Hyundai Ioniq je dostupný už také v ČR. Na webu Hyundai je možné si ho nakonfigurovat a objednat. Zástupce Hyundai potvrdil, že auta budou k dodání v polovině listopadu.
foto: Hyundai
Prozatím jsou v Česku k dispozici vozy Hyundai Ioniq Hybrid a Hyundai Ioniq Electric. Verze Plug-in přijde v polovině příštího roku.
Ioniq Hybrid stojí od 699 990 Kč. Cena elektromobilu Hyundai Electric začíná na 849 990 Kč. Hybridní model využívá 1,6l spalovací motor Kappa GDI doplněný o 27kW elektromotore a 1,56kWh li-pol baterii. Celkový výkon je 141 koní, max. rychlost čistě na elektřinu je 120 km/h.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Hyundai ukázal velkou dodávku s pohonem na vodík
Ioniq Electric je vybaven 88kW elektromotorem a lithium-polymerovou baterií o kapacitě 28 kWh (využitelných) a výkonu 98 kW. Podle webu umožňuje ujet „bez emisí až 280 km na jedno nabití“ při průměrné spotřebě elektrické energie 11,5 kWh/100 km.
ZAJÍMAVOST: Hustota energie li-pol akumulátoru Hyundai Ioniq Electric je 104,9 Wh/kg. Palubní nabíječka má standardně výkon 6,6 kW, tzn. že se auto dobije za 4,5 hodiny.
Okamžitě dostupný maximální točivý moment 295 N.m elektromotoru s největším výkonem 120 koní je přenášen prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu. Vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 165 km/h.
Jako doplňkové vybavení si lze zakoupit stupeň výbavy EV Ultimate za 150 000 Kč. Ten obsahuje asistenty, vyhřívání předních sedadel, vyhřívaný volant a spoustu dalších vychytávek. Cena auta tím poskočí na bez desetikoruny rovný milion korun.
Akumulátor je v případě verze Ioniq Electric integrovaný do konstrukce podvozku, kde snižuje těžiště vozu, což je zásadní pro kvalitní jízdní vlastnosti a citlivé ovládání vozu.
Všechny verze zcela nové modelové řady Ioniq sdílejí elegantní aerodynamickou siluetu inspirovanou přirozeným prouděním vzduchu s hodnotou součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,24, která je nejnižší ve své třídě.
Řidiči, kteří se rozhodnou pro Ioniq Plug-in, se mohou spolehnout na výkonné akumulátory li-pol s kapacitou 8,9 kWh, které umožňují dojezd více než 50 km s čistě elektrickým pohonem. Kombinace elektromotoru o výkonu 45 kW (61 k) a čtyřválce Kappa 1.6 GDI umožňuje dosahovat největšího celkového výkonu hybridní soustavy 103,6 kW (141 k).
Modely Ioniq Hybrid a Ioniq Plug-in jsou vybaveny šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou (6DCT), která se může pochlubit nejvyšší mechanickou účinností ve své třídě, díky ložiskům s nízkým třením a olejovou náplní s nízkou viskozitou.
Verze Hybrid, Plug-in i Electric mají synchronní elektromotor s trvalým magnetem, jehož díly byly optimalizovány snížením tloušťky komponentů jádra (elektrovodivý plech) až o 10 % a použitím měděného vodiče s pravoúhlým průřezem, aby se snížily ztráty jádra a mědi.
Důležitým hlediskem byly rovněž kompaktní rozměry, protože systém akumulátorů, uložených pod zadními sedadly, umožňuje využívat vnitřní prostor pro cestující a zavazadla, bez jakýchkoli kompromisů.
Ioniq Hybrid tak nabízí zavazadlový prostor o objemu 443 (VDA 211) až 1505 litrů (VDA 214) při sklopení zadních sedadel. To platí i pro modely Ioniq Plug-in a Ioniq Electric, které nabízejí navzdory větší sadě akumulátorů, rovněž velkorysý zavazadlový prostor.
IONIQ Hybrid a Plug-in používají víceprvkovou zadní nápravu s dvěma spodními rameny, která zvyšuje jízdní komfort. Relativně široké využití hliníku pro komponenty přední i zadní nápravy snížilo hmotnost o cca 10 kg v porovnání s konvenčním řešením.
