Hyundai Kona EV: dvě verze baterie, dojezd až 500 km!

Že městské SUV Hyundai Kona se objeví také jako elektromobil už je jasné. Teď to vypadá, že se bude prodávat se dvěma verzemi baterie.

Městské SUV Hyundai Kona se už v první polovině příštího roku dostane na trh také jako elektromobil s dojezdem až 500 km NEDC
foto: Hyundai

Hyundai tlačí svou elektrickou káru hrdě kupředu. Hyundai Ioniq Electric i Kia Niro jsou skvělá auta, dostupná ve verzích hybrid, plug-in hybrid i elektromobil (Niro teprve za rok).

Kromě toho ale Hyundai pilně pracuje na dalších modelech a jedním z nich je i městské SUV Hyundai Kona. Recenze jeho spalovací verze vesměs chválí, a tak jsme zvědaví, s čím se vytasí jako elektromobil.

Nejnovější informace hovoří o tom, že Kona EV bude v nabídce se dvěma verzemi baterie. Menší, od 39,2kWh, nabídne NEDC dojezd kolem 350 km. Větší s kapacitou 64,2 kWh ale až 500 km!

Tím se kona srovná s konkurencí jako Tesla Model 3, Chevrolet Bolt nebo nový Nissanu Leaf.

Na trh se Hyundai Kona EV má dostat už v první polovině příštího roku. Cena s větší verzí baterie by se v USA měla udržet pod $40 000.

Hyundai Kona EV

Hyundai Kona EV
foto: Hyundai

Elektromobil Kona EV údajně využije stejný elektromotor o výkonu 204 koní jako Chevrolet Bolt EV/Opel Ampera-e. Dodá ho totiž stejná jihokorejská společnost LG. Palubní nabíječka nabídne výkon až 7,2 kW, rychlonabíjení nejspíš bude možné až 150 kW.

Všechny specifikace Hyundai Kona EV vypadají víc než dobře. Hlavní otázkou tedy zůstává, zda Hyundai dokáže zásobit trh dostatečným počtem aut, což se u Hyundai Ioniq Electric ukazuje jako zásadní problém.

69 Comments on “Hyundai Kona EV: dvě verze baterie, dojezd až 500 km!”

        1. Mě se Soul nezdá malý auto ve smyslu vnitřního prostoru a
          Mě se Soul nezdá malý auto ve smyslu vnitřního prostoru a pro dva lidi zvláště ve městě člověk ocení rozměry při parkování. Jezdil jsem po Praze posledních 7 let auty 5m a 5,3m a tyhle krávy jsem mohl parkovat tak na 20% míst, co parkuju Soul. Do toho delšího auta jsem naložil cca stejně jako do Soulu ale s daleko většími obtížemi. Chápu, že někdo potřebuje rodinné auto pro 4 lidi a náklad 500litrů, pak má zatím v tomto segmentu smůlu.

          1. No a o tom to právě je. Soul má dostatečný prostor pro 5
            No a o tom to právě je. Soul má dostatečný prostor pro 5 cestujících na krátké trasy ke kterým je určen, ale téměř nepoužitelný kufr. Což se dá u městského auta tolerovat.
            Ale Stonic nebo Kona jsou ještě menší a tím pádem nedává smysl aby měli dojezd 500km.
            Baterky od 50kWh by měli být v autech prostorově určených na delší cesty. Takže Octavia a větší.

            1. Já ti rozumím, ale naprostá většina aut jezdí po silnici
              Já ti rozumím, ale naprostá většina aut jezdí po silnici s max 2 lidmi a pak je kufr celkem nepodstatný. Uvědom si, že Kona má dojezd NEDC 500 km a 350km EPA. Pokud by měl Soul 50 kWh, byl bych nadšený. V létě se dá jezdit město okolí za 13 kWh/100km, v zimě za 17 kWh/100km, takže realita je nakonec v zimě dojezd tak 200km, což není nic přehnaného při 50 kWh baterii.

