Hyundai Nexo: vodíkové auto, které ujede 800 km a umí jezdit samo; na trhu už letos!

Nový Hyundai Nexo kombinuje praktičnost SUV s vyspělým know-how v oblasti palivových článků. Nabízí nejvyspělejší techniku na trhu: funkce autonomní jízdy, chytré asistenční systémy a nejvýkonnější pohonné ústrojí ve svém segmentu.

Nová generace vozidel s palivovými články ukazuje, jak bude vypadat budoucnost cestování automobily, a umožní zákazníkům tuto budoucnost již prožívat díky inovativním prvkům komfortní výbavy, jakými jsou dálkové parkování, kamerové sledování slepého úhlu a funkce autonomní jízdy.
foto: Hyundai

Hyundai Nexo je po technické stránce vlajkovou lodí neustále rozšiřované nabídky ekologických automobilů značky Hyundai. Jeho základem je nově vyvinutá speciální platforma. Hyundai Motor pro ni používá označení FUV – Future Utility Vehicle (vozidlo budoucnosti s mimořádnou úrovní užitných vlastností) – kombinující praktičnost SUV/crossoveru s vyspělou technikou elektrického pohonu, komplexní nabídkou asistenčních funkcí a inovativními, velmi přitažlivými stylistickými prvky.

Nové NEXO má nejdelší dojezd v segmentu elektromobilů s akumulátory, resp. palivovými články. Jeho přibližná hodnota 800 km (v souladu s aktuálním kombinovaným jízdním cyklem EU) je porovnatelná s vozidly poháněnými spalovacím motorem a umožňuje řidičům cestování na dlouhé vzdálenosti.

„Hyundai Motor je již lídrem na evropském trhu vozidel s palivovými články. Více než sedmdesát procent všech vozů s palivovými články, provozovaných v Evropě, vyrobil Hyundai,“ říká Thomas A. Schmid, provozní ředitel společnosti Hyundai Motor Europe.

„Zcela nový NEXO je zásadním krokem v naší strategii zaměřené na ekologické automobily. V jejím rámci uvedeme na globální trh 15 nových ekologických automobilů do roku 2020. Z toho je patrné naše intenzivní úsilí o realizaci čisté budoucí mobility.“

NEXO je druhou generací sériově vyráběného elektromobilu s palivovými články společnosti Hyundai Motor. Na evropský trh bude tento model uveden v polovině roku 2018. Hyundai Motor intenzivně investuje do budoucí mobility s nulovými emisemi a v současnosti se může pochlubit nejširší nabídkou alternativních pohonů v automobilovém průmyslu.

Vodíkové auto Hyundai Nexo

Vodíkové auto Hyundai Nexo
foto: Hyundai

Hyundai Motor zdokonalil v novém systému palivových článků komplexní techniku předchozího modelu. Společnost nyní představuje nejvyspělejší ekologické poháněcí ústrojí, jehož technika palivových článků zabírá ještě menší prostor, je lehčí a výkonnější.

Nová generace vozidla s palivovými články vylepšuje systém přívodu vzduchu a zkracuje již tak krátkou dobu potřebnou k doplnění palivových nádrží. NEXO hraje svou celkovou účinností a spotřebou paliva vlastní ligu.

Hyundai Motor byl s modelem ix35 Fuel Cell prvním výrobcem automobilů, který zahájil velkosériovou výrobu vozidel s palivovými články. Zcela nový NEXO je dalším modelem na evropském trhu, který je součástí ekologické strategie společnosti Hyundai Motor.

V jejím rámci bude do roku 2020 na celém světě představeno celkem 15 ekologických vozidel ve snaze urychlit rozvoj automobilové dopravy s nízkými až nulovými emisemi.

Inovativní vzhled s čistým designem

Zcela nové NEXO charakterizuje čistý a klidný design s důrazem na aerodynamickou siluetu a „plovoucí“ střechu. Čisté tvary jsou aerodynamicky efektivní, zároveň však krásné a odrážejí styl SUV.

Souvislá příď s horizontálními světly LED pro denní svícení je široká a jasně definovaná. Světla jsou propojena nepřerušovanou tenkou světelnou linií, která umocňuje elegantní horizontální uspořádání přídě.

Vodíkové auto Hyundai Nexo

Vodíkové auto Hyundai Nexo
foto: Hyundai

Trojúhelníkové světlomety pod světly zvýrazňují progresivní charakter vozu. Širší kaskádovitá maska chladiče umožňuje přívod většího množství vzduchu a zároveň završuje silný vizuální dojem při pohledu zepředu.

Jednolitý design pokračuje přes boky až k zádi. Tenká linie „plovoucí“ střechy je umocněna velkým střešním oknem a štíhlými střešními sloupky D, za nimiž střecha přechází do zadního spoileru.

