K hybridním supersportům Porsche 918 Spyder, McLaren P1 a LaFerrari aktuálně přibyl další souputník. Je jím hybrid Koenigsegg Regera odhalený na autosalonu Ženeva 2015.
foto: Rimac Automobili
Supervýkonný hybrid Koenigsegg Regera byl aktuálně odhalen na autosalonu Ženeva 2015. Z 0 na 400 km/h zrychlí tohle auto díky výkonu přes 1500 koní/2000 Nm během 20 vteřin! A váží jen 1420 kg.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Detroit 2015: Honda Acura NSX
Nový Ford GT má EcoBoost a konstrukci z uhlíkových vláken
Koenigsegg kupuje Saab, David pohlcuje Goliáše, cesta k elektromobilům?
Vskutku extrémní hodnoty jsou dílem radikálně nového pohonného systému zvaného „Koenigsegg Direct Drive Transmission“ neboli KDD. Některé komponenty, jako třeba baterii s vysokou hustotou nebo tři elektromotory dodala chorvatská automobilka Rimac Automobili. Jeden elektromotor je přímo u hřídele, po jednom pak u každého zadního kola.
Autorem KDD je samotný šéf automobilky Christian von Koenigsegg. Auto díky němu ujede až 50 km čistě na elektřinu a umožňuje funkci KERS. Baterie od Rimacu dokáže dodávat výkon až 500 kW a absorbovat až 150 kW při rekuperaci.
Má kapacitu 9,27 kWh a skládá se ze 3000 individuálních součástek. Díky tomu nabízí objemovou hustotu 4,35 kW/kg při celkové hmotnost 115 kg a objemu 67 litrů. Auto nemá převodovku – tu nahrazuje hydraulická spojka a elektromotor+baterie. Karoserie a rám jsou z hliníku a CFRP/kevlaru, případně i titanu.
Cena hybridu Koenigsegg Regera je $1,89 mil. (v přepočtu asi 45 mil. korun).
0-400 to nemôže trvať
0-400 to nemôže trvať viac ako 15 s ak je všetko dobre spravené. Aktuálne Koenigsegg Agera R 1130 Koní 0-100 za 14,5 s na 400 nieje známe, Koenigseg One 1360 Koní 0-400 do 20 s čiže hybrid s výkonom cez 1500 Koní to musí byť okolo 15 max 16 s 0-400
0-300 za 14,5 s som sa sekol
0-300 za 14,5 s som sa sekol
Odpor vzduchu rastie
Odpor vzduchu rastie exponenciálne
To je v poriadku s tým
To je v poriadku s tým vzduchom ale ich auto Koenigseg One má výkon len 1360 Turbo Koní a 0-400 zvládne do 20 s a to dokáže bočné preťaženie 2G