V britském Fulhamu si už od roku 2007 partička konstruktérů kutí elektrické sportovní auto. Jmenuje se Lightning GT a ta malá automobilka nese název Lighting Car Company. Prototypy prvních aut mají být hotové velmi brzy a do výrobu se auto dostane v roce 2012.
Elektrický sporťák ale týpci z Lightning Car Company nestavějí „od podlahy“. Využívají původně benzinového sporťáku Ronalt Lightning společnosti Ronalt Cars. Ta auto představila už v roce 1999 na autosalonu v Londýně. Jen během show se jim na stánku seběhlo 20 objednávek.
Jedna z nich pocházela také od londýnského podnikatele Iaina Sandersona. Tento londýnský podnikatel financuje projekt Lightning GT od samého počátku. Byl to právě on, kdo na stánku na autosalonu v Londýně vnuknul Arthuru Woolstenholmovi, zakladateli Ronalt Lightning, myšlenku na elektrický sporťák.
Bleskový elektromobil Lightning GT
BMW potvrzuje výrobu plug-in hybridu Vision EfficientDynamics + video
Podle Sandersona je teď firma v ideální kondici a potřebuje získat zbývajících 15,5 milionu liber na poslední dvě fáze vývoje. V první fázi budou postaveny dva prototypy, které by měly ukázat schopnost splnit všechny technické požadavky. Ve druhé fázi pak bude vyrobeno několik testovacích, finálních prototypů na kterých budou doladěny poslední detaily.
Vývoj Lighting GT však není bez obtíží. V průběhu vývoje bylo auto zcela přestavěno. Původně mělo být poháněno elektromotory umístěnými ve všech čtyřech kolech. Nový šéf Tim Martin ale nakázal zabudovat raději do klasický dva 150kW elektromotory pohánějící zadní nápravu (motor je německé výroby, že by Siemens?).
Celkový výkon sportovního auta je kolem 400 koní, zrychlí z 0 na 100 km/h během pěti sekund a dojezd se má pohybovat koelm 160 km. Lithium-titanátové baterie dodává společnost Altairnano. Dvoumístné kupé o hmotnosti 1850 kg se má vyrábět v počtu asi 250 kusů za rok. Výsledná cena auta se má podle nejnovějších informací pohybovat kolem 180 000 liber (něco k 6 milionům Kč).