Baterie z elektrobusů najdou druhý život v projektu Anubis

Baterie z elektrobusů VDL Bus & Coach dostanou druhý život v rámci projektu Anubis. Iniciativa energetické společnosti RWE a společnosti VDL Bus & Coach se točí kolem udržitelného a cirkulárního využití surovin, v tomto případě baterií z autobusů, v centrálním skladovacím systému v Moerdijku.

Odvětví dopravy se v příštích letech rychle změní z odvětví silně závislého na fosilních palivech na elektrické. Za předpokladu, že po roce 2030 budou všechny autobusy a stále větší počet osobních a nákladních automobilů v Nizozemsku jezdit na elektřinu, bude k recyklaci každoročně k dispozici více než 150 000 tun baterií. Ty jsou v současnosti klasifikovány jako odpad a většinou odváženy do recyklačních závodů v zahraničí.

Strategie udržitelnosti

„V projektu Anubis zpočátku využíváme baterie odebrané ze 43 elektrických autobusů VDL, které od roku 2016 provozuje společnost Transdev v Eindhovenu,“ vysvětluje Paul van Vuuren, generální ředitel společnosti VDL Bus & Coach. „Tato vozidla v současné době dostávají nové a větší akumulátory, ale použité baterie mají stále dostatečnou kapacitu pro použití ve stacionárních aplikacích. V Evropě patříme v oblasti elektrické veřejné dopravy k předním výrobcům. Poskytování udržitelného oběhového řešení pro naše baterie je součástí naší strategie. Jeho aplikace však stále vyžaduje mnoho nových poznatků a vývoje. Společně s RWE proto v rámci „projektu Anubis“ shromáždíme mnoho dat, abychom mohli ještě více přispět k tomu, aby naše společnost byla ještě udržitelnější,“ dodává.

Bart Kraayvanger, manažer ZE a Facility Support Transdev Nizozemsko: „V roce 2016 jsme společně se společností VDL učinili v nizozemském Eindhovenu první velké kroky směrem k autobusové dopravě s nulovými emisemi. Jedná se o významný průkopnický počin, ze kterého jsme si odnesli mnoho důležitých zkušeností. Nyní se opět podílíme na těchto progresivních a rozsáhlých vývojových pracích v oblasti opětovného využití autobusových baterií.“

SOUVISEJÍCÍ: Kia využije staré baterie elektromobilů v úložištích

Celkem 43 baterií z elektrobusů VDL s celkovou kapacitou 7,5 MWh bude spojeno do jedné baterie v elektrárně RWE v Moerdijku. RWE pracuje také na bateriových projektech v Německu, Velké Británii a Spojených státech. Ambicí RWE je v příštích letech zvýšit kapacitu na 3 gigawatty.

Úspěšná transformace energetiky

RWE stojí v čele vývoje projektů, které přispívají k úspěšné energetické transformaci. Kromě vyrovnávání nabídky a poptávky po (obnovitelné) energii jsou bateriové systémy díky své rychlé reakční době ideální také pro stabilizaci energetické sítě. „To jsou důležité podmínky pro to, aby naše dodávky energie byly udržitelnější,“ říká Roger Miesen, generální ředitel RWE Generation. „Projektem Anubis společnosti RWE a VDL dokazují, že technické výzvy spojené s výstavbou a provozem takovýchto zařízení lze překonat. A tímto projektem aktivně přispíváme ke snížení emisí CO2, protože po počáteční fázi v autobusech VDL budou mít baterie u RWE prodlouženou životnost. Poté budou podrobeny kvalitní recyklaci.“

Cílem projektu Anubis je demonstrovat a ověřit inovativní stacionární systém skladování energie založený na bateriích pro autobusy. To umožní rozsáhlé zavádění takových projektů, a přispěje tak k oběhovému hospodářství v Nizozemsku.

V příštích letech se očekává návrat mnoha baterií z elektrických vozidel. Van Vuuren: „V Evropě jezdí v různých městech a regionech více než 1100 elektrobusů VDL. Očekáváme proto, že se díky projektu Anubis hodně naučíme, abychom mohli začít významně přispívat k budoucnosti, kdy budou baterie z použitých autobusů před recyklací využívány jako systémy pro ukládání energie.“

zdroj: tisková zpráva

Jeden komentář u “Baterie z elektrobusů najdou druhý život v projektu Anubis”

  1. V Hamburgu shorel taxik Tesla 3. Zacal horet v predni casti auta a vyhorel i cely prostor pro cestujici. Kdo by se radoval, ze zase ta nebezpecna baterka, ten je na omylu. Baterka vubec nehorela a je pozarem nedotcena. Takze obycejny pozar auta jako stovky jinych aut na svete. Bohuzel predpisy jsou predpisy a hasici utopoli Teslu v containeru s vodou. Uplne zbytecne. Muj osobni odhad: zkrat v elektrice. Byl to taxik a kdovi jake dodatecne pristroje tam byly zapojeny na el. okruh a udelalo to zkrat. A hlavne ze tam novinari byli drive nez hasici. Pozar EV a Tesly je svetova senzace.

Napsat komentář