Společnost Hyundai spustila 1. června 2018 v Nošovicích u Frýdku-Místku výrobu hybridního modelu Tucson s technologií MHEV 48 V. Jedná se tak o první hybridní vůz vyráběný na území České republiky.
foto: Hyundai
Nový Tucson je vybaven vznětovým motorem 2,0 litru v kombinaci s elektromotorem. Díky spolupráci obou systémů tak významně klesá spotřeba paliva a emisí. Současně dochází ke zlepšení pružnosti a jízdní dynamiky.
Nový Hyundai Tucson je prvním vozem značky Hyundai, který je vybaven systémem hybridního pohonu s napětím 48 V, a to v kombinaci se vznětovým motorem 2,0 litru.
Elektrická část systému zahrnuje lithium-iontové akumulátory 48 V/0,44 kWh, generátor s funkcemi spouštěče a elektromotoru MHSG (Mild Hybrid Starter Generator), nízkonapěťový měnič stejnosměrného proudu LDC (Low Voltage DC/DC) a invertor.
Při akceleraci podporuje MHSG spalovací motor výkonem až 12 kW, čímž snižuje spotřebu paliva. Systém automaticky přepíná mezi použitím spalovacího motoru a režimem rekuperace kinetické energie.
MHSG dokáže poskytovat mírnou akceleraci využíváním energie z akumulátorů, čímž snižuje zatížení spalovacího motoru, a při intenzivní akceleraci podporuje spalovací motor dodatečným točivým momentem. Během brzdění, ať motorem nebo brzdovou soustavou, jsou prostřednictvím rekuperací kinetické energie nabíjeny akumulátory.
Výsledkem je snížení spotřeby paliva a emisí CO2 až o 7 %. Technologie bude od jara 2019 dostupná i pro vznětové motory o objemu 1,6 l. Stejně jako ostatní modernizovaná provedení Hyundai Tucson splňuje i verze MHEV 48 V přísnou emisní normu Euro 6d Temp.
Výroba modernizovaného Hyundai Tucson včetně provedení Mild Hybrid 48 V byla zahájena 1. června 2018 a vůz se tak stal prvním sériově vyráběným osobním vozem s hybridním pohonem v České republice. Jeho prodej bude zahájen v průběhu léta 2018.
Hyundai patří dlouhodobě mezi absolutní světovou špičku v oblasti výzkumu a výroby alternativních pohonů. V lednu 2013 se stal Hyundai prvním výrobcem automobilů na světě, který zahájil výrobu vozidel s pohonem na vodík a začátkem roku 2018 byla představena druhá generace vodíkového elektromobilu NEXO s dojezdem až 800 km.
S modelovou řadou IONIQ je tak jedinou automobilkou, která nabízí všechny elektrifikované alternativní pohony v sériovém provedení. Během letošního roku zahájí společnost Hyundai zároveň prodej prvního kompaktního elektromobilu SUV Kona Electric s dojezdem 482 km.
A přitom stačilo do téhle krávy dát pořádnou baterku a
A přitom stačilo do téhle krávy dát pořádnou baterku a mohl to být další PHEV. Když se do Mitsubishi Outlander vejde 8 kWh a technologie iMiev, takže se s ním dá po městě ujet 50 km čistě na elektriku s přehledem (osobně ověřeno). Navíc má ještě i rychlonabíjení CHAdeMO. To co předvedl Tuscoin s MHEV je směšné. Úspora 7%…..
tak ono se dalo předpokládat, že primárně vůbec nešlo o
tak ono se dalo předpokládat, že primárně vůbec nešlo o úsporu paliv, ale čistě pragmaticky o to současnou technologii dieselů, ale i turbobenzínů spolehlivě protlačit skrz euro 6d s co nejmenšími náklady. Tahle úprava bude pro výrobce velmi levná jak z hlediska nákladů tak i z hlediska úprav stávajících platforem a motorů. Očekávám že se s tímto řešením teď roztrhne pytel.
A ještě se u toho budou tvářit ekologicky a nakonec jezdit
A ještě se u toho budou tvářit ekologicky a nakonec jezdit v pruzích pro bus a taxi, co dodat.
Je to opravdu povedené auto. Tuscona jsem měl možnost
Je to opravdu povedené auto. Tuscona jsem měl možnost řídit, akorát v jiné motorizaci a bylo to opravdu fajn! Prostorný vůz, plný technologických vychytávek. Tohle se Hyundaii velice povedlo !
