hracka. Alebo je dojazd v EPA?

        1. Tak a co maji uvadet, kolik
          Tak a co maji uvadet, kolik odhaduje redaktor? Pricemz ten o tom modelu dokupy nic nevi, protoze automobilka zatim nic nesdelila?
          Jinak NEDC neni podovod, jen urednicke neumetelstvi, ze nebyli schopni doted vymyslet lepsi. Mimochoem u spalovaku neni nejak zasadni problem te spotreby dosahnout (mnohem mensi nez doshanout dojezdu u EV, coz je clekem zvlastni, zajimalo by me cim to je)

          1. Ať si svoje NEDC strčej do
            Ať si svoje NEDC strčej do zadele. Je nesmysl si pořád dokola něco namlouvat a v duchu to pak dělit. To je naprostá blbost mimo realitu dobrá leda tak pro schizofreniky. Uvádět dojezdy bez použité metodiky je naprosto naprd. Já už jedu jen podle EPA, pokud je. Pokud není tak až teprve podle zkušeností z provozu. Zbytek jsou jen kecy v kleci, zbožný přání a marketingový žvásty pro papouškující novináře.

            Kdo jinej by to měl vyignorovat a změnit, když ne hybrid.cz? Autoforum nebo auto.cz? 😀

                1. No tak jasne, uprimne mi ale
                  No tak jasne, uprimne mi ale prijde, ze v clanku bezne uvadi, kolik asi bude „realny“ dojezd, kdyz ale automobilka udelat prezentaci, kde jsou tri obrazky a napsane ze dojezd bude 500km bez jakekoli reference jak na to prisla, tak uvadeni jakehokoli „realneho“ dojezdu autorem clanku je ciste cucani z prstu… u asijskych automobilek to muze byt klidne dojezd podle japonskeho cyklu, kde ten dojezd vychazi jeste vyssi nez u NEDC….

          2. Tak na ten prepocet sa da
            Tak na ten prepocet sa da ist aj statisticky. Ako som uz pisal pri NEDC treba prepocitavat konstantou 0.65, potom vychadza zhruba EPA dojazd (lepsie by vsak bolo 0.6 len to by bolo uz pre NEDC fakt vysmech).

            Pre presnejsie stanovenie tejto konstanty treba zobrat normy za vsetkych existujuce EV a vzajomne prepocitat (mne to vychadza zhruba 0.6-0.65). Potom vychadzaju realne dojazdy.

Napsat komentář