Dojíždění či docházka do zaměstnání patří k denní rutině většiny Čechů. Způsob dopravování na pracoviště je při výběru nového zaměstnání důležitým faktorem pro 61 % Čechů, ukázal průzkum společnosti Amazon.
foto: ed_davad, licence Pixabay
Respondenti mohli v průzkumu vybrat jeden či více dopravních prostředků, které k cestě do práce využívají. Nejčastější volbou bylo především vlastní motorové vozidlo (48 %), dále MHD (37 %) a chůze pěšky (29 %). Vlak využívá 11 % respondentů, dálkový autobus pouze 8 % lidí. Ekologicky příznivé kolo nebo koloběžku alespoň někdy využije 14 procent dotázaných.
„Do našeho distribučního centra v Dobrovízi běžně bezplatně svážíme přes 90 % našich zaměstnanců autobusovou dopravou. Kromě autobusových linek jsme v areálu vybudovali také speciální vlakovou linku,“ říká Miroslava Jozová, PR manažerka společnosti Amazon.
Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi dosáhlo v rámci certifikace BREEAM Excellent impozantního skóre 76,8 %, a patří tak k nejekologičtějším průmyslovým budovám na světě. Budova je vybavena rekuperací, osvětlením LED se senzory a inteligentním systémem řízení. Kvůli zachování krajinného rázu v okolí byly vysazeny stromy a široká škála místních rostlin.
Udržitelnost zajímá hlavně mladé
Podle výsledků průzkumu hrají prim při výběru dopravního prostředku pohodlnost (68 %), finance (32 %) a zdravotní důvody (13 %). Ekologie je rozhodujícím faktorem pouze pro 12 % Čechů všech věkových kategorií.
Největší zájem o tento aspekt projevili lidé ve věku 18 až 26 let, a to každý pátý dotázaný. Tato věková skupina také nejčastěji volila jízdu MHD a chůzi pěšky, a naopak nejméně možnost dopravy autem.
Průzkum společnosti Amazon ukázal, že více než tři čtvrtiny Čechů (77 %) si dopravu hradí sami, v průměru je transport vyjde na 1 126 Kč měsíčně. Pouhým osmi procentům oslovených zaměstnavatel na dopravné přispívá alespoň částečně, čtyřem procentům je pak hradí v plné výši.
Většina dotázaných (88 %) je s aktuálním způsobem dojíždění do zaměstnání spokojena. Těm, kteří jsou nespokojeni, vadí zejména doba dojíždění, finanční náklady a mimořádné situace na cestě jako zpoždění nebo kolony.
Doba dojíždění do budoucna zřejmě poroste
Data z globální studie společnosti Visa o veřejné dopravě, které se zúčastnilo více než 19 000 respondentů z 19 zemí světa odhalila, že se téměř polovině (46 %) dotazovaných po celém světě prodloužil jejich čas dojíždění a další více než třetina (37 %) předpokládá, že během příštích 5 let dojde k jejímu dalšímu prodlužování.
Stejný trend popisuje také docent Tomáš Horák z Ústavu logistiky a managementu dopravy ČVUT: „Průměrnému Evropanovi“ cesta do práce a z práce zabere denně asi 60 minut, „průměrný Američan“ je na tom se svými 54 minutami velmi podobně. V obou případech platí, že se průměrná doba dojíždění neustále prodlužuje. Mezi důvody patří omezená nabídka dostupného bydlení nebo nedostatečné investice do dopravní infrastruktury a systémů veřejné dopravy. Pokračující urbanizace v kombinaci s těmito a dalšími důvody s sebou přináší i extrémy v době dojíždění za prací. Například ve velkých čínských městech průměrná cesta z domu do práce a zpět trvá denně dvě hodiny, ještě horší je potom situace v megalopolích Latinské Ameriky.“
Tak není se čemu divit, že to neřeší. Dnes opět
Tak není se čemu divit, že to neřeší. Dnes opět přehlídka spalovacích blbečků na drive in u hospody. Jen jedna paní se spalovákem z 8 řidičů zastavila a vypnula motor. Ostatní, přestože jim muselo být jasné, že fronta je minimálně na 20 minut, nešlo o fast food, vylezli ven, totální debilové i v roušce, a auto nastartované (dýzlák samozřejmě) jelo o106 dále. Holt zaměstnanci, podle polepů aut, spotřeba je jim u zadele a zdraví rovněž.