Rozměrné zadní okno zasahuje široko do stran a dlouhý dominantní spoiler s integrovaným zadním stěračem vytváří osobitý vzhled. Trojúhelníkový design zadních svítilen v kombinaci s horizontálním uspořádáním zádě poskytuje vozu již na první pohled stabilitu.

NEXO je prvním vozidlem Hyundai s integrovanými zapuštěnými klikami dveří. Jejich speciální konstrukce přispívá k čistému designu boční partie vozu a optimalizuje proudění vzduchu.

Řidiči mohou dát povel k automatickému vysunutí klik buď pouze u svých dveří, nebo u všech čtyř. Mechanismus se automaticky zasune po pěti sekundách od spuštění vozidla. Kliky se samy zasunou, jakmile rychlost vozidla přesáhne 3 km/h.

Interiér přebírá motiv horizontálního uspořádání vozu například u přístrojové desky. Nejnápadnějším prvkem vnitřního prostoru je široká černá přístrojová deska se dvěma velkými displeji LCD. Navigačnímu systému slouží 12,3“ displej, 7“ displej LCD pak poskytuje řidiči provozní informace.

Vodíkové auto Hyundai Nexo

Vodíkové auto Hyundai Nexo
foto: Hyundai

Levý displej s digitálním panelem přístrojů ukazuje rychlost jízdy, množství paliva a hospodárnost provozu. Pravý displej disponuje novou funkcí děleného zobrazení a novou hlavní nabídkou pro funkce navigace, konektivity a informačních a zábavních systémů.

Elektronické propojení voliče provozních režimů poháněcího ústrojí modelu NEXO umožnilo integrovat volně „plovoucí“ středovou konzolu. Toto řešení ponechává více odkládacího prostoru pod konzolou pro osobní předměty.

Fyzickými tlačítky se aktivují provozní režimy poháněcího ústrojí, jízdní režimy a mění se nastavení klimatizace. Fyzické ovládací tlačítko zpřístupňuje i navigační funkce. Ve větší spodní přihrádce jsou k dispozici bezkabelová nabíječka a dva vstupy USB.

První systém tří propojených nádrží na světě umožňuje díky svým kompaktním rozměrům ještě lepší využití obestavěného prostoru. V porovnání s modelem ix35 Fuel Cell byl navíc prodloužen rozvor o 150 mm.

Výsledkem je největší celkový vnitřní prostor ze všech aktuálních elektromobilů s palivovými články a zcela rovná podlaha zavazadlového prostoru, který má v základním uspořádání objem 461 litrů (VDA).

Optimalizovaný design zcela nového modelu NEXO snižuje součinitel aerodynamického odporu vzduchu. Rozmanité aerodynamické prvky jsou nenápadně integrovány do přídě, boků a zádě.

Aerodynamiku vylepšují vzduchové kanály v předním blatníku, které optimalizují obtékání kol vzduchem, zapuštěné kliky dveří, kompletní zakrytí spodní části vozidla a velké vzduchové kanály, které jsou součástí střešních sloupků D. Celkový součinitel aerodynamického odporu vzduchu je 0,329.

Přívod kyslíku do palivových článků zajišťuje velký otvor v kaskádovité masce chladiče na přídi a malé otvory pro přívod vzduchu na zádi vozu.

Nejvyspělejší poháněcí ústrojí s palivovými články s nejdelším dojezdem

Hyundai NEXO byl zkonstruován na nové automobilové platformě, která přináší tomuto automobilu mnoho různých výhod, od nižší hmotnosti přes přemístění akumulátoru pod podlahu zavazadlového prostoru až po zdokonalené uspořádání systému palivových článků.

NEXO je dokonalým automobilem s nulovými emisemi pro každodenní provoz, čímž naplňuje vývojovou strategii společnosti Hyundai Motor optimalizovat hospodárnost bez jakýchkoli kompromisů z hlediska provozních vlastností.

Poháněcí ústrojí s palivovými články je lehčí a kompaktnější. Dosahuje nejvyššího výkonu 120 kW (163 k) a maximálního točivého momentu 395 N.m. NEXO zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,2 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 179 km/h, což je opět nejlepší hodnota v této třídě.

Ekologické poháněcí ústrojí s palivovými články ještě efektivněji využívá vodík a může se pochlubit vyšší účinností komponentů. Výsledkem je nejvyšší účinnost celého systému na světě ve výši 60 % a spotřeba 3,9 litru vodíku na 100 km.

Zcela nové NEXO má přibližný dojezd 800 km (v aktuálním kombinovaném cyklu EU), což je lepší hodnota než u jakéhokoli jiného elektromobilu s akumulátory, resp. palivovými články. Tento dojezd je porovnatelný s dojezdem vozu poháněného spalovacím motorem a umožňuje řidičům cestovat na dlouhé vzdálenosti.