Snížení hmotnosti každého spodního ramena vpředu o 2,3 kg ušetřilo 4,6 kg v přední části vozu, zatímco zadní náprava modelu Ioniq je o 7,14 kg lehčí (snížení hmotnost každého spodního ramena o 3,57 kg).
Hyundai Ioniq Electric je vybaven zadní nápravou s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou, která ponechává více prostoru pro sadu akumulátorů li-pol s kapacitou 28 kWh, umístěnou pod zadními sedadly a v prohlubni pro náhradní kolo.
Norma dojezdu elektromobilu
Norma dojezdu elektromobilu podle NEDC znamená v řeči elektromobilsty NEDosáhnutelný Cíl. Reálný dojezd v normálním provozu (bez zjevné snahy o úspornou jízdu, s využitím klimatizace, ale samozřejmě mimo dálnice) je asi na úrovni kolem 65% údaje podle NEDC. Odskoušeno v praxi s Nissan Leaf i Renault Zoe. Dlouhodobý průměr spotřeby u Nissanu Leaf mám kolem 18 kWh/100km. Takže uváděná spotřeba Ioniqu 11,5 kWh/100km je čistý blábol.
Náš test ukázal, že zas
Náš test ukázal, že zas tak daleko od reality to není.
A ještě další asi
A ještě další asi nevýhoda – CCS konektor 🙁 jestliže je rychlonabijecek málo, tak na ccs je jich ještě méně. Co si myslí zdejší uživatelé? Jezdil jsem Leafem až na Moravu a zrovna Vyškov nebo Valmez byly hodně důležité zastávky. A tam žádné CCS není 🙁
Tomu autu nelze téměř nic
Tomu autu nelze téměř nic vyčíst.
Snad jen tu přední masku, kterou bych nalakoval v barvě vozu a ty dvě retro elektrické zásuvky dole ve středovém panelu mi tam nějak nepasují. 🙂
ceny elektromobilu obecne
ceny elektromobilu obecne dlouho zustanou nad cenama spalovacich vozu. dlouho znamena tak 10 let. co bude potom, nikdo nevi. je tu totiz jeden zasadni duvod. a to jsou celosvetove vyrobni kapacity baterii. v porovnani s celosvetovou produkci automobilu staci na par procent. gigafactory a jeste par jinych factory s tim moc nepohne. a pokud baterie zlevni zasadne, tak se stanou zajimavymi i pro jina odvetvi nez automobilovy prumysl, takze zasadne nezlevni 😉 pokud si tedy reknete, ze dojezd je pro vas dostatecny a doba dobijeni pouzitelna, porad to bude cena, ktera vam navratnost posune do nekonecna jak budete pocitat, tak budete pocitat. dotace zpusobi jenom to, ze stoupnou zisky prodejcum elektromobilu nic vic. znovu opakuji. ne samotna vyrobni cena ale vyrobni kapacity baterii jsou to, co bude ceny elektromobilu drzet vysoko. proto cisty elektromobil zustane dlouho jenom hrackou, pripadne statusovym vozem, pripadne vozem pro tech par stastlivcu, kteri maji takove najezdy, ktere jim umozni rozumnou navratnost a budou si moct takovouhle investici dovolit.
To je zajímavá teorie, že
To je zajímavá teorie, že až zlevní baterie, tak se všeho na baterky najednou začne prodávat víc… Naštěstí, lidí co si můžou dovolit auto za 850.000 jsou i v naší zemičce desetitisíce. A nemusí tak čekat 10 let.
Zase ty řeči o
Zase ty řeči o návratnosti auta. 🙂 Kolik z těch prodanejch aut si skutečně vydělá na sebe? Většinou je to jen luxus, který si dopřávame a stále platíme a každej den na něm tratíme.
ano vetsina z nich by se
ano vetsina z nich by se nemusela vyrobit bubec. a taky velike mnozstvi by mohlo stat polovinu a udelalo by stejnou sluzbu. nakonec tady mame modni vlnu suv-cek a mnohe znich teren za svuj zivot neuvidi. ale z toho nevyplyva, ze kdyz se nekdo bude rozhodovat mezi elektromobilem a spalovacim motorem, nebude zvazovat navratnost. podobne jako kdyz se rozhoduje mezi dieslem a benzinem.
