ŠKODA začala s výrobou elektromobilů Octavia Green E line

odstartovala výrobu testovací flotily deseti vozů . Ty budou ve spolupráci s externími partnery sbírat podrobné informace o praktické využitelnosti, spolehlivosti a bezpečnosti .

foto: ŠKODA Auto

Octavia Green E Line je první vůz ŠKODA s čistě a představuje pokračování strategie společnosti zaměřené na ekologicky příznivý provoz osobních automobilů.

První vozy Octavia Green E Line vyrazí do provozu již na podzim tohoto roku. Na silnicích je řidiči rozeznají podle designových polepů a nového bezpečnostního prvku – zvukového generátoru, který do rychlosti cca 40 km/h simuluje zvuk motoru.

Škoda Octavia Green E line

foto: ŠKODA Auto

Dle názoru odborníků budou elektromobily v budoucnosti hrát stále důležitější roli pro snižování emisí CO2. ŠKODA chce v těsné spolupráci s koncernem v tomto vývoji hrát vedoucí úlohu. Proto je sběr informací z reálného provozu v náročných městských podmínkách důležitým podnětem pro další výzkum a vývoj v této oblasti.

Elektropohon je integrální součástí řetězce pohonných technologií, které v rámci snižování emisí a spotřeby spolu se zvyšováním efektivity provozu zákazníkovi ŠKODA nabízí přes celé portfolio modelů. Ať jde o downsizing, aplikovaný napříč celou motorovou paletou, technologie použité u modelů GreenLine druhé generace (např. start-stop systém, rekuperace brzdné energie) či nejnověji vyvíjený elektropohon, za vývojem vždy stojí snaha nabídnout co nejšetrnější a nejbezpečnější vozy. V tomto duchu nabídne ŠKODA zákazníkům do budoucna i první plug-in hybridní vůz.

Tisková zpráva

24 Comments on “ŠKODA začala s výrobou elektromobilů Octavia Green E line”

  1. K testu Oktavia-Auris
    K testu Oktavia-Auris .Srovnavali benzin-naftu.Osobne jsem čekal lepší výsledek Aurise.Test potvrdil znamou věc .Jezdíte často po dálnici kupte si Oktávku green-E-line .Je vasí doménou město tak uvažujte o Aurisu určite stoji za to .Až bude Auris plug-in-hybrid tak bude spotřeba mnohem nižsí.Jsem zvědavý jak to dopadne s tou elektromobilitou u Skody .Co jim WV povolí .

  2. Zajímalo by mně, co
    Zajímalo by mně, co vyrábí tlak pro posilovač brzd. Jestli je ta věcička tichá. Posilovač pro řízení je tichý, ale co pro brzdy? Počítají s nezávislým topením? Sám mám podtlakovou vývěvu a ta trochu „prdí“ a je slyšet vždy chvilku, po zešlápnutí pedálu brzdy.

  3. kto si chce skusit dojazd
    kto si chce skusit dojazd elektromobilu, nech mesiac skusi jazdit len na rezervu /ked mu svieti a dojazd je vtedy cca 40-80 km/ a nikdy nedotankuvava viac, a po dotankovani nech aspon na 15 min odstavi pri pumpe auto a pocka. A ked pride domov a do prace, nech vytiahne na kotuci predlzovacku a potom ju zasa schova. Schvalne si to kazdy tu, vyskusajte, to bu de pošušňáničko.

    1. To ale není moc přesná
      To ale není moc přesná simulace, protože v ní jsou jen nevýhody, ale chybí ty výhody – například že nemusím jezdit k benzínce. Takže pokud by to měla být přesná simulace, tak nebudu jezdit k benzínce vůbec, musím jezdit denně jen 80 km a doma budu cvičně manipulovat s prodlužovačkou. Akorát problém je, že tohle benzíňák vydrží tak týden až dva, podle velikosti nádrže, zatímco s elektromobilem takhle můžu jezdit donekonečna 🙂

      1. no do nekonecna, to uuurcite
        no do nekonecna, to uuurcite 🙂

        celkom by ma zaujimalo, aka velka by musela byt izotopna termo bateria s tekutym polymerom /zdroj energie na 100 r./ aby stihala cez den a noc ked sa nejazdi dobit baterie aspon na 60 km dojazd.

        co by stala, a kde by som ju mohol legalne kupit /obsahuje bezpecne ulozeny a odtieteny oxid plutonia nejake cislo z ktoreho sa neda vyrobit nuklearna zbran/.