Vodíkové auto Hyundai Nexo

Vodíkové auto Hyundai Nexo
foto: Hyundai

Nově vyvinutá platforma vozidla integruje tři identické nádrže, každou o objemu 52,2 litru vodíku. Výsledkem je prvotřídní hodnota hustoty uloženého paliva a větší zásoba paliva. Navzdory většímu objemu trvá doplnění nádrží zcela nového modelu NEXO pouhých pět minut.

NEXO si poradí i s extrémními teplotami a nepříznivými podmínkami. NEXO lze spustit i při poklesu venkovních teplot na minus 30 °C během 30 sekund, tedy nejrychleji ze všech vozidel s palivovými články.

Velmi odolný katalyzátor membránových elektrod a nová technologie řízení poháněcího ústrojí poskytuje modelu NEXO výjimečnou a nebývalou životnost, která je porovnatelná s vozidly poháněnými spalovacím motorem: minimálně 10 let a 160 000 kilometrů.

Autonomní jízda testována při nejdelší jízdě bez řidiče v Koreji

Elektricky poháněné NEXO s palivovými články se nedávno zúčastnilo autonomní jízdy ze Soulu do Pchjongčchangu a úspěšně absolvovalo v režimu autonomní jízdy úrovně 4 dosud nejdelší trasu 190 kilometrů.

Poprvé ujely autonomní automobily tuto vzdálenost rychlostí 100 až 110 km/h. Na dálnici se vozidla zařadila do běžného provozu a v závislosti na jízdní situaci přejížděla z jednoho jízdního pruhu do druhého a předjížděla pomalejší vozidla. Kromě toho také projížděla mýtnými bránami.

Jízdu absolvovala tři vozidla na základě modelu NEXO, vybavená technikou autonomní jízdy úrovně 4, definované mezinárodními normami SAE, a technologií mobilních sítí 5G. Rozšíření výbavy sériově vyráběných vozidel o nezbytný počet senzorů umožnilo realizovat funkci zcela autonomní jízdy, čímž se Hyundai o další krok přiblížil k cíli zavést tuto techniku do své obchodní nabídky.

Všechna demonstrační vozidla ztělesňují tři pilíře vize značky Hyundai pro budoucí mobilitu: síťové propojení, svobodu a čistotu.

Vozidla s palivovými články čistí za jízdy vzduch

Elektromobily s palivovými články, stejně jako elektromobily s akumulátory, neemitují žádné pevné částice. Jejich mimořádným přínosem je mimo jiné i skutečnost, že filtrují a čistí za jízdy vzduch. NEXO zbavuje vzduch jemného prachu v množství, které vypustí při ujetí stejné vzdálenosti dva automobily se vznětovým motorem.

Mimořádně účinný čistič vzduchu s dlouhou životností dokáže zachytit mikročástice menší než pevné částice velikosti 2,5 (PM). Jinými slovy při průchodu vzduchu vozem NEXO je vzduch zbaven 99,9 procenta pevných částic a panel přístrojů zobrazuje, jak uživatel přispěl k vyčištění okolního životního prostředí.

Nejmodernější komfortní a inovativní asistenční systémy

Nové vyspělé asistenční systémy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) společnosti Hyundai Motor ve výbavě modelu NEXO rozšiřují nabídku funkcí vedoucích k autonomní jízdě. Tato moderní prémiová produktová vylepšení se zaměřují na propojení budoucí techniky s vyvíjejícími se výzvami v oblasti mobility.

Kamerový asistent pro sledování slepého úhlu BVM (Blind-spot View Monitor)

Hyundai přichází jako první v automobilovém průmyslu s funkcí kamerového asistenta pro sledování slepého úhlu BVM (Blind-spot View Monitor). Při změně jízdního pruhu ukazuje funkce řidiči na centrálním displeji přístrojové desky kamerové záběry situace za vozidlem vpravo a vlevo i po stranách modelu NEXO. Systém používá na každé straně vozidla širokoúhlé prostorové kamerové snímání SVM (Surround View Monitors) pro sledování oblastí, které nelze vidět v konvenčních zpětných zrcátkách. Tato technika vylepšuje viditelnost v nepřehledných jízdních situacích, například za tmy nebo deštivého počasí. Hyundai je prvním výrobcem automobilů, který poskytuje řidiči kamerové snímání situace po obou stranách vozidla.
Asistent řízení v jízdním pruhu LFA (Lane Following Assist) a asistent pro jízdu na dálnici HDA (Highway Driving Assist)

Asistent řízení v jízdním pruhu LFA (Lane Following Assist) je pro Hyundai zcela novým systémem, který slaví debut v modelu NEXO. LFA automaticky zasahuje do řízení, aby vůz zůstal uprostřed jízdního pruhu. Systém pracuje při rychlostech od 0 do 145 km/h na dálnicích i silnicích mimo město.

V kombinaci s asistentem pro jízdu na dálnici HDA (Highway Driving Assist) značky Hyundai, který používá senzory a mapové podklady k realizaci funkce autonomní jízdy na dálnicích, budou moci řidiči cestovat na dlouhé vzdálenosti s vyšší úrovní komfortu a bezpečnosti.

