Elektromobil Kia EV6 vítězem ankety Auto roku 2022

Plně elektrický high-tech crossover Kia EV6 získal jedno z nejprestižnějších automobilových ocenění na světě.

Elektromobil Kia EV6 byl v soutěži Car of the Year (COTY) vyhlášen Autem roku 2022. Plně elektrický crossover byl zvolen celkovým vítězem 61člennou porotou složenou z motoristických novinářů z 23 evropských zemí. Kia EV6 byla původně zařazena do výběru pro udělení nejvyššího ocenění spolu s více než šedesáti modely, které byly uvedeny na trh v průběhu roku 2021.

V listopadu porota COTY tento dlouhý seznam zúžila na sedmičlenný užší výběr, z něhož bylo šest elektromobilů, což dále dokazuje rostoucí význam elektrifikovaných pohonů pro spotřebitele v souvislosti s přechodem společnosti k nové budoucnosti mobility.

Model EV6, který se dostal do užšího výběru, úspěšně bojoval s konkurencí vozů Hyundai IONIQ 5, Ford Mustang Mach-E, Škoda Enyaq iV, Cupra Born, Renault Mégane E-Tech a Peugeot 308 a získal titul Evropské auto roku 2022. Kia EV6 obdržela celkem 279 bodů a získala vítězství, následovaná vozy Renault Mégane E-Tech (265 bodů), Hyundai IONIQ 5 (261 bodů), Peugeot 308 (191 bodů), Škoda Enyaq iV (185 bodů), Ford Mustang Mach-E (150 bodů) a Cupra Born (144 bodů).

Jason Jeong, prezident společnosti Kia Europe, k tomu uvedl: „Je pro nás velkou ctí, že jsme s modelem EV6 vyhráli anketu Auto roku 2022 a stali se tak vůbec první korejskou značkou, která toto prestižní ocenění získala. EV6 je skutečně přelomovým modelem, který byl od samého počátku navržen tak, aby elektromobilita byla zábavná, pohodlná a dostupná, a to díky kombinaci velmi působivého reálného dojezdu, možnosti ultrarychlého nabíjení, prostorného interiéru s vyspělou technologií a skutečně uspokojivého zážitku z jízdy.“

EV6 je prvním specializovaným elektromobilem značky Kia, který je založen na nové podvozkové platformě Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Tato architektura zajišťuje, že EV6 eliminuje řadu kompromisů, s nimiž se potýkají elektromobily, které jsou vytvořeny na platformách původně určených pro vozidla se spalovacími motory. Díky základům E-GMP má EV6 ve své třídě nejlepší vnitřní prostor, dojezd 528 km a možnost ultrarychlého dobíjení 800 V, které zákazníkům umožňuje provést dobití z 10 na 80 % za 18 minut.

Na znamení svého high-tech umístění byl EV6 prvním globálním modelem, do něhož byla začleněna nová designová filozofie Kia „Spojené protiklady“, která si bere inspiraci z kontrastů, jež lze nalézt v přírodě a lidstvu. Ústředním prvkem této filozofie designu je nová vizuální identita evokující pozitivní síly a přírodní energii, s kontrastní kombinací ostrých stylistických prvků a skulpturálních tvarů.

Ocenění Auto roku 2022 (COTY 2022) je posledním z rostoucího počtu celosvětově uznávaných ocenění, která byla modelu EV6 udělena od jeho loňského uvedení na trh. Mezi další tituly, které si nedávno připsal, patří např: 2022 Irish Car of the Year; 2022 What Car? ‚Car of the Year‘; ‚Crossover of the Year‘ v rámci ocenění TopGear.com 2021; ‚Premium‘ vítěz v rámci ocenění German Car of the Year 2022; a společný vítěz inauguračního ocenění ‚Best Cars of the Year‘ 2021/2022.

