Elektromobil Alpine A290 poprvé za polárním kruhem

Plně elektrický hot-hatch Alpine A290 prochází již více než dva roky rozsáhlým programem vývoje a ladění. Vydal se i do Švédska. Renault auto představí letos v červnu.

Elektromobil Alpine A290 od začátku roku ladí své vlastnosti při nízké přilnavosti v těch nejextrémnějších  povětrnostních podmínkách s teplotami, které mohou klesnout až pod -30 °C. Technické  týmy Alpine testují prototypy na tratích a otevřených silnicích v těchto podmínkách, aby  zajistily dokonalost ve všech směrech. 

Při těchto testech v chladném počasí byl vůz A290 poprvé opatřen zcela  novou kamufláží Alpine. foto: Renault

Všechny technické parametry jsou podrobeny testům v plném rozsahu, aby bylo zaručeno  dosažení požadované úrovně výkonu a chování. Stejně jako u každého vozu Alpine je i u modelu A290 věnována zvláštní pozornost dynamickým vlastnostem. Reakce motoru, živost, přesnost jízdy a agilita – tomu všemu je věnována maximální pozornost, aby bylo dosaženo  zážitku z jízdy i v extrémních podmínkách. 

Testuje se také široká škála výbavy, včetně topení, kvality odmlžování a odmrazování a ESC  (elektronická kontrola stability) na sněhu. Žádný z těchto bodů nelze reprodukovat v technickém centru a lze je ověřit pouze v extrémně chladných podmínkách. 

Při své první oficiální jízdě se A290 představil v originální kamufláži Alpine, s logem „A-Arrow“  na střeše a v modrém barevném provedení modrá Alpine. Prototyp se poprvé představil s  definitivní karoserií a potvrzenými rozměry: délka 3 990 mm, šířka 1 820 mm, výška 1 520  mm, rozvor 2 530 mm. 

Model A290 představil také exkluzivní sportovní volant Alpine v kůži Nappa se zploštělým  povrchem a bodem “0”, který připomíná motoristický sport, jenž je tak silnou součástí DNA  značky. Obsahuje tři základní funkce vypůjčené od volantů Alpine pro Formuli 1: OV  (předjíždění), RCH (rekuperace) a jízdní režimy s přístupem jedním stiskem. 

Exkluzivní označení „A29“ vyvinuté společností Michelin pro Alpine A290 

Pro tyto testy je A290 obuta do vysoce výkonných pneumatik MICHELIN Pilot Alpin 5, které  měří a kontrolují úroveň brzdění a přesnost jízdy v náročných zimních podmínkách. 

Od počátku spolupráce v roce 2012, kdy byl představen model A110, posílily společnosti  Alpine a Michelin své partnerství při vývoji pneumatik pro plně elektrickou řadu Alpine,  počínaje modelem A290. Po dvou letech práce bude model A290 vybaven specifickými  19palcovými pneumatikami: 

– MICHELIN Pilot Alpin 5 zimní pneumatiky 

– Dvěma sportovními letními pneumatikami: MICHELIN Pilot Sport EV pro optimalizovanou  energetickou účinnost a MICHELIN Pilot Sport S5 s nejvyšší úrovní výkonu. 

Tyto tři pneumatiky byly vyvinuty tak, aby zlepšily a využily výkonnost vozu A290 za všech  jízdních podmínek, ať už na suchu, mokru nebo na sněhu. 

Každá pneumatika bude mít exkluzivní označení založené na systému kódování pro  jednotlivé modely Alpine. U modelu A290 to bude „A29“. Zákazníci tak při výměně pneumatik  získají přesně stejný výkon: dokonalou rovnováhu mezi bezpečností, dojezdem,  ovladatelností, odolností, komfortem a akustikou. 

Tyto extrémně chladné testy ve Švédsku jsou dalším krokem ve vývoji modelu A290, který  bude představen v červnu 2024.

zdroj: tisková zpráva

5 Comments on “Elektromobil Alpine A290 poprvé za polárním kruhem”

  1. Viiděl jsem test Volvo EX30 (čínský Geely). Příšerně přemotorované malé auto, které dělá na silnici neuvěřitelné věci. Alpine se bude muset setsakra snažit, aby přežil v silné čínské konkurenci. Podvozek, brzdy a motor už nestačí. Bude muset přijít s přidanou hodnotou v podobě parádního a rychlého infotainmentu, skvělých asistentů, vysoké výdrže baterie, rychlého nabíjení atd…, protože, nedělejmě si iluze, cenu moc stlačit nedokáže.

  2. O víkendu, pokud počasi dovolí, se svezu Lohner–Porsche (rekonstrukce modelu 1920 z přelomu tisíciletí). Je to elektromobil. Elektromobil, pro ty co to nepamatují, byl pokus o auto poháněné elektromotorem a baterií. Mělo to ale malý dojezd a bylo to moc drahé a strašně těžké, tak se to moc nerozšířilo a časem to nahradil modernější spalovací motor.

    1. pro Runnču…. Spalovací motory vyhrály souboj s první generací elektromobilů během První světové války. Bateriová auta z pochopitelných důvodů nejsou pro válečné hovadiny vhodná, proto došlo k bezprecedentně urychlenému vývoji spalováků. Potom už se nerozvíjená elektromobilní technologie neměla šanci chytit.
      Válečný rozvoj spalovacích motorů, na kterém se podíleli celé ekonomiky válčících stran, lze považovat za obrovskou globální DOTACI pro rozjezd spalovacích motorů…🌞🔋🥇

        1. V mírových podmínkách ti dostačuje řešení, které může mít jiné výhody…
          On by se spalovák stejně postupně, ale mnohem pomaleji prosadil.
          Svůj komentář jsem napsal hlavně proto, že znám váš argument o drahém a nerentabilním vývoji elektromobilů, na který přispíváte i vy chudáci, co žádný pokrok v tomhle směru nechcete….
          Tak abyste si uvědomili, že spalovací motory dostaly ve svém počátku impuls, který zaplatily celé národy.

Napsat komentář