Autonomní technika: Dálkový chytrý parkovací asistent RSPA (Remote Smart Parking Assist)
Dálkový chytrý parkovací asistent RSPA (Remote Smart Parking Assist) umožňuje modelu NEXO autonomně zaparkovat nebo vyjet z parkovacího místa bez ohledu na to, zda řidič je nebo není uvnitř vozu.

Systém RSPA dokáže zaparkovat vozidlo na příčná i podélná parkovací místa – stačí stisknout tlačítko. Systém, koncipovaný zejména pro náročné parkovací situace nebo velmi úzké mezery pro zaparkování, umožní řidičům zaparkovat vozidlo s naprostou jistotou a precizností.

Hyundai SmartSense: Nejvyšší úroveň aktivní bezpečnosti

LFA, HDA a RSPA jsou tři z devíti různých systémů ADAS ve výbavě modelu NEXO. Future Utility Vehicle disponuje nejnovějšími prvky aktivní bezpečnosti Hyundai SmartSense a asistenčními funkcemi, a splňuje tak nejvyšší evropské požadavky v oblasti bezpečnosti.

Mezi tyto systémy patří upozorňování na kolizi vpředu FCW (Forward Collision Warning), asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) s detekcí chodců, asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist; standardní výbava), asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist) s asistentem statických tlumených světel SLBA (Static Low Beam Assist), asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning; standardní výbava), asistent pro sledování slepého úhlu BSCW (Blind-Spot Collision Warning) a na přání dodávané upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCCW (Rear Cross-Traffic Collision Warning).

tisková zpráva

102 Comments on “Hyundai Nexo: vodíkové auto, které ujede 800 km a umí jezdit samo; na trhu už letos!”

  1. Mna fascinuje, ako sa tu nadchynate dobijanim bateriek. Z
    Mna fascinuje, ako sa tu nadchynate dobijanim bateriek. Z praktickeho hladiska sa mi javi nacerpanie vodiku na stanici za 5 min. na100% o mnoho schodnejsie ako 30minutove rychlonabijanie na polovicu. Dalsia vec je v europe hroziaci kazdorocny blackout a to uz nehovorim o nabijani aut v mestach, mimo garáž. Uz vidim tie mrakodrapy cele zo skla, pripadne panelaky a ich obyvatelov, ako stoja pred dilemou, kedy a kde auto nabit.

      1. No a o tom to je. Mesta na nabijacky pre obyvatelstvo nie su
        No a o tom to je. Mesta na nabijacky pre obyvatelstvo nie su stavane.Na dedinach a satelitoch miest je to ine, tam sa uz s tym da pocitat, ale zober si taky Vaclavak v Prahe, alebo Maria-hilfe-strasse vo Viedni ako tam budes nabijat, a hlavne, odkial to tam dovedies? Ved si zober, ze v letnych mesiacoch kolabuje v europe el. siet uz len preto, ze sa pustia klimatizacie. A vy chcete nabijat dalsie tisice aut. No, v tomto som pesimista.

      2. No a o tom to je. Mesta na nabijacky pre obyvatelstvo nie su
        No a o tom to je. Mesta na nabijacky pre obyvatelstvo nie su stavane.Na dedinach a satelitoch miest je to ine, tam sa uz s tym da pocitat, ale zober si taky Vaclavak v Prahe, alebo Maria-hilfe-strasse vo Viedni ako tam budes nabijat, a hlavne, odkial to tam dovedies? Ved si zober, ze v letnych mesiacoch kolabuje v europe el. siet uz len preto, ze sa pustia klimatizacie. A vy chcete nabijat dalsie tisice aut. No, v tomto som pesimista.

      1. Ty si asi este nevidel velke parkovisko pri tescu ,kde mas
        Ty si asi este nevidel velke parkovisko pri tescu ,kde mas parkovisko pre 400-600 aut a viac. Uz vidim, tie 4 nabijacie stanice pre 100ky aut, alebo si myslis, ze bude mat kazde parkovacie miesto nabijacku? Moznoo o 100 rokov, ale v najblizsich 10 – 20 rokoch zabudni, Uz vidim ako obchodne retazce buduju vedla parkoviska svoju atomovu elektraren. 🙂

      2. Vodik stejne jako benzin doplnujete na cerpackach. Vase
        Vodik stejne jako benzin doplnujete na cerpackach. Vase demagogie, ze nejlepsi jsou baterky, protoze je dobiju behem nakupu jsou nesmyslne. Jednoduse proto, ze to neni potrebne a potrebuji to jen elektromobily, ktere maji zatim mizerny dojezd. Tot vse.