Zajima me relanej dojez v
Zajima me relanej dojez v testech a pak pokud bude v bazaru za 3 roky za 500-600k to uz by slo, ale co bude za 3 roky ze ?
Reálny dojazd..jar bez
Reálny dojazd..jar bez klímy s ľahkou nohou mimo diaľnice tak do 200km…zima s kúrením alebo diaľnica 130 tak 120-140km dojazd.
Podívejte se tady:
Podívejte se tady: https://www.youtube.com/watch?v=VTu3FM4siJU
Nezapomínejte si příčíst i rekuperovanou energii, ta může být až 30%
Nieco ste zle
Nieco ste zle spocitali.
Spotreba 11,5 kW by musela mat na 280km baterku 32,2kWh. Vyuzitelna je 28kWh.
soudruzi, matika sa uci uz na zakl. skole.
A to nehovorim o realnosti spotreby 11,5.
Toto auto ma hodnotu 700tis a ani o cent viac.
Ještě furt tu máme
Ještě furt tu máme halíře a žádný centy 😉
No tak srivnatelna
No tak srivnatelna konkurence neni levnejsi, tzn bych rekl ze cena odpovida…
To auto skutečně lépe
To auto skutečně lépe vypadá, než jaké má parametry. U tak robusního vozidla bych očekával pořádnou baterii s reálným dojezdem 350km. To by dávalo smysl.
No to by taky stalo o dost
No to by taky stalo o dost penez vic…
Jak nastaví ceny, je věc
Jak nastaví ceny, je věc jiná, ale takhle je to asi tak, jako byste u parní lokomotivy místo pořádného uhláku měl vzadu větší putnu. 🙂
Fakt si za milión někdo
Fakt si za milión někdo koupí Hyundai, když Mercedes-Benz Třídy B 250 EV stojí v autosalónu i méně peněz a fronty se u nich zrovna netvoří. Myslím, že Hyundai cenou šlápl trochu vedle.
to je otazka, ono totiz
to je otazka, ono totiz Hyundai prodava i auta pod 2 miliony, jsou lide co bezproblemu koupi i vybavene grand SantaFe nebo Genesis, tedy auta mezi 1.2 a 1.8 miliony
u Ioniq bude hodne rozhodovat to jak bude udelane a jak tedy bude pusobyt na vlastni oka, ruce a zadnici
vpodstate pokud jsou lide ochotni utratit 5 mega za Teslu X ktera je kvalitou zpracovani interieru nekde na urovni aut za 250-300 tisic, tak proc by nemohli bejt lidi co utrati milion za elektrickej Hyundai
Tesla X je úplně jiná
Tesla X je úplně jiná liga, se kterou můžu jet bez větších problémů z Norska až třeba do Chorvatska aniž bych řešil dojezd, nebo nabíjení. Genesis je vlajková loď, kterou na silnici běžně nepotkávám. Hyundai Ionig bude dle mého podobnou vzácností na ulici jak Genesis. Odhadoval bych, že do ČR dovezou cca 5-10kusů a i tak budou jen na salónech jako předváděcí. Škoda,že není nikde statistika prodaných elektrických aut v ČR.
Pár takových lidí asi
Pár takových lidí asi bude, ale podle mého názoru je to prostě nastřelená cena, která půjde dolů. Osobně si hodlám pořídit i3 s větší baterií na firmu. Dostanu 200kkč dotaci, bude to bez daně a s trochou výbavy a slevičkou od známého dealera to pak vyjde kolem 600 kkč a to už za tu super káru dám. A navíc reálný dojezd kolem 200 km taky ujde.
Slovy pár tj.dva se jistě
Slovy pár tj.dva se jistě najdou. Jeden bude z ČEZu a druhý z RWE na image a testování. 🙂
Tak on i ten ioniq vyjde na
Tak on i ten ioniq vyjde na cenu, ktera je v pohode. Na firmu to mate jak pisete bez DPH, k tomu dostanece nejakych 15% slevu, 200 000 dotaci a jste na 500 000 za nejvyssi verzi.
