Evropa se pro americkou automobilku Tesla Motors stala klíčovým trhem. Více než 60% z celkových tržeb za posledních devět měsíců pocházelo právě odtud. Proto si teď může Elon Musk oddychnout, když se konečně dohodli s českou společností Tesla Holdings a.s. na využívání ochranné známky „Tesla“.
Spor o ochrannou známku Tesla probíhal mezi Tesla Motors a Tesla Holdings a.s. už od roku 2007. Americká automobilka si podala žádost o registraci u Úřadu pro harmonizaci ve vnitřním trhu. Česká Tesla se proti tomu bránila.
Tesla Motors zvyšuje příjmy, dokončila vývoj pro Daimler
Tesla Holdings a.s. je firma s 90letou historií. Byla založena roku 1921, vyráběla žárovky, elektronky, radiopřijímače, vojenskou techniku a především rozhlasové a televizní přijímače.
Ochranná známka TESLA je chráněna ve více než 100 zemích světa. V současnosti se společnost TESLA specializuje na dodávky vysílací techniky, vojenských telekomunikačních technologií, technologií na úpravu vody, solárních technologií a strojírenství.
Rachel Konrad, mluvčí Tesla Motors, sdělila magazínu Marketwatch, že „Po aktuálních vzájemných diskusích mezi lidmi z obou společností se Tesla Motors rozhodla doplnit svou žádost o obchodní značku aby tak předešla jakýmkoliv připomínkám Tesla Holdings.“
Robert Němec, šéf Tesla Holdings, pro magazín potvrdil, že firma stáhla své námitky a že upravená žádost Tesla Motors lépe odráží zcela odlišné obchodní zaměření obou firem.
Proč se Tesla Motors tolik zajímá o registraci obchodní značky v Evropské unii? Umožní jí to lépe bojovat proti zneužívání názvu třetími stranami.