        1. Na čerpačkách, které:
          1) neexistují (800MPa, ty ostatní

          Na čerpačkách, které:
          1) neexistují (800MPa, ty ostatní snižují dojezd na 50% deklarovaného a větší nádrže se do vozidel nevejdou)
          2) které stojí miliony EUR (tj. vodík nebude levný)
          3) které uspokojí 50 osobních vozidel a pak se jejich nádrže musí doplnit (tj. vodík nebude levný).

          Jestli chceš jezdit s vysokými provozními náklady je to tvoje volba. Já ne.

          Vodík je neefektivní, drahý a neekologický (vyráběný převážně ze zemního plynu a uhlí).

  2. Vsetko pekne a uz teda vedia vyrobit lacnejsi vodik nez je
    Vsetko pekne a uz teda vedia vyrobit lacnejsi vodik nez je benzin ci nafta?

    Cim dalej tym viac vidim, ze vodik nema buducnost. Ma priliz vela problemov a ziadne riesenia. Naproti tomu BEV ako aj ich akumulatori sa stale vylepsuju. Dost sa tesim na solidstate baterie. Podla mna preto vsetci prezentuju svoje auta po 2020, lebo vtedy by uz mali byt solitstate baterie k dispozicii rovnako ako novy standard rychlo nabijania 350kW a bez vplyvu na zivotnost baterii.

  3. No vida, záruka na 160 000km, přece jen jsme se někam
    No vida, záruka na 160 000km, přece jen jsme se někam pohnuli. To je poprvé, co čtu, že se dává konkrétní záruka na palivový článek. Pořád ale je to málo informací. Kolik stojí výměna za nový, jaká je střední doba do poruchy, hmotnost článku ap.

          1. Za první oběť automobilismu vůbec je považována Irka
            Za první oběť automobilismu vůbec je považována Irka Mary Wardová, která 31. srpna 1869 při zkušební jízdě parního automobilu, z něj coby spolujezdkyně vypadla a vůz ji přejel.

            Když zrušili ve Velké Británii takzvaný praporkový zákon, kdy před každým autem musel běžet člověk s praporkem, a maximální rychlost byla 6,5 km. I tak malá rychlost ale stačila, aby matka dvou dětí při nehodě s autem po zranění hlavy na místě zemřela.
            V současnosti každoročně při dopravních nehodách zemře po celém světě milión dvě stě tisíc lidí.

            O jednoho testera víc nebo míň. 🙂

            Evoluce. Někdo si tu Darwinovu cenu musí zasloužit.

      1. Jako by snad bateriova konkurence nabizela neco lepsiho (krome
        Jako by snad bateriova konkurence nabizela neco lepsiho (krome S a X, ale ty v podobnem dojezdu budou za dvojnasobek, do toho by se novy palivovy clanek schoval). A samozrejme, cim radi argumentuji zastanci BEV, zaruka nerovna se zivotnost.

                1. Já to beru tak, že cena palivových článků je stejná
                  Já to beru tak, že cena palivových článků je stejná nebo vyšší než cena baterií. Ale samozřejmě může přijít průlom, kterému ovšem v brzké době nevěřím.

                2. Zalezi na tom, jestli jsou drahe z principu (cena surovin
                  Zalezi na tom, jestli jsou drahe z principu (cena surovin resp. vyroby) nebo proste jen proto, ze je nikdo neseka ve velkem.
                  Uvidime. Muj osobni (tady asi ne moc popularni) nazor je, ze prilezitost dostanou.

                3. Podle všeho jsou ovšem drahé z důvodu surovin. V autě
                  Podle všeho jsou ovšem drahé z důvodu surovin. V autě podobném tomuhle Hyundai bude asi 40 g platiny a k tomu pár dalších vzácných kovů. Samotné výrobní náklady se asi srazit podaří a já si taky myslím, že šanci tyhle články dostanou, ale podle mě ne v osobní dopravě jako spíš nákladní.

                4. nepochybne. nakladni doprava muze byt tahounem rozvoje
                  nepochybne. nakladni doprava muze byt tahounem rozvoje vodikove infrastruktury a ve finale zlevneni technolgii i pro osobni.

                1. No ano. Což je zhruba 2x dražší než jezdit na elektřinu.
                  No ano. Což je zhruba 2x dražší než jezdit na elektřinu.

                2. Mělo by to ale zásadní výhodu. Může to do měst, když
                  Mělo by to ale zásadní výhodu. Může to do měst, když města omezí spalováky v bezemisních oblastech a cena auta versus dojezd je výrazně lepší než u BEV. Samozřejmě nevýhoda je, když odejde palivový článek, bude to určitě paleta, těžko říci jaká je reálná životnost článku.

                3. No, já měl dojem, že BEV jsou ve městech právě králem.
                  No, já měl dojem, že BEV jsou ve městech právě králem. I můj malobaterkáč s 19 kWh využitelnými ujede ve městě v létě 160 km a to je na cestování po městě jaksi víc než dost.

