Dnes se uskutečnilo slavnostní otevření Tesla Gigafactory Berlín. Byl tam také Elon Musk, který předal první vůz a zatančil obecenstvu.
Tesla konečně začala vyrábět své elektromobily také v Evropě. Gigatovárna / gigafactory Berlin-Brandenburg (původně Grunheide) znamená pro firmu veledůležitý milník. Uvolní se tak kapacity v USA (první Gigatovárna Nevada a nejnovější čtvrtá Gigatovárna Austin Texas) a Číně (Šanghaj). Právě z Číny se zatím elektromobily Tesla Model Y dovážely do Evropy, zatímco Tesla Model 3 připlouvaly z USA.
SOUVISEJÍCÍ: Průměrné náklady na výrobu elektromobilu Tesla jsou $36 000
Při krátkém proslovu Elon Musk řekl, že „Tesla se postará, aby to [Gigatovárna Berlín] byl klenot pro tuto oblast, pro Německo i pro celý svět.“ Slavnostní akce se zúčastnil také německý kancléř Olaf Scholz (na videu zcela vlevo od Muska). Celková výrobní kapacita Gigafactory Berlín má dosáhnout 500 000 aut ročně. Vyrábět se tam má kromě Modelu Y časem také Model 3 a nové bateriové články 4680. Ty si Tesla zatím vyrábí pouze v USA, a tak jimi budou jako první vybaveny elektromobily Tesla Model Y vyjíždějící z gigatovárny Texas. Do Evropských modelů se tyto články dostanou později.
V roce 2022 Tesla nicméně neočekává zásadní nárůst výroby díky novým továrnám v Texasu a Německu. Významné navýšení přijde pravděpodobně teprve příští rok, kdy by Tesla snadno mohla přesáhnout 2 miliony vyrobených aut ročně. Za rok 2021 dodala téměř milion aut. A tady už Muskův krátký tanec:
zdroj: Electrek.co, Teslarati
Evropský a zvláště Německý automobilky se toho nemohli dočkat až se rozjede Giga Berlín. 😜😂🤣👍
Gratuluji, konečně se to rozjíždí, škoda, že tam už nebudou 4680.Gigafactory Berlín se otevření zůčastnily politické špičky, to jsem zvědav v Texasu.
…a Šulcák mu u tý východogermánský kolaborace při likvidaci západogermánskýho autodebilního průmyslu ještě asistoval … 😉 Jako by nestačilo co fšecko už má tezla ve světě na svědomí, ještě že se tý kašpařiny neúčastnila východogermánka mamamerkl 😉 😉
… Mariupol tezlatrejtrsbtc …
https://twitter.com/aldin_ww/status/1505327617397903361
ale nejlepčí je stejnak voběd zadára… 😀
https://twitter.com/i/status/1505478985064476679
Tesla vyrábí auta 3x rychlejc než stíhá vyrábět VW svoje iD3 ve Cvikově. To není dobrá vizitka pro koncern, zvláště při otevření Giga Berlin.
To bude tím že trabantí duch sabotuje inovace a výrobu.
👍👍👍
Pravděpodobně začátek problémů pro tradiční automobilky.
Jako fanda elektrických aut si nemyslím,že by měly začít nějaké problémy tradičním automobilkám. V této cenové kategorii (model Y) si myslím,že to nehrozí. Tolik lidí, kteří budou chtít za elektro auto utratit 1,7 mil. Kč není. Vemte si jak bídné jsou dnes prodeje modelu S a X. Model Y nebude žádné levné auto. Možná po něm budou pošilhávat možní klienti Enyaqu v plné výbavě,ale těch také moc nebude.
Modely S a X sú žiadané, ale výroba nestíha.
Spočiatku sa však Tesla zamerala na výrobu Modelu S Plaid. Ako informuje Electrek, Model X pritom nebol vo výrobe cca 8 mesiacov. Tesla samozrejme aj počas tohto obdobia naďalej prijímala objednávky na nový Model X. A navyše v čase zastavenia pôvodnej produkcie stále evidovala nevybavené objednávky na starší model.
To spôsobilo, že zrejme aj väčšina domácich zákazníkov čaká na svoje vozidlá už poriadne dlho. Tí, čo si objednali vozidlá v období od decembra 2020 do júna 2021, majú po viacerých oneskoreniach podľa najnovších správ od Tesly očakávať doručenie v júli 2022, informoval web Teslarati. A v americkom konfigurátore aktuálne nájdeme, že teraz zadané objednávky by mali byť vybavené v októbri (Plaid), resp. januári 2023 (Dual Motor).
https://www.teslamagazin.sk/tesla-model-x-dodanie-yoke-volant/
ale to sou věci až na to že prodeje S/X rok vod roku klesají s přepal beranama teď vůbec 😉
https://kcc-hho.webnode.cz/
po Modelu Y pokud bude dostupny zakaznikum muze posilhavat sposuta firem ktere dnes berou flotilove prave segment strednich SUV, tedy Kodiaq/Enyaq, neb Enyaq ma ted cekacku cca 8-9 mesicu, a z hlediska TCO sposte firmam jiz zacinaj vychazet BEV v cene do 2 milionu jako ICE v cene okolo 1,3-1,4 milionu
resit soukromou klientelu nema smysl, to jsou v techto cenovych hladinach jednotky procent
problem Tesly v tomto je pise nemoznost slev, spousta firem si ale zacina i toto odpoustet, protoze auta nejsou a slevy take zacinaj schazet i u ICE
No nevím v roce 2023 pravděpodobně hoděj na EU trh více než 500k aut. 2024 to bude ještě víc., Nakonec tam jde vyrábět až 2 mil. vozů. Někde to znát bude. Někomu ty prodeje odpadnou. Jak jsem napsal výše , to je jen začátek – začátek problémů ……. .