Amazon si objednal 1800 elektrických dodávek Mercedes-Benz

Amazon minulý rok oznámil velký záměr směrem k uhlíkové neutralitě. Investoval do Rivianu, který pro něj má vyrobit 100 000 elektrických dodávek. Teď objednává další od Mercedesu.

Elektrická dodávka Mercedes-Benz eSprinter v barvách Amazonu
foto: Mercedes-Benz/Amazon

Amazon, jeden z největších internetových obchodů a online platforem, v poslední době masivně investuje do elektromobility. V USA začal doručovat zboží s pomocí létajících dronů, v Indii má 10 000 elektrických rikš a jeho distribuční centrum v Německu je už dnes tamní největší nabíjecí stanicí.

Amazon už v Německu provozuje mnoho elektrických dodávek značky Mercedes. A zdá se, že se velmi osvědčily, protože aktuálně ohlásil objednávku dalších 1800.

Půjde o 600 středně velkých elektrododávek eVito (41,4 kWh, 150 km, uveze až 1000 kg) a 1200 větších dodávek eSprinter (55 kWh, dojezd 150 km, max. zatížení 900 kg). Mercedes-Benz Vans tak pokračuje v dlouhodobé úspěšné spolupráci se společností Amazon.

Kromě toho má ale Amazon zainvestováno také v americkém start-upu Rivian. Ten v současnosti připravuje rozběhnutí výroby v továrně v Illinois a pro Amazon má vyrobit 100 000 elektrických dodávek.

tisková zpráva

133 Comments on “Amazon si objednal 1800 elektrických dodávek Mercedes-Benz”

  1. OFF. Volkswagen má aktuální dluh ve výši 192 milard USD.
    OFF. Volkswagen má aktuální dluh ve výši 192 milard USD. Je to víc než má celá Jihoafrická republika nebo Maďarsko….

    Zdroj:https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/volkswagen-dluh-pujcka-vyvoj-vw-investice.A200826_112329_automoto_fdv

    Další Citace z článku:

    Volkswagen v tom ale samozřejmě není sám. Na třetím místě seznamu je Daimler s dluhem 151 miliard dolarů, čtvrtá Toyota (138 miliard), sedmý Ford (122 miliard) a osmé BMW (114 miliard)

    ***

    Jo a kdyby se probudili trolové a odborníci, co nenávidí Teslu, tak její dluh je cca 10,4 mld USD – klesl meziročně o 6,8 %

    Dluh Tesly je tak 18x menší než VW

    https://www.macrotrends.net/stocks/charts/TSLA/tesla/long-term-debt

    P.S. Údaje o zadlužení samozřejmě nedávají celkový obraz o ekonomice firmy ukazatelů je víc – hlavně poměrové ukazatele -třeba „debt to equity ratio“ .
    Ale i čísla o absolutní výši dluhu jsou vždycky zajímavá…

      1. Ahoj Cipísku,
        6,89 % pokles je uveden na oficiálním webu

        Ahoj Cipísku,

        6,89 % pokles je uveden na oficiálním webu Macrotrends s platností k 30.6.2020 . Jsou tam i grafy vývoje za 10 let

        Citace:

        Tesla long term debt for the quarter ending June 30, 2020 was $10.460B, a 6.89% decline year-over-year.

        Zdroj:

        https://www.macrotrends.net/stocks/charts/TSLA/tesla/long-term-debt

        P.S. Je možný, že některé zdroje lžou rep. uvádí nepřesná čísla
        Ale to je už téma na jinou debatu …

        Drž se.

        Joe

        1. hmm pěkný povídání, do grafu ani tabulky to radši ani
          hmm pěkný povídání, do grafu ani tabulky to radši ani nedali co 😉 Kdopak za tím webem asi stojí :)) každopádně na hlavní stránce ani ťuk, to je divný ;))

          https://www.macrotrends.net/stocks/charts/TSLA/tesla/financial-statements

          každopádně to je „Tesla long term debt“ nikoli TOTAL DEBT 😉

          asi každej vypráví to svý když tesla mlží 🙂

          https://stockdividendscreener.com/wp-content/uploads/2020/08/tesla-vs-solarcity-debt.jpg

          1. Jo , jasně Cipísku. Děkuji za video. Uznávám. Máš
            Jo , jasně Cipísku. Děkuji za video. Uznávám. Máš pravdu. 10,49 mld je jenom dlouhodobej dluh a zbytek 4,5 mld do těch 15-ti jsou zřejmě kontokorenty. Ale jak se praví ve videu 8 mld maj cash, co znamená, že si sakramentsky levně půjčujou v týhle šílený době, když se jim nevyplatí dluh ani částečně umořit…:-)))
            Navíc ješte emitujou akcie za 5 mld cash …
            Šikovní kluci…

            Ahoj

    1. Důležitější číslo než dluh mi přijdou úroky a tam
      Důležitější číslo než dluh mi přijdou úroky a tam jsou čísla za 2019:
      VW Group: 1,953 mld. €
      Tesla: 684 mil. $
      U Tesly to dělá celých 80 % loňské ztráty, zase na druhou stranu si teď půjčuje řádově výhodněji než někdy před 5 lety.

  2. off
    Něco pro fandy ílona Muska :)))
    Tesla: protože vlády

    off

    Něco pro fandy ílona Muska :)))

    Tesla: protože vlády chtěj aby jste byli závislí na fosilních palivech a na ropě.
    SpaceX: protože vlády by si nejradši zabrali vesmír pro špionáž a armádu.
    Neuralink: protože stát vydělává ohromný částky na farmaceutickým průmyslu, který vás chce jen léčit a ne vyléčit.

  3. off
    Litoměřická multikára TPC Industry
    Maximální

    off

    Litoměřická multikára TPC Industry
    Maximální rychlost stroje je 65 km za hodinu. Nosnost vozidla je 1,5 tuny, dojezd je 120 kilometrů se zátěží, což máme vyzkoušeno v běžném městském provozu.
    Akorát to vypadá na olověný baterky.

    https://www.idnes.cz/usti/zpravy/firma-tpc-industry-lubos-hodys-komunalni-nakladni-vuz-na-elektricky-pohon-city-ii-vrbicany-litomeric.A200103_124553_usti-zpravy_prib

    1. Krásná, nečoudící multikára. Už abych je potkával
      Krásná, nečoudící multikára. Už abych je potkával běžně ve městech. A ano, nají v tom olovo, články co vídávám u nás ve VZV. Do začátku to může být cenová výhoda. Pokud se jim rozjede výroba ve větším, lehce přjdou na Li-On. A ještě se jim zvedne nosnost. Přeji jim aby uspěli.