Mackopes ako kazdy hybrid. Zbytocne investovat peniaze do
Mackopes ako kazdy hybrid. Zbytocne investovat peniaze do takeho srotu. Je to iba na oblbnutie nejakych noriem a v reale to bude dymit uplne rovnako.
noo bude to mít efekt asi jako Golf 1992 5,5 dýzlu/100
noo bude to mít efekt asi jako Golf 1992 5,5 dýzlu/100 versus Golf 2012 5,6 dýzlu/100 :)) videjko dojčevele si najdět na netu
No to je teda hybrid jaxviň. U obyčejného spalováku mám
No to je teda hybrid jaxviň. U obyčejného spalováku mám dvakrát větší kapacitu baterie. Proč to nazývají hybrid? Aby to spadalo do těch správných daňových a parkovacích tabulek.
off
V Pekingu se dějou
off
V Pekingu se dějou věci
https://qz.com/1301725/heres-one-number-that-shows-the-craze-for-electric-vehicles-in-china/
Dobrý server, díky za tip.
Dobrý server, díky za tip.
Kamarád maká v Pekingu v BMW …Ráno než vyrazí do práce
Kamarád maká v Pekingu v BMW …Ráno než vyrazí do práce nejdřív skontroluje apku v mobilu, kde je smogová situace na nejbližší 2 hodiny. Jestli je to velmni špatné, bere si kromě obvyklé roušky i láhev se stlačeným kyslíkem (ne nedělám si prdel….) I podle článku je jasné toto: V Pekingu není problém koupit spalovací popelnici. SPZ-ka se dá ale získat jenom v loterii. Šance na výhru se blíží skoro k nule. Ale to, že je 290 000 žádostí o SPZ na hybridy a EV přičemž linit na SPZ pro tuhle kategorii je jenom 54000 je masakr. Podle mých informací pak většina lidí kupuje jenom elektrický skůtr, kde je to v pohodě resp. jezdí sockou ….
Je to krasavec, jejich auta mají nápad což se mi líbí.
Je to krasavec, jejich auta mají nápad což se mi líbí. Není to nic ohraného.
To je klíčová vlastnost! Až nebudeme auta vlastnit bude
To je klíčová vlastnost! Až nebudeme auta vlastnit bude tohle naštěstí úplně fuk.
A co nějaká technická data? Třeba jestli se to spotřebou
A co nějaká technická data? Třeba jestli se to spotřebou alespoň přiblíží k benzínové Fábii.
Taky vám ta baterka přijde tak malá, ze už mate pocit ze
Taky vám ta baterka přijde tak malá, ze už mate pocit ze je tam vlastně zbytečně? Kolik elektroniky a dalších blbosti tam museli narvat a k tomu jen mizernych 440wh! V rav4 mám 1,59kwh a říkám si jak je to žalostně málo!
Ano, je to malo ale nie zalostne a co je uzasne-ze to funguje!
Ano, je to malo ale nie zalostne a co je uzasne-ze to funguje!
Otázka zní, čemu říkáte „funguje“. Na baterku z mé
Otázka zní, čemu říkáte „funguje“. Na baterku z mé staré Fabie 50km na elektřinu neujedete.
Jo ta kapacita je dost legrační. V elektrokole mám o
Jo ta kapacita je dost legrační. V elektrokole mám o polovinu víc 🙂
inmotion P1F má 36V/8.7Ah, uveze 120kg, 12°stúpanie, dojazd
inmotion P1F má 36V/8.7Ah, uveze 120kg, 12°stúpanie, dojazd (70kg záťaž, pri 25°C). je to hračka pre deti, vozítko pre starých.
nejdřív začnou prodávat jako první auta na vodík a ted
nejdřív začnou prodávat jako první auta na vodík a ted konečně první hybrid, ta hyundai prostě jede a ví co ten trh chce
:))))) tohle není hybrid to je tank s baterčičkou, trapná
:))))) tohle není hybrid to je tank s baterčičkou, trapná kára hnůjdaj 😉
Jsem netusil ze hyundai je ceske vozidlo… delate tem
Jsem netusil ze hyundai je ceske vozidlo… delate tem dementum reklamu nebo nevite ze to je korejska automobilka?
Ono bohužel je Hyundai česká asi stejně, jako Škoda 🙁
Ono bohužel je Hyundai česká asi stejně, jako Škoda 🙁
oprava : VW Šáde ;))
oprava : VW Šáde ;))
A to je v té naší kotnince opravdu první hybrid? S
A to je v té naší kotnince opravdu první hybrid? S baterkou na 0.44kWh? To je málo. A co Škoda? Nic? Tak to je škoda.
Škoda až 2020.
Škoda až 2020.
Superb hybrig plug-in i e-CitiGo jdou už příští rok.
Superb hybrig plug-in i e-CitiGo jdou už příští rok.
Majer říkal e-Citygo 2019 a Superb hybrid 2020, ale ty máš
Majer říkal e-Citygo 2019 a Superb hybrid 2020, ale ty máš určitě lepší informace :)))