  1. Ve Slezsku vyroste továrna HE3DA na český patent, má se
    Ve Slezsku vyroste továrna HE3DA na český patent, má se vyrovnat Gigafactory Elona Muska

    seznam.cz/zpravy/clanek/ve-slezsku-vyroste-tovarna-na-cesky-patent-ma-se-vyrovnat-gigafactory-elona-muska-38476

    Noo týbrďo HE3DA tak já vám nevím lidi 🙂 HLEDÁNÍ PRAVDY 😉

          1. HE3DA už dávno vyrábí 1 kWh baterie. Továrna v Letňanech
            HE3DA už dávno vyrábí 1 kWh baterie. Továrna v Letňanech chrlí denně desítky baterií, pan Procházka jich má plné skříně, šuplíky i úložné prostory ve válendách.
            Nyní je nucen je pokládat i na parapety oken, stoly a židle.
            Jsou také v kuchyni, koupelně, v předsíni i na WC.
            Tak dělejte už něco, kupujte je, nebo pan vynálezce skončí zavalen akumulátory…!

            5100frei

    1. ja nevim, už do LEAFa se pohodlně nastupuje, akorát
      ja nevim, už do LEAFa se pohodlně nastupuje, akorát výška, žádný podsez, akorát městský autíčko. Do CROSSOVER Qashqai se snad leze ještě výš, proč? To je jak do vagónu a všechny náhradní díly jsou macatější a materiálově dražší. A je to těžší, pneu vyšší opotřebení dle vyšší hmotnosti, víc to žere, aero odpor, některý lidi asi nevědí co s penězma. Když máte roupy a prachů jak šlupek tak nekupujte kraviny ale akcie TESLA !! :))

      finance.google.com/finance?q=tsla

      a hlavně ne bitcoin jinak to na světě můžem rovnou zabalit :))

      finance.google.com/finance?q=btc

      1. No, mně se do Leafa nenastupuje zrovna 2x komfortně. Dokonce
        No, mně se do Leafa nenastupuje zrovna 2x komfortně. Dokonce když jsem si do něj sedl poprvé, tak jsem si po předchozí zkušenosti s Toyotou Verso připadal jako v konzervě. Ale co, zvykl jsem si. Nicméně drahá polovička chce v blízké budoucnosti Qashqaie, i kdyby měl čmoudit. Takže je to otázka „menšího zla“. 😉

        Jinak obecně EV, ať je jaký je, tak z hlediska ceny dosud byl, je a ještě asi dlouho bude pro lidi, kteří „nevědí, co s penězma“ – viděno přes optiku nejprodávanějšího segmentu v ČR „bazarovka do 50.000“. Takže to bych moc neřešil. Prostě ať si každý koupí to, na co stačí jeho peněženka. Kdyby tomu tak nebylo, tak by nějaká Tesla vůbec neexistovala.

        Nakonec když už jsme (jako vždy opět) u Tesly, TM3 bude u nás přes mega a s tak miniaturním otvorem do kufru, že se určitě najde část zájemců, kteří by chtěli něco jiného, většího. No a když na nějakém trhu existuje nějaká poptávka, tak se vždy najde někdo, kdo tu poptávku uspokojí. A je jedno, jestli jde o bramborové placky nebo SUV.

          1. Hele, ale někomu to zas může vyhovovat. Ne každý
            Hele, ale někomu to zas může vyhovovat. Ne každý potřebuje mít doma stěhováka. Navíc si dovedu představit, že když má doma někdo S-ko a/nebo X-ko, tak manželce jako tašku na nákupy a na cesty s dětma do školky pořídí Model 3.

            A kdoví, třeba po dvou třech letech může přijít facelift TM3 ve stylu „obětujeme 0,05 v Cx“ ve prospěch větší variability a využitelnosti kufru.

