ČEZ bude stavět fotovoltaiky pro dTest

redakce - 06 Září 2019

Spotřebitelská organizace dTest zveřejnila výsledky kampaně „Chci sluneční energii“, která spočívá v hromadném nákupu a instalaci fotovoltaických panelů včetně příslušenství a souvisejících služeb. střešní fotovoltaická elektrárna

Jedná se o neziskový projekt podpořený Evropskou unií, do nějž se přihlásilo téměř 15 tisíc domácností z celé ČR. dTest poptal několik desítek společností, porovnal jejich nabídky a vybral tu nejvýhodnější.
foto: ČEZ

Přibližně dva měsíce měli zájemci o solární energii na to, aby se zdarma a nezávazně registrovali na webových stránkách kampaně www.ChciSlunecniEnergii.cz. Poté dTest oslovil dodavatele fotovoltaických systémů a usiloval o co nejvýhodnější podmínky pro skupinu registrovaných spotřebitelů.

„Překvapil nás velký počet zájemců o domácí solární elektrárnu. S vědomím, že vyjednáváme podmínky, které může využít 15 tisíc domácností, jsme poptali několik desítek společností. Pečlivě jsme porovnali jejich nabídky, posoudili dobu jejich působení na trhu, stabilitu, velikost, reference a řadu dalších objektivních ukazatelů. Naším cílem bylo dojednat nejen nižší ceny zařízení, ale i férové podmínky smlouvy a nadstandardní služby, jako je například delší záruční doba, podpora při získávání dotací nebo rychlost komunikace od prvního kontaktu se spotřebitelem až do instalace domácí solární elektrárny. Na základě všech těchto informací jsme nakonec jako nejlepší vyhodnotili nabídku společnosti ČEZ Prodej,“ říká ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová.

Registrovaným domácnostem již dTest představil vyjednané podmínky a modelové parametry vítězné nabídky. „Registrované účastníky ještě e-mailem vyzveme k vyplnění elektronického formuláře, ve kterém uvedou informace o místě pro instalaci zařízení - například sklon a orientaci střechy, plochu pro umístění panelů či požadovaný typ fotovoltaické elektrárny. Zároveň tím dají souhlas k tomu, aby je s nabídkou kontaktoval vítězný dodavatel. Teprve na základě vyplněného formuláře pošle společnost ČEZ Prodej spotřebitelům indikativní - tedy stále nezávaznou - nabídku fotovoltaického zařízení. Využití nabídky je zcela dobrovolné,“ vysvětluje Eduarda Hekšová.

Pokud se bude spotřebiteli indikativní nabídka líbit, dodavatel vyšle do jeho domácnosti zástupce, který provede obhlídku, na jehož základě vznikne již konkrétní projekt s přesnými parametry a cenou. Až poté se spotřebitel rozhodne, jestli uzavře s dodavatelem smlouvu.

Vítězný dodavatel dává spotřebitelům na výběr tři typy fotovoltaických systémů podle toho, jak chtějí využít přebytek vyrobené solární energie. „Zákazník si může vybrat solární elektrárnu s akumulací energie do baterie, do vody, nebo s tepelným čerpadlem. Každému vytvoříme nabídku na míru, vhodnou pro jeho potřeby. Věříme, že zákazníci ocení náš systém řízení a monitoringu všech technologií. Zákazníkovi zařídíme vše od projektu po instalaci a pomůžeme mu i s žádostí o dotaci z programu Nová zelená úsporám,“ říká generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.

Ceny instalace a nabídka jsou následující:

- 2,24 kWp s akumulací do vody (169 900 Kč s 15% DPH, po dotaci 109 900 Kč s DPH),
- 4,48 kWp s akumulací do baterie 7,2 kWh (354 900 Kč s 15% DPH, po dotaci 199 900 Kč s DPH),
- 3,84 kWp s tepelným čerpadlem a akumulací do vody (419 900 Kč s 15% DPH, po dotaci 264 900 s DPH). Cena je snížena o bonus 5 000 Kč určený pro kombinaci tepelného čerpadla a fotovoltaické elektrárny. Tyto ceny se mohou lišit s přihlédnutím k individuálním požadavkům na instalaci fotovoltaických zařízení.