—
.
.
.
.
A ten výzkum byl měřen „kecáním“ nebo skutečýma
A ten výzkum byl měřen „kecáním“ nebo skutečýma skutkama? Třebas takovej Holan v Brně, taky hubu keců o MHD a pak s řidičem a autem města nalítal kilometrů 😀
Zvolil jsem si práci blízko bydliště, problem solved. Do
Zvolil jsem si práci blízko bydliště, problem solved. Do MHD se nedostanu jak je rok dlouhej. ;D
Jezdit přes centrum nebo v zácpách je utrpení.
Ze v CR vetsina lidi na ekologii kasle je videt na dnesnim
Ze v CR vetsina lidi na ekologii kasle je videt na dnesnim satelitnim snimku. V CR mlha a v DE slunicko.
dobrej vtip…ono je DE kotlina, aby se tam vše drželo?
dobrej vtip…ono je DE kotlina, aby se tam vše drželo? Nějak to s tím zeleněním už přeháníte.. Mimochodem včera pohled z hor do Německa ejhle mlha stejná jako u nás ve vnitrozemí… jinak výsledek našeho domova včera a dne (ČR) – jasno 15°C
Jojo, ceska kotlina si udrzuje svuj smradecek pod poklickou.
Jojo, ceska kotlina si udrzuje svuj smradecek pod poklickou.
Heil Merkel, že…
Sudeťák Leodendula se nezapře.
Heil Merkel, že…
Sudeťák Leodendula se nezapře.
Hele, rusky zaskodnik. Co zrovna rozvracite?
Hele, rusky zaskodnik. Co zrovna rozvracite?
No COVID ukázal, že nejlepší je auto nebo pěškochod.
No COVID ukázal, že nejlepší je auto nebo pěškochod. Bohužel třeba v Praze to bez metra reálně nejde.
A proc ne kolo?
A proc ne kolo?
Protože spousta firem není bike friendly a bohužel nejsou
Protože spousta firem není bike friendly a bohužel nejsou kola kam dát – my to řešili v práci, že jsme je nechávali na chodbach, na což zaměstnavatel zareagoval tím, že zakázal vstup s kolem do budovy a venku kam dát nejsou.
A k čemu máte odbory, kolektivní vyjednávání a
A k čemu máte odbory, kolektivní vyjednávání a kolektivní smlouvu? Nebo Radu zaměstnanců? A k čemu máte Zákoník práce do roku 2006, na nějž můžete navázat, byť povinnost zřídit kolárnu z něj už vypadla, viz https://www.bozpinfo.cz/je-zamestnavatel-zodpovedny-za-jizdni-kola-zamestnancu . Prostě je to o dohodě a také o chtění.
Kolo, koloběžka, inline brusle … dle libosti. Ale v Praze
Kolo, koloběžka, inline brusle … dle libosti. Ale v Praze se dost blbe jezdí i na kole. Asi v menším městě to je dobrá volba pro léto.
Auto je univerzální, nezávisí na počasí, nešíří COVID, vlastně ideál krom drobnosti, že je třeba nečekat v zácpách a mít kde zaparkovat.
Podle mě to není žádné překvapení, to se dalo čekat,
Podle mě to není žádné překvapení, to se dalo čekat, že lidi se do práce doppravuji tak, jak jim to vyhovuje. A měnit se to asi jen tak nebude, když je 88 procent lidí spokojených. O když násilím se dá vynutit kdejaké „prospěšná“ změna, která nějaký pomateny mozek napadne.