Jinak i3 je paradni auto, ale trochu jineho zamereni nez ioniq ze….
Ano zcela. Já měl i3 na
Ano zcela. Já měl i3 na měsíc doma a tehdy jsem se zamiloval 🙂
B250 EV nemá DC
B250 EV nemá DC rychlodobíjení, takže je to úplně zmrzačené. Nechápu, proč to takhle zabili.
Zvlášte, když to má
Zvlášte, když to má baterky a motor z Tesly 🙂
Kriplením elektroaut za jejich nepomalejší rozmach… v tom jsou dinosauři mistři.
tim rozmachem mas namysly
tim rozmachem mas namysly treba to ze nemaji kapacity na vyrobu tech baterek, takze co? sice bys mel v nabidce elektroauto, ale na jeho dodani bys mozna cekal delsi dobu nez na model 3 od Tesly, takze bys byl tam kde jsi ted 😉
pokud chces nebrzdit elektromobilitu, tak zaivnestuj a postav tovarnu na vyrobu baterek 😉
proc teda Tesla neudela nejake mestske levne EV velikosti bezneho hatchbacku s treba 40kWh baterkou a cenou do $20000, sak je to prece desne snadny, proc Tesla brzdi elektromobilitu tim ze prodava auta jen nad cenou $65000?
Právě kvůli článkům
Právě kvůli článkům Tesla se tomu nijak zvlášť nedivím. V této celkové kapacitě by baterie dostávala na 50Kw nabíječce už slušnou nakládačku a tak tu 11kW palubní nabíječku vidím jako docela slušný kompromis. Rychlodobíjení je dnes pro všechny technologie článků stále to „nejničivější“ zatížení. Akorát u tzv. robustních článků, které mají dnes už v podstatě nekonečnou cyklickou životnost je její signifikantní zkrácení akceptovatelné, neboť i půl nekonečna je pořád celkem dost.
Já na to čekal, že to
Já na to čekal, že to zase zamíchá kartami, že hned pobezim do krámu a konečně zahodim spalovak, ale auto velikosti Rapida a jen s 30kw baterií za Mega, je dobrý přestřel. Čím chtějí konkurovat levnějšímu Leafovi, který je lety odzkoušeny? Vždyť to jsou stejně velká auta. Za tyto peníze si to pořídí jen blázen, protože cena bude padat stejně jako u Leafa. Vždyť 30kw se nyní dá pořídit za 600 a to ještě na jaře stal 800.
Nedá se svítit, poridim Leafa. Skoro bych mohl pořídí dva i pro ženu….
No tak cenikova cena lefa
No tak cenikova cena lefa vicemene odpovida cenikovce ioniqu ne? Dojezd podobny, ioniq bude jako auto o dost dal (bez interieru na urovni levne dodavky)…
Mě ta cena nepřijde tak
Mě ta cena nepřijde tak zlá ve srovnání s Leafem …
Jak už jsem psal níže
Jak už jsem psal níže článek okolo výbavy je blbě napsaný. I základ má nabíječku na 240V z normální zásuvky! Jinak auto vypadá době, ale poměr cena výkon lehce zaostává.
No rekneme ze dnes uplne
No rekneme ze dnes uplne neni v nabidce neco moc lepsiho…
Pokud jsem to dobre
Pokud jsem to dobre pochopil, tak rychlonabijeni je za priplatek 60 000,- (v tom paketu je jeste neco, ale to nabijeni je hlavni), cili minimalne 910 000,-.
Dokud na tohle budou dávat
Dokud na tohle budou dávat dotace, tak se to bude prodávat i za milion 🙁 a vo vo vo tom to je.
Nicméně v porovnání s přicházející novou řadou EV aut je to dost slabé. Snad se to s čím dál větší konkurencí nakonec podaří prodávat za normální peníze… dávám tomu tomu rok, maximálně dva!
ja spis 10 maximalne 20.
ja spis 10 maximalne 20.
