DHL si objednalo 44 elektrických náklaďáků Volvo

DHL hodlá zintenzivnit svůj přechod na těžká elektrická nákladní vozidla nasazením celkem 44 nových elektrických nákladních vozidel Volvo na trasy po Evropě.

Zamýšlená objednávka zahrnuje 40 elektrických nákladních vozidel modelu Volvo FE a Volvo FL, které budou použity pro doručování balíků v městské dopravě. Součástí nabídky jsou elektrická nákladní vozidla na delší trasy a společnost DHL se rozhodla začít používat nákladní vozidla Volvo pro regionální přepravu, počínaje čtyřmi nákladními vozidly Volvo FM Electric ve Velké Británii.

První nákladní vozidla již byla objednána, šest od DHL Parcel UK a dva od DHL Freight. Výsledkem bude roční úspora téměř 600 tun CO2 a téměř 225 000 litrů nafty pro Deutsche Post DHL Group.

SOUVISEJÍCÍ: Volvo Trucks začíná prodávat těžké řady elektrických nákladních aut

Důležitým faktorem v rozhodnutí společnosti DHL urychlit přechod na vozidla s nulovými emisemi jsou pozitivní zkušenosti s používáním elektrického nákladního vozidla Volvo v Londýně od listopadu 2020 – s distribucí zásilek do nákupní čtvrti West End. Vozidlo bylo vůbec prvním plně elektrickým komerčním těžkým nákladním vozidlem používaným pro městskou logistiku ve Velké Británii.

Spolupráce zahrnuje přijetí nových technologií Volvo a společné vývojové aktivity v oblasti elektrifikace. Dohoda také zahrnuje analýzu přepravních operací společnosti DHL provedenou společností Volvo Trucks s cílem zajistit úspěšné nasazení na míru šitých řešení elektrické přepravy.

Volvo Trucks je lídrem na trhu těžkých plně elektrických nákladních vozidel v Evropě s tržním podílem 42 % v roce 2021. Již v roce 2019 zahájila společnost Volvo Trucks sériovou výrobu elektrických nákladních vozidel, jako jedna z vůbec prvních značek nákladních vozidel na světě. Společnost dodala elektrická nákladní vozidla širokému spektru zákazníků v Evropě, Severní Americe a Austrálii.

zdroj: tisková zpráva, foto: Volvo Trucks

3 Comments on “DHL si objednalo 44 elektrických náklaďáků Volvo”

  1. To je parada. Jsem stasten ze se konecne neco dela s elektrifikaci tezke nakladni dopravy ktera znecistuje prostredi nejvice. Ale stejne si myslim ze pro tento ucel by se nejlepe hodil vodik na kterem poctive pracuje dlouha leta Toyota. Mimochodem pan Musk sliboval elektricke nakladaky uz docela davno. Kde jsou? Jedni slibuji zatimco jini jzi prodavaji. Parada!

  2. Mám osobní zkušenost, jak funguje protiruské embrago.
    Včera jsem byl u klienta – český vyrobní podnik. Roky nakupovali ve velkých šedých pytlích surovinu z Ruska, za kterou platili v rublech. Teď prý nakupují od Číňanů za juany.

    Ano, domýšlíte se správně. Náklaďáky skládají ty samé šedé pytle s nápisy v azbuce. Tak jsem se zeptal a cena těchto ruských pytlů made-in-china je o 80% vyšší. Alternativou bylo na dva měsíce zavřít, předělat linku a začít odebírat severskou surovinu za pětinásobek.

    Výsledek – Rus prodává jako dřív a protože omezil dovoz a tedy potřebu zahraniční měny, rubl posiluje. Číňan jako prostředník bohatne v podstatě za nic. A Čechům stouply náklady na dvojnásobek bez jakéhokoliv efektu.

    Vsadím boty, že tohle nebude jediná firma, kde to takto funguje.

Napsat komentář