Nejvíc elektromobilů se v Evropě prodá v Norsku, Německu a Francii

Žebříček zemí, kde se za posledních 12 měsíců prodalo nejvíc elektromobilů, doznal změn. Vede samozřejmě Norsko, ale na druhé místo se dostalo Německo.

Elektromobil Renault Zoe patří k nejprodávanějším ve Francii a těsně také v Německu. Celoevropsky je ale letos zatím nejprodávanějším elektromobilem Nissan Leaf.
foto: Renault

V červnu 2018 se v Norsku prodalo 7973 aut do zásuvky (celkem už 35 766 za celý letošní rok). To je polovina všech nově prodaných aut.

Proti tomu v Německu se za stejnou dobu prodalo 5709 aut do zásuvky a za celý letošní rok 33 557, což dělá podíl aut do zásuvky pouhá 2 %. Nejprodávanější je tam Renault Zoe v těsném vedení před Volkswagen e-Golf, BMW i3 a Smart ED.

Obě země zažívají v posledních měsících výrazný růst poptávky po autech do zásuvky, tedy plug-in hybridech a elektromobilech. Velice dobře je na tom také Francie.

Tam se za červen 2018 prodalo 4667 elektroaut, za celý letošní rok zatím 21 491. Nejlépe se pochopitelně prodává Renault Zoe. V Nizozemsku, které je co do počtu prodaných aut na elektřinu v Evropě na pátem místě za Británií, je to za letošní červen 2309 kusů, resp. za celý rok 9074.

Nejprodávanější je tam Tesla Model S. Už od 1. ledna 2019 se tam ale chystá zvýšení daně na nákup luxusních elektromobilů (> €50 000) ze současných 4 % na 22 %. Což jistě s pořadím nejprodávanějších elektroaut v Nizozemsku zamává.

EV-Sales

10 Comments on “Nejvíc elektromobilů se v Evropě prodá v Norsku, Německu a Francii”

  1. A Česká republika bude dále na chvostu, protože i stát
    A Česká republika bude dále na chvostu, protože i stát jde občanům příkladem – kupujte fosily – Mf DNES 3.8.2018 „Obří tendr na auta pro stát opanovala Škoda. Škoda Auto se stala vítězem státního tendru na dodání vozů v celkové hodnotě 809 milionů korun. Automobilka uspěla v drtivé většině vypsané státní zakázky, jen jednu část získala společnost Hyundai. Tendr se týká nového vozového parku pro česká ministerstva, stát by měl vozy průběžně odebírat v příštích dvou letech.“ Sračkomet do každé rodiny.
    Jinak flagrantní porušování letitého usnesení vlády o 25% nových vozidel na alternativní paliva ve státní správě.
    Možná jim ale křivdím a budou to všechno oblíbené spalovací plynoprdy, které se u nás taky počítají k alternativám. Aby měli přítel Putin a kamarádi šejci z čeho žít v dalších 10 letech, co ta auta za skoro miliardu z našich daní budou v provozu.
    A možná, ale to je utopie, Hyundai dodá i Ioniq electric.

      1. Proč ne? Při průměrné ceně kolem milionu (VW eGolf
        Proč ne? Při průměrné ceně kolem milionu (VW eGolf typicky, abychom neprovokovali vzhledem a jinakostí) jde o 809 aut. To by skopčáci zvládli při počtu 72 denně pro celý svět za 11 dní. Tedy zbytek světa by měl smůlu, ale 11 dní snad unese.

  2. Jsem ve Francii na venkově a překvapuje mě že těch
    Jsem ve Francii na venkově a překvapuje mě že těch elektromobilů tu tolik vidět není. Ale nabíječky tu jsou všude. Dokonce na vesnickém koupališti maji nabíjecí místa pro elektromobily a na dálnici na každé čerpací stanici.

    1. Víš proč v ČR na vesnickém koupališti nenajdu nabíjecí
      Víš proč v ČR na vesnickém koupališti nenajdu nabíjecí stanici?? Protože u nás na vesnici řešíme chodníky, popelnice na tříděný odpad, co s prázdnou školou a rekonstrukci hřbitovní zdi. U nás na koupaliště si musíš dotáhnout prodlužovák od nejbližšího souseda pokud tam chceš 1x za rok udělat nějakou akci. Priority jsou jinde.

      1. To je bohužel naprosto přesné. Pokud se elektrizovalo v
        To je bohužel naprosto přesné. Pokud se elektrizovalo v 50.letech, tak se na to obvykle od té doby ani nešáhlo. Pořád je to jako v oné písničce „od pantáty nade vraty vedou dráty……“. O zbytku zanedbaného venkova nemluvě. Tady je podpis bolševika nejbrutálnější. Kam se hrabou sídliště.

Napsat komentář