Like
+1
Like
+1
Hustota akumulátoru jen
Hustota akumulátoru jen 104,9 Wh/kg? Nemá Tesla už roky hustotu kolem 160 Wh/kg, E-Golf prý dokonce skoro 170 Wh/kg ?
Zdroje se různí, tak za žádným tímto číslem nestojím. Ale 104,9 Wh/Kg se mi zdá strašně málo, na rok 2016
Ty čísla až na e-Golf
Ty čísla až na e-Golf celkem sedí. Předně je třeba rozlišit tu specifickou hmotnost na úrovni článků a na úrovni celé baterie (tj. celá bateriová krabice). V druhém bodě je problém v tom jak si kdo udává celkovou vezenou energii. Jestli je to využitelná, nebo celková pak dále srovnání zkresluje.
Nová 100kWh baterie oproti 90kWh určitě ztěžkla kvůli přidaným článkům, takže může mít tak 600kg a tedy těch 160Wh/kg sedí. Tabulka na úrovni celé baterie:
Tesla 100kWh – 600kg* – 160Wh/kg
Bolt 60kWh* – 435kg – 138Wh/kg
SoulEV 30,5kWh – 275kg – 111Wh/kg
Leaf 30kWh – 300kg* – 100Wh/l
BMW i3 21,6kWh – 233kg – 95Wh/l
e-UP! 18,7kWh* – 230kg – 81Wh/kg
e-Golf 24kWh* – 312kg – 76Wh/kg
* je odhad
U toho BMW je to asi ta
U toho BMW je to asi ta stará baterka. Není někde info o nové?
V nové jsou ty samé
V nové jsou ty samé články. Vyšší kapacitu dosáhli dle vyjádření samotného BMW lepším přeuspořádáním článků a vyndáním nějakých zbytečných přepážek a závaží(?) v původní krabici. Nové články budou až v dalším upgradu.
To není fyzicky možné…
To není fyzicky možné… Ta 33,6kWh baterie dostane opravdu nové články 94Ah, ta původní měla 60Ah. Určitě bude o něco málo těžší, ale ne nijak zvlášť.
Jak jsem koupil, tak
Jak jsem koupil, tak prodávám. I když o tom tak přemýšlím, tak na té konferenci mluvili o tom, že nepoužili žádnou novou technologii článků, což se ale nevylučuje s tím, že použili stávající technologii s vyšší kapacitou na článek a ještě to prostorově optimalizovali.
Klasika, dojazd 280km ale v
Klasika, dojazd 280km ale v akej norme. Pri tej baterii je to urcite NEDC, takze realny dojazd vychadza nejakych 180km.
Ludia NEKUPUJTE TO!!! Nenechajte sa urazat vyrobcami aut. Usetrite si svoje tazko zarobene peniaze na poriadne EV a nie na taketo hracky. Verim, ze sa oplati pockat rok ci dva ci mozno aj tri. Pridu kvalitnejsie EV s podobnym cennikom ale podstatne lepsimi parametrami. Nezabudajte ze kupou takejto hracky iba utvrdite vyrobcu ze smeruje spravnym smerom.
Podla mna ako EV totalny prepadak patriaci do minuleho desatrocia!!!
No nevim co ocekavas v
No nevim co ocekavas v blizke dobe? Auto za podobne penize, ktere bude i na pohodlne dalkove jizdy jen tak nebude, a na kratsi cestovani je to v pohode. Nez prijdou modely, ktere budou mit vyrazne lepsi parametry a bude k nim i stat potrebna infrastruktura, tak si v te dobe bude vlatnik ioniqa stejne uz vybirat nove auto….
S tou cenovkou ať si toho
S tou cenovkou ať si toho Hyundaiie strčí za klobouk. Lepší počkat na Model 3. 🙂
takze misto auta, ktere
takze misto auta, ktere zacina na 850 tisic radite pockat si 3 roky na auto, ktere bude zacinat na 1,2 mega?