  4. off
    Tesla a její problémy s hackery, díry v systému,

    off

    Tesla a její problémy s hackery, díry v systému, převzetí kontroly nad flotilou, 2017, Jason Hudges, co nám tajil Fred z electreku, ransomware v Giga, rusáci, FBI atd.

    The Big Tesla Hack: A hacker gained control over the entire fleet, but fortunately he’s a good guy
    https://electrek.co/2020/08/27/tesla-hack-control-over-entire-fleet/

    Tesla and FBI prevented $1 million ransomware hack at Gigafactory Nevada
    https://electrek.co/2020/08/27/tesla-fbi-prevent-ransomware-hack-gigafactory-nevada/

    1. Někteří hackeři se na tenhle druh byznysu zaměřují. Za
      Někteří hackeři se na tenhle druh byznysu zaměřují. Za prvé, je to legální (pokud to nezneužijete), za druhé velká firma si za to ráda zaplatí a vyrobí si záplatu. Za třetí, tenhle zvlástní druh byznysu je schopno dělat jen velmi malé procento lidí. Chce to opravdu velké a detailní znalostia mít na to určitou povahu. Ne každého baví hledat, kde je jaká hole. Jde vlastně o druh extrémního testování.

        1. Tak jasně, vždycky záleží na tom, kdo to je. Pamatuji si
          Tak jasně, vždycky záleží na tom, kdo to je. Pamatuji si „akci“ Oracle. Larry Ellison vyhlásil, že komu se podaří prolomit bezpečnostní ochranu pro vstup do databáze, tak může dostat až milion dolarů. Těch patchí pak bylo (a pořád asi je) celkem dost. Něco byly drobnosti, ale jednomu člověkovi se podařilo najít memory leak v Listeneru. Vyrobil exploit, který provedl přihlášení i bez username/password do rootu DB. Mohl toho zneužít, ale neudělal to. Kolik dostal zaplaceno za odhalení chyby nevím, ale mohl to být celkem slušný balík a pravděpodobně i nejspíš dobře placené místo.

  5. OT: Nanodiamantové jaderné baterie by mohly změnit svět
    OT: Nanodiamantové jaderné baterie by mohly změnit svět …

    Kluci, tohle je celkem zajímavý -nečeti jste někde o tom víc ?

    Citace:

    Baterie nejsou srovnatelné s ničím, co známe. Fungovaly by celé roky, celé stovky nebo i tisíce let, aniž by potřebovaly nabíjet. Přitom nabízejí vyšší hustotu uložené energie nežli tradiční lithium-iontové baterie. Zároveň by byly prakticky nezničitelné a zprostředkovaně vhodné i pro dobíjení elektromobilu. Co je ještě lepší, v některých aplikacích by měly být levnější než lithium-iontové baterie.

    Doba čtení: 4 minuty
    Zdroj:

    https://www.osel.cz/11340-nanodiamantove-jaderne-baterie-by-mohly-zmenit-svet.html

    Možná další v řadě “ průlomových objevů“ ale kdo ví …

    1. Neco podobneho se pouziva v satelitech ktere musi fungovat i
      Neco podobneho se pouziva v satelitech ktere musi fungovat i bez slunecnich panelu. Tam penize nehrajou prim a levne to urcite neni. Az ty nanobaterky bude pouzivat armada v dronech a bojovych robotech, pak to bude pouzitelne i na zemi. Do te doby je to asi sci-fi.

      1. Přečtěte si na tom Oslu také výpočet elektrického
        Přečtěte si na tom Oslu také výpočet elektrického výkonu těch nanobaterek a veškerý optimismus vás zase přejde.


        tedy za 30 let se rozpadne pouze 0,36% jader. Protože 50% rozpadlých jader dává pro 1 g C14 těch 171 MJ, tak 0,36% dá pouze 1,23 MJ. Takže ten 1 g C14 nám dá za 30 let maximálně 1,23 MJ. Což je 341,7 Wh, tj. 0,3417 kWh.

        I kdyby se tato energie konvertovala stoprocentně na elektrickou (ve skutečnosti účinnost bude pod dvacet procent), tak za těch 30 let získám z toho 1 g elektrickou energii, za kterou jako koncový zákazník při odběru ze sítě zaplatím 1,7 Kč.

        Mimochodem 0,3417 kWh za 30 let dělá výkon 341,7Wh/(30*365*24*3600)=0,00000036 W z jednoho gramu C14.
        I kdyby jste toho měl doma tunu tak to udělá trvalý výkon 0.36 W a výkon nelze nijak zvýšit.

        Tohle bude naprosto k ničemu s výjimkou nějakých čidel, které jednou za hodně minut či spíše hodin něco změří a pošlou a pak zas budou čekat až se nabije kondenzátor.

      2. Ahoj , díky za zajímavý rozbor a úhel pohledu. To je
        Ahoj , díky za zajímavý rozbor a úhel pohledu. To je důvod, proč je často diskuze na Hybridu přínosnejší, než samotný článek (i když tyto baterie byly off-topic)

        Osel necucal z prstu ale přebral asi z jiného webu.

        Našel jsem si oficiál stránky firmy.

        https://ndb.technology/

        Tam píšou jiné parametry, a jelikož nejsem elektrotechnik, ale ekonom, neumím posoudit, jestli je to hoax anebo skutečně mají něco v klobouku co do 2 let vytáhnou. (životnost 28 tisíc let :-))
        Kdyby jo, tak ihned kupuju akcie (ideálně IPO) – ale nemají ticker tzn. nejsou kótovaní na NASDAQ.

        Faktem je, že firma na webu slibuje průlom v nositelné elektronice , elektromobilitě, vojenství i vesmírném programu (vynechal jsem něco ? Doufám že ne ..:)))

        Ale web vypadá dost amatérsky a spíš hledají přitroublé investory….:-)) Celá smečka ndb čítá asi 8-9 lidí (maj i fotky)

  6. Pro rozvoz po meste kde auto vic stoji nez jezdi je 150km
    Pro rozvoz po meste kde auto vic stoji nez jezdi je 150km naprosto dostacujici. Skoda ze nezname kolik takova mestska dodavka denne naskaka. Kdyz vezmu denni pracovni dobu 480 minut a pocet baliku 200, tak na kazdy balik pripada 2,4 minuty. Takove auto obslouzi zakazniky v okruhu 2-3km. Plus 20km dojezd z/do depa. Urcite neprojede vic nez 70km.