                4. Neměl jsem zrovna na mysli městské auto, ale univerzální
                  Neměl jsem zrovna na mysli městské auto, ale univerzální auto pro cestování mezi městy, dálnici apod. Samozřejmě, když někdo pojede benzínem (naftou) na jednání z Mnichova do Frankfurtu a bude muset do centra metrem, tak z toho odvázanej nebude. Vodíkové auto nebude problém a ještě to dá bez tankování.

                5. hele. josef debatuje s josefem. a jeste k tomu inteligentne.
                  hele. josef debatuje s josefem. a jeste k tomu inteligentne. navic na hybridu. a na tema vodik. to stoji za pozornost.

                1. Vlastne ma pravdu. Je to omezujici jezdit na el. Zrovna sedim
                  Vlastne ma pravdu. Je to omezujici jezdit na el. Zrovna sedim v restauraci u SC a pri jidle me auto buzeruje, ze mam 80%, ze jako davno muzu jet (stacilo by mi 70%). Nez jsem dojedl a zaplatil tak mam aktualneee moment kouknu se … 89% a to musim jeste na zachod. Pritom jsem prijel se 14%.
                  Hruza, clovek se ani v klidu nenaji.

                2. jak to delate, ze mate chut na jidlo a potrebu zrovna kdyz
                  jak to delate, ze mate chut na jidlo a potrebu zrovna kdyz mate vybity vuz?

                3. Trocha planovani, ale to vy by jste nepochopil.
                  Trocha planovani, ale to vy by jste nepochopil.

                4. Je to tu zbytečně konfrontační 🙂 Přiznám se, že
                  Je to tu zbytečně konfrontační 🙂 Přiznám se, že potřebu bych si podle vybitého auta plánovat nechtěl 😉

                5. 🙂
                  No na me to zakonite prijde po jidle, kdyz mam odjizdet.

                  🙂
                  No na me to zakonite prijde po jidle, kdyz mam odjizdet.

                6. Myslím že s Teslou je to plánování brnkačka, to bohužel
                  Myslím že s Teslou je to plánování brnkačka, to bohužel s baterií 19kWh není tak snadné.

                7. Na rohu u stojanu stojí Tesla už třetí den a pořád
                  Na rohu u stojanu stojí Tesla už třetí den a pořád dobíjí.
                  A tak dopadnou všechny ty slavné Tesly, budou jen stát a nabíjet, protože jim silně klesne kapacita baterek.
                  Ulice jimi budou doslova lemovány. A když nastane výpadek el. sítě, pak lidé pochopí, že ten krám neměli kupovat.
                  Šrotiště se budou plnit Teslami tak, jako kdysi GM EV-1.

                8. Máte to Vy Tesláci pohodu. My malobaterkáči si musíme
                  Máte to Vy Tesláci pohodu. My malobaterkáči si musíme rozmyslet, zda kafe nebo toaleta, obojí nestihneme, jinak zase zacláníme nabití na rychlonabíječce 🙂
                  P.S. Obojí se dá stihnout až od 24 kWh výše.

                9. No a my nabijime na SC 2,5x rychleji, takze od 60kWh. 🙂
                  No a my nabijime na SC 2,5x rychleji, takze od 60kWh. 🙂

                10. Život je prostě pes, ani s Teslou nemá člověk trochu
                  Život je prostě pes, ani s Teslou nemá člověk trochu klidu na základní životní potřeby :-))))

                11. No prave.
                  Jak casto potrebuje clovek nabijet +60kWh? Ja tam

                  No prave.
                  Jak casto potrebuje clovek nabijet +60kWh? Ja tam prijel se 14% tedy neco pres 12kWh v baterce a stacilo mi nabit na 70% tedy 63-12=51kWh…
                  Tady je videt jak nesmyslne je vzdycky resit za jak dlouho nabiju plnou baterku, coz byva nejcastejsi otazka, kterou dostavam.

                  Mimochodem dnes jsem si vyzkousel zatim svou nejstudenejsi jizdu. Vyjizdel jsem rano v -17stupnich s pouhymi 34% v baterce na cestu dlouhou 60km. Po chvili jsem vypnul “range mode” aby se auto rychleji vytopilo a nahrival jsem celou cestu dve sedacky. Ze zacatku nulova rekuperace a vykon omezen jen na 100kW. Overil jsem si, ze i kdyz nedobiji rekuperaci vubec baterku tak, ale topeni z ni napaji nebot pri vyrazeni z kopce naskocila mala spotreba a po zarazeni D zmizela.
                  Asi po triceti kilometrech jsem mel k dispozici plny vykon a asi polovicni rekuperaci jiz i do baterek a po 50km zmizelo omezeni rekuperace uplne.
                  Dojel jsem s 11% a celkovou spotrebou 34kWh/100km. Kdybych mel nabito vice a pokracoval dal spotreba by dale klesala, tedy na delsi ceste by se dostala patrne uplne do zimniho prumeru.
                  Tedy reci o tom jak v zime elektroautum zamrznou baterky a nikam nedojedou jsou opravdu jen zboznym pranim odpurcu, kteri vychazeji z mizernych zkusenosti se startovacimi olovenymi baterkami ve spalovacich.

