Elektromobil BMW iX3 do USA nepůjde, má příliš malý dojezd

Automobilka BMW potvrdila, že v neuvede svůj v Číně vyvíjený elektromobil BMW iX3. Důvodem je to, že tamní dealeři považují dojezd auta za nedostatečný. Nejsou sami.

Už od doby, kdy se začaly objevovat první konkrétnější informace o elektromobilu BMW iX3, bylo jasné, že takové malé SUV s baterií o kapacitě 74 kWh využitelných a dojezdem 440 km WLTP už dnes moc parády neudělá.

Aktuálně to potvrzují zprávy o tom, že američtí dealeři prostě řekli: Ne, tohle u nás nechceme. BMW údajně k tomuto rozhodnutí dospělo už letos v lednu po setkání s dealery v Boca Raton, ne-li dokonce dříve.

Američtí dealeři považují za prodejný elektromobil s dojezdem alespoň 300 mil, tedy asi 480 km. Analytici jako Sam Abuelsamid by se spokojili i s 400 km (250 mil).

Jenže protože se BMW iX3 bude vyrábět v Číně, bylo nejspíš od začátku navrženo především pro tamní trh. A až potom pro Evropu, potažmo Ameriku.

Americký trh bude ale do značné míry patřit Tesla Model Y, případně novým příchozím, jako je Ford Mustang Mach-E.

Mnohem víc si BMW na americkém trhu pravděpodobně slibuje od nedávno představeného elektromobilu BMW i4. Auto s dojezdem 600 km a baterií o kapacitě 80 kWh půjde proti extrémně populární Tesla Model 3.

16 Comments on “Elektromobil BMW iX3 do USA nepůjde, má příliš malý dojezd”

  1. Málem jsem koupil BMW i3, ale od r.2013,kdy přišli opravdu
    Málem jsem koupil BMW i3, ale od r.2013,kdy přišli opravdu s nadčasovým konceptem, toho, kromě lehkého zvýšení kapacity baterií,moc neudělali. Usnuli na vavřínech a teď to budou těžce dohánět. Ostatně jako všichni fosilní giganti.

  2. Ten dojezd se dá skousnout v Evropě, kde jsou menší
    Ten dojezd se dá skousnout v Evropě, kde jsou menší vzdálenosti mezi městy a i více možností na nabíjení, ale pro Ameriku?!

    Skutečně stále ani jedna evropská automobilka nepochopila správné použití elektromobilu v současné a i budoucí době.
    A to nemluvím o 3fázovém AC nabíjení s možností přepínání na 1 fázi a pod.

    PR články o autech a bateriích jen pro hltače zpráv nic ale opravdu NIC víc.

    1. Tak jsem přečetl a myslím klíčové jsou věty- this study
      Tak jsem přečetl a myslím klíčové jsou věty- this study could be a seed technology- tak možná by opravdu být mohla, ale za jak dlouho se dostanou od studie a semínka k použitelné baterii je otázka a i kdyby se za několik let dostali tak i v té studii se počítá s – and survive 1,000 charging cycles- a to je asi trochu málo i dnes. Vypadá to že vývojáři zavedených společností stále vedou minulé války a náhled na vzdálenější budoucnost nemají.

      1. Tak 1000 cyklov aj pri batérií na 300-400km/nabitie by bolo
        Tak 1000 cyklov aj pri batérií na 300-400km/nabitie by bolo takmer 300000-400000km. (áno zjednodušujem, s klesajúcou kapacitou by to bolo menej)
        Len dúfam, že to nie je nejaké marketingové číslo (tých 1000 cyklov) ale fakt niečo serióznejšie (čiže pokles na max 70% a aspoň 10-90% rozsah pri použití)
        Ale to „up to“ vo vete „…battery should survive up to 1,000 charging cycles…“ pôsobí tak trocha demotivujúco. Akoby potrebovali nižšie číslo zaokrúhliť hore. Krajšie by sa čítalo niečo ako „over 1000 charging cycles“.
        Tak či onak, až budú také články bežne na aliexpress, potom môžeme povedať hotovo. 🙂

            1. Ještě myslím ne. Měl by to být nový design který by
              Ještě myslím ne. Měl by to být nový design který by měli začít používat letos na nových linkách. Navíc všechny linky nepředělají přes noc, takže to že zvýší životnost ještě neznamená že zvýší záruku. Navíc životnost snižuje ikdyž se k tomu člověk chová dost hnusně. Nechcou zadara vyměňovat baterky taxikářům jenom proto že to nabíjejí 3x denně na superchargerech.

              Tesla spíše cílí na Robotaxi, takže potřebujou baterky, které snesou 10 let častého využívání. Ale s tím, že i nabíjecí strategii budou určovat sami.

              A taky pro stacionární začízení jako powerpacky a powerwally. Životnost 10+ let s prstem v nose.

              1. No jo, to museli měnit u toho týpka s Tesloop, při 600
                No jo, to museli měnit u toho týpka s Tesloop, při 600 tisíc už měl snad třetí baterku. Teď už by mu to asi nevyměnili.

                Já vím, že záruka nerovná se životnost. Jenom říkám, že si u Tesly věří s těmi baterkami úplně stejně jako ostatní výrobci EV, ty záruky jsou plus mínus stejné. Jaká bude realita, to se uvidí…

                PS:
                To je zajímavé… než jsem odeslal odpověď, tak se příspěvek trochu změnil 🙂

                1. Jo měl 3. baterku, ale co vím, tak 2x ji vyměňovali někdy
                  Jo měl 3. baterku, ale co vím, tak 2x ji vyměňovali někdy hned na začátku a s tou poslední už má skoro půl mega.

                  PS: Jo to dělám furt 🙂

Napsat komentář