- Předověření dotace – pokud byste na dotaci nárok neměli a rozhodli se spolupráci ukončit, můžete tak nejen učinit zcela bezplatně, ale budou Vám navíc vráceny i ty prostředky, které byste společnosti ČEZ Prodej, a.s. do té doby zaplatil/a.

- Zpracování žádosti o dotaci v rámci programu Nová zelená úsporám.
- Výhodný tarif Elektřina pro soláry s kompenzováním nevyužité energie.
- Zvýhodněné úvěrové financování solární technologie – 4,9 % p.a. (RPSN max. 5,03 % v závislosti na výši úvěru a splátky).
- Vstřícnější rozložení platby – 40 % po podpisu smlouvy, 60 % až po předání celého díla.
- Prodlouženou záruku – na jednotlivé komponenty i na instalaci (záruka - baterie 10 let, střídač 7 let, panely 15 let), garance minimálně 80 % výkonu i po uplynutí záruky.
- Asistenční služby na 2 roky zdarma.
- Aplikaci zdarma pro sledování výroby a spotřeby energie,

Kampaň Chci sluneční energii je součástí projektu Clear 2.0, který dTest realizuje ve spolupráci s dalšími evropskými spotřebitelskými organizacemi a za podpory Evropské unie. Více informací mohou lidé nalézt na webových stránkách kampaně www.ChciSlunecniEnergii.cz.

Cílem projektu Clear 2.0 je zvyšovat povědomí o udržitelných zdrojích energie a zpřístupnit solární energii těm, kdo by se nákupu fotovoltaické elektrárny obávali pustit na vlastní pěst.

Využití vlastního zdroje solární energie přináší domácnostem možnost ušetřit na nákladech za elektřinu a získat energetickou soběstačnost. Výhodou je také snadná instalace a nízké náklady na údržbu. Účastníci zapojení do hromadného nákupu fotovoltaické elektrárny mohou také získat dotaci z programu Nová zelená úsporám.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Nevím jak to tedy d test hodnotil. Ale ceva zřejmě nehrála hlavní roky. První příklad lze pořídit i za poloviční cenu. Ty služby a záruky za to fakt nestojí. Ale Koukal jsem že dotace zas asi způsobili mírné navíšeni ceny.

---

Jan Pavel
FVE 8,8kw + 2kw poly a hybrid.
EV čekatel
Plán e-golf jaro 2020

Jak je někde dotace, tak je potřeba počítat s tím, že si tam firmy dají tzv. "dotační daň".

Stačí se podívat na aut. kotle na tuhá paliva. Jaké nesmyslné ceny za na chtějí.

A solární elekrárny jak by smet. Samostatné komponenty koupím kolikrát levněji jak částku co musím zaplatit firmě poníženou o dotace.

ta prostřední nabídka mi furt vyskakuje na FB taky za 199 s daní po dotaci, tak o co je to vlastně pro dTest výhodnější ?

vnitřní spotřeba ČEZ battery box je 230W x 24h = 5,52kW/den. Za rok jsou to 2MWh - takže to spotřebuje polovinu toho co vyrobí solárko. V bateriích je využito cca 60% kapacity /nikoliv 90% jak je běžné/ takže návratnost s výměnou baterií po cca 5 letech spíš neexistuje. Není důvod pořizovat si do domu další spotřebič ....

Udávají 50-150W. 90% vybíjení neni vůbec běžné - snižuje se životnost baterie. Životnost udávají 6000 cyklů, to je 16 let.

6000 cyklů není vše ... vybíjení je 0,2C což je vybíjení mikro proudem tzn. pětinou kapacity (Pylontech se v Asii používají v telefonních ústřednách-nízké proudy a žádné špičky). Dnes je standard 12000 cyklů a vybíjení 1C /5x vyšší proud/. Přepočet vybíjení 0,2C pro baterie s 12000 cykly v důsledku znamená 60000(šedesáttisíc) cyklů. Zpět k 6000 cyklům a 0,2C = 1200 cyklů vybíjení 1C. S tak slabými bateriemi by ČEZ battery boxy měly stát 10x méně (30.000Kč)
nenechte se oblbovat polovičními informacemi ;-)

při výrobě z FV vzroste spotřeba na 290W. Nastudujte si základy, protože 90% vybíjení je standard u lithiových baterií - tímto jsou lithiové baterie oproti olověným ekonomicky zajímavé, další výhodou jsou počty cyklů standardních(!) lithiových baterií které jsou na úrovni 12000 cyklů /např. STORION/asi je lepší nebýt popelnicí Evropy a pořizovat moderní technologie

Hurá konečně alespoň zveřejnili výkon panelů a kapacitu baterie. Mail který rozesílali obsahoval jen ceny ale výkony ne.

