Češi vyvíjí virtuální brýle pro světové automobilky

První brýle pro virtuální realitu na světě s OLED displeji s extrémně vysokým rozlišením a hustotou pixelů vyvinuli Češi. kvalitou obrazu překonají i displej nového iPhone X.

Virtuální brýle VRHero 5K Plus společnosti VRgineers připomínají masku robotů Transformers
foto: VRgineers

Společnost VRgineers uvádí na trh VRHero 5K Plus – novou verzi brýlí pro virtuální realitu určených pro profesionály. VRHero 5K Plus disponují vysokokapacitním OLED displejem s vysokým rozlišením a hustotou pixelů vyšší než u Super Retina displeje nového iPhone X.

Úroveň kvality a věrnosti obrazu překoná vše, co můžete v současné době v oblasti virtuální reality na trhu vidět. Díky rozlišení 5K a plným 24-bitovým RGB barvám společně s jedinečnou a na míru vyvinutou optikou a 170stupňovým pozorovacím úhlem (FOV) poskytují brýle VRHero 5K Plus realitě nejvěrnější obraz v současnosti ve VR.

„Úroveň věrnosti zobrazení světel je fantastická. Dostali jsme se v tomto modelu na skutečnou špičku z pohledu rozlišení a věrnosti zobrazení,“ uvedl při testování VRHero 5K Paul Jackson, hlavní analytik společnosti OVUM.

Tyto parametry jsou důležité zejména pro profesionální designéry, konstruktéry a architekty. Brýle VRHero 5K Plus jim totiž umožňují vidět realitu ještě před tím, než se zhmotní v reálu. Brýle vám umožní zobrazení budoucí podoby produktu ve virtuální realitě do nejmenších detailů, a to včetně práce s vlastnostmi použitých materiálů, proporcemi či světelností.

„Virtuální a smíšená realita nepochybně způsobí revoluci ve způsobu, jakým dnes tvoříme a pracujeme ve většině odvětví lidské činnosti. Posláním VRgineers je podpora progresivních profesionálů, kteří razí cestu rozvoje a inovací ve svých oborech, tím, že pro ně vyvíjíme špičková zařízení pro virtuální realitu. Společně tak posouváme možnosti profesionální virtuální reality vpřed,“ říká spoluzakladatel VRgineers Martin Holečko.

VRHero 5K Plus jsou vytvořeny na platformě VRHero 5K, kterou používají designéři v automobilovém průmyslu, například u společností BMW, Audi a Škoda ze skupiny Volkswagen, pro urychlení vývoje nových prototypů vozů.

Bezkonkurenční kvalita obrazu také například umožňuje pilotům testovat realistické virtuální prostředí kokpitu letadla nebo architektům ladit návrhy budoucí podoby staveb do posledních detailů.

„Jako automobiloví designéři jsme doposud čekali, až bude k dispozici technologie pro využití virtuální reality, která bude skutečně fungovat a přinese do vývoje nových produktů reálné benefity. VRHero nás posouvají blíže k budoucnosti designového inženýrství,“ říká Otto Fabri, bývalý hlavní konstrukční inženýr Tesla a Faraday Future, který pracoval na vývoji automobilů Tesla Model S a Tesla Model X.

„Dnešní trh je vysoce konkurenční. Neustále hledáme způsoby, jak snížit náklady, zejména ve fázi prototypování a výroby, ale i v navazujících marketingových aktivitách každého nového modelu. V tom všem vidíme významné možnosti využití virtuální reality, například také v digitalizaci celého výrobního procesu,“ říká Leoš Červený, koordinátor pro virtuální realitu a digitalizaci ve společnosti Škoda ze skupiny Volkswagen.


Rychlejší a pohodlnější

„Nové rychlé OLED displeje s vysokým rozlišením a hustotou pixelů používané ve VRHero 5K Plus jsou prvními OLED displeji, které dosahují našich vysokých standardů kvality zobrazení. Přináší mnohem příjemnější a dynamičtější zážitek z virtuální reality se zachováním křišťálově čistého obrazu, který je pro brýle VRHero 5K charakteristický,“ říká Marek Polčák, ředitel a spoluzakladatel společnosti VRgineers. Součástí vylepšení displeje je i snížení latence (rychlosti odezvy), rychlejší přepínání barev a lepší zobrazení černé barvy.

Zatímco Super Retina 5.8″ OLED displej nového iPhone X má rozlišení 2436 x 1125 pixelů s 2,7 mega pixelů při hustotě 458 ppi (pixelů na palec), brýle VRHero 5K Plus jdou ještě dále. Každý z obou OLED displejů, jeden pro každé oko, je 5.7″ QuadHD displej s rozlišením 2560×1440 pixelů, tj. 3,7 mega pixelů – téměř dvojnásobek oproti HDTV – a hustotě 518ppi.

To znamená, že displeje uvnitř VRHero 5K Plus mají téměř o 40 % více pixelů na menším prostoru a dosahují bezkonkurenční úrovně detailu ve srovnání se všemi brýlemi pro virtuální realitu dnes dostupnými na trhu.

Výkon brýlí je navíc zvýšen i díky oficiální podpoře NVIDIA VRWorks, softwarového balíku pro hardwarové vývojáře VR brýlí od společnosti NVIDIA, s funkcemi jako Direct Mode, Single Pass Stereo nebo Lens Matched Shading.

Na straně uživatelského komfortu jsou brýle VRHero 5K Plus vybaveny zdokonaleným a pohodlnějším ovládáním a novým ergonomickým popruhem na hlavu, který umožňuje snadné nasazování a sundávání jak pro dlouhodobou práci, tak pro použití v showroomech či na prodejních plochách.

tisková zpráva

14 Comments on “Češi vyvíjí virtuální brýle pro světové automobilky”

        1. To je otazka. Co jsem cetl, tak hlavni problem neni rozliseni
          To je otazka. Co jsem cetl, tak hlavni problem neni rozliseni nebo rychlost odezvy, ale to, ze se nasemu mozku nelibi nesoulad mezi zaostrenou vzdalenosti a paralaxou (vzdalenosti, ve ktere se protinaji osy oci). EDIT: Tedy samozrejme, pokud se bavime o 3d obrazu.

            1. To je spíš ten hlavní důvod ne ? 🙂
              Nesoulad mezi

              To je spíš ten hlavní důvod ne ? 🙂
              Nesoulad mezi informacemi (zejména ve vztahu k tělísku) bere jako otravu a odezva je odpovídající.

              edit: teď jsem si uvědomil že takový nesoulad je vlastně i ona zmíněná vzdálenost zaostření

              1. Když vstoupíte do totálně zvukově izolované místnosti
                Když vstoupíte do totálně zvukově izolované místnosti tak tam vydržíte jen asi max 15 minut. Mozek není zvyklý na totální ticho bez odrazů a začne si zvuky vytvářet, čili vám začne hrabat. Zvuk je evidentně nutnej k orientaci v prostoru. Pokud v oné místnosti tlesknete tak uslyšíte jen ploché plesnutí bez ozvěny.

  1. taľafatky!
    kto nemá vlohy pre predstavivosť, pre realitu,

    taľafatky!
    kto nemá vlohy pre predstavivosť, pre realitu, cit pre vyváženie, tomu žiadne „oné“ nepomôžu.
    jednu jedinú vec pokrok dokázal – na 3D tlačiarni vyrobíte aj konštrukčný nezmysel ako je napríklad skrutka vnútri súčasti – pri „tradičnej výrobe“ by ju tam nik nedostal, tlačiarni je to JEDNO.

Napsat komentář