        1. Jasně, ale tohle je dodávka, co jezdí okrajové části
          Jasně, ale tohle je dodávka, co jezdí okrajové části města (první rodinné baráky za paneláky). Když bych vzal to, co jezdí u nás na horách, tak tam snad nejezdí ani každý den a dává jen vyzvedávací místa – třeba to pro nás je ještě asi 4 km od nás – nejbližší depo je asi 40 km daleko, tam je to určitě nesmysl. Po použití elektriky je hodně důležité umístění depa, jsou tu třeba přepravní společnosti, co mají nejbližší depo u dálnice, což taky už není za rohem a taky záleží co vozí, jak jsem se dozvěděl od jednoho experta, tak jsou věci, co vozí jedině z centrálního depa v Pze (naprosto jsem nepochopil proč). Česká Pošta je podle mě naprosto mimo s nějakým rozvážením, protože fungují dneska podáte, někdy v budoucnu dodáme..posílali jsme teď dva pohledy na jednu adresu z jednoho místa ve stejnou dobu (každé z dětí chtělo napsat svůj) a nejen že přišly asi za týden, ale ještě každý v jiný den..

  7. off
    Bollinger by si přál dodat už v roce 2022 na trh svou

    off

    Bollinger by si přál dodat už v roce 2022 na trh svou dodávku Deliver-E s bateriema 70, 105, 140, 175 a 210 kWh a
    nabíjením až 100 kW DC.
    Hydraulic Steering & Brakes
    Standard ABS / ETC / ESC
    Independent Front & Rear Suspension
    Držme jim palce.
    https://bollingermotors.com/deliver-e-vans/

    „Introducing DELIVER•E, the all-electric platform solution for delivery and medium-duty truck fleets. The front-wheel drive, all-electric DELIVER•E platform will be engineered to fit Classes 2B, 3, 4, and 5. And the Total Cost of Ownership (TCO) within each class will be significantly lower than gas and diesel versions on the road today.

    Engineered from the ground up, DELIVER•E offers the lowest step-in height in the industry, at just 18″. The fully flat cargo floor has minimal wheel wells to deal with, allowing the most cargo space available. And the aerodynamic body helps provide exemplary mileage and the most outward visibility of any cargo van or truck.

    A wide selection of battery packs will be available, including 70, 105, 140, 175, and 210 kWh. Coupled with variable wheelbase lengths, the fleet customer will be able to choose the right combination for their mileage, price, and cargo needs. All DELIVER•E vans and trucks will come with fast DC charging rates and universal charge ports to allow ease of use and incorporation into any industry.

    Let us show you how DELIVER•E can electrify your fleet and allow you to save on total ownership costs.“

  8. Tak ono záleží jestli jsou ty dodávky určeny pro rozvoz
    Tak ono záleží jestli jsou ty dodávky určeny pro rozvoz po městě nebo mezi městy. Kdybych měl firmu pro rozvoz po městě tak bych ty dodávky asi nabíjel přes noc ve svých garážích. Kdyby jich bylo třeba 10 tak bych potřeboval VN přípojku a 0,5 MW trafo. Asi bych silnější nabíjení ani nechtěl.

      1. nabíjate 10 dodávok iba „nočným prúdom“?
        ste fyzická

        nabíjate 10 dodávok iba „nočným prúdom“?
        ste fyzická osoba, nepodnikateľ?
        pretože tieto úvahy – celé vlákno je omyl.
        10dodávok predsa je firma a tá má iné tarify ako dom/byt.
        a nezaznamenal som, či ide i jedno, či dvoj, dokonca trojsmennú prevádzku
        🙂

        1. Ne, teď jsem psal o svém autě doma. Dodávky má kamarád
          Ne, teď jsem psal o svém autě doma. Dodávky má kamarád ale to jsou zatím předběžné úvahy, bude trvat ještě několik let než mu doslouží ty dieselové. A teď mi řekl, že by to byl stejně problém protože si je řidiči nechávají přes noc před domem.
          To si musí vyřešit sám, úspora na naftě by byla značná. Ani by ho to nepřišlo dráž protože na dodávky je EU dotace 40%. Jenom vyřešit to nabíjení přes noc.

            1. Vendulko a teslisti: už jste podali přihlášku k
              Vendulko a teslisti: už jste podali přihlášku k implementaci čipu neuralinku? Přece nestrpíte, že prasata budou furt chytřejší než vy? 🙂 Nebo je to spíše tak, že neuralink má bránit testlistům chovat se za tabletem jako idi.oti – třeba koukat na film a nabořit poliše zevlující na krajnici?

              1. Na vas jindy nereaguji, ale dnes je vyjimka. Neuralink je
                Na vas jindy nereaguji, ale dnes je vyjimka. Neuralink je predevsim pro lidi s postizenim, kdyz jim nefunguje nejake neuronove centrum. Tim cipem se daji obnovit ruzne funkce. Zrovna pro vas vznikne sance, ze nebudete diky Neuralinku blekotat same nesmysly.

                1. Zrovna náhodou koukám na Neuralink prezentaci. Pro
                  Zrovna náhodou koukám na Neuralink prezentaci. Pro dlaždiče by museli udělat supervýkonnou verzi aby z něj padalo něco aspoň trochu srozumitelného.

                2. Treba pridaji funkci „vypnout“.
                  Treba pridaji funkci „vypnout“.

                3. Otázka je, jestli by ten čip měli k něčemu připojit?
                  Otázka je, jestli by ten čip měli k něčemu připojit?

                4. Ty už asi taky frčíš na umělé inteligenci? Pochybuju,
                  Ty už asi taky frčíš na umělé inteligenci? Pochybuju, že s přirozenou inteligenci by mohl člověk být tak blbej? Ale nezoufej, pár OTA updatů a cvrnkat kuličky zvládneš….

                5. Svým příspěvkem jste to potvrdil, neměli, protože:kde
                  Svým příspěvkem jste to potvrdil, neměli, protože:kde nic není ……..

                6. Von má místo mozku asi jen pár tranzistorů který
                  Von má místo mozku asi jen pár tranzistorů který zvládnou tak akorát ovládat svěrače. Upřímně řečeno, že je i s tak mizerným hardwarem schopný plodit komplikované konspirační teorie, to zaslouží uznání.

                7. LMFAO!!!!
                  Tak to se vám povedlo.

                  LMFAO!!!!
                  Tak to se vám povedlo.