Tuší někdo, zda ta nabídka s baterií obsahuje alespoň ČEZ Battery Box Premium, t.j. možnost řídit spotřebu - zapínat ohřev vody, ... při dostatku výkonu?

---

Hzundai Kona 1/2 roku (bylo - Nissan Leaf, 24kWh, 4 roky, 110.000 km)

dřív než si ten krám pořídíte pátrejte a chtějte reference

:-) BTW umí doplnit nabíječku (Mennekes), chtěl jsem po nich IMHO zcela logicky aby se auto nabilo z přebytků a poté se v noci dobilo do plna z nočního proudu. To neumí a realizovat nehodlají, umí dobít jen z přebytků.

---

Hzundai Kona 1/2 roku (bylo - Nissan Leaf, 24kWh, 4 roky, 110.000 km)

praktické zkušenosti jsou takové, že to tak není. Hledejte STORION ten má tyhle věci v základu + baterie standardní kvality a myslím, že to i velmi slušně vypadá ...

Už nehledám, už mám :-) Storion to není a řízení si nakonec píši sám (SDS BIG, komunikace s měničem pro RS485, spínání podle SOC + volitelně v nočním proudu + nějaký rudimentární časový plán (čerpadlo u bazénu). Všechny řešení mají nějaké kompromisy .... . Vzhled mne ve sklepě opravdu netrápí a to, že je to více prostorově rozložené je jen dobře - lepší chlazení.

---

Hzundai Kona 1/2 roku (bylo - Nissan Leaf, 24kWh, 4 roky, 110.000 km)

:-D tak hóóóódně štěstí :-))) ... spínání dle SOC hmmm to je návrat ke kořenům tzn. 15 let zpět

Tak nějak nevím, pokud chcete spotřebovat co nejvíce energie doma, tak si spočítáte / odhadnete, kolik energie potřebujete nechat v baterce na noc a pokud ji máte více, tak se ji pokusíte spálit - ohřev vody v bojleru, bazén, auto. Energie v baterce = SOC. Bonusově můžete navíc počítat s předpovědí počasí - kolik energie ještě dneska doteče z panelů t.j. můžete tu spotřebu zapnout s předstihem (prima, pokud je spotřeba nižší než kolik dokáží dát panely, jinak celkem zbytečné). Co jsem přehlédl?

BTW pošlete odkaz na manuál Storionu Smile s popisem, jak to funguje u nich, docela by mne to zajímalo. Nenašel jsem, přišlo mi, že nic takového neumí. Očekávám integraci nočního proudu - doohřev bojleru z nočního tarifu, totéž pro nabití auta.

Popis od ČEZ Energy Box Premium znám (včetně rozšíření o nabíječku - Mennekes, teoreticky jim to funguje velice pěkně, prakticky to ale spíš vypadá, že to teprve odlaďují - minimálně to nabíjení elektromobilu).

---

Hzundai Kona 1/2 roku (bylo - Nissan Leaf, 24kWh, 4 roky, 110.000 km)

hledejte instalační firmu kolem Vás/taky jsem tak postupoval/. Vše Vám v reálu předvedou...

Nechci předvádět, chci si stáhnout manuál. Pokud manuál není ke stažení, tak to ve mě budí značnou nedůvěru.

---

Hzundai Kona 1/2 roku (bylo - Nissan Leaf, 24kWh, 4 roky, 110.000 km)

Pokud není manuál ke stažení pak to je jen znakem důvěry. protože mám záruku na baterie 10 let a že bych do něčeho vrtal a pak požadoval záruku je asi postavené na hlavu. Manuál není potřeba je k tomu tak jednoduchá apka, že systém dokáže ovládat můj 5 letý syn :-) :-) :-)

Manuál k té aplikaci? Popř. přímo ta aplikace s demo účtem?

