Elektrické plány Volkswagenu zatím vycházejí, letos dodal už 171 000 elektromobilů

Volkswagen se chce během této dekády proměnit na takřka plně elektrickou automobilku. Za první polovinu roku 2021 prodal Volkswagen 171 000 elektromobilů.

Volkswagen ID.4 má být hlavní zbraní Němců proti americkému elektromobilu Tesla Model Y, jehož výroba má na přelomu roku začít v Tesla Gigafactory Berlin. Volkswagen už ale chystá ještě větší elektrické SUV, a to ID.8.
foto: Volkswagen

Volkswagen vstoupil do nového desetiletí s velkolepými plány. Připravuje jednotnou elektrickou platformu a chystá v Evropě nové baterkárny (jednu nejspíš i v Česku). Elektromobily mají do deseti let tvořit páteř prodejů koncernu.

Výsledek 171 000 bateriových elektromobilů za 1. pololetí 2021, z toho 128 078 v Evropě, nemusí vypadat na první pohled nijak valně. Je ale potřeba vzít do úvahy, že jde zároveň o 34 % evropských prodejů elektromobilů za první pololetí.

Elektrická ofenziva německého koncernu je masivní a prochází napříč všemi jeho značkami a brzy i tržními segmenty. Letos přichází na trh ten zatím nejdůležitější článek, totiž prostorné SUV v podobě Volkswagen ID.4, resp. Škoda Enyaq iV a Audi Q4 e-tron (vše de-facto stejná auta, jen v jiném balení).

5 nejprodávanějších elektromobilů VW

1. Volkswagen ID.4 (37 292)
2. Volkswagen ID.3 (31 177)
3. Audi e-tron (25 794)
4. Porsche Taycan (19 822)
5. Volkswagen e-up! (17 890)

Elektromobil Enyaq iV už jsme vyzkoušeli a s trochou nadsázky jej označili za „začátek konce spalovacích aut“. Příbuzný Volkswagen ID.4 máme právě nyní zapůjčen na týdenní test a zatím nemůžeme, až na mírně chybový software a cenu, najít nic, co by vůz v druhém pololetí nepředurčovalo ke skokovému navýšení prodejů elektromobilů celého Volkswagenu. Úspěchy v západní Evropě, zejména v Nizozemsku a Skandinávii, ale slaví také český Enyaq iV.

Celkem 170 939 dodaných elektromobilů za H1/2021 představuje meziroční růst o 165,2 %. Za Q1/2021 to bylo 59 948 elektromobilů a už v Q2 byl patrný obrovský nárůst, který podle našeho názoru bude pokračovat ještě řadu čtvrtletí.

Prozatím je nejdůležitějším trhem pro koncern z hlediska elektromobility s velkým odstupem Evropa. Čína a USA jsou zatím nastejno (cca 18 000 prodaných aut). V Číně se ale aktuálně začal prodávat Volkswagen ID.6 Crozz, který nikde jinde nekoupíte. V USA má zase brzy začít výroba Volkswagen ID.4, což by mělo zavdat k výraznějšímu růstu.

Electrek.co, Volkswagen

7 Comments on “Elektrické plány Volkswagenu zatím vycházejí, letos dodal už 171 000 elektromobilů”

  1. Tak to je pecka.
    VW za 6 měsíců dodal 171 000 BEV
    Tesla za

    Tak to je pecka.

    VW za 6 měsíců dodal 171 000 BEV
    Tesla za duben-červen dodala 201 000 BEV

    Pro porovnání v Evropě – TESLA 67 500
    VW – 128 000

    Na to, jak velký vliv má VW v Evropě a jak se mu podařilo protlačit dotace na jeho vozy bych řekl, že mají pořád dost velké zpoždění. Jsem zvědav jak to bude vypadat v okamžiku, kdy se Tesla přestane dovážet přes oceán.

    1. Buďme rádi za to, že VW konečně rozjíždí skutečnou
      Buďme rádi za to, že VW konečně rozjíždí skutečnou masovou výrobu EV a ne jen omezené počty compliance cars, aby si snížili flotilové emise. I ty ceny krásně lezou dolů i když to tak díky nakumulované inflaci nevypadá.

Napsat komentář