                8. A psal jsem snad něco jiného? Testlisti jsou u mně těžce
                  A psal jsem snad něco jiného? Testlisti jsou u mně těžce postižení lidé, Tebou počínaje. Takže ano, budu se opakovat, podejte si přihlášku všichni, blekotajícího Tomáška vemte s sebou.

    1. Nevím jak jste to počítal ale ty auta mají malinkou
      Nevím jak jste to počítal ale ty auta mají malinkou baterii jen 55 kWh.
      A nabíječky jen 7.2 kW.
      Tj x 10 = 72 kW = 0,072 MW.

      Čili na hony vzdálený tomu vašemu výkřiku do tmy.
      A to navíc jen pro maximálním využití.
      Při větším počtu“čehokoli“ už funguje taková přirozená agregace, kdy se téměř nikdy nestane aby se nabíjení všechny auta do plna najednou.

      1. To nebyl výkřik do tmy ale reakce na kolegu který napsal,
        To nebyl výkřik do tmy ale reakce na kolegu který napsal, že 50 kW nabíjení je směšně málo. Pro rozvážku po městě a nabíjení v garážích firmy je to zase moc. Ale nabíjení AC 7,2 kW je zase málo, to by přes noc nenabil. Zajímá mě to kvůli známému který má takovou rozvážkovou firmu. Pro něho by bylo ideální tak 11 kW AC, aby se všechny přes noc nabily a ráno byly nachystané na směnu.

              1. To jo, ale pokud netopím elektrikou tak ho nedostanu. Navíc
                To jo, ale pokud netopím elektrikou tak ho nedostanu. Navíc to bývá často rozděleno na dvě části. Třeba já mám 19-21 a 00-06. Protože časovač v autě neumí nastavit dva časy v jeden den tak používám jenom tu druhou část. Takže auto musím nabít za 6 hod. a používám 11 kW.
                Je tam ale problém, že se vždy nabije na 100% a to není pro baterku zdravé. Wallbox jsem si vyrobil sám a mohu nastavovat proud po 1A přes wifi. Takže odhadnu podle nabití baterky o kolik snížit proud aby se to za 6 hod. nabilo třeba na 80%. To je ovšem pro ženskou těžký úkol tak jsem ji naučil až zdechnu na Covid ať radši jezdí nabíjet ke Globusu. 🙂

                1. No vidite. Ja zene pichnul do roztrojky casovac nastavenej na
                  No vidite. Ja zene pichnul do roztrojky casovac nastavenej na 8h nabijeni pres noc a do nej orig. kabel co nabiji 10A, takze za tech 8h nabije do sveho Leafa II se 40kWh baterkou presne 40% a jedinou poucku co jsem ji dal bylo “kdyz prijedes se 40% a mene tak ten kabel pichni do auta a rano ho zase odpoj”…
                  Neni treba z toho delat vedu.

                2. Tak to by ta moje zvládla taky. Ale já to tady mám mnohem
                  Tak to by ta moje zvládla taky. Ale já to tady mám mnohem složitější protože to kombinuju ještě se soláry. Když svítí tak nabíjím z nich vhodně zvoleným výkonem. Když prší tak se musí udělat několik úkonů. Načasovat auto na noc, nastavit větší výkon na wallboxu, načasovat měnič u solárů aby ve stejný čas vypnul a netlačil do auta z baterky domu. Zkoušel jsem ji to naučit ale byl jsem poslán do řiti. Třeba časem vymyslím nějakou automatizaci. 🙂

                3. Take uz se snad dockam pristi rok na jare FVE. A protoze jsem
                  Take uz se snad dockam pristi rok na jare FVE. A protoze jsem si pockal, a resim to s eLuckym, tak budu mit patrne stacionarni uloziste 48kWh a k nemu dostatecne vykonne panely, takze zvladnu denni najezd obou aut nabit i z toho uloziste a jeste zbude v pohode na provoz celeho domu do druheho dne.

                4. 48 kWh je velmi slušné. Ale záleží jaká bude cena té
                  48 kWh je velmi slušné. Ale záleží jaká bude cena té baterky a kolik bude cena nabíjecího cyklu. Pravděpodobně vyjde kWh dráž než z nočního proudu.

                5. Samozrejme presna cisla budu mit az z realneho provozu, ale z
                  Samozrejme presna cisla budu mit az z realneho provozu, ale z hrubych vypoctu mi vychazi navratnost na 12 az 15 let pri soucasnych cenach elektriny. Ocekavam ovsem jeji narust, takze by to mohlo byt i drive.
                  Zivotnost baterky i panelu by pak mela byt urcite delsi. Budou to Lifepolky.

                6. Kolega to myslel, asi trochu jinak, jde o to jestli se vůbec
                  Kolega to myslel, asi trochu jinak, jde o to jestli se vůbec ta vlatni baterie zaplatí za dobu svoji životnosti. Nejde o návratnost elektrárny. Př. Cena 1 kWh úložiště je cca 10000 Kč s tím že to udělá cca 5000 cyklů. Ztráty dvojí konverzí jsou 20%. A jsme na 2,4 Kč kWh i když budu počítat ,že za odpadní proud nedostanu nic při výkupu a tím pádem jsem na ceně nočního proudu. Ale pokud bude opotřebení baterky poloviční tak už to bude Ok.

                7. Jednak by dle vasi uvahy vychazela cena jedne kWh s 80%
                  Jednak by dle vasi uvahy vychazela cena jedne kWh s 80% ucinnosti na 2,5Kc a ne 2,4Kc. A jednak kalkulujete s tim, ze po vycerpani 5tis. cyklu baterky vyhodim, coz tak samozrejme neni.

                  Druha vec je, ze cena jedne kWh vztazena pouze k baterkam je zavadejici. Me zajima navratnost celku a ta mi dle odhadu pri soucasnych cenach elektriny vychazi na maximalne 15let. Za tu dobu neni mozne vycerpat ani tech 5tis. cyklu. Nez tedy klesne kapacita baterek pod unosnou mez bude to trvat patrne o peknych par let dele a po celou tu dobu uz mi bude cely system setrit penize.

                  Ja jsem si, ale jisty, ze za tech 15let znatelne stoupne cena elektriny, takze navratnost investice bude ve skutecnosti mnohem kratsi a tedy uspory vetsi. Resp. treba za takovych 10let bude cena 2,5Kc/kWh z rise snu a sladkych vzpominek.

