BMW představuje elektrokolo Cruise e-bike

Automobilka BMW vstoupila po vzoru značek Mercedes-Benz či Lexus do světa elektrokol. v Německu frčí, říkají jím tam “pedelec” je to velký byznys. Elektrokolo BMW Cruise e-bike nabízí dojezd až 85 km na jedno nabití.

Elektrokolo BMW Cruise e-bike – elektrické jízdní kolo prémiové bavorské značky
foto: BMW

Elektrokolo BMW Cruise e-bike váží pouhých 24 kg, je vybaveno 250W elektromotorem a max. rychlost je – pochopitelně – 25 km/h. S takovou dokáže na jedno nabití zvládnout údajně vzdálenost až 85 km.

Jezdci jsou k dispozici čtyři módy: Eco Tour, Sport, Speed nebo Turbo. Baterie je umístěná na spodu rámu a je vyjímatelná. Senzory točivého momentu snímají sílu kterou tlačíte do pedálů a podle toho upravují výkon elektromotoru a příšlap.

Na cyklopočítači pak můžete sledovat nezbytné informace – stav dobití baterie nebo rychlost. Bezpečné zastavení zajistí kotoučové brzdy.

BMW si prozatím zkusí uvedení elektrického jízdního kola pouze v Německu v omezeném počtu 1000 kusů. Teprve později rozhodne o případném vstupu na další trhy. Cena zatím nebyla oficiálně oznámena.

tisková zpráva

7 Comments on “BMW představuje elektrokolo Cruise e-bike”

  1. Pěkný, jen co je pravda.
    Pěkný, jen co je pravda. Kamarád si koupil mtb od 4freetime, měl jsem možnost jej také „osedlat“ a musím říct, že je super. Původně chtěl Wispera, ale je hůř osazenej a dražší. Navíc tenhle mtb má kompletní osazení ALIVIO včetně trojpřesmykače a osmikolečka vzadu, to znamená, že když dojede baterka, tak se v pohodě dostane kam chce. A váží určitě pod 25kg. Nevím přesně, ale dalo by se to zjistit.

  2. Mě mrzí těch 24 kg.
    Mě mrzí těch 24 kg. Viděl jsem podobného e-horáka, co měl možná jen 6,5ah baterku, ale vážil 18 kg! A byl taky >80 tis Kč. 18 kg, to je váha mého starého železného treku a je to tak na hraně toho, co s sebou vozit. 24 kg už prostě není kolo, které hodím přes rameno, ocitne-li se v lese větší překážka. Z tohoto pohledu jsou mi e-kola hrající si na „lehkého“ pomocníka neuchopitelná. Raději si pořídím od Authora základního treka bez odpružené vidle za 5,5 tis. Kč, ale s 11 kg váhy! (za toho 18 kg treka jsem před 10 lety dal 8,5 tis. Kč!)

  3. Uživatelsky příjemné
    Uživatelsky příjemné ovládaní na řidítkách .Ukazatel stavu nabití pomoci led přímo na akumulátoru .Vyráběno ve dvou výkonových verzích 250w/350w .TYPY aku 36v/8.2-11AH . Lepší využití energie pro pohon Delší dojezd než srovnatelné hub m. .
    Oproti hub motor
    Nevýhody tohoto řešení spočívají v tom ,že dochází k namáhaní řetezu a kazety .Při jízdě v terénu je také nebezpečí poškození při překonávaní překážek.Existují ale kola s odlišným chráněným uložením tohoto pohonu .
    Také Panasonic nabízí podobný systém pohonu na e-kola.

  4. Čo je zaujímavé (ale
    Čo je zaujímavé (ale podľa mňa logické pre kvalitný E-bike) je, že motor nie je v žiadnom kolese (hub motor), ale pri pedáloch (MID). Táto koncepcia je lepšia, lebo sa dá používať el. motor v optimálnych otáčkach a k dispozícii je aj prehadzovač. A to už nehovorím o hub motore v prednom kolese – kto vyskúšal, vie o čom hovorím.

Napsat komentář