Ano. Hyundaj nebrat, je to
Ano. Hyundaj nebrat, je to šrot. Navíc se teprve učí co to baterie vůbec jsou. Raději Nissan Leaf, Tesla, nebo třeba Renault (ti už mají zkušenosti). Za ty peníze Hyundaje nebrat.
rovný milion korun, je to
rovný milion korun, je to jasný
hyundai.cz/konfigurator/ionic-electric/1/119-0-0-0-0-0
ceník:
hyundai.cz/files/download/model/ionic-electric/Ioniq%209-9-2016.pdf
Cena je teda dost
Cena je teda dost přemrštěná, na to, že jestli jsem to správně pochopil, tak v základu není nabíječka z normální zásuvky 230V? to je teda hnus velebnosti.
Tohle auto podle mne přišlo s křížkem po funuse. Dnes většina lidí, co má milión na auto a uvvažuje o elektromobilu tak si šetří na auto s alespoň 50kWh baterií. Auto s beterii „jen“ 28 kWh, podle mne, nebude za tu cenu zájem. Ty auta už tu jsou např. Kia Soul, Leaf, další sek
Jooo jiné kafe by bylo, kdyby za něj chtěli polovinu, tak jim lidi utrhají ruce. Ale stejně nemožnost dobití z běžný zásuvky? To je pěkně zabité auto. A jen kvůli tomu dát příplatek 200 tis, když to co je v něm většina vůbec nepotřebuje?
Proč mám pocit, že elektromobili Hnujday nechce prodávat….
Omlouváme se za nepřesnou
Omlouváme se za nepřesnou informaci, nabíječka 230 V samozřejmě je základní součástí výbavy vozu.
Nepochopil jste zjevně nic,
Nepochopil jste zjevně nic, ale to neva… A co teď, když už víte, že tam ta nabíječka do zásuvky je – ještě furt tak prskáte? A EV za polovinu? Automobilový trh není Kaufland, příteli…
Nepochopil jste to vy.
Nepochopil jste to vy. Podivejte se na cas a datum kdy jsem psal prispevek. Pan Horčík níže napsal, že je to v článku nepřesně uvedeno.
A i kdyz tam ta nabijecka je, nic to nemeni na tom, ze to auto prichazí s křížkem po funuse a s touto cenou to žádnou díru do světa neudělá.
Neprskám, říkám jen co si myslím a podle mne je to na 85% pravda.
Vetšina čeká na auta s větší baterii, které mají příjít na trh každou chvíli. Tak opravdu nevím kdo by byl tak hloupý a kupoval dnes tento produkt.
Naopak v článku chybí že
Naopak v článku chybí že za 60.000Kč je navíc Paket Efficiency
LED hlavní světlomety
Zásuvka pro rychlé dobíjení akumulátorů stejnosměrným proudem (DC)
Tepelné čerpadlo pro efektivní vytápění a ochlazování interiéru bez snížení dojezdu
Systém předehřevu akumulátorů
Díky za doplnění.
Díky za doplnění.
V článku zcela
V článku zcela zavádějící odstavec ********Jako doplňkové vybavení si lze zakoupit stupeň výbavy EV Ultimate za 150 000 Kč. Ten obsahuje 16″ litá kola, LED hlavní světlomety, zadní kombinované LED svítilny, dobíjení akumulátorů střídavým proudem (AC) z běžné elektrické zásuvky, dobíjecí kabel, asistenty, vyhřívání předních sedadel, vyhřívaný volant, 5 let záruky bez omezení ujetých km, 5 let asistenční služby, 8 let / 200 000 km záruka na baterii a spoustu dalšího. Cena auta tím poskočí na bez desetikoruny rovný milion korun.***********
Většinu z toho obsahuje i základní výbava!!