                  Kdyz k tomu prictu castecnou nezavislost na siti a fakt, ze uz nebudu muset dvakrat tydne (tohle leto se fakt cini) nastavovat v celem dome znovu hodiny, protoze distributor nam zase na chvili shodil elektrinu, tak to uz jsou jen prijemne bonusy navic…

                8. Úplně nejdůležitější pro použití baterky v ČR je aby
                  Úplně nejdůležitější pro použití baterky v ČR je aby měnič byl asymetrický. Použití symetrického měniče s baterkou se u nás rovná ekonomické sebevraždě. ČR je jediná země na světě kde FVE dodávají do sítě i v noci (z baterek) a nikomu to nepřipadá divné. Je to způsobené speciálními elektroměry našich distributorů které neměří sumu energie jako všude ve světě ale měří „sumu směrů“.

                9. Nejlepsi by bylo predratovat cely dum na jednu fazi. A pokud
                  Nejlepsi by bylo predratovat cely dum na jednu fazi. A pokud jsou nejake spotrebice na 3 faze, tak je napojit extra, nebo predrazit menic 1f 230V/3f 400V. Takove menice jsou dnes za pakatel. Elektricky sporak by mohl delat trochu problem na 1f. Fazove vodice by byly v pohode, ale neutralni by byl pretizeny. Kdyz CEZ takhle vydira, tak bych nemel problem jim to takhle oplatit s nesymetrickou zatezi trafostanice a rozvodu. Zub za zub.

                10. Jasně, 1f rozvod s nimi vydrbe. Jenomže nedají jistič
                  Jasně, 1f rozvod s nimi vydrbe. Jenomže nedají jistič větší jak 16A tj. 3,7 kW a to je pro barák dost málo.

                11. Jistic zustane 3f, ale v dome se 2 faze odpoji a na domaci
                  Jistic zustane 3f, ale v dome se 2 faze odpoji a na domaci strane se vsechny tri spoji do jedne.

                12. To by šlo ale je škoda potom platit za 3f jistič. Ale mě
                  To by šlo ale je škoda potom platit za 3f jistič. Ale mě by to nestačilo, mám tady tři baby se třemi sporáky. Ony čekají až přiletí mrak a začnou vařit na všech plotýnkách. 🙂

                13. Tak ty plotýnky mít na fázi se stejně vysokým jističem
                  Tak ty plotýnky mít na fázi se stejně vysokým jističem jako barák ?
                  Respektive, i když se ta zátěž rozloží na 3 fáze tak 3*10A vyhodí 25A barák taky, nebo ne ?
                  Musí na to být odpovídající vodič do kuchyně samozřejmě.

                  Já tohle defakto řeším u 16A baráku – za chvíli na to pojedou 3 kuchyně a 3 plotýnky to prostě nedá a nedá. A nedejbože mít auto v zásuvce.
                  Halt dvě domácnosti komplet plynový sporák a i tak uvažuji o měřáku zátěže a displayem v každé kuchyni (bo mikrovlnka, rychlovar, toustovač…).

                14. Problém je v tom, že každá žena má několik menších
                  Problém je v tom, že každá žena má několik menších paralelních mozků a dokáže dělat několik činností naráz. Takže dokáže současně vařit, vysávat a do toho si zapne myčku, sušičku, mikrovlnku a pračku. Když to vyhodí jistič tak mi řekne, že mám tu elektriku udělat pořádně. Když řeknu, že v paneláku by si to nemohla dovolit tak mi nevěří.
                  Manželku už jsem částečně vychoval ale mám tady ještě dvě dcery, ty mají svoje domácnosti a pomlouvají mě, že jsem tyran. 🙂
                  Hlavní jistič mám 3x25A a nemá význam platit silnější protože tři baby dokážou vyhodit jakýkoliv

                15. Určitě by to dokázaly, včetně vyhoření kabelu v zemi.
                  Určitě by to dokázaly, včetně vyhoření kabelu v zemi. Už se chystaly nabíjet při vaření auto a to má 3x32A. Naštěstí jsem je včas zarazil. 🙂

                16. Kdyz mate fve na strese a baterky ve sklepe, tak mate mnohem
                  Kdyz mate fve na strese a baterky ve sklepe, tak mate mnohem vic Amper k dispozici nez kolik ma hlavni jistic. Prave pro takovou instalaci to predratovani dava smysl.

                17. To je pravda, jenomže když dva dny prší a baterka je
                  To je pravda, jenomže když dva dny prší a baterka je prázdná tak ženské vařit musí. Ale věřím, že pro jednu domácnost to vaše řešení má význam.

                18. To predratovani jde vyresit jednoduchym stykacem nebo
                  To predratovani jde vyresit jednoduchym stykacem nebo mechanickym spinacem. Az na kratke preruseni okruhu lze jednoduse prepinat dle potreby. Jednofazovy provoz by byl pouze v pripade hroziciho pretoku z baterky do site.

                19. Ale jo, docela se mi to líbí. Pokud nejsou v domě
                  Ale jo, docela se mi to líbí. Pokud nejsou v domě třífázové motory tak proč ne. Možná by to bylo řešení i pro ty nešťastníky co si koupili symetrické měniče a teď se diví proč se jim investice nevrací. Kdyby se natvrdo spojily fáze u 3f měniče tak by asi vypla ochrana kdyby nenaměřila posun 120 stupňů. Ale to by šlo snad ošidit.
                  Nevím jak by se zachovala 3f nabíječka v autě ale nemělo by ji to vadit, někdy to vyzkouším.

                20. 3f nabíjačke v aute je úplne jedno aký majú fázy posun.
                  3f nabíjačke v aute je úplne jedno aký majú fázy posun. Nemusia mať žiadny. Takže aj jednofazovým meničom sa dá napájať 3f nabíjačka

                21. Já si to myslím taky ale člověk nikdy neví. U mého Zoe
                  Já si to myslím taky ale člověk nikdy neví. U mého Zoe je zajímavé, že 1f a 3f bere ale 2 fáze odmítne. Cvakají tam nějaké relátka a přepínají provoz 1f a 3f. Může to být třeba tak, že si to změří mezifázové napětí 400V a to u spojených fází nebude. Ale to jsou jen moje dohady.

                22. To bych spachal harakiri pri nasi spotrebe a mnozstvi
                  To bych spachal harakiri pri nasi spotrebe a mnozstvi trifazovych spotrebicu.

                23. Samozrejme to plati pro obycejnou domacnost. Pravy 3f
                  Samozrejme to plati pro obycejnou domacnost. Pravy 3f spotrebic je u nas jen tepelne cerpadlo. To bezi jen pres zimni obdobi kdy je slunicka stejne mene, tak by se TČ pripojilo na vsechny 3 f.