    2. V Nemecku stoji tato verze 33.990 EUR. V Cesku prepoctem 25,80
      V Nemecku stoji tato verze 33.990 EUR. V Cesku prepoctem 25,80 Kc/EUR stoji 38.372 EUR. A to nemecka cena zahrnuje Wallbox v hodnote 1049 EUR. Pekne s nama mavaji. Kazda sranda neco stoji a ta ceska koruna je nejdrazsi sranda na svete. CZK posiluje ale ceny jsou jako kdysi za dob kdy kurs byl 30Kc/EUR.

          1. Překlad:
            Příklad financí: cena vozidla € 33,999, –

            Překlad:
            Příklad financí: cena vozidla € 33,999, – včetně instalační krabice v hodnotě € 1.049, -, pokud jde o financování po zaplacení kauce € 6.000, – čistá výše úvěru € 28.000, -, období 48 měsíců (47 měsíců u € 295, – a. závěrečná platba ve výši € 16.811, -), celkový počet kilometrů 40000 km, celková částka € 30.676, -, celková částka včetně kauce € 36,676, -., roční procentní sazba 2,99%, výpůjční sazba (vázaný) 2,95% p. a.
            Takže je to pouze příklad a ne celková cena za hotové.
            Zbytek je operativní leasing.

            1. Ja nepotrebuji preklad, rozumim originalnimu zneni. Kupni cena
              Ja nepotrebuji preklad, rozumim originalnimu zneni. Kupni cena je definitivne 33.990 €. Kdyz neverite, tak je pro vas jeste cena s nizsi vybavou (jako Visia). Zum offiziellen Verkaufsstart im Winter 2017/2018 wird es den neuen NISSAN LEAF 40 kWh 110 kW (150 PS) auch in einer Einstiegsvariante ab €31.950 UPE zzgl. Überführung geben.
              To jest ca. 2000 € levnejsi. neobsahuje tepelne cerpadlo, pokrocile elektronicke pomocniky atd. A kdyz pouzijete mobile.de a najdete cenovy rozdil mezi tema dvema verzemi, tak shledate cenovy rozdil ca. 2000 €. Takze zase pricteme 2000 € k cene nizsi verze a mame opet 33.990 €. A jeste jedna kontrola: Nemecka dotace je stat 2000 €, Nissan 2000 € plus Nissan bonus 1000 €. Dohromady je dotace 5000 €. Nabidka na mobile.de je 29.591 €. Pricteme dotaci ktera je u nabidky jiz odectena a vidime 34.591 €. Zahadny rozdil 601 € k 33.990 € je transport od dovozce do autosalonu.
              Takze ze vseho vychazi prodejni cena 33.990 €.

  2. Uvidíme. Škoda, že je to zase městské SUV. Pro mě
    Uvidíme. Škoda, že je to zase městské SUV. Pro mě formát k ničemu, který zbytečně zvyšuje spotřebu. Postavte něco jako Hyundai Ioniq ve verzi kombi s 60 kWh baterií v podlaze za cenu kolem 750000–1000000 Kč a bude se to prodávat jako koblihy od Babiše.

  3. Takže uvedení v 2018, první kusy 2019 a pár desítek
    Takže uvedení v 2018, první kusy 2019 a pár desítek tisíc kusů 2020.
    Vzhledem k (ne)dostupnosti baterek bych se divil, kdyby to bylo jinak.

    A ten dojezd 500km s 64,2kWh bych asi bral taky s rezervou.

    Každopádně každá konkurence je dobrá a jestli Tesla nepřidá v počtu vyrobených kusů, tak se lidi začnou poohlížet po něčem jiném.