V základu 16″ kola z lehkých slitin, pneumatiky 205/55 R16
Sada na opravu pneumatik
Nárazníky, zrcátka s integrovanými blikači a kliky dveří v barvě vozu, tónovaná skla
Ozdobné lišty v předním a zadním nárazníku a na bocích v kontrastní barvě (odstín závisí na barvě karoserie)
Projektorové přední světlomety a LED světla denního svícení
Zadní kombinované LED svítilny
Dobíjení akumulátorů střídavým proudem (AC) z běžné elektrické zásuvky, dobjíjecí kabel
Antiblokovací systém ABS + EBD + brzdový asistent BA
Stabilizační systém VSM vč. protiprokluzového systému TCS
Asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích – LKAS, asistent pro rozjíždění do kopce HAC
Autonomní nouzové brzdění AEB s varováním před čelním nárazem FCWS
Airbag řidiče a spolujezdce (vypínatelný), boční airbagy před. sedadel, okenní airbagy, kolenní airbag řidiče
Imobilizér, funkce varovných světel při nouzovém brzdění
Úchyty pro dětskou sedačku (Isofix)
Výškově nastavitelné sedadlo řidiče a elektrická bederní opěrka
Výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce
Vyhřívání předních sedadel
Výškově a podélně nastavitelný volant, elektrický posilovač řízení s proměnným účinkem
Kůží potažený volant s vyhříváním, pro Ioniq HEV navíc kožená hlavice voliče převodovky
Elektrická parkovací brzda s funkcí Auto Hold
Přístrojový panel Supervision se 7″ barevným TFT displejem, regulace osvětlení palubních přístrojů
Elektricky ovládaná přední a zadní okna (přední s jednotykovým ovládáním)
Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
Inteligentní klíč a startování tlačítkem, alarm, 2 klíče, automatické uzamčení vozu při rozjezdu
Automatická klimatizace s funkcí auto. odmlžování a s ionizérem vč. chlazení schránky před spolujezdcem (pro Ioniq HEV dvouzónová)
Monitorování tlaku v pneumatikách, funkce komfortního blikání – trojblik, digitální hodiny
Nastavení intenzity rekuperace elektrické energie pádly pod volantem
Systém nastavitelných jízdních režimů Drive Mode Select vč. režimu Sport
Inteligentní adaptivní tempomat s funkcí opětovného rozjezdu ze stojící kolony a omezovačem rychlosti
Zadní parkovací senzory a parkovací kamera s obrazem na displeji rádia nebo navigace
Automatické světlomety a stěrače (světelný a deštový senzor)
Čtecí lampičky pro přední sedadla a schránka na brýle, krytá kosmetická zrcátka ve slunečních clonách
Asymetricky dělená, sklopná zadní sedadla 60:40, kapsy na opěradlech předních sedadel
Osvětlení kosmetických zrcátek
Středová opěrka rukou pro přední sedadla s úložným prostorem
Osvětlení zavazadlového prostoru a schránky před spolujezdcem
Kryt zavazadlového prostoru, fixační síť zavazadlového prostoru, 12V zásuvka v zavazadlovém prostoru
Integrovaná navigace s 8″ barevným TFT dotykovým displejem
+ prémiový audiosystém Infinity (RDS+DAB, 8 reproduktorů vč. externího zesilovače a subwooferu)
Bluetooth handsfree
+ podpora Android Auto, Apple Car Play, TOMTOM Live Services
Bezplatné aktualizace mapových podkladů po dobu 10 let (1x ročně) v hodnotě 30 000 Kč
Bezdrátové nabíjení mobilních telefonů (pouze pro kompatibilní přístroje podporující standard Qi)
5 let záruka bez omezení ujetých km
5 let asistenční služby
5 let kondiční prohlídky
8 let / 200 000 km záruka na baterii
Dalsia zabavna automobilka.
Dalsia zabavna automobilka.
„Bezplatné aktualizace mapových podkladů po dobu 10 let (1x ročně) v hodnotě 30 000 Kč“.
To je cca 1100 eur, cize v prepocte bude stat ta „bezplatna“ aktualizacia 110 eur. Za to sa da kupit smartfon s navigaciou a dozivotnymi bezplatnymi updatami. To snad zoberie iba hlupak.
Komedianti s dinosauřím
Komedianti s dinosauřím myšlením.
Máte pravdu, omlouváme se
Máte pravdu, omlouváme se zmatení, samotné nás ta konfigurace na webu poněkud zmátla. Odstavec jsme upravili.
No podle výbavy se jedná o
No podle výbavy se jedná o luxusní segment.
To jen my socky koukáme na základní parametry.
