Ľudové východoeurópske auto bude jazdiť po nenásytnej Amerike. Presnejšie, jeho elektrická verzia. Kto by si to bol pomyslel?
Pre upresnenie, ide o prestavbu firmy Envision Motor Company (EMC). Dostať bude hneď v troch verziách, ako sedemmiestna dodávka (MCV – Multi Convivial Vehicle), dvojmiestna dodávka a pickup. Ich testovacie jazdy započnú už v Máji tohto roka.
Logany budú možno na amerického zákazníka pôsobiť pomerne lacno, no na druhú stranu ich cena bude aj napriek elektrickému pohonu menšia, ako 30000 USD (vrátane dotácií vo výške 7500 USD).
Čo je na týchto autách skutočne lákavé, je dojazd 320 km. Maximálna rýchlosť je 120 km/h. Tak veľkolepému dojazdu vďačí elektrický Logan akumulátoru (NaNiCl) o kapacite 24 kWh. Striedavý motor je vyrobený v Rumunsku.
Související články:
» Renault odhaľuje konečný vzhľad svojich elektromobilov a prijíma prvé objednávky
Palubná nabíjačka nabije EMC Logan z americkej siete 110V za 6 až 8 hodín. Inak je to to isté, ako obyčajný Logan. Aby však mohol aspoň trocha konkurovať tamojším autám, prestaváva sa vo vyššom stupni výbavy.
Okrem videí s Loganmi v praxi spoločnosť publikovala ešte pár videí s príhovorom prezidenta na YouTube. Pre viacej informácií pozrite ich web, twitter, alebo skupinu na Facebooku.
nechcem vrtat ale 24kW a
nechcem vrtat ale 24kW a 320km ? to je 26x12V 76Ah bateria. 320 km prejdeme priblizne za 3,2h. To je 76/3,2 a tak mame odber 24Amper na 12V = 285W x 26 pre 312V = 7,41 kWh.
Lenze udrzovaci vykon je idealne ze vraj len 10 – 15 kWh a rozbeh pripadne inak zatazene auto napr. pri predbiehani a pod. potrebuje aspon cca 48kW minimalne.
Po pravde v realne fungujucej koncepcii som videl moped ktory v meste zral a potreboval odber 7 – 14kW a to bol lahky moped.
e-Bicykel potrebuje cca 2kW aby bol rychly a svizny. /staci mu 750W/
EV1 Gen1 mal 19,9kWh bateriu 102kWh 3AC motor pri 7000rpm
a max dojazd 80 a po case len 60km. a to vazil cca 1,2 tony
a bezne acid gelove bat. S NiMH v Gen2 mal tusim 24kWh baterie a dojazd 120 a 160km max.
Nabijali sa doma v usa v 110V 6-8H
Celkom slušné záručné
Celkom slušné záručné podmienky si dali.3 roky/100 000km na auto a na batérie 160 000km.Je dosť možné že oni vedia niečo čo mi nie.
Mohol by sa niekto odborne
Mohol by sa niekto odborne vyjadriť k dojazdu elektromobilo?
Pokiaľ viem, sú dosť rozdiely v metodike v USA a v EÚ.
Takže moja otázka je:
Pri akej rýchlosti, pri akom užitočnom taťažení vozidla atď.
Moj nazor sice asi nebude
Moj nazor sice asi nebude odborny, ale myslim si, ze ziadna presna metodika neexistuje.
Dojezd elektromobilů (od
Dojezd elektromobilů (od kol až po lokomotivu) se pohybuje od 60 do 555 km (neoficiální rekord) v závislosti na rychlosti, váze a kapacitě baterií a profilu trasy. Logan má velkou nosnost tak může nést hodně baterií a dojezd pak je po rovině až výše zmiňovaných 300 km. Zd.
Hmm to bude v americe
Hmm to bude v americe požárů domů. Pro nabití 24 kWh za 8 hodin je potřeba trvalého nabíjecího proudu 30 Ampér (u nás běžné jističe na domy jsou na 25A)
Zajímavé, že Vás
Zajímavé, že Vás žádný elektrikář neokřikl…
Ale požár kvůli velkému odběru proudu, k čemu jsou asi ty drahé jistící prvky v síti?
Těch vámi uváděných 30 Ampér by platilo v tom případě, že byste ty akumulátory napájel jen z jedné fáze. Dá se usoudit, že projektanti nejsou idioti, aby něco takového dělali – při využití 3fázového nabíjení v americké síti 110V AC se ten proud zmenší na 16A v každé fázi. Krom toho, v Americe určitě nemají 25A hlavní jističe. Když už si zvolili nižší síťové napětí ve srovnání s Evropou, tak musí počítat s vyššími proudy, a tím pádem i tlustšími přívodními vodiči – je to jejich volba…
Taketo auto by urcite slo na
Taketo auto by urcite slo na odbyt aj v Europe. Logan ma velky ulozny priestor, takze sa v nom baterie „stratia“. Keby to bolo cele za rozumnu cenu (povedzme do 15 000 Eur) s dojazdom tych 300km, tak by bol uspech, myslim si, zaruceny a to aj ako rodinneho auta a aj ako auta na podnikanie.
Osobně bych si dáčii
Osobně bych si dáčii nekoupil za tyhle peníze,ani za mín. To bych už raději šáhnul po nějakém klasickém autě, ve kterém budu mít více komfortu a hlavně bude HEZKY vypadat. Je to ale muj subjektivní názor.
Keby sa s tou prednou maskou
Keby sa s tou prednou maskou navrhari trochu pohrali a dali by tam nejake oblejsie tvary a tie cik-cakate svetla (ako ma napriklad VW, alebo BMW), tak by to auto vyzeralo velmi dobre. Ale ked to zoberieme z tej stranky, ze auto sluzi na vozenie a dopravu a za rozumnu cenu, tak to auto upne staci.
V čase keď sa najdrahšie
V čase keď sa najdrahšie Volkwageny a jeden čas aj Porsche Cayene robia na Slovensku, Suzuki v Maďarskua ikonu britských automobilov vlastnia Indovia je debata o Dacii zbytočná. Auto ako auto.
Někde je chyba, anebo je
Někde je chyba, anebo je překlep v kapacitě akumulátoru, nebo v dojezdu. Na 24kWh je i za ideálních podmínek dojezd kolem 230km. Pro dojezd 320km v reálných podmínkách by bylo potřeba spíš 42 kWh.q
Stránky výrobce taktéž
Stránky výrobce taktéž udávají 200 mil, tedy zhruba 320 km.
Taky se mi to nezdá…
Taky se mi to nezdá… Renault Fluence má baterii 22 kWh a dojezd 160 km a to vše při lepší aerodynamice a zřejmě i nižší hmotnosti než MCV. Jestli tedy 320 km, pak bych to viděl spíše na dva takové akumulátorové moduly po 22 kWh… (místa je tam na ně dost 🙂 )
A tady nic, herdek?
A tady nic, herdek?