Jeden z deseti řeší ekologii a devět z deseti řěší,
Jeden z deseti řeší ekologii a devět z deseti řěší, jestli vůbec vyjde do další výplaty …:-)))
Bodejť by vyšli když všechno utratí za benzin. :-))
Bodejť by vyšli když všechno utratí za benzin. :-))
To je zas blábol, jezdí tím, co je pro ně výhodnější.
To je zas blábol, jezdí tím, co je pro ně výhodnější. To je vše, díky Bohu za to, že pořád nejsem ekomagoři.
Ale klídek, mám tam smajlíka. To je jen oplátka trolům za
Ale klídek, mám tam smajlíka. To je jen oplátka trolům za rejpání.
Autobusy nejezdí. Takže jezdím každý den necelých 50 km.
Autobusy nejezdí. Takže jezdím každý den necelých 50 km. autem. Teď sice na elektriku, ale dřív na plyn. Mám to jednu cestu na 20 min. Autobusem cca hodina. Takže volba jasná.
Kde jsou ty doby, když přímo před kolbenky jezdili spoje.
jen dočasně. sars2 byl vyvinut k redukci populace ničící
jen dočasně. sars2 byl vyvinut k redukci populace ničící planetu. po třetí vlně následuje zvířecí mutace, vakcína kničemu a na podobný voloviny jako zbůhdarma valení kol do simulace práce zapomen ;))
https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/v-dansku-vybiji-celou-populaci-norku-prenaseji-koronavirus-40341450
Takže nejdříve vybiji 17milionu norků..
Kdo bude další
Takže nejdříve vybiji 17milionu norků..
Kdo bude další na řadě? Netopýři?… Včely…
včely už ti dávno vybíjejí komoušský čínský
včely už ti dávno vybíjejí komoušský čínský invazivní sršni :)))))
https://www.novinky.cz/veda-skoly/clanek/drava-srsen-asijska-se-blizi-k-ceskym-hranicim-je-to-utocny-zabijak-vcel-40288292
https://www.idnes.cz/hobby/mazlicci/srsen-asijska-cinska-mandarinska-predator-agresivni-srsen-invazni-druh.A190626_103837_hobby-mazlicci_mce
https://zoommagazin.iprima.cz/priroda/ceka-nas-invaze-zabijackych-srsni-mandarinskych-az-k-nam-dorazi-urcite-je-neprehlednete
a prasečí netopýrožrouty podporuješ přeci hjůhajvej tm3lifepo
Nejhorší medová sezona za 50 let. Ceny jdou
Nejhorší medová sezona za 50 let. Ceny jdou nahoru
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/cesi-jsou-narodem-nadsenych-vcelaru-cena-medu-navzdory-tomu-poroste-127799
Bez medu se obejdem, bez včel těžko.
Bez medu se obejdem, bez včel těžko.
Uz druhym rokem mame na zahrade vceli hotel. Zda tam prezimuji
Uz druhym rokem mame na zahrade vceli hotel. Zda tam prezimuji ale nevim. Pokousime se aby mely utociste na zimu. Pristi rok vysazime smesku kyticek ktere jsou pro vcelky pritazlive. Kazdy kdo ma zahradu, by mel vcelky podporovat.
A co Hummel? Ten maká i když prší…
A co Hummel? Ten maká i když prší…
Se voptej na recepci …
Se voptej na recepci …
1* 🙂
1* 🙂
Na recepci je cedulka „Vegetacni klid – zavreno“.
Na recepci je cedulka „Vegetacni klid – zavreno“.
Pokud myslíte hmyzí hotel, tak tam hmyz přezimuje a sem tam
Pokud myslíte hmyzí hotel, tak tam hmyz přezimuje a sem tam i včelka samotářka , ale ta to nevytrhne. Jak včely zimují:
https://www.ivcelarstvi.cz/vcely-v-zime/
Bylo moc chladno, takže třeba z lípy nebylo vůbec nic.
Bylo moc chladno, takže třeba z lípy nebylo vůbec nic.
