ČEZ umetá e-autům cestu do hor. Před zimní sezónou staví dobíjecí wallboxy u horských chat v Jizerských horách a ultrafasty v Krkonoších. Navíc nabíjení elektromobilů i zlevnil.
Horská chata Královka nad Bedřichovem a Penzion U Čápa v Příchovicích jsou prvními místy přímo v Jizerských horách, které na startu nové zimní sezóny začaly řidičům elektromobilů nabízet službu wallboxových dobíjecí huby pro elektromobily.
Díky spolupráci majitelů chat s provozovatelem nejvýkonnější a nejrozšířenější české sítě veřejného dobíjení ČEZ tu návštěvníci hor mohou během občerstvení doplnit v jednu chvíli energii u celkem osmi stojanů.
Ty zvládnou za cenu pomalého dobíjení obsloužit všechny typy e-aut až dvakrát rychleji než běžné AC stanice. V plánu je osazování dalších podobných míst na českých a moravských horách. Současně ČEZ spouští ultrarychlé dobíjecí stanice v sousedních Krkonoších, nejnověji v Harrachově.
„Jedním z mýtů kolem elektromobility je, že se e-auta nehodí na cesty do hor. Přitom právě v členitém terénu se naplno uplatní hlavní výhody elektromotoru – rychlá akcelerace výkonu a zdolávání velkého převýšení. Benefitem je také bezemisní provoz bez negativního vlivu na čistý horský vzduch. Proto vedle našeho hlavního zaměření na propojování měst díky zahuštění dobíjecích bodů na hlavních tazích chceme podpořit i rozvoj elektromobility na českých a moravských horách. Vzorem by měly být jizerskohorské lokality Královka a U Čápa, kde jsme koncentrovali hned několik DC dobíjecích wallboxů. Ihned bez čekání tu tak nabije každý, jakmile přijede. Výhodou doplňování energie u těchto stojanů je také dvojnásobná rychlost dobíjení za cenu pomalého AC dobíjení,“ říká Tomáš Dzurilla, ředitel útvaru elektromobilita ČEZ.
Královka je známá jako ideální východisko pro běžkaře směrem k centrálním partiím Jizerských hor, penzion U Čápa se zase do povědomí veřejnosti zapsal provozem Muzea Cimrmanovy doby. Novými magnety přitahujícími pozornost návštěvníků jsou nově instalované dobíjecí wallboxy pro elektromobily. U Královky jich je pět, U Čápa tři.
Garantují až dvakrát rychlejší dobíjení než pomalé AC stojany, protože je nezpomaluje vliv palubních dobíječek. Řidič registrovaný jako zákazník ČEZ přitom zaplatí cenu jako za AC dobíjení – 8 Kč za kWh, podle podmínek platného ceníku Smlouvy, ceník a OPSE | Futurego.cz
Všechny stojany jsou vybaveny konektorem CCS (pro dobíjení evropských aut), na každém místě je i po jednom stojanu vybaveném kromě CCS i koncovkou ChaDEMo pro dobíjení aut s asijským standardem.
V sousedních Krkonoších ČEZ osazuje ultrarychlé stojany. Po Jilemnici a Peci pod Sněžkou mohou řidiči využívat novou ultrarychlou stanici i v Harrachově. Nový ultrafast brzy přibude i u Hotelu Příchovice v Jizerských horách.
Při zastavení k nabíjení se uživatel standardně identifikuje pomocí zákaznické RFID karty nebo prostřednictvím aplikace FUTUR/E/GO, která spolu s webovým rozhraním (tzv. Driver portál) umožňuje pohodlnou správu jejich účtů. FUTUR/E/GO zefektivňuje dobíjení díky spárování mobilního telefonu s dobíjecí stanicí, umí vyhledat nejbližší dobíjecí místo včetně aktuální doby dojezdu a aktuální obsazenosti stojanů.
Pomalé nabíjení ČEZ výrazně zlevní
Tarify pro dobíjení elektromobilů v síti veřejných stanic ČEZ, které vstoupí v platnost od 15. ledna, umožní nabíjejícím řidičům často výrazně ušetřit za odebrané kWh. Oproti dnešku tak na tarifu Standard lidé uspoří 4, resp. 5 Kč na kWh na rychlých i ultrarychlých stanicích.
Při využívání tarifu Premium dokonce 5, resp. 7 Kč na každé odebrané kWh. Podmínkou bude měsíční paušál 100, resp. 300 korun. Síť stojanů ČEZ je nejvyužívanější v České republice, za celý letošní rok by řidiči u jejích stojanů měli odebrat více než 5 milionů kWh certifikované bezemisní energie. Dobíjecí stanice vznikají díky Operačnímu programu Doprava i z vlastních prostředků ČEZ.
„Podmínky pro rozvoj elektromobility v České republice chceme pomáhat zlepšovat výstavbou stanic i udržováním přijatelných cen za jejich využívání. Jen za loňský a letošní rok jsme pro řidiče e-aut zprovoznili přes 230 nových stojanů, v poslední době přitom stále větší procento nové výstavby tvoří ultrarychlé stojany schopné doplnit do 10 minut energii pro dalších 150 kilometrů jízdy. Navzdory neúprosné ekonomice, kterou sráží především nízká vytíženost všech dobíjecích stanic v ČR se dlouhodobě snažíme o zachování přijatelných cen za odebranou elektřinu. Energetická krize sice dlouho šla proti těmto záměrům, ale od ledna chceme umožnit výhodnější dobíjení především řidičům, kteří naše stanice využívají nejčastěji. Ti tak mohou u našich stanic ušetřit až 35 %. Tarif Premium bude nejlevnější na českém trhu ve srovnání největších tří dodavatelů,“ říká Tomáš Dzurilla, ředitel útvaru elektromobilita ČEZ.
Nový ceník služby futurego přináší především možnost výrazného zlevnění cen za dobíjení na stanicích o výkonu 50 kW a na ultrarychlých stojanech o výkonu 150+ kW. Největší úspory oproti dnešku dosáhnou zákazníci na tarifu Premium při „tankování“ na ultrarychlých stanicích.
Registrovaný zákazník zaplatí 13 Kč/kWh, tj. o 7 Kč, resp. 35 % méně ve srovnání s neregistrovaným řidičem. Komplexní balíček zahrnuje mj. i tarif pro fleetové zákazníky. Více v tabulce níže (barevně jsou označeny tarify s možností úspory nákladů oproti tarifu Neregistrovaný uživatel). V průběhu ledna bude na webu futurego.cz k dispozici také srovnávací online kalkulačka.
zdroj: ČEZ
Nechápu jak se může Čez veřejně chlubit vlastní zlodějinou.. Stojany staví z dotací a
podle cen elektřiny na burze by měl zlevnit tak o 50% aby to bylo v pořádku. Stát s těma
všema kecama o pomoci a zdražování energií do toho nepůjde protože by se sám okrádal
jako akcionář. Mám kartu od slovenské společnosti a bez paušálu nabíjím na Ionity za
8kč a když je velká nouze tak Pre. Čež jsem použil asi 3x za 5let co mám auto.
Fakt veliká podpora elektromobility jak všichni kecají, je to jen o kšeftu a výdělku..
Ale ať je to jak chce všem krásné svátky a hezký nový rok