Chevrolet Spark EV na Ženevském autosalonu

Po světové premiéře na autosalonu v Los Angeles v loňském roce se miniautomobil Chevrolet s elektrickým pohonem poprvé představí evropskému publiku na březnovém . Vozidlo bude v prodeji na vybraných evropských trzích od roku 2014.

Na autosalonu Ženeva 2013 se v evropské premiéře představí elektromobil Chevrolet Spark EV
foto: GM

Chevrolet Spark EV má ambice stát se etalonem v oblasti výkonnosti městského elektromobilu. Pohání ho nejvyspělejší elektromotor a systém akumulátorové baterie jaký kdy koncern General Motors vyrobil.

„Spark EV je městský automobil bez emisí, s inteligentní konektivitou. Věříme, že se setká s příznivou odezvou zejména na některých technologicky nejvyspělejších evropských trzích,“ řekla Susan Docherty, prezidentka a výkonná ředitelka Chevrolet a Cadillac Europe.

Stejně jako Volt, tento svižný elektromobil je důkazem vynalézavosti značky Chevrolet v oblasti řešení vyspělé mobility.

Svižná akcelerace, slušný dojezd

Srdcem systému pohonu modelu Spark EV je elektromotor s permanentními magnety, zkonstruovaný GM. Vysoký točivý moment 542 Nm, který je k dispozici prakticky okamžitě po rozběhu elektromotoru, uděluje malému elektromobilu mimořádnou dynamiku.

Spark EV akceleruje z 0 na 100 km/h za méně než 8,5 sekundy. Výkon elektromotoru je přes 100 kW.

Spark EV je vybaven lithium-iontovou akumulátorovou baterií s kapacitou přes 20 kWh, opatřenou aktivním kapalinovým systémem chlazení a vyhřívání.

Rychlodobíjení

Díky této sofistikované technologii bude Spark EV patřit k elektromobilům s největším dojezdem ve své třídě. Komplet baterie je konstruován tak, že umožňuje nabíjení střídavým proudem (AC) i zrychlené nabíjení stejnosměrným proudem (DC).

Zrychlené nabíjení stejnosměrným proudem umožňuje nabít akumulátorovou baterii na 80 procent maximální kapacity přibližně za 20 minut. Kromě toho systém baterie umožňuje absolvovat několik zrychlených nabíjení stejnosměrným proudem denně.

Nabíjení střídavým proudem z běžné elektrické zásuvky 230 V v domácnosti trvá 6 až 8 hodin. Součástí standardního vybavení je napájecí kabel vhodný pro oba způsoby nabíjení.

Online usnadňuje a zpříjemňuje jízdu

Spark EV má výrazný a expresivní vzhled. V elegantním interiéru upoutá pozornost jako nejprominentnější prvek sdružený přístroj na sloupku řízení, který tvoří jeden ze dvou velkých barevných s úhlopříčkou 7 palců (17,8 cm).

Druhý monitor je umístěn na středové konzole a slouží jako ovládací rozhraní pro infotainment, ventilační a topnou soustavu, jakož i zobrazování údajů o využívání energie.

Spark EV bude standardně vybaven systémem rádiové technologie propojení Chevrolet MyLink, který umožňuje připojit kompatibilní smartphone a ovládat jej pomocí dotykového monitoru s vysokým rozlišením.

Povídejte si se svým autem

Systém Chevrolet MyLink bude podporovat různé specifické aplikace, umožňující využívat navigaci na bázi smartphonu a kdekoliv na světě přijímat internetové rozhlasové stanice. Součástí systému je také couvací kamera usnadňující parkování.

Kromě toho uživatelé systému MyLink, kteří vlastní kompatibilní telefon iPhone * (od verze ) využívající operační systém , mohou využívat vyspělý systém hlasového ovládání Siri, umožňující bezpečné ovládání různých funkcí bez nutnosti spustit ruce z volantu a odpoutat pohled od provozu na silnici.

* Siri vyžaduje přístup na internet. Siri nemusí být k dispozici ve všech jazycích nebo ve všech oblastech a rozsah funkcí se může v jednotlivých oblastech lišit. Používání může vyžadovat poplatky za datové služby mobilního operátora.

tisková zpráva

6 Comments on “Chevrolet Spark EV na Ženevském autosalonu”

  1. No s tím motorem je to
    No s tím motorem je to myslím trochu přehnané, ale ostatně proč ne, hmotnostní a rozměrový rozdíl mezi 50kW a 100kW PMSM je v řádu kilogramů a stejně tak i rozměry. (záměrně neuvádím cenu, kde parametry motoru tvoří až tu poslední položku, která ji ovlivňuje)

    zajímavé je, že Chevrolet snad jako první výrobce udává:

    „Kromě toho systém baterie umožňuje absolvovat několik zrychlených nabíjení stejnosměrným proudem denně.“

    ..což si může dovolit díky použití článků A123, které mají při zatěžování proudy 1C/2C(nab/vyb) v podstatě nekonečnou životnost blížící se ke 3000cyklům. Takže ikdyž je budou trvale ládovat proudy 2C (což odpovídá příkonu 50kW vzhledem k velikosti baterky), tak stejně těch 1000-1500cyklů s přehledem udělají. Přitom nikdo doma DC nabíječku mít nebude, takže fakticky není možné za životnost toho auta tu baterku odkráglovat.

      1. trochu sleduji situaci a
        trochu sleduji situaci a 29.1. vydali prohlášení, že převzetí společnosti je dokončeno a výroba bude pokračovat, cituji: „A123 will continue operating its existing manufacturing facilities in China.“

        Tady je výčet části odběratelů:

        Transportation—In addition to its market leading position in commercial vehicles and its strong global presence in passenger car high-voltage systems, A123 Systems LLC will capitalize on the increasing market opportunity for its technology in low-voltage applications, including start-stop microhybrid battery systems. The company is also committed to continue executing on previously announced customer agreements introducing next-generation vehicles to market, including the ActiveHybrid 3 and ActiveHybrid 5 HEVs from BMW, the Chevrolet Spark EV from General Motors, and the Roewe 550 plug-in HEV and Roewe E50 EV from Shanghai Automotive, China’s largest automaker.

        zdroj:

        http://www.a123systems.com/62ce67cf-68aa-4b23-8b12-b8b210af1a3c/media-room-2013-press-releases-detail.htm

Napsat komentář