                12. Taky to se mnou lidi pořád řeší. A úplně se diví, že
                  Taky to se mnou lidi pořád řeší. A úplně se diví, že si dovolím vyjet ráno skoro prázdný. No proč ne, když po +-30 km pojížděk musím do kanceláře a auto stojí před ní na zásuvce. Klidně s 1 kWh v baterce z 16. Když jdu za 3 hodiny na oběd, vyzvednu si ho – díky kabelu 16A 230V – už skoro plné. Domů obvykle dojíždím s plnou z práce a nabíjím přes pracovní týden co 2-4 dny. Prakticky kdekoliv, kde elektromobil zaparkuje a je tam dům, se dá nabít. Je to o domluvě.

                  Ta zimní zkušenost je krásná. Taky Ion nerad promrzlé baterky, jednou jsme po nočním stání v -15°C ujel 15 km a chtěl rychlonabíjet a bylo z toho brutální pomalonabíjení. Až jsem musel volat majiteli stanice, zda mu neblbne, ale měl naštěstí podobnou zkušenost pár dní starou. Druhý den, s autem z garáže +16°C to byl fičák, až jsem se divil.

                13. Ja mel moznost se tam take pripojit alespon na obyc zasuvku,
                  Ja mel moznost se tam take pripojit alespon na obyc zasuvku, ale zamerne jsem ho nechal dve noci mrznout abych videl jak to bude. Nebylo nic zvlastniho. Mimochodem cestou domu jsem topil na 24stupnu. 🙂

                  PS: Znamej si delal legracky jestli jako odjedeme a pak, kdyz videl toho samce tak se sam strachoval jestli nastartuje. Odjizdeli az odpoledne tak to uz snad nastartoval.

                14. Já jsem rád, že Soul nemá nějaký zásadní problém
                  Já jsem rád, že Soul nemá nějaký zásadní problém nabíjet studené baterie, ano rozdíl tam je, ale ne tak zásadní ani v teplotách kolem -8°C.

              1. no, nepochybne ne tolik co vy v tesle. o tom zadna. a na
                no, nepochybne ne tolik co vy v tesle. o tom zadna. a na oplatku se zeptam kolik jste toho najezdil ve vodikovem voze ze se k veci vyjadrujete. no vidite. priste nez vysolite nejakou invektivu kombinovanou se sebechvalou premyslejte, jesli nebude rozumnejsi drzet ruce na volantu. autopilot je taky jenom clovek 😉

                1. Vy to vzdycky vsem tak nandate. To by jeden tu Teslu prodal a
                  Vy to vzdycky vsem tak nandate. To by jeden tu Teslu prodal a koupil si smradochoda. 🙂

                2. vy to nedelejte. vam se nepochybne vyplati.
                  vy to nedelejte. vam se nepochybne vyplati.

                3. Jaky asi mindrak za to muze, ze se vam vyplati tady prudit.
                  Jaky asi mindrak za to muze, ze se vam vyplati tady prudit.

                4. presne tak mindrak. ale ameriku jste neobjevil. kuk to rikal
                  presne tak mindrak. ale ameriku jste neobjevil. kuk to rikal davno pred vama.

                5. Take vam preji pekny vikend. Bude hezky tak si to uzijme.
                  Take vam preji pekny vikend. Bude hezky tak si to uzijme.

                6. moudre. take preji hezky vikend.
                  moudre. take preji hezky vikend.

                7. Diky
                  A i vsem ostatnim samozrejme.

                  Diky
                  A i vsem ostatnim samozrejme.

                1. Tak uvidíme jak dlouho jim to vydrží.
                  Tak uvidíme jak dlouho jim to vydrží.

      2. To bude s teslou pri -20stup.C alebo v lete pri pustenej
        To bude s teslou pri -20stup.C alebo v lete pri pustenej klime, parada, ten dojazd ti zavidim.

        No pri vodiku by ten problem byt nemal. Ak si myslis, ze životnosť aut na baterky je ina, tak si na omyle. Zivotnost zadava koncern. Apropo, ako je to s vasim profesorom, ktory slubuje 10 nasobne zlacnenie palivoveho clanku pri vyluceni platiny? Cital som len jeden clanok a zatial ticho.

        1. -20 jsem dlouho nezažil. Už jsem tu, ale psal jak jsem po
          -20 jsem dlouho nezažil. Už jsem tu, ale psal jak jsem po víkendu na horách odjížděl v neděli ráno vymrzlým autem při -17. Ze začátku byla spotřeba vyšší, ale smotného mě překvapilo jak rychle se baterka ohřála a spotřeba klesla do normálu, tedy po 60km jsem měl průměrnou spotřebu jen lehce zvýšenou. Rozdíl proti spalováku byl jen v tom, že auto nevyluzovalo žádné zvuky z promzlého motoru, bylo stále stejně tiché, a hlavně topilo hned od začátku a ne až po ohřátí motoru. A v neposlední řadě jsem byl na té chalupě jediný kdo se nebál jestli ráno nastartuje.

