Elektromotorka Brammo Empulse – kompletní specifikace

se představí světu už začátkem května. Americká společnost prozatím širokou motorkářskou veřejnost postupně vnadí řadou chutných útržků. Minule to bylo povedené video, dnes kompletní oficiální specifikace nadějné elektrické motorky Empulse.

Elektromotorka Brammo Empulse je už druhou generací elektrických motocyklů značky Brammo
foto: Brammo

Elektrická motorka Brammo Empulse bude naplno odhalena světu už 8. května. Na trh se dostane už letos za cenu od $9 995. Zde jsou kompletní specifikace v češtině:

Pohon
Typ motoru Permanent Magnet AC (PMAC) – vodou chlazený
Ovladač motoru Sevcon Gen 4
Nejvyšší výkon 40kW, @ 8,200 ot./min (54 koní)
Nejvyšší točivý moment 63Nm
Konečný pohon Přímý pohon řetězem (14/48) 520 O-kroužkový řetěz
Řazení IET 6ti rychlostní, vícelamelová, hydraulicky aktivovaná mokrá spojka
Emise 0
Baterie
Typ baterie Brammo Power™ BPM15/90 Lithium-Ion (NCM chemie)
Kapacita sady baterií 9.31 kWh (nominální), 10.2 kWh (max.)
Napětí 103.6 V (nominální)
Dobíjení J1772 Level I maximální dobíjecí čas: 8 hodin. (0 – 99% SOC, bez nerovnováhy článků)
Level I ad II Level II max. dobíjecí čas: 3.5 hodin. (0 – 99% SOC, bez nerovnováhy článků)
adaptér 110V AC na J1772 Level 1 součástí dodávky Každých 10 minut dobíjení Level II přidá pět mil (asi 8 km) dojezdu
Cyklus života baterie 1500 cyklů na 80 % kapacity (100% DOD)
Výkon
Max. rychlost 160+ km/h
Dojezd Město: 195* km
Dálnice: 90** km
Kombinovaný: 124*** km
*SAE testovací procedura ve městě pro elektrické motorky (proměnlivá rychlost, prům. rychlost 30km/h)
**SAE dálniční test při konstantní rychlosti pro elektromotorky (113 km/h stálá rychlost)
*** SAE cyklus dálniční dojíždění (.5 město, .5 dálnice)
Operační módy 2 operační módy přepínané páčkou na rukověti
1. “Normal” – omezuje zrychlení snížením maximálního napětí pro motor skrze motorový ovladač s cílem dosáhnout co nejvyššího dojezdu
2. “Sport” – nabízí maximální výkon v oblasti akceleraci i max. rychlosti
Regenerativní brždění Při snižování rychlosti se energie vrací zpět do baterie, doplňuje tak energii a poskytuje zpětnou vazbu řidiči
Provozní náklady Odhad při ceně 13 centů/kWh za elektřinu:
1 cent/1,6 km po městě
2 centy/1,6 km na dálnici
640 km za $4 elektřiny (město)
Sběr dat Brammo DDC™ (Dynamic Data Collection) zaznamenává klíčové parametry motocyklu frekvencí 1Hz pro analýzu a servisní podporu
Šasi
Rám Brammo E-Beam™ Aluminum, vyrobeno Accossato v Itálii
Odpružení – přední Plně nastavitelné 43mm Marzocchi vidlice
Odpružení – zadní Plně nastavitelné tlumiče Sachs Shock
trojité svorky tvrzený hliník
Swing Arm ocelové trubky, vyrobeno Accossato v Itálii
podrám ocelové trubky, vyrobeno Accossato v Itálii
Brzdy – přední dvojitý 310mm Brembo plovoucí disk s dvojitou čtyřpístou brzdou Hydraulic Brembo Brake Calipers, radiální nasazení
Brzdy – zadní Brembo jednokotoučové s dvojitým pístem – Hydraulic Brembo Brake Caliper
KolaVpředu/vzadu 17″x 3.5″ Marchesini / 17″ x 5.5″ Marchesini
PneumatikyVpředu/vzadu 120/70-17 AVON AV79 / 180/55-17 AVON AV80
Přístrojová deska LCD displej; rychlost, tachometr, odometr, pozice řazení, spotřeba energie, status baterie, odhadovaný dojezd a systémový status
Rozměry
Rozvor 147.32 cm
Výška sedla 80.0 cm
Šířka 80.77 cm (řidítek)
Výška 108.2 cm (nejvyšší část)
Délka 206.5 cm
Světlost 18.54 cm
Rake / Trail 24 stupňů / 3.8″
Úložná kapacita Volitelné Brammo pevné sedlové brašny a svrchní kufr
Spotřeba 485 mpg-e / 206 km/L-e
Hmotnost stroje 200 kg
Nosnost Náklad 165.6 kg
365.1 kg celková kombinovaná motorka, jezdec, pasažér, náklad
Záruka
2 roky (omezená tovární záruka) 1 year Fender-to-Fender Limited Warranty, 2 year Limited Powertrain Warranty (bateie a motor)
Barvy True Blood Red, Eclipsed Black, White Noise
Všechny tyto specifikace se mohou měnit bez předchozího upozornění
elektromotorka Brammo Empulse elektromotorka Brammo Empulse elektromotorka Brammo Empulse