---

Hzundai Kona 1/2 roku (bylo - Nissan Leaf, 24kWh, 4 roky, 110.000 km)

podle předpovědi počasí řídit provoz - nefunguje. Proč? Přírodě jak známo vládne chaos. Obecně platí zásada "kapacita baterií cca 3x vyšší než je instalovaný výkon FV".
Mám na STORION zprovozněny AUX kontakty, které spínají podle času (2 časy), podle dnů v týdnu, podle přetoků do DS (pokud jsou nabité baterie), nastavuje se doba sepnutí, přestávky atp.
dobíjení baterií v době nízkého tarifu, rezervní kapacitu pro BckUp si nastavuji sám.
ČEZ battery box Premium - papír snese vše. Bohužel když vyčerpáte dotaci atp. tak už není úniku ;-)

Obrázek uživatele honza.t

ČEZ se chce angažovat v těžbě lithia na Cínovci
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/cez-se-chce-angazovat-v-tezbe-lithia-na-cinovci-40290053

Škodovka začala vyrábět baterie pro Volkswagen
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/skodovka-zacala-vyrabet-baterie-pro-volkswagen-40295607?seq-no=1&dop-ab-variant=3&source=clanky-home

Velikost baterie v druhé variantě???

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e , VW e-Golf

Obrázek uživatele Jan Horčík

7,2 kWh

---

šéfredaktor Hybrid.cz

využitelných 4,3kWh - denní výroba FV 5kWp je v létě cca 25kWh, jaro + podzim 17,5kWh. Baterie jsou z pohledu využitelné kapacity prostě malé ;-)

Obrázek uživatele UDA

- 4,48 kWp s akumulací do baterie (354 900 Kč s 15% DPH, po dotaci 199 900 Kč

Výroba takéhle elektrárny je max 5000 kWh za rok, díky baterii dejme tomu reálně zákazník využije 70% tj. 3500 kWh.

Pokud zákazník má vetší spotřebu proudu a tím pádem o elektrárně uvažuje, jistě má nějaký lepší topný, nebo noční tarif a platí za proud kolem 2,5 kWh.

Roční zisk tedy 3500x2,5=8750 Kč. Návratnost tedy 23 let? za předpokladu bezporuchového provozu a bez zápočítání nákladů na servis a údržbu.

Není lepší vzít ty peníze a místo oktávky za 600 tis si koupit Ioniqa za 800? Tak je v benzínu návratnost 4-5 let tedy zcela jistě v záruční době vozu.

Výpočet pro rok 2025: cena elektřiny z 2,5Kč/kWh vzrostla na cca 4,4 Kč/kWh. sledujte média už ted mluví o 10% růstu cen do 2025...
takže instalovat solárko s baterkama teďka jinak vás účty za elekřinu prostě vyhladoví ;-)

Takze budu misto 0,38 na kilometr jezdit za 0,66 na kilometr, myslim ze to preziju :-) :-) :-)

Obrázek uživatele UDA

Az bude elektrina za 4,4 pro topeni tak bude socialni katastrofa, toho bych se tedy nebal. A az opravdu bude za 4,4 tak bude navratnist "jen" 12 let tak uz o tom budu uvazovat. Navic za 10 let ceny toho systemu klesnou na polovinu. Opravdu dnes solarko pro hornich deset tisic s rozmaru.To si radeji koupim pekne usporne auto, aspon mi to udela radost pohodlne a bezpecne cestovani. Solarni panely jen hyzdi barak jiny smysl to nemma.

...katastrofa to nebude. Pěkně hezky v termínu budete platit a rád :-)). Vypněte si na půl dne elektřinu ... no já si hlavní jistič vypnu a ... dům mi žene elektřina z baterií a solárka. Lepší pocit než to úsporné pěkné auto a té radosti ... kdo nepoznal neví o čem to je ;-)

Obrázek uživatele UDA

Dobře ,ale mít na střeše celý rok panely a ve sklepě baterii v ceně několik stovek tísíc, kvůli výpadku proudu? Jaký to má smysl? Stejně proud hlavně vypadně v zimě a 24 hodin se to dá přežít. A jak jste psal tyhle systémy s baterkou mají tak velkou vlastní spotřebu, že za 48 hodin jsou stejně bez šťávy.

Když už, tak na výpadky stačí mít centrálu, nebo lépe automobil s bateriií , několikanásobku té co se dává k solárním panelů.