          Co se týlá klimatizace, ta zvyšuje spotřebu neznatelně. Během loňských tropických veder jsem absolvoval dovolenou v Chorvatsku, během které jsem udělal na delší trase svou na dlouho nejnižší spotřebu 22,3kWh/100km, při dálničním tempu. Minulý týden jsem jí teprve překonal, když jsem na dohromady 306,9km dlouhé cestě (tam a zpět stejnou trasou) s poměrem dálnice/mimodálnice 1:1 dosáhl spotřeby 19,6kWh/100km (vrátil jsem se s 33%). To jsem pravda neklimatizoval, ale také jsem jel prázdný a půlku mimo dálnici jen rychlostí do 100km/h.

          Jakou životnost bude mít Tesla ještě nevím, ale rád to vyzkouším, neboť horší než se současnými spalováky to být nemůže, v tom už mám jasno jen po prvním roce užívání.

          O žádném profesoru nic nevím, neb o vodíkový pohon se nezajímám, já už svůj vysněný pohon našel.

    1. já myslím že to jsou naprosto zbytečný keci, protože
      já myslím že to jsou naprosto zbytečný keci, protože jetá evropská TESLA MODEL S se už cenou blíží k 1 MEGA a LEAF pod 300 táců a nachcaný Německo bude leda tak dízl dojit a ty čecháčku pudeš dízl kojit :))))) a žádný nesmyslně předražený státem zdotovaný pojízdný vodíkový bomby pro civilisty co nejsou kde tankovat NEbudou :)))))))))))))))))))

      tyden.cz/rubriky/auta/zakaz-dieselu-v-nemecku-zvysi-export-v-cr-mini-experti_468737.html

      auto.cz/nemecko-zvazuje-zakaz-naftovych-motoru-rozhodne-nem-utery-113575

        1. Pokud je to ten mobile.de link od cipisa, tak tam je (za 39kE
          Pokud je to ten mobile.de link od cipisa, tak tam je (za 39kE s dani) najezd 400, ne 300. A tam uz bych se trochu bal, ze se MUZOU zacit sypat ruzne veci (ne nutne souvisejici s pohonem) a nemusi to byt levne.

          EDIT: jezdim v aute, co ma 330/18 let, nic draheho se zatim nastesti nevysypalo, ale zacina se zvysovat pocet otravnych drobnosti jako blbouci dalkac, odlepujici se tapecirung, blbnouci 12v zasuvka, prosoupane sedacky…

    1. Tak mně to nedalo a trochu jsem zahledal v německých
      Tak mně to nedalo a trochu jsem zahledal v německých vodách:

      Die Preise des nur auf bestimmten Märkten angebotenen Nexo hat Hyundai noch nicht bekanntgegeben. Der auf einigen Märkten bis heute angebotene ix35 Fuel Cell kostete in Deutschland zirka 65.000 Euro – wir rechnen beim Nexo auf Grund der verbesserten Produktion und der günstiger zu bauenden Brennstoffzelle bei guter Serienausstattung und fetten zehn Jahren Garantie (oder bis zu einer Laufleistung von 160.000 Kilometern) mit einem Einstiegspreis von 59.000 Euro. Die Auslieferung beginnt im Sommer 2018.

      Zdroj: auto-motor-und-sport

      Ve zkratce česky: cena ještě neoznámena, redakce předpokládá ceny začínající na 59 tisících euro. Do prodeje mají jít v létě 2018.

      No jsem zvědav, co z toho bude….

            1. Mně to nejde vložit ani s tím tagem. Zkouška vložení:
              „a

              Mně to nejde vložit ani s tím tagem. Zkouška vložení:
              „a href=www.youtube.com/watch?v=rVdIsEPOSus&feature=youtu.be“
              A další pokus:
              „a href=https://www.youtube.com/watch?v=rVdIsEPOSus&feature=youtu.be“

              V čem dělám chybu? Prosím o radu, díky za ochotu poradit …..

    1. no přece už padesát let jen jedna jediná a příštích
      no přece už padesát let jen jedna jediná a příštích sto let ještě bude, naučte se konečně už používat webnode soudruzi a číst mezi řádky a kopat politický kašpary do prrrr :)))

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

    1. O tom by meli psat vsude. Zacinaji dostavat od Tesly na prdel
      O tom by meli psat vsude. Zacinaji dostavat od Tesly na prdel neskutecnym zpusobem. A to si tu muzou mistni prodavaci z Lidlu hejkat o TeslaFanech a fanaticich jak chteji, ale lidi co maji penize a neco v zivote dokazali, ti nejsou blbi, a voli Teslu!

Napsat komentář