        1. DC rychlodobíjení je politická záležitost abys nemohl
          DC rychlodobíjení je politická záležitost abys nemohl dobíjet doma rychle AC LEVNĚ skoro zadarmo a musel k někomu na 650.000 czk ABB DC dobíječku samozřejmě tvrdě ZACÁLOVAT 😉 Je to počáteční snaha o náhradu sítě benzinek s daňovou evidencí spotřeby énergie 😉

          Samozřejmě když si doma zařídíš od ČEZu 44kW jističe můžeš si o dost levněji zřídit doma rychlý dobíjecí bod …

          kcc-hho.webnode.cz/supercharger/

          …. ovšem díky zaprodancům zatím jen pro starý ZOE a nový BYD e6 dobíjení za 1 hodku 😉

          PS: DC je lepší jo ale taky 10x dražší 🙂

            1. doma rychlonabíječka ABB TERRA 50kW? no to by bylo supr!!
              doma rychlonabíječka ABB TERRA 50kW? no to by bylo supr!! Přijede mi strejda z 200 km dálky s vyflusanou baterkou protože to valil po dílnici 130 😉 a má jen hodku zastávku než valí dalších 160 synka na kolej a zas po dálnici. Bud potřebuju vyděračsky silnou přípojku v ČEZku na AC44kW a strejda Zoeho nebo BYD (což ho nedonutím páč je jen na Mercedesy minim Pasáta) anebo domácí CHademo a strejda může valit v TESLE což je mnooohem realističtější a správnější podporovat Teslu. No a když už to šademo stálo tolik prachů tak hodim bod do EVMApy a pomáhám a inkasuju. Kdežto s AC44 v EVMapě moc lidí nevyužije protože mrzáci výrobci kár nedodávali do nich slušný Chameleon palubní nabíječky 😉

              hele tenhle chlápek pohoda džez vlastní barák, vlastní solárko, vlastní šademo a půčuje, to je život to je pohoda! 😉

              evmapa.cz/olsany-rpsnet-sklad

              evmapa.cz/files/stations/p184_2.jpg

                1. Postavil i Mohelnici, Malín, Zábřeh a myslím, že i
                  Postavil i Mohelnici, Malín, Zábřeh a myslím, že i Svitavy a jednu v Olomouci. Ještě měl v plánu Bruntál.

                2. Olomouc je možná zásluha někoho jiného, myslel jsem OC
                  Olomouc je možná zásluha někoho jiného, myslel jsem OC Haná.

                3. To je, ale mecenáš. Hezky pěkně.
                  To je, ale mecenáš. Hezky pěkně.

                4. Přesně tak, má ve firmě nejméně 5 elektromobilů.
                  Přesně tak, má ve firmě nejméně 5 elektromobilů.

      1. AC nabijanie je urcene na nabijanie, ked je dost casu. Na
        AC nabijanie je urcene na nabijanie, ked je dost casu. Na nocne nabijanie nie ja ani 7,2kW katastrofa, no skoda toho jednofazu, lepsi by bol trojfaz, povedzme 11kW. (BMW uz na to prislo a nahradilo v i3 jednofaz 32A trojfazom 16A) V noci je casu dost, ja nabijam teslu v noci standardne 10-timi amperami trojfaz, co je menej ako 7 kW a v noci to vzdy staci. Pocas cesty je aj 22kW uplne na nic, na cestach ma zmysel len DC rychlonabijanie.

        1. AC22kW už bude standart i u
          AC22kW už bude standart i u LEAF2

          kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/nissan-leaf/

          a až tam šoupnou zas AC44kW chamelouna jako to má standart ZOE a čínská BYD e6

          kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2012-renault-zoe/
          kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2014-byd-e6/

          tak to bude vůbec žůžo i z vobyčejnýho kandelábru na ulici 😉 Brání tomu jen politický kšefty, technicky je to dávno levný a snadný

          1. ZOE ma 43kW nabijacku len zo starsim menej efektivnym motorom
            ZOE ma 43kW nabijacku len zo starsim menej efektivnym motorom Continetal – je to verzia Q90, nielen motor je menej efektivny, ale aj nabijanie je menej efektivne.
            Nova verzia R90 s 22kW nabijackou a motorom z vlastnej produkcie Renault je efektivnejsia pri nabijani aj pri jazde.
            Vykonnejsia nabijacka v aute je fajn, no trvam na tom, ze na pomale AC nabijanie staci tych 11kW, hlavne aby to bol trojfaz.

Napsat komentář