Tyhle řešení nejsou o návratnosti. Samozřejmě, že má lepší návratnost diesel agregát za barákem z kradené nafty ze služebního auta :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele UDA

A o čem to tedy je? O ekologii? Máte tušení jaké emise vyprodukuje výroba solárních panelů a hlavně té baterie? Kvůli naprosto mizivé výrobě elektřiny v době kdy ji člověk nejméně potřebuje a do sítě ji nemůže poslat?

Další aspekt jsou i ty finance, peníze se musí nějak vydělat, tedy mají nějakou uhlíkovou stopu.

Obrázek uživatele Radovan

FVE panel se energeticky vyrovná za necelé 2 roky, co se jeho výroby týče. Dál už bere jen slunce, na rozdíl od všech spalovacích elektráren. Každý kWh vyrobená čistě a decentralizovaně se počítá. A energetická soběstačnost je věc k nezaplacené nejen pro občasné výpadky proudu a sem tam plánované odstávky, u nás teď 1 den v září např.. A možnost vyrábět si palivo pro elektro dopravu sám, svoji teplou vodu, svoji elektřinu a ještě vytápět či chladit dům, to je prostě paráda. Já mám např. navíc i svoji vodu, tu taky vytahuji ze studny elektřinou. A nebýt buzerační blokace byrokradů a politiků, už jsem měl i svoji domácí čističku odpadních vod, opět z vlastní elektřiny. O bateriových spotřebičích pro zahradu a les nehovořím, ty postupně doplňuji, jak ty na přímý elektrický proud odcházejí.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

SOUHLAS !! :-D

vnitřní spotřeba ČEZ battery box je 230W x 24h = 5,52kW/den. Za rok jsou to 2MWh - takže to spotřebuje polovinu toho co vyrobí solárko. V bateriích je využito cca 60% kapacity /nikoliv 90% jak je běžné/ takže návratnost s výměnou baterií po cca 5 letech spíš neexistuje. Není důvod pořizovat si do domu další spotřebič ....

Obrázek uživatele UDA

Ze maji ty kramy nejaky staly prikon chapu, ale ze by az tak ctvrt kilowaty? Plati zakon zachovani energie. To by muselo nekde fokut horky vzduch jak slusny projektor. Mate na to tvzeni nejaky dukaz? Myslim ze jste si popletl jednotky ze to bude 230Wh za 24 hodin. Tedy 24 x mene nez pisete.

je tam INFINISOLAR ... se všeobecně ví jaký trvalý příkon(stačí změřit klešťovým měřidlem odběr) tyhle technologicky zastaralé měniče mají. Stále běží ventilátory, jsou živeny vnitřní obvody a v místnosti je pak horko na zdechnutí (elektřinu měnit v odpadní teplo je přece energeticky "efektivní"(pro dodavatele elektřiny) - teplo taky nesvědčí bateriím protože jsou chudáci zavřené v jednom rozvaděči s topidlem). Co taky čekat od Kuby exministr průmyslu má firmu OIG power která ty kousky ČEZu prodává ... určitě nejde o žádný klientelismus :-) :-) doporučuji pořídit si to každému kdo chce milovaný ČEZ podpořit

Obrázek uživatele Radovan

Lidé se málo zajímají o provoz FVE a to, co budou mít v domě, tedy třeba měnič. Už 10 let starý Kaco Powador dělá při náběhu a odpojení kravál jako prásknutí kovovou trubkou o beton. A byť má jen pasivní chlazení žebry v zadní části, topí i s 3,6 kWp FVE slušně, často mívá skoro +40°C, jak ukazuje na displeji. Dával jsem ho proto schválně na schodiště do zádveří, aby byl odstíněn dveřmi hlukově a měl i dostatečný objem vzduchu na chlazení.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Mate pravdu s navratnosti. A verte, ze vam stridac nevydrzi 23let-) Ted prijde e Luky a vysvetli nam, ze se v CEZu spletli a navratnost bat.systemu je 10let-)
FVE s bat. systemem je totalni ekonomicky nesmysl. Az ceny systemu klesnou na polovinu, tak budiz.