                24. Jiny nez asymetricky hybridni (bude to 3×3,3kW) bych urcite
                  Jiny nez asymetricky hybridni (bude to 3×3,3kW) bych urcite nechtel.

                25. Tak se omlouvám, že se nedokážu vyjádřit.
                  Jinak

                  Tak se omlouvám, že se nedokážu vyjádřit.
                  Jinak píšete, že máte návratnost 15 let no dobře beru i když při tarifu D45 mě to vycházelo na 20-25 let,ale asi máte jinou spotřebu a třeba lepší cenu za elektrárnu.

                  A co když Vám baterky odejdou po 10 let letech , když je návratnost 15 cti letá? Nebo dneska už umí někdo garantovat takové parametry baterií a jejich alespoň dvacetiletou životnost?

                26. Ta navratnost jak jsem psal na zacatku mi podle odhadu vychazi
                  Ta navratnost jak jsem psal na zacatku mi podle odhadu vychazi na 12-15 let pri soucasnych cenach. Skutecna navratnost s predpokladem navysovani ceny za energie tedy muze byt klidne pod deset let.
                  Zaruku na baterky budu mit deset let.

                  Spotrebu domacnosti mame opravdu vysokou. Oba napriklad jezdime s manzelkou na elektrinu.

                  Pokud se to nesplati tek nesplati. Manzelky tri roky stare auto jsem loni vymenil za elektromobil s doplatkem 580tis. To se mi nezaplati ani omylem.
                  Da se, ale nejak vycislit manzelky lepsi pocit z jizdy? Da se nejak spocitat dobry pocit z alespon castecne energeticke sobestacnosti? Asi ne. Mozna jsem blazen, ale znam spoustu lidi, kteri vyhazuji penize za horsi konicky.

                27. Dík za takový blázny. Napsal jste to dobře. Mě se taky
                  Dík za takový blázny. Napsal jste to dobře. Mě se taky leckdo ptá kdy se mi náklady za PHEV vrátí. S mým nájezdem asi nikdy. Přesto mám radost z každeho kilometru na elektřinu kdy nesmrdím, zatím teda hlavně po městě.

                28. Tak se jich priste zeptejte kdy se jim vrati naklady na jejich
                  Tak se jich priste zeptejte kdy se jim vrati naklady na jejich auto. Jakekoli auto pro soukrome ucely je vzdy prodelecna investice. Kdyby jezdili hromadnou dopravou vyslo by je to s jistotou levneji…

                29. Je to tak. On vyjde, pokud clovek nejezdi moc, levneji i
                  Je to tak. On vyjde, pokud clovek nejezdi moc, levneji i taxik.
                  A nebo kolo. A nebo pesky. (ale tady uz je clovek hodne omezenej vzdalenosti :-))

                30. Trochu off. Ona ta nechut k ev je taky psychologicka. Lidem
                  Trochu off. Ona ta nechut k ev je taky psychologicka. Lidem trva docela dlouho nez neco prijmou (jiste jsou vyjimky). Ja si taky rikam ze jsem pred 13-ti lety mel koupit Priuse 2.gen. Ale od spousty lidi jsem tu (JP) slysel ze ty baterie, odejdou, vymena bude strasne draha…tak jsem koupil spalovaka. Kamarad Cech co tu taky bydli uvazuje o ojetine ale chce urcite hybrid. Manzelka (JP) se na to diva podezrivave, ani jeji rodice ani pribuzni hybrida nemaji. Jeji sestra rikala ze hybrid se vyplati na dalnici (!) kde oni prece temer nejezdi. Jedna znama prijela s Nissan e-Power (seriovy hybrid). Kdyz jsem ji vysvetlil ze motor ma jen jako generator, koukala jak vuorana mys. Vubec netusila s cim to vlastne jezdi. A to v zemi kde je hybridu v provozu asi nejvic na svete, nekdy na parkovisti jsou pulka vsech aut hybridy. Tak takhle to je…..

                31. Cim vyspelejsi civilizace tim rychlejsi degenerace jejich
                  Cim vyspelejsi civilizace tim rychlejsi degenerace jejich clenu…

                32. … třeba koupí kočárek pro dítě za 190 tisíc od Louis
                  … třeba koupí kočárek pro dítě za 190 tisíc od Louis Vuitton …

                33. Zajimave. Tuhle znacku jeste neznam.
                  Jakou to ma kapacitu

                  Zajimave. Tuhle znacku jeste neznam.
                  Jakou to ma kapacitu baterky?
                  🙂

                34. Má to ruční pohon.
                  Včera mi to říkala sestra, která

                  Má to ruční pohon.

                  Včera mi to říkala sestra, která byla o víkendu na svatbě a nějací snobi se tam bavili kolik tisíc je stály rifle, šedá (sic!) barva na vlasy a kočárek. Neskutečné cifry…

                35. 🙂
                  Zlata fotovoltaika.

                  🙂
                  Zlata fotovoltaika.

                36. Já Vám fandím, ale z textu mezi řádky vyplynulo, že to
                  Já Vám fandím, ale z textu mezi řádky vyplynulo, že to budete mít za 12-15 zpátky a pak se bude dalších 15 let šetřit a následně to ušetří statisíce. Po rozborce jsem dospěli k tomu, že to je čistě prodělečná záležitost, ale jako hračka je dobrá. To já si za ty peníze raději koupím EV tak je návratnost jistá+ hlavně dobrý pocit z řízení, ticho odpich atd. z votovoltaiky a tuny baterek ve sklepě žádný pocit nemám, nebo snad se bude manželce lépe žehlit?

                  Je to jen můj názor , ale v dnešní době kdy umí energetické podniky dokomale řídit sít, mají velké přečerpávající elektrárny (včera jsem byl na Dlouhých Stráních) a elektřina při správném tarifu stojí pakatel, tak investice do fotovoltaiky a baterek , mě připadne krok zpátky.

                37. Dalsich 15let to urcite fungovat/vydelavat nebude, takhle
                  Dalsich 15let to urcite fungovat/vydelavat nebude, takhle naivni nejsem. A jak jsem psal, pocitam i s variantou, ze to bude prodelecne.