Korona má minimální úmrtnost. Nicméně účelem je, aby
Korona má minimální úmrtnost. Nicméně účelem je, aby většina států byla pořádně zadlužená.
Redukce populace začne až přijde ještě více retardovaných tmavších. V Africe by se bez potravinové a lékařské pomoci od bělochů už dávno jejich počet přirozeně reguloval. Až přijdou sem ve velkém množství, tak to tady bude vypadat jako u nich jen s tím rozdílem, že nebude pomoc z vnějšku.
Korona má zatím jakštakš úmrtnost. pak přijdou
Korona má zatím jakštakš úmrtnost. pak přijdou ekonomický důsledky.
větší Redukce populace může přijít s mutací jinak safrikou souhlas stačí se kouknout na 100 mega muselimanský egypt za posl 70 let, kam jezdíš jim sypat na dovolenou 😉
Dojíždím do práce tam a zpět 60 km denně, při ceně
Dojíždím do práce tam a zpět 60 km denně, při ceně plynu 11,- Kč to vychází levnějc než bus/vlak. O ušetřeném času ani nemluvím.
LPG to je prostě super pohon, kde jsou ty časy, kdy jsem
LPG to je prostě super pohon, kde jsou ty časy, kdy jsem měl Felicii na LPG. Jen ve velkých městech je problém s garážemí, tak ten diesel taky není špatný.
„20 tis km elektricky od roku 2018“ to je zajímavé, slovy
„20 tis km elektricky od roku 2018“ to je zajímavé, slovy klasika „A není to málo Antone Pavloviči?“. To se přeci nemůže vůbec vyplatit, předpokládám, že to je spíše doplňkové auto k dalšímu v rodině?
Jezdím cca 12 tis km ročně.
Mě to stačí. Než auto
Jezdím cca 12 tis km ročně.
Mě to stačí. Než auto vyhodím nebo prodám se zdechlejma baterkama, tak budu pod 5 kč/km, což je můj cíl.
V ceně je započítáno vše. Nákup auta, pov. ručění, pneu, STK, palivo do bufíku.
Když jsem jezdil autem na plyn, tak se sice zdálo, že rozdíl na palivu není až tak velký. Ale ono to není jen o palivu.
5 kč/km, hmm to je docela hodně, Ale proč ne, alespoň vás
5 kč/km, hmm to je docela hodně, Ale proč ne, alespoň vás to baví. 🙂
To sedí. Elektromobilisté jsou známí nízkými nájezdy a
To sedí. Elektromobilisté jsou známí nízkými nájezdy a odpovídají tomu i nájezdy ojetin.
Firemni auta najedou denni prumer 96km. Soukroma auta najezdi
Firemni auta najedou denni prumer 96km. Soukroma auta najezdi zhruba 1/3. Takze vetsina aut muze byt uz dnes EV.
Tak na 5 KČ jsem se dostal i s Volvo S80. A alespoň jsem si
Tak na 5 KČ jsem se dostal i s Volvo S80. A alespoň jsem si vozil zadek v pohodlném autě 🙂
ja už neriešim nič …
a zaujímavosť – počítali sme
ja už neriešim nič …
a zaujímavosť – počítali sme časy príchodu domov z práce
– najrýchejšie sa dostala domov kolegňa, ktorá išla pešo na bus kilometer a pol, osem km do dediny (námestie) a kilometer a pol k bránke.
– druhý kolega, ktorý býval za rohom, ale musel sa zastaviť u mäsiara, lebo šunka-
tretí by som bol ja, na bicykli,ale autá ma vytláčali na chodník, takže odvtedy pešo.
– ten, ktorý šiel na mhd cestoval najdlhšie, oproti kolegyni dvojnásobok času (a dráha polovičná).
A co teprve když ty pojedeš cestou domů, ještě nakoupit
A co teprve když ty pojedeš cestou domů, ještě nakoupit do 5 obchodů, to kolegyňa co jela přímo domů, bude doma o hodiny dýl 😀
Chalpe, když porovnáváš, tak ten kdo jde přímo domů….