        Tento starsi druh baterie s pevnou doskou na premenu teplat na energiu s realnou zivotnostou cca 30r. /koli degradacii materialu/ sa pouziva v niektorych druziciach.

  4. To som zvedavý na tú cenu.
    To som zvedavý na tú cenu. Pokiaľ sa to bude držať na štandardnej úrovni cien Volkswagenov, tak to lacnejšie ako 50 000€ nebude. Ale na druhú stranu, než to príde do veľkosériovej výroby, ceny batérií isto klesnú.

    Tiež by ma dosť zaujímal ten generátor zvuku; či to simuluje chrochtavý zvuk TDi-čka, alebo nejaký sci-fi zvukový efekt.

    Škodovky ako také veľmi nemusím, pretože ide len o Volkswageny (všeobecne veľmi usadnuté autá s nezaujímavým dizajnom) bez výbavy, ale tento typ ma zaujal.

  5. Koncepce elektromobilu je
    Koncepce elektromobilu je trochu zasadně jina než jsou vozy na kapalna fosilni paliva,takže u nich neni možne jen tak vyměnit medium benzin-nafta za LPG.Takže Octavia Green E Line bude kromě vzhledove skořapky uplně jinym konceptem s klasickou Octavii nezaměnitelnou.- Je dobře,že už prazdniny konči a děti se budou moci v hodinach fyziky učit o spalovacich a elektrickych motorech a nejen politologii dnešniho režimu.Souhlasim s tim,že era elektromobility je na počatku,v době Fordu T si asi tež mnozi američane neřešili otazku za kolik se dostanou ze San Francisca do Baltimoru ale že maji něco jineho než ti koninou pachnouci honaci.H+Z ve sve tatřičce tež neřešili dojezdove možnosti stejně jako F.A.Elstner v Jawě Minoru ve svych cestach po Africe.-Budme radi,že českoněmecka Škodovka i elektromobilitě neztratila krok.

  6. Komu se to nevyplatí, ten
    Komu se to nevyplatí, ten si to nekoupí. Ten kdo v 99 % případů najezdí denně max 30 km (já) , ten si to koupí. Co na tom proboha nechápete?
    Pokud se to nehodí vám, tak je to šmajd? Vy taky nevyužijete sporťák, obrovské SUV nebo něco podobného. No ale světe div se, ono se to prodává.
    Pak ještě jiný úhel pohledu. Která automobilka bude mít navrh? Ta, která bude čekat až všechny technologie budou dostatečné výkonné (baterie), nebo ta, která začne sbírat zkušenosti dopředu? To znamená, že získa zkušenosti s elektrickým pohonem, řídícím systémem, elektromotory, bezpečnosti, technologii výroby atd. atd.
    Oni ti pánové, co řídí multimiliardový podník nebudou asi žádní hejhulové.

    1. „Ten kdo v 99 % případů
      „Ten kdo v 99 % případů najezdí denně max 30 km (já) , ten si to koupí.“
      vážne? ja som tiež prípad, že vo väčšine prípadov najazdím do 30 km denne. ale práve kvôli tomu jednému percentu jázd dlhších ako 30 km mi baterka s dojazdom 30 km nestačí. a teraz čo je lepšie? doplatiť si za väčšiu baterku no opäť s obmedzeným dojazdom, alebo si doplatiť za extender a mať neobmedzený dojaz?

