V nedávných finančních výsledcích Tesla za rok 2021 se kolegům z InsideEVs podařilo vykutat velmi zajímavou informaci.
Tesla uvádí, že její náklady na prodané zboží (tzv. „COGS“) na jedno vozidlo ve 3. a 4. čtvrtletí činily 36 000 USD. V přepočtu tedy 776 000 Kč. COGS zahrnuje veškeré náklady a výdaje přímo související s výrobou produktu. Nezahrnují se do nich režijní náklady a náklady na prodej a marketing. Marketing ale Tesla prakticky žádný nemá.
V souvislosti s touto hodnotou Tesla dále říká: „Věříme, že naše současné projekty, včetně velkých odlitků, strukturálních baterií, bateriových článků 4680 a mnoha dalších, by nám měly pomoci i nadále minimalizovat náklady na naše výrobky.“ Jinými slovy, všechna jednotlivá vylepšení baterií a konstrukce vozu by se měla už brzy promítnout do vyšší ziskovosti společnosti Tesla.
Už dnes je tak, díky (americkým) cenám začínajícím na $45 000 pro elektromobil Tesla Model 3 a $60 000 pro Tesla Model Y, Tesla jednou z nejvýdělečnějších automobilek na světě. Zach Kirkhorn, finančního ředitel společnosti Tesla, k aktuálním finančním výsledkům dále řekl:
„Hrubá marže automobilové výroby se bez započtení úvěrů zvýšila na 29,2 %, což je naše dosud nejvyšší hodnota. Očekáváme však, že s růstem objemů a zlepšováním provozní páky budeme i nadále vykazovat vyšší provozní marže. V dlouhodobějším horizontu jsme ohledně expanze marží poměrně optimističtí. Na straně hardwaru agresivně prosazujeme výrobní inovace a provozní efektivitu, abychom snížili náklady.“
zdroj: CleanTechnica
nezbejva nez gratulovat vsem kdo drzi akcie Tesla, takze nam vsem gratuluju 😀
😀 hele a kde bereš tu jistotu že čínský soudruh při „realitní kryzi“ nadopuje již bez tak 90x přepal tezlí akchčije ještě vejš nebo porostou donebes?? 😀
Tesla nie je závislá na čínskych súdruhoch ani na dotáciách a už asi ani na investoroch, má dosť svojho kapitálu: „…čistý zisk… za celý rok 2021 činil $5,519 mld. I přes všechny obrovské náklady na stavbu Gigatovárny Texas a Gigafactory Berlín (6,5 mld) se hotovost na bankovních účtech Tesla zvýšila o $1,5 mld. na $17,6 mld.“
https://www.hybrid.cz/tesla-v-roce-2021-prekvapila-prijmy-54-mld-zisk-55-mld/
https://www.teslamagazin.sk/tesla-zisk-2021-tesla-bot-elektromobil-25000/
tesle vyrábějí čínští soudruzi 600.000 aut z 900.000 celkem ročně a letos to bude ještě víc tak 8 z 12 čínských 😀 stačí aby si ílon blbě uprdnul třeba o ujgurech kde jim loni v prosinci vodevřel šop 😉
Zajimavy rozhovor o planech Skoda Auto.
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/elektromobily-budou-vyhodnejsi-nez-zdrazujici-tradicni-vozy-tvrdi-martin-jahn-ze-skody-auto-1387272
Však má pravdu kluk ušatá. Cenu EV necháme jak je a ostatní auta zdražíme. Je to prostě Simply Clever.
Aha. Takze kdyz jim znarodni v Cine fabriku tak to jako Tesle neublizi?
Nazdar Saman, drzim od 2016 a tento rok zacinam pomaly predavat, vypoved som dal uz zaciatkom 2021. Cayenne Plug-In v garazi, manzelke snad kupim Model Y. Teraz uz len vymysliet co dalej, nemozem v 40ke len sediet doma na zadku 😀😀😀
Předpokládám správně, že v těchto nákladech na jedno vozidlo je i stavba továrny, stroje a vývoj aut a baterií?
To by nejspíš nedávalo smysl. Nevím o tom, že by se náklady na výrobu takhle přepočítávaly u nějakého výrobku. To, o čem píšete, je návratnost investic a závisí to na tom, jak dlouho bude továrna fungovat a jak se bude modernizovat. Proto je tam ta marže. V té musíte rozpustit náklady na výstavbu a mzdy. Teprve zbytek je zisk.
Odpisy z investic jsou naklady.
Je to čistě hodnota „Cost of revenue“ na jedno auto. Tedy opravdu jen náklady na jedno auto (energie, mzdy ve výrobě, materiál atd.). Kapitálové výdaje (stavba továrny, stroje atd.) nebo vývoj v tom není. 🙂
To by asi ta cena pak byla primo astronimicka.
Těžko říct, co berete jako „astronomická cena“, ale vzhledem k tomu, že je Tesla v zisku a průměrná prodejní cena auto je cca 50 tisíc USD, tak „kompletní“ náklady budou někde mezi 36 a 50 tisíci USD. 😀
$44160 🙂
Jo kolem tohohle čísla by to nějak mohlo být v současnosti. 🙂