Na letošním mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu představí Škoda Auto ve světové premiéře designový koncept MissionL. Koncept blízký sériovému stavu odhaluje podobu šesté modelové řady, jež se stane symbolem startu modelové ofenzívy české automobilky.
foto: Škoda Auto
Kompaktní pětidveřový vůz bude uveden na trhy v Evropě, Rusku a v Číně. V duchu principů internacionalizace projde kompaktní liftback pro každý z těchto regionů specifickými modifikacemi. Indický trh navíc získá svou vlastní variantu v podobě kompaktního sedanu.
Tyto kroky přiblíží společnost Škoda k cílům Růstové strategie 2018, které byly vytyčeny loni. Do roku 2018 chce automobilka posílit své prodeje na 1,5 milionu vozů.
„MissionL odhaluje podobu našeho nového kompaktního modelu. Velmi přesně ukazuje, kudy se bude ubírat cesta naší značky,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland.
„Světová premiéra ve Frankfurtu dává jasný signál, že ŠKODA teď jede na plný plyn. V nejbližších dvou až třech letech budeme představovat každých šest měsíců nový vůz.“
ŠKODA začala s výrobou elektromobilů Octavia Green E line
V duchu Růstové strategie 2018 automobilka zařazuje vyšší rychlost a investuje do modelů, trhů i výrobních kapacit. Od poloviny roku 2013 se bude model Yeti pro místní trh vyrábět také v Číně. Od roku 2013 zde bude ŠKODA ve spolupráci se Shanghai Volkswagen produkovat i nový kompaktní model.
Počet modelů vyráběných v Číně se tak zvýší na pět. Také v Rusku dojde k rozšíření produkce a to díky partnerství koncernu Volkswagen s ruskou Automobilkou GAZ Group. V posledním čtvrtletí roku 2012 začne z linek v závodě GAZ v Nižním Novgorodu sjíždět model Yeti.
Již v letošním roce pak v Indii odstartuje výroba zcela nového kompaktního sedanu. Pozornost je věnována také tradičním trhům – evropskému a domácímu českému. V hlavním závodě v Mladé Boleslavi se bude v budoucnu vedle Fabie a Octavie vyrábět ještě třetí model, čemuž se odpovídajícím způsobem přizpůsobuje navyšování kapacity výrobních linek.
V závodě ve Vrchlabí bude ŠKODA od konce roku 2012 vyrábět automatickou dvouspojkovou převodovku DQ200. Mladoboleslavské automobílce patřící pod koncern Volkswagen se v posledních letech výjimečně daří.
I ve druhém pololetí pokračuje automobilka v růstu. Prodeje za období leden až srpen 2011 vzrostly o 18,3 procent na celkem 583.600 vozů (leden až srpen 2010: 493.200 vozů). Se 60.400 prodanými vozy dosáhla značka také nového srpnového rekordu (srpen 2010: 55.900).
„ŠKODA drží vysoké tempo a nadále roste,“ prohlásil Jürgen Stackmann, člen představenstva ŠKODA za oblast prodeje a marketingu. „S ohledem na naši Růstovou strategii 2018 jsme na dobré cestě a na všech trzích na celém světě zaznamenáváme nárůst. Tento kurz také chceme udržet. Velkou měrou k tomu přispějí nové modely. Se studií MissionL, blízkou sériovému stavu, odstartujeme za několik dní na IAA ve Frankfurtu modelovou ofenzívu značky ŠKODA pro příští léta.“
Na domácím českém trhu ŠKODA v srpnu posílila o 5,3 procent. Automobilka v srpnu zákazníkům dodala celkem 4.000 vozů. V dalších zemích střední a východní Evropy značka v uplynulém roce dále upevňovala svou pozici: na Ukrajině vzrostly prodeje o 6,8 procent. Ve Slovinsku činil růst 3,3 procenta, v Maďarsku 5,5 procent, v Chorvatsku 77,5 procent.
V západní Evropě automobilka své prodeje lehce zvýšila (plus 0,2 procenta) na 21.400 vozů. Jednotlivé trhy rostly podstatně silněji. V Norsku dosáhla ŠKODA v srpnu historického rekordu.
Výrazného růstu bylo dosaženo ve Velké Británii (plus 39,4 procent) a ve Švédsku (plus 20,8 procent). Ve Španělsku vzrostly prodeje o 10,5 procent, ve Francii o 11,1 procent a ve Finsku o 16,3 procent.
Nadále dynamicky se v srpnu vyvíjely i prodeje na růstových trzích Číny, Indie a Ruska. Dodávky zákazníkům v Číně vzrostly v srpnu o 20,2 procent na 18.800 vozů. V Rusku dosáhla ŠKODA se 4.900 prodanými vozy růstu o 12,0 procent v porovnání se stejným měsícem minulého roku. Více než polovina objemu prodejů na ruském trhu přitom připadla na model Octavia. V Indii v srpnu odbyt vzrostl o 37,3 procent na 2.100 vozů.
Také na dalších mimoevropských trzích vládne po vozech značky ŠKODA stále vyšší poptávka. V Austrálii dosáhla značka v srpnu nejlepšího prodejního výsledku v historii firmy.
Ještě furt v nabídce
Ještě furt v nabídce postrádám elektromobil… jsem zvědavý, kdy se ho dočkáme snad za rok nebo za 2? Také postrádám bezpečnostní systémy. Nj, vše je snad otázka času a volkswagenu.
Možná nebude nutné čekat
Možná nebude nutné čekat až tak dlouho, viz: ŠKODA začala s výrobou elektromobilů Octavia Green E line
To sice ano, ale pochybuju,
To sice ano, ale pochybuju, že by škodovka začala produkovat dřív elektromobil, než volkswagen – nepočítám nenažraného tuarega hybrid. Teoreticky by měl volkswagen za 1-2roky představit model Up! v elektrické verzi a to si myslím, že bude první čistý elektromobil koncernu… a potom přijde škodovka. Nesmíme také opomenout na to, že Octávka e-line je testovací vůz jak pro škodu, tak údajně pro celý volkswagen…