Brammo Empulse je jedním z mnoha desítek elektrických motocyklů, které jsou dnes po celém světě vy vývoji. Zdaleka nejblíž z nich má ale ke konečnému zákazníkovi.

tisková zpráva

10 Comments on “Elektromotorka Brammo Empulse – kompletní specifikace”

    1. Jasně, příspěvek, který
      Jasně, příspěvek, který má vyvolat debatu 🙂

      Je pravda, že člověk má motorky asociované s něčím jiným, než tichým svistem. Ale upřímně, krom túrování na místě a občasným honěním do otáček si člověk zvuk motoru moc neužije, od určitách rychlostí ani nenív helmě slyšet. Co je důležité, je tah za zatáček, zrychlení. A to tady určitě bude.

      Se smradem však nemůžu souhlasit, spíš bych Vám navrhl zavedení šlauchu z výfuku pod helmu, abyste si jej užil co nejvíce jen pro sebe. Stejné nakonec doporučuji i kuřákům s jejich cigaretami.

  1. Podle parametru se to
    Podle parametru se to blíží u spalováků třeba Ducati Monster 750:

    http://www.motocykl-online.cz/motocykly/_ducati_monster_750

    Upřímně mě zklamala pohotovostní váha 200 kg, na takto očesanou motorku bez sebemenšího štítku (byť otázka cca 0,5 kg navíc) a jiných serepetiček teda nic moc. Očekával bych 160-180 kg, jako mají podobně lehké 600 ccm-750 ccm. Také ten obnažený řetěz je neštěstí – je s tím hodně údržby (natahování, mazání, nízká životnost), kdo jezdí na motorce běžně a na dálky se poohlíží po kardanu. Emobilita navíc nabízí motory v kolech. Ale tady bychom se asi s tím výkonem do kola nedostali a ještě by bylo blbé rozložení váhy?

    Ještě by bylo fajn zjistit, jakým způsobem spouští rekuperaci, zdali jako na Vectrixu opačným otočením plynu, nebo jinak?

    Každopádně pokud by se na náš trh dostala v ceně do 200 tisíc, tak bych také uvažoval.

    1. Ohledně motoru v kole si
      Ohledně motoru v kole si dovoluji poznamenat, že u motorky co má jezdit 160 km/h si to nedovedu dost dobře předtavit. Možná ještě u skútru co jezdí max 80km/h to při dobrém odpružení je snesitelné, ale ta neodpružená hmota je při vyšších rychlostech už dost znát (pokud teda nejezdíte jen na okruhu). Z vlastní zkušenosti srovnání téměř identických skútrů, kdy jeden měl motor v kole a druhý pohon řemenem a Quantyí bych při výběru jednostopého přibližovadla bych už po motoru v kole nesáhnul. Rekuperace se běžně spouští sepnutím páky brzdy. Řešení vetrixu je sice jak někde uvádějí „revoluční“, ale při častém brždění mi docela lezlo na nervy přemýšlet jestli točit rukojetí na druhou sranu nebo už bzdit klasicky pákou brzdy.

      Pokud jde o cenu, přijde mi přiměřená s ohledem, že je to novinka a „luxusní zboží“. Stejně jako většina západem vyráběných elektrovozidel je i toto pro lidi co mají peníze nebo pro velké fandy co jsou ochotni býto chlebu a vodě jen, aby to mohli mít 🙂

      1. Michale, já si nemyslím,
        Michale, já si nemyslím, že by to bylo nějaké luxusní zboží, na rozdíl od té šílenosti za 40k $, co tu byla nedávno. Je to cenově plně srovnatelné s kategorií značkových motorek renomovaných výrobců spalovacích motorek v ceně 200-300kKč. Tím neříkám, že si to zítra půjdu koupit, ale stejně tak si nepůjdu koupit třeba zmíněné Ducati.

        Navíc na rozdíl od jakéhokoliv skútru včetně Vectrixe, tohle už je opravdu dotažené po všech stránkách a ty články a akumulátory vůbec by opravdu měly vydržet tisíc cyklů a deset let naprosto bezúdržbově. Už aby se tyhle technologie dostaly i do nižší třídy.

  2. Kdyz jsem cetl o skutrech co
    Kdyz jsem cetl o skutrech co umi a jejich ceny, volba byla jasna, nekupovat.
    Ale toto uz se da, vypada to slusne dojezd taky slusne, toto bych si mozna i poridil. Smula je, ze v CR musim vynasobit minimalne cislem 1.5 abych se dostal na cenu co za to budou chtit dovozci…

    1. U motocyklu Brammo Enertia
      U motocyklu Brammo Enertia je cena v EUR o 10% vyšší než v USD. Navíc bude třeba počítat s cenou za dovoz, protože v ČR se ještě hodně dlouho oficiálně prodávat nebudou. Budeme rádi pokud bude možnési ho do roka objednat v Německu 🙁 Prý proně nejmse dostatečně silný trh.

Napsat komentář