„Regera“ znamená švédsky „vládnout“. Tamní automobilka Koenigsegg se chystá odhalit stejnojmenný supervýkonný hybrid letos na autosalonu v Ženevě. Má jít o nejvýkonnější a nejlépe akcelerující produkční vůz všech dob „vládnoucí“ silnicím.
foto: Koenigsegg
Dva elektromotory o celkovém výkonu 700 koní bude pohánět 9kWh li-ion baterie. Zbytek výkonu bude muset dodat spalovací motor, pravděpodobně pětilitrový osmiválec nebo podobná kubatura. Celkový výkon se má pohybovat kolem 1 MW, tedy 1340 koní (odtud označení „megacar“).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Detroit 2015: Honda Acura NSX
Koenigsegg kupuje Saab, David pohlcuje Goliáše, cesta k elektromobilům?
Christian von Koenigsegg, excentrický zakladatel automobilky, byl údajně unešen poté co mohl strávit nějaký čas s elektromobilem Tesla Model S. Úspěch a výkon tohoto auta, stejně jako superhybridů typu Porsche 918 Spyder či McLaren P1, mu nejspíš potvrdil, že tohle je cesta do budoucnosti.
Mladá automobilka Koenigsegg, založená roku 1994, totiž dosud žádný hybrid nevyrobila. Její automobily jsou však známé rekordy v oblasti rychlosti, zrychlení a pochopitelně i ceny.
Je treba doplniť že stáli
Je treba doplniť že stáli výkon je cez 1500 Koní čiže cez 1100Kw.
A krátkodobo bude vedieť dodať až cez 1800 Koní – pravdepodobne po brzdení sa nabije kers a ten doplní asi 300 Koní.
Tak či tak bude to absolútne šialené monštrum ktorému bude pravdepodobne konkurovať len nové Bugatti
Túto značku mám veľmi
Túto značku mám veľmi rád.
K akumulátoru: ak by aj použili mne známe Li-ion akumulátory ako Tesla čiže 18650 tak s najväcším vybíjacím prúdom sú 35A pri napätí 3,7V čo je 130W. Aby dosiahol kapacitu 9kWh musel by ich použiť 1000 kusov čo by znamenalo že mu poskytnú 130kWh. Ak by aj použil akumulátory s menšou kapacitou mal by tam viac kusov akumulátorov a tým pádom by vedel zásobovať aj 150kW čo je stále málo.
Ak však použije Li-pol ktoré sa používajú v modelárstve tie pri kapacite akumulátora 9kWh zvládnu aj ďaleko viac ako 510kW akurát životnosť týchto akumulátorov je možno len 200 plných cyklov. Ale ktovie čo vyšpekulujú a kam to dotiahnu.
Tak na tohle by byl asi
Tak na tohle by byl asi dobrý nějaký kondenzátor. Rychlé vybití a rychlé nabití. Nejsem odborník ale připadá mi to jako lepší varianta. Uvidíme, až ho postaví a dají sem video nebo recenzi vyrobeného vozu. Já tuto automobilku nesleduji.
To chci vidět, jak dostanou
To chci vidět, jak dostanou 1040 kW z 9 kWh baterie. Leda že by využili sílu exploze té baterie jako reaktivní pohon 😀
To jsou ale hlupáci, oni se
To jsou ale hlupáci, oni se tě zapoměli zeptat že to nejde.