ČERVENEC 2016: třetí nejlepší měsíc prodejů aut do zásuvky v USA

Za sedmý měsíc letošního roku se v prodalo celkem 13 432 aut do zásuvky. To je o 50 % více než za stejný měsíc v roce 2015. A jde o třetí nejlepší měsíční výsledek vůbec.

Doma v USA je plně elektrické Tesla Model X obrovský hit. A Tesla už jej konečně začíná dodávat také do Evropy a Číny.
foto: Tesla Motors

Do konce července se ve Spojených státech prodalo už 78 179 aut do zásuvky, tedy elektromobilů a plug-in hybridů. To je o 23 % více než za stejné období minulého roku.

Zhruba za měsíc se tak v USA prodá jubilejní 500 000. auto do zásuvky od prosince 2010. Barack Obama si sice kdysi vysnil, že v roce 2015 bude na tamních silnicích 1 milion elektrických aut, ale ani ten půlmilion o rok později není špatný.

Auta do zásuvky si za červenec 2016 připsala tržní podíl 0,88 %, průměrný celoroční podíl je 0,77 %. Ve srovnání s , kde mají podíl 25 % až 35 % je to nesrovnatelné, ale na druhou stranu, Norsko je přeci jen úplně odlišný trh.

Hvězdou měsíce se stal nový Chevrolet Volt, kteréhož modelu se už v USA prodalo přes 100 000 kusů. Za červen si připsal 2406 prodaných kusů.

Druhým nejprodávanějším autem do zásuvky byla Tesla (2040, celkem za rok 13 324) a třetí překvapivě BMW i3 (1479, 4359). V celoročních prodejích se na třetím místě drží Ford Fusion Energi (1341, 8576).

Zajímavá čísla nabízí také Tesla Model X (750, 7578) a Nissan Leaf (1063, 6856).

EV-Sales

14 Comments on “ČERVENEC 2016: třetí nejlepší měsíc prodejů aut do zásuvky v USA”

      1. O traktoroch, minimálne
        O traktoroch, minimálne najväčších, by som si dovolil pochybovať, kým nenastane obrovský posun v technológiách. 10 rokov asi nepostačí. Malú nádej mi dal článok o palivových článkoch na etanol.

        Napríklad Claas Xerion 5000 má trvalý výkon ~400 kW. V čase orieb nie je nič vzácne, že sa na stroji striedajú smeny – 11 hodín práce, hodina tankovanie, výmena smeny a znovu.

        Čisto elektrický traktor:
        Battery pack na jednu smenu by potreboval kapacitu 4400 kWh aj po poklese kapacity batérie povedzme na 80 % – pôvodná kapacita by mala byť 5500 kWh. Prevádzkovateľ by ale predsa nemal byť k stroju zlý a vybíjať batériu až k 0%, takých 20 % by bola príjemná rezerva. To sme na 6875 kWh. Pri vysnívanej cene 100 $/kWh battery packu by sme sa dostali na 687 500 $ iba za batériu. To všetko pri ignorovaní hmotnosti, objemu a nabíjacej sústavy.

        Celkom iný prípad sú záhradné malotraktory, tam je problém skutočne už iba finančný 🙂

    1. osobne som presvedčený že
      osobne som presvedčený že sa EV + plug in nikde cez 50% všetkých aut nedostanu, lebo ludia co jazdia malo budu vždy pozerat na cenu vozu a tam je benzinak tazko porazitelny.
      Firemne vozy čo lietaju po dialniciach hore-dole zasa pojdu vecne na diesel, prípadne na nejaký plyn.

      Ale aj keby mali elktrokáry len 33% bolo by to super a velmi sa na tie casy tesim 🙂

      1. Vývoj bude velmi zajímavý
        Vývoj bude velmi zajímavý a zřejmě i dost nepředvidatelný. Doposud mocnosti a výrobci se snažili o to aby vývoj šel podle jejich scénáře, ale to už se rozpadlo. Energetika, težba ropy, politika vše se mění.
        Nesmíme zapomínant, že některé státy za 10 let už nezaregistrujou žadnej osobní sračkomet, dále města už postupně zakazují provoz dízlů a starejch aut.
        Taky nelze posuzovat budoucí trh podle dnešních cen.