      1. Odpověď je u každého
        Odpověď je u každého člověka jiná. Každému vyhovuje něco jiného. U mě vede elektromobil na plné čáře.
        Je to tak těžké pochopit, že to co nevyhovuje vám, může být dobré pro jiného? Doufám, že nemáte potřebu se jen dohadovat a vyhrát tohle hašteření. 😉

  7. Myslim, ze ciste
    Myslim, ze ciste elektromobily v dnesnej podobe su skor modnym vystrelkom, ako realne vyuzitelne auta. Maximalne su pouzitelne na obcasne nakupovanie v meste. Chcelo by to este popracovat na bateriach. Spravny smer by mohli byt baterie s gelovymi , alebo penovymi elektrodami, ktore by sa len doplnovali a vobec nedobijali. Problem bude ale asi dosiahnut ich spravnu hustotu.

    1. Maximalne su pouzitelne na
      Maximalne su pouzitelne na obcasne nakupovanie v meste…. 😀 😀 mate pravdu jsou uplne nanic, maximalne tak na dojizdeni do prace na 5 dni v tydnu, nebo na vikendovy zajeti do obchodu, ale co si pocnete kdyz budete chtit jet jednou za rok o prazdninach nekam k mori, nebo na hory??? Takze jako ze nesplnuje jeden parametr, tak vam nevyhovuje? podle me je to ten nejmin dulezitej parametr, na dovolenou se da jet i jinak nez autem a v nejhorsim pripade se clovek jednou rocne placne pres kapsu a treba si pujci spalovaci auto…

      1. Na denní ježdění do
        Na denní ježdění do práce a na nákupy to vyhovuje, ale stále je problém s cenou a kdo má nájezd ročně ježděním do práce 15t km tak se mu to prostě moc nevyplatí, nebo se pletu?
        Benzín dejme tomu za 32tis (6+/100 34kč/l), olej ročně cca 2000 a u staršího auta i nějaká ta údržba (svíčky filtry a podobně), pojištění by moc rozdíl nebyl, odpadlo by návštěva EK, STK je stejné.
        Ve městě kde by bylo nějaké omezení pro spalováky nebo zlevněné parkování tak bude taky nějaký rozdíl, ale pořád není tak veliký. Jinak k životnosti akumulátorů – neměl bych obavy o životnost kolem desíti let a v tomto stáří už odchází na normálních autech mnoho věcí, podvozek mívá své za sebou a celkově 10 let staré auto potřebuje nákladnou údržbu aby bylo ve srovnatelném stavu jako při výrobě

        1. To jsem teda vůbec
          To jsem teda vůbec nepochopil, s čím tu cenu porovnáváte? Samozřejmě, že Octavia Green E Line bude v provozu levnější i při nejvyšší české sazbě za 1kWh (nějakých 5,5Kč vás vyjde na cca 145Kč/100km…) Jsou v zásadě 2 omezení, které tahle nová Octavia má, a to jsou: 1.Dojezd – 140 km není moc, ale je třeba pochopit, že to bude čistý elektromobil a ne hybrid. 2.Rychlost – omezovač na 135km/h je na našich mimodálničních silnicích při schumacherovských schopnostech českých řidičů přirozeně málo. Myslím si ostatně, že Octavia Green E Line je prostě prvoplánově koncipovaná pro dojezd do práce nebo po městě, pro jízdy na zahraniční dovolenou a jiné tisíce km jsou vhodnější hybridy.

          1. ted v autosalonu meli „test“
            ted v autosalonu meli „test“ srovnavali green line octavku s jinym autem s hybridnim ustrojim, nicmene na zacatku sdelili ze jak ma vyrobce nastaveny palubak tak z toho budou vychazet nicmene skudka z toho vysla o fous lepe a snad i cenove to bylo lepsi takze hybrid nemusi byt nutne lepsi cesta…. nez elektrika nebo klasika s dodatecnou davkou hi-tech prvku(ktery zname dlouho, ale nikdo je 80 let neaplikoval ve velkem :-))

      2. nie jednou za rok k mori,
        nie jednou za rok k mori, ale každý víkend max 65 km z mesta? (ak je dojazd 130km). na denné dochádzanie do práce a na nákup mi netreba auto s veľkou baterkou. no aby bolo auto použiteľné aj na víkendy tak som jednoznačne za plug-in hybrid. ten rieši aj cenu baterky aj dojazd.

Napsat komentář