Autosalon Paříž 2014: Nissan Leaf už skoro vydělává

Není na světě jiného šéfa velké světové automobilky, který by byl pro elektromobilitu nadšenější než Carlos Ghosn. Pod jeho vedením je Nissan (resp. Nissan-Renault) největším výrobcem elektromobilů na světě.

Nissan Leaf v robotické verzi (obrázek z autosalonu Ženeva 2014)
foto: Nissan

Na aktuálním autosalonu v Paříži Carlos Ghosn poodhalil některé velmi zajímavé podrobnosti týkající se prodeje elektromobilu Nissan Leaf. Řekl například, že výroba Leafu se konečně blíží profitabilitě a že celkové náklady na výzkum, vývo, výrobu a prodej tohoto modelu jsou asi $5 mld.

Jinými slovy: první generace elektromobilu Leaf nejspíš žádné velké peníze nevydělá. Ale Nissan se odhodlal vstoupit do elektromobilní hry mezi prvními, stal se největším výrobcem, a z toho bude těžit do budoucna. Další modely už profitabilní bezesporu budou a ne málo.

Na druhou stranu, prodeje elektromobilu Nissan Leaf ve světě, ale zejména v , už několik měsíců výrazně rostou. Leaf tam dnes tvoří 5 % prodejů nových vozů značky Nissan.

Ghosn na pařížském autosalonu také odhalil, že 80 % prodejů elektromobilu Nissan Leaf ve Spojených státech se odehrává ve čtyřech městech (dle počtu): Atlanta, San Francisko, Seattle a Los Angeles.

One Comment on “Autosalon Paříž 2014: Nissan Leaf už skoro vydělává”

  1. Malá rada výrobci:
    Malá rada výrobci: Prodávejte Leaf v ČR za méně než půl milionu místo třičtvrtě milionu a více a bude výdělečný ihned. Díky množství vozů, které tím prodáte. Desítky kusů ročně Vám vývoj vozu těžko zaplatí.
    Ostatně vzpomeňme si, jak se toho leklo PSA, když na podzim (tuším) 2012 zlevnili na 1 měsíc Peugeot Ion/Citroen C Zero. Rázem měli stejný počet objednávek, jako předtím za rok. Tak to rychle vrátili zpět na 750 tisíc. Já jsem taky váhal, ale i po zlevnění za 550 to bylo ještě moc. Nový Ion za 439 tisíc s prodlouženou zárukou jsem si na jaře 2014 už koupil.
    Prostě je to o ceně, kdy se prodejci snaží zlevnit spalovací auta tempem, který bere dech. Prodejci elektrik s nimi budou muset držet krok. Jestli si manželka koupila kdysi Seat Ibiza 3dveře, 1 litr motor, bez posilovače, klimy, centrálu a rádia, tak o 4 roky později už to bylo o pár desítek tisíc levnějších 5dveří, 1,2 litr motor, posilovač, klima, rádio, centrál atd., ještě na 2 splátky bez navýšení. Dneska, po 6 letech, by za stejné peníze koupila podobně vybavený vůz, ale o třídu výše.

Napsat komentář