      2. no vzhledem k tomu ze nafta
        no vzhledem k tomu ze nafta je u osobnich aut prevazne otazkou jen EU, a EU neni nejvetsim trhem, navic v EU se zacinaji objevovat obstrukce proti dieselum ktere jim znacne stizi provoz, tak diesel tu opravdu moc dlouho v osobni doprave nebide, a stejne obstrukce se daji ocekavat dobudoucna na vsech fosilnich palivech

        klesajici poptavka po fosilnim palivu bude znamenat ze bude stoupat jeho cena, ze se zacnou snizovat pocty mist kde bude k dostani ve forme snadneho natankovani, coz v konecnem dusledku povede ze provoz fosilniho auta a zrejme i cena samotneho fosilniho auta budou vyssi nez cena elektrickych aut, asi je kazdemu jasne jak se v takove situaci zachova vetsinovej trh, je to sice otazka desitek let, ale jednou to nastane, a treba to ani nebudou elektroauta s baterkama, ale treba i s jinym ulozistem energie, a mozna to ani nebudou elektroauta, byt prozatim je elektromotor tim nejucinejsim co v doprave pouzivame

          1. ne to napise ekonom, staci
            ne to napise ekonom, staci se podivat do statistik poptavky po pohonnych hmotach v minulosti 😉 je to zakladni zakon rostouci nabidky kde rostouci cena vyvolava rostouci nabidku, obracene a v nasem regulovanem svete ale funguje jinak protoze trzni cena ktera by tohle regulovala sama (trzni rovnovaha) funguje jen ve chvili kdy neni regulovana, a ta bohuzel v soucasnem svete regulovana je a bude, prvni rocnik ekonomiky nekde na stredni 😉

            ciste prakticky abys to pochopil asi i ty coby ekonomicky laik, tak ve chvili kdy klesne poptavka, tak zakladni cena suroviny zustane stejna ci mirne bude klesat protoze zakladni prijemce bude chtit dorovnavat vypadek prijmu (momentalne to resi tak ze nechteji polevovat tezbu a tak sla cena ropy dolu), k tomu porostou poplatky ktere tvori regulovanou cast ceny, dane at prime ci neprime, nemalou merou se v koncove cene projevuji i ceny sluzb na dany produkt navazane a ty neustale cenove stoupaji a klesat nebudou, strucne cena proste pujde nahoru 🙂

            jinak posledni statistika ktera tohle potvrzuje byla prave nedavno za „financni kryze“ v te dobe byla poptavka po palivech nizsi, klesala za rok i 2-3%, cena paliva ale v te dobe stoupala tempem 5-6% v dlouhodobem horizontu 1 roku, skokove byli vykivy az +15% (na uzemi Evropy) divny co, ze klesala poptavka, ale cena sla nahoru 🙂

            to vis fanatici jsou fanatici

            1. Jasně, ohánět se již
              Jasně, ohánět se již nefunkčním monopolem, to je fakt výborný. Takhle to milánku už nefunguje. Ropný písky a břidlice monopol OPEC a Ruska a jejich kartelové dohody roztřískaly na padrť. A jelikož se nechtějí vzdát podílu na trhu (protože to by byl jejich konec, ne protože si to tak usmysleli) a poptávka silně klesla a nabídka naopak vzrostla, tak šla cena rapidně dolů.

              Jestli vás tohle fakt učí na ekonomce, tak se nedivím, že náš stát má pořád deficity i v době konjunktury a lidé veřejně prohlašují, že dluhy se neplatí. To mi chceš říct, že základní poučky o poptávce a nabídce neplatí, protože regulace? WTF?

                1. V pohodě, mysli si co
                  V pohodě, mysli si co chceš. Stačilo napsat, že jsi se seknul a že nejseš fanatik a já bych to odvolal. Ale co. Nemýlil jsem se.

Napsat komentář