                  V ev uz jezdim ja i manzelka, takze je treba vyhodit penize za neco jineho co me bavi. 🙂

                38. Já upřímně fandím každému jako Michelin, co i přes
                  Já upřímně fandím každému jako Michelin, co i přes nechutnou šikanu od dodavatelů energií, do toho jde a jak on říká, počítá i jiné přínosy než jen ty finanční. A prokopávají cestu nám ostatním. Jestli zbyde po rekonstrukci kotelny ( nový kotel na dřevoplyn, dopnění nádrží, atd.) něco peněz, přiberu i šest panelů a začnu válčit s ČEZem i já.

                39. Každý kdo si pořídí FVE nebo jiný obnovitelný zdroj a
                  Každý kdo si pořídí FVE nebo jiný obnovitelný zdroj a neposílá vyrobenou elektřinu do sítě v podstatě už s ČEZem válčí.

                  Důležité je to „neposílá elektřinu do sítě“, ono je to v hybridním nebo síťovém zapojení nemožné ale dá se to snížit na 10% podíl a to je už paráda.
                  Ne jak u instalací od ČEZu, kde klidně i víc jak 50% přetéká do sítě a to je pro ně výhra, i když vám za to „jako“ zaplatí.

                40. Tak to máš blbé, já mám elektroniku na nabíjení a tam
                  Tak to máš blbé, já mám elektroniku na nabíjení a tam je jediný úkon je přepnutí přepínače, jestli chci nabíjet v NT (nízký tarif) a nebo ne. Bez ohledu jak je tento přepínač nastaven, tak při výrobě FVE mi EV nabíjí jen takovým výkonem co vyrábí FVE.
                  Takže jediný úkon co musí někdo udělat je strčit kabel z tohoto wallboxu do EV !
                  🙂

                  Máme rozpracovaný ještě lepší (ten zrovna teď testujeme doma) a ten by měl zvládat více úkonů a navíc vše bude nastavitelné přes displej na wallboxu.

                41. Ahoj e-LUKY s tebou bych někdy rád mluvil, vím, že o tom
                  Ahoj e-LUKY s tebou bych někdy rád mluvil, vím, že o tom víš hodně. Ale to by chtělo osobně, že bych tě někam pozval na pivo. Třeba se někde potkáme.

                42. Tak mi napiš na email dole. Myslím, že to nebude problém
                  Tak mi napiš na email dole. Myslím, že to nebude problém se sejít.

                43. Je vidět, že Tvoje žena má více rozumu než všichni
                  Je vidět, že Tvoje žena má více rozumu než všichni eSráči tady dohromady….Chlapi stárnete, senilníte tj. dětinštíte a vymýšlíte tyto koko.tiny a lidi, kterým ještě zůstal kousek zdravého rozumu nechápou tak jak zmíněna manželka.

                44. Dokud je normální a systémově v pořádku nasbírat jabka
                  Dokud je normální a systémově v pořádku nasbírat jabka v čr a vyvézt je zabalit, aby se dražší vrátila a s původem v zahraničí, dokud je normální mezioperačně vozit výrobky stovky kilometrů, potom je naprostá blbost řešit emise z rodinného auta do 10 000 km/rok, pokud je auto Euro 4 a vyšší, vždy emise z výdělku a vzniku auta, budou horší než úspora a návratnost je velmi daleko…ano nebude teď kouřit na dvoře, ale nic jiného to neřeší..už jen letět na dovolenou to vše zodpovědně smaže, trošku se to zlepší až bude funkční a rozsáhlý trh ojetých vozidel…a pořád by nejvíc prospělo omezení zbytečné manipulace zboží

                1. Mate pravdu. U meho tarifu D45d dela ovsem rozdil necelych
                  Mate pravdu. U meho tarifu D45d dela ovsem rozdil necelych 20haleru na kWh, proto to neresim. Ziskat tento tarif pak neni nic tezkeho.

                2. Já vím, mám tarif D25d a tam je rozdíl ceny NT a VT
                  Já vím, mám tarif D25d a tam je rozdíl ceny NT a VT dvojnásobek a jenom 8 hod. NT. Na D45d nemám nárok když topím plynem.
                  Při nákupu z burzy mám v průměru NT za 2,20 a VT za 4,20. Dostal bych se i níž kdybych vybíral hodinové minima (mám elektroměr s anténkou) ale tolik času tomu nevěnuji.

                3. Burza nerozlišuje NT a VT. Ale distributor a stát ano. Když
                  Burza nerozlišuje NT a VT. Ale distributor a stát ano. Když je cena na burze záporná (třeba minulou neděli) tak musím platit když dodávám. Ale když nabíjím auto tak mi nikdo neplatí protože ty poplatky distributorovi a státu bohatě převyšují cenu silové elektřiny. Zajímavá situace byla na Velikonoční pondělí kdy se cena pohybovala na minus 1,80 Kč/kWh. Tam už nechybělo moc aby se celková cena s poplatky dostala pod nulu. Zajímalo mě co se stane s DPH při záporné ceně. Ale nedošlo k tomu.

    1. Zrovna jsem nad tím taky přemýšlel.
      A ne jen Mercedes, ale

      Zrovna jsem nad tím taky přemýšlel.
      A ne jen Mercedes, ale i Peugeot.
      V jiném článku je info o eBoxeru.

      Ty auta jsou technologicky 10 zastaralé.
      Malá baterie slabé dobíjení.

      Dnešní dodávky by podle mne měli mít minimálně 100 kWh baterie. Vždyť to jsou velká auta a do podlahy se to vejde.
      Ideálně 150-200 kWh.

      Nabíjení minimálně DC 150 kW, ideálně 250-350 prostě to maximum co umí dnešní nabíječky.
      Vždyť ty auta budou jezdit minimálně 10 let a už za pár let budou 250 kW nabíječky standard.

      Začít prodávat dnes auto s DC nabíjením jen 50 kW je výsměch pro zákazníky.

      1. Zapomínáte na základní pravidlo při nákupu dodávky,
        Zapomínáte na základní pravidlo při nákupu dodávky, musí být levná a lehká a pojmula co nejtěžší náklad. 150-200 kWh baterie je těžká a drahá, to jde naprosto proti smyslu dodávek. Na dodávku za 1,8 mil. Kč s možností poloviční váhy nákladu se vám každý vykašle, když koupí spalovací verzi za 1/3 ceny s dvojnásobnou nosností.