Ale třeba přijdou s 14″ koly, bez koženého volantu, s možností koupit si autoradio jaké chci, bez monitorování tlaku v pneumatikách.
Když vezmu tuhle výbavu v základu a pokusím se s ní poskládat fábii, tak jsem na 700k.
monitorovani tlaku v pneu je
monitorovani tlaku v pneu je dnes povynna vybava, takze bez ni to v EU jiste neprijde, porusili by tim vyhlasku EK
No vtip je v tom, ze v
No vtip je v tom, ze v holobytu by to o moc levnejsi nebylo. EV jsou drahe kvuli drahym baterkam a malym seriim, kdyz uz to auti je drahe, tak tam nacpou aspon slusnou vybavu (ktera vyrobne moc nestoji) aby to zakaznikovi stalo za ty penize…
Je z Koreje a cena není moc
Je z Koreje a cena není moc dostupná.
Objevné asi jako říkánka
Objevné asi jako říkánka „Gala, galoše jsou z gumy, gólman góly chytat umí.“ :)))
Ano, je z Koreje, která je
Ano, je z Koreje, která je dneska světovým leaderem v elektrotechnice, elektronice a vyspělých technologiích… Věděl jste, že to byl Hyundai, který jako první na světě spustil sériovou výrobu aut s vodíkovým pohonem – Hyundai ix35 Fuel Cell? Mimochodem, jaký máte telefon? A televizi?
No, a cena plně odpovídá vlastnostem a výbavě tohoto auta.
Samozřejmě, že proti
Samozřejmě, že proti Koreji nic nemám, myslel jsem to jako přímou konkurenci japoncům, kteří mají priuse. Ale 850 000 za hybrid je dost.Takhle se to moc nerozšíří. Čtu hybrid.cz,takže vím.
Jaký hybrid? Tato debata je
Jaký hybrid? Tato debata je o 100% elektrickém autě, ne? Věta „Je z Koreje“ je neobhajitelná… Mimochodem, z Japonců je v této kategorii pouze Nissan Leaf.
Reaguji na cenovou politiku
Reaguji na cenovou politiku korejských aut, zatím byli levnější než konkurence. Hyundai ioniq nabízí 3 modely jak je v článku zmíněno. Věta je z Koreje znamená, že není levnější než konkurence. Dál se o tom nechci bavit a nechci nic obhajovat.
1) S tím „levnější než
1) S tím „levnější než konkurence“ jste tedy hezky zaspal dobu!
2) Ano, 3 modely jsou zmíněny, ale článek je pouze o EV Ioniq.
3) Logiku mezi „je z Koreje“ a „není levnější než konkurence“ vidíte asi jenom Vy.
A že se o tom nechcete bavit? Tak, s prominutím, neplácejte, když to pak nejste ochoten a schopen obhájit…
Budu spát dál. Vzbuďte
Budu spát dál. Vzbuďte mě prosím až bude ke koupi elektromobil za 500 000 Kč s dojezdem 500 km. děkuji.
Nový elektromobil za 500
Nový elektromobil za 500 000 Kč s reálným dojezdem 500 km tak brzy k mání nebude. Automobilky totiž uměle udržují prodejní ceny asi na dvojnásobku toho, kolik by měly stát, (při stejném zisku jako u spalováků) a vymlouvají se na vysoké ceny baterií, nízkou seriovost apod. Elektromobily s takovými paramtery zkrátka nabízet nemohou, neboť by se tím mnoho spalováků stalo neprodejnými. Celá část výrobní infrastrukury pro elektromobily nepotřebných dílů by se stala zbytečnou, ale bylo do ní investováno mnoho prostředků (např. motorárna ve Škodě MB za 2 miliardy Kč). Takže ceny elekromobilů klesnou až po době návratnosti těchto investic. Jedinou výjimkou může být Tesla, která není zatížena z minulosti výrobou spalováků.
Já bych to udělal ještě
Já bych to udělal ještě chytřeji. Koupil bych si až auto co bude jezdit na vodu a bude stát pod 200.000 Ani o korunu víc!
V Chevrolet Bolt/Opel
V Chevrolet Bolt/Opel Ampera-E je 80% komponent od firmy LG.