Ale jestli to byl sarkasmu s na článke, že zkoumali aby přišli na to, že lidi řeší v první řadě peněženku, pak jooo, ale to sem jim mohl říct hned já, nemuseli zkoumat a chtěl bych za to jenom polovinu togo co je to stalo a dal bychjim výsledek hned 😉
karolko, čítať s porozumením si sa za ten rok
karolko, čítať s porozumením si sa za ten rok nenaučil!
iba jeden išiel do obchodu, presnejšie mäsiarstva. všetci ostatní išli priamo domov!
takže som porovnával rovnakých, presne tak, ako to odo mňa žiadaš 🙂
je to celé sarkasticky poňaté, pretože žiadna hromadná doprava nie je ako sa to snažia nahovoriť reklamy.
práve pláinovači s vysokými školami dopravného zameranie robia verejnej doprave medvediu službu – je to excelentný príklad v trenčíne – žilinská vš dopravné (jeden z aabsolventov kočíroval sk vládu) navrhli cestovné poriadky podlhom výskume a výsledok bol katastrofa. našťastie to dispečeri s učňovkou opravili a tak spoje chodia vtedy, kedy končia ľudia v zamestnaiach.
(pred?)vlani zasa naj primátor pozval vš z brna (?) aby urobili dopravný preskum. tak na križovatkách, zástavkách stáli decká a zapisovali. lenže na každom bode max tri hodiny a išli inam. takžen udržateľná mobilita bude asi taká, ako presadzuje zástanca bicyklov – autobusy nemajú zachádzať do „ník“, ale stáť v ceste, aby zavadzali. cyklistom v križovatkách natreli pruh aby sa im lepšie šmýkalo, …
Tak mi rád ukážeš v tomto textu, kde je napsáno, že šla
Tak mi rád ukážeš v tomto textu, kde je napsáno, že šla k řezníkovi:
– najrýchejšie sa dostala domov kolegňa, ktorá išla pešo na bus kilometer a pol, osem km do dediny (námestie) a kilometer a pol k bránke.
No, Abnonymko, kde v tom textu je že byla v obchode, jediné co tam máš, že šla na zastavku jela busem apak šla domů? Ale necham se poučit kde v tom textu je napsáno, že šla ještě někam jinam 😉
Ale o na je hromadna doprava, ale jaksi jde od 10 k 5 a jenom ještě šaliny v Brně a Praze se dají nazvat, že nějak fungují 😉
Takže nelze paušálně „neexistuje“, ale většinově už neexistuje 😉
nie „šla“, ale „musel sa zastaviť“ (pre tých, ktorí
nie „šla“, ale „musel sa zastaviť“ (pre tých, ktorí chodili do školy nielen v stredu a VUML) je to mužský, nie ženský rod!
ctrl c/v:
– najrýchejšie sa dostala domov kolegňa, ktorá išla pešo na bus kilometer a pol, osem km do dediny (námestie) a kilometer a pol k bránke.
– druhý kolega, ktorý býval za rohom, ale musel sa zastaviť u mäsiara, lebo šunka-
tretí by som bol ja, na bicykli,ale autá ma vytláčali na chodník, takže odvtedy pešo.
– ten, ktorý šiel na mhd cestoval najdlhšie, oproti kolegyni dvojnásobok času (a dráha polovičná).
Anonymko, budu znovu citovat:
najrýchejšie sa dostala domov
Anonymko, budu znovu citovat:
najrýchejšie sa dostala domov kolegňa, ktorá išla pešo na bus kilometer a pol, osem km do dediny (námestie) a kilometer a pol k bránke.
Vypíchnu slova:
„dostala“
„išla“
A teď mě ukaž slovenskou mluvinicu, kdy „můžský rod“ končí jako „ženský“ 😀
Umíš svoju rodnou řeč nebo jenom nasrán, že jsem poukázal, že kolegině, kterousrovnácváš s kolegem prostě nešla do obchodu/masny ajko kolega, se kterým to srovnáváš 😀