        1. Vito zacina na cca 500 tisicich, Sprinter na cca 550 tisicich,
          Vito zacina na cca 500 tisicich, Sprinter na cca 550 tisicich, s cenama za ktere prodavaj elektricke verze bych cekal ze tam bude minimalne 100kWh, neb Vito pak zacina na 1,1 mega a Sprinter na 1,4 mega, aneb elektricky pohon, nejaka drobna vybava navic a smesna baterka 41-55kW za 600 a 850 tisic je silenost

          za podobny penize se da udelat prestavba a bude tam pri tech 850 tisicich navic naprosto v pohode 80-100kWh baterka, takze bych cekal ze Amazon to ma za ceny do nejakych 30-35 tisic eur za kus pri tech objemech a Mercedes ma vesmes stesti ze Rivian to jeste nevyrabi, aneb soucasny manazer prodeje dodavek Mercedesu si mne ruc ea za par let budou plakat ze ty jejich predrazeny kejdy skoro nikdo nechce

        2. Josefe, kdyby to napsal běhna, tak chápu, ale že ty?
          Víš

          Josefe, kdyby to napsal běhna, tak chápu, ale že ty?
          Víš přeci že tohle „klišé“, že je baterka dráha a těžká je už dávno překonaný. To možná platilo před 10 lety. Vývoj už zase trochu pokročil takže ano dodávka před 10 lety kdy model S měl 85 kWh baterii, mohla mít v pohodě 70 kWh.
          Dnes je to naprosto směšná hodnota, protože 50 kWh Máchou i do malého pidiauta, tak je naprosto nelogické aby 3x větší dodávka s daleko větší nosností nesnesla 100-150 kWh baterii.
          O proti osobáku je naopak dodávka daleko jednodušší na konstrukci. Čili za cenu za jakou to prodávají by tam mělo byl jak jsem psal minimálně 100 kWh.

          1. Já jsem si nedávno přečetl nějakou diskuzi o ICE
            Já jsem si nedávno přečetl nějakou diskuzi o ICE dodávkách a byl jsem překvapený jak tam řeší nosnost a každých 100 kg a každý decimetr prostoru. Jestli někdo v dohledné době vyrobi dodávku 150 kWh s cenou pod milion a nosností +/- jako spalovací verze, tak jsem se mýlil.

            1. Aha na tom by mohlo něco být. Říkám nerozumím tomu jen
              Aha na tom by mohlo něco být. Říkám nerozumím tomu jen vycházím z mých osobních odhadů a zkušenosti.
              A když vidím že dnešní osobáky už mají baterie 60 a víc zabudované v podlaze tak mi přijde divný že to nejde dát do dodávky která je větší a uveze víc.

              No chtělo by to nějakou pořádnou konkurenci jako Tesla v osobákách.

              Uvidíme s čím vyjede ten Rivian na to jsem zvědavý.

                1. Horšíš se chlapče, býval jsi aspoň vtipný..
                  Horšíš se chlapče, býval jsi aspoň vtipný..

      2. Opravdu nechapu, proc hrotite to nabijeni. Pro bezne cestovani
        Opravdu nechapu, proc hrotite to nabijeni. Pro bezne cestovani bohate staci 150kw. Kdyz jedu 4h, coz je 300-400km, tak si vzdycky dam hodinku pauzu na obed, veceri, kafe. Mezi tim vyuzit k nabijeni i zastavku na zachod, ktera trva take 10-15min, nabijecek uz je na dalnicich opravdu dostatek.
        Nabijeni nad 150kw akorat prodrazuje techniku v aute, nabijecky, nici baterii. Me by klidne stacilo jen 50kw. Jasne, nejezdim 1000km v kuse, cerveny oci, nadrobeno v kline. To jsou totalni blazni a pro ne preci nebudeme stavet 350kw nabijeni.

        1. Nevím jak jste přišel na to že něco“hrotím“.
          Naopak jsem

          Nevím jak jste přišel na to že něco“hrotím“.
          Naopak jsem úplně normálně napsal jen svůj názor. A za ním si stojím.

          Doba pokročila a prodávat teď auta s takovými parametry je výsměch zákazníkům.
          A automobilky jen mají štěstí že není konkurence.

          Píšete že pro běžné cestování stačí 150 kWh. A co jsem asi tak psal já?
          Vy píšete navíc o voze já a článek je o koze.

          Mluvíme tu o nákladním autě o dodávkách ne o osobakach. Která jsou větší než osobáky, jsou těžší a hlavně vozí náklad.
          Je proto logické že si s malou baterkou pro osobák nevystačíme.

          A jak jsem psal ideální pro takovou dodávku by byla baterie 150-200 kWh.
          Pro dnešek by bohaté stačila první krajní hodina těch vašich 150 kWh.

          Dodávka je daleko větší než osobák 150 kWh se tam v pohodě vejde, když se 100 vejde do modelu S!

          Ohledně nabíjení na cestách nevím ale to sem vůbec nepatří. To jste si spletl vlákno.

          Rychlonabijeni nad 150 kW není nic extra drahého. Nabíječky co umí 350 kW už dávno stojí tak je naprosto nesmysl v dodávce nepoužitý co nejvyšší hodnotu co je technicky možné.
          Rozhodně 50kW je z dob dynosaurů elektromobility. 70kWh baterie se tímhle výkonem bude nabíjet 2 hodiny, takže řidič tam bude stepovat zatímco vedle přijede osobák s větší baterií a za pár minut odjede s plnou.
          To nejdražší na tomhle autě nebo baterie, ale čas řidiče v penězích kdy jen stojí a nic nedělá.

          A rozhodně už dávno neplatí že rychlonabijeni noci baterii, teda aby mne zase někdo metadat za slova, ničí, ale to jí noci každé nabíjení ale to bych vám doporučovala pak nenabíjet vůbec aby jste si náhodou baterku nezničil.

          A když se vrátím k osobáku a rychlosti nabíjení tak i tam je rychlé dobíjení potřeba. Protože je to jeden z hlavních argumentů lidí co nechtějí elektromobil. To přeci sám dobře víte. To vám nemusím vysvětlovat.

          Když jsem jezdil eUPem tím starým se 18 kWh baterii tak jsem na nabíječe zastavil na 8 až 10 minut a jel jsem dal. To bylo super.
          CitiGo s dvojnásobnou baterii, ale s omezeným nabíjením na 35 kW je to na 2 věci čekal jsem spíš ze se budou snažit eliminovat ty 2 největší nevýhody eaut ale u Citigo to naopak zhoršilo na nemožnou hodnotu.

          Pro eauta s větší baterií je to stejné akorát násobně více. S 60 kWh baterii a víc je potřeba i silnější nabíjení 100 kW a víc. Nevím co je na tom nepochopitelného.

Napsat komentář