Kia EV6 je prvním ze sedmi specializovaných modelů EV, které Kia plánuje uvést na trh do roku 2026. Tento plně elektrický crossover bude hrát klíčovou roli v plánech společnosti stát se předním světovým poskytovatelem řešení udržitelné mobility.

zdroj: tisková zpráva

19 Comments on “Elektromobil Kia EV6 vítězem ankety Auto roku 2022”

    1. @Paradox42. Uz vas policie stahla z provozu?
      Pokud jeste ne, tak se chci zeptat, zda a kolik Javelinu a Stingeru je uz v Moskve a v Petersburgu. A na jake cile budou pouzity. russko nejspis stahne sve vrahy po ochutnani vlastni mediciny na svem uzemi. Jak rika klasik, mir Ukrajine, valku Kremlu.
      A jeste jeden dotaz. Uz vam kamarad dal odmenu za genialni napad investovat Eura do CZK? Kurz se blizi k 26 CZK/Eur. Docela dobry duvod vam podekovat.

        1. Muj cil uz pres 10 let. Ostatne vidim dobry kompromis pro jednani k ukonceni valky. Ukrajina bude bezjaderna zona a Kaliningrad a belorussko budou take bezjaderne. V kaliningrade jsou russke jaderne rakety namirene na Evropu. Kaliningrad je jakoby cast Polska, ale pod russkou spravou. To by mel kazdy vedet jak nas ohrozuji.

    2. to by byla pravda, pokud by někomu tekla nafta v potoce. Bohužel k její výrobě, těžbě i dopravě a distribuci, je třeba značné množství elektřiny na jejíž zlomek už EV jezdí.
      Většinou elektřina je ta hodná pokud ji potřebuji např. doma na televizi, mražák, bojler nebo tep. čerpadlo atd. Pokud její zlomek ale někdo jiný chce na nabíjení EV, tak to pozor, to je hodně nečistá a zlá elektřina…. 🙂
      To je jen provoz auta, výroba baterií např. pro noťas nebo mobil je ekologická, ovšem pro EV, které nemám, je výroba baterek strašná eko zátěž…. 🙂

  1. Lidl ukonci 9.3. funkci eCharge app a prechazi na Lidl-plus app. Tim padem muze hezky sparovat nabijeni a nakup kazdeho zakaznika. Tim muze odhalit nabijeci parazity kteri tam vubec nenakupuji. Kdysi jsem jim to do Lidl DE psal, protoze eCharge neni pro zahranicni Sim karty dostupna a tim byli zahranicni zakaznici diskriminovani. Ujistili me, ze to proveri. Tak hura.

    1. měl jsem ho pujčený na dva dny minulý týden. Byla to sice jen zadokolka cca 160kW, 77kWh baterie ve výbavě GT Line. Vyzkoušel jsem rychlonabíjení, jezdí parádně, srovnat s TM to můžu a musím říct, že mě fakt hodně příjemně Korejci překvapili a to tak, že to asi objednám. Ještě nevím jaké tam jsou servisní intervaly a co za pravidelný servis budou chtít, ale zítra se to dovím…

          1. TM3 nebo EV6 – teď řeším, vypadá to na EV6. Je to auto a ne pojízdný notebook. Jen ty servisní požadavky by mohli omezit na 30tis.km nebo 2 roky. EV6 mne trochu zklamala v manevrování-velký poloměr otáčení (protože jsem zvyklý na Konu), a trochu slabší boční vedení sedadel, jinak je to asi to nejlepší v rozumné ceně.

            1. zrovna na tohle jsem se dnes u dealera KIA ptal a potvrzoval mi servisní interval 30tis km nebo 2 roky.
              Taky jsem to takhle řešil a vyhrála KIA zejména kvůli dostupnosti servisu. Mám na to smůlu, skoro vždycky mi nové auto někdo trefí….
              Navíc 800V architektura udržela při mém testu na běžné čez nabíječce 50kW, cca 44-46kW výkon přes 80%. Vypínal jsem na 90% s výkonem 30kW. Taky se mi začala KIA z venku i vevnitř víc líbit

Napsat komentář