10 let ? Ani náhodou. Do 15 let. s tím, že ... je potřeba využívat kapacitu baterie na 90%. Systém musí být v trojvýkonové rovnováze tzn.FV vs BAT vs SPOTŘEBA. Většinou jsou systémy poddimenzovány v kapacitě baterií...ČEZ konkrétně 10kW měnič a 3x 2,4kWh baterie - každá dokáže BEZ POŠKOZENÍ ČLÁNKŮ vydat cca 3kW. Kapacita by tedy měla být s Pylontech 21kWh. Razantním vybíjením baterií je zkracována životnost o cca 50%
na druhou stranu solárko bez baterek návratnost NIKDE (ačkoliv se tváří velmi dostupně a levně), protože se využije cca 20% energie. zbytek což jsou denní polední výkonové kulminace(majitel solárka je v práci) je darován ČEZu, EONu ... tyto výkony není kam uskladnit(na večer a na další ráno). Uskladňovat do teplé vody? :-)) ... na co je mi v létě 300L teplé vody?? Boilery mají denní energetické ztráty cca 10%. Baterie mají měsíční ztráty 1% ...

Mám podobné výsledky svých kalkulací. Ale jsou lidi co nic neodradí. Ani logika.

leda mozna, ze ne uplne kazdemu jde jen o penize ale treba i o to, podporit spravnou vec a jit prikladem?

jit prikladem? Spise byt totalni trubka,ktera neumi do 5pocitat a myslet si, ze zachranim planetu.
Na druhou stranu, vlastnim akcie Cezu,tak at cena akcii leze nahoru a vyplaci poradne dividendy.-)

... správná věc ? a v jakém smyslu?

Ne pro každého to bude "správná" věc.

ta cena me prijde celkove nadhodnocena prave kvuli dotacim, do ted jsme o te vyzve dTestu nevedel a predpokladam ze to netusily ani desitky firem co mohli nabidnout nizsi ceny

pravda zakazka pro 15 tisic doimacnosti spoustu firem nedokaze uspokojit, takze ty levnejsi firmy by se do toho ani nehnali neb by nedokazali instalovat behem nejake rozhoidne doby tech 15 tisic instalaci

tazke dTest vesmes dokazal ze zkouset usetrit diky velke objednavce vlastne nefunguje a da se to klidne poridit o 10-20% levneji jinde, kde tu dotaci take vyridej, jen holt nemaji kapacity na to uskutecnit 15 tisic instalaci :)

vnitřní spotřeba ČEZ battery box je 230W x 24h = 5,52kW/den. Za rok jsou to 2MWh - takže to spotřebuje polovinu toho co vyrobí solárko. V bateriích je využito cca 60% kapacity /nikoliv 90% jak je běžné/ takže návratnost s výměnou baterií po cca 5 letech spíš neexistuje. Není důvod pořizovat si do domu další spotřebič ....

vymenou baterrii po 5 letech? to nejsou AA z Teska ;)

Pylontech - to nejslabší z pohledu vybíjecích proudů / a nejlevnější / co se dá v Asii koupit.

Vladane, koho by si doporucil ty na instalaci FVE?Jakou firmu neporadis ciste ze zvedavosti?

někoho kdo je Vám blízko a toho kdo nabízí systém a né lapače prachu na zdi. Mám doma systém STORION čtvrtým rokem bez výpadků(! i přes zimu), BackUp funguje celoročně ne jen když jsou nabité baterie (funkce UPS si ponechává rezervní kapacitu-to si nastavím sám apkou v mobilu na zimu), dálkově aktualizují firmware, dálkově to jde ovládat(nabíjení, taktiky AUX kontaktů) a lze vidět na portále, že přibývají stále nové funkce(ted predikce výroby-systémy se učí od sebe navzájem jako elektroauta Tesla)). Teď využívám pomocné kontakty pro spínání boileru a filtrace a ohřev bazénu když byly v létě nabité baterie. V garancích mají 90% využití kapacity baterie žádné sladké sliby o garancích dotace :-)) od takových pryč. Jak může dodavatel garantovat něco(dotace) co neposkytuje??

Obrázek uživatele UDA

Ano tak a navíc všem muselo být jasné že ty domácnosti do toho většinou nepůjdou. Když by byla cena na polovině dalo by se o tom ze studijních a ekologických důvodů uvažovat.

To je pravda. Přímotopný tarif 20 hodin levné elektřiny za 2,39 Kč/kWh

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e , VW e-Golf


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil