Autopilot od Tesly se za pár měsíců naučil jezdit o polovinu bezpečněji

Tesla pravidelně zveřejňuje statistiky bezpečnosti svého asistenčního systému Tesla Autopilot. Ty za poslední čtvrtletí vyrazí dech: samoučící se systém se rapidně zlepšil!

Systém Tesla Autopilot se stal standardní výbavou každého elektromobilu Tesla. Lze k němu ovšem navíc dokoupit ještě dokoupit také Full Self-Driving balíček, který autu v budoucnosti – blíže nespecifikované – zajistí plně automatické řízení vozidla..
foto: Tesla

Ještě ve třetím čtvrtletí roku 2018 měla auta se zapnutým systémem Tesla Autopilot nehodu každých 5,37 mil. km. Bez Autopilota to bylo dokonce 3,1 mil. km.

Data za první čtvrtletí 2020 ukazují rapidní zlepšení. Nehoda se zapnutým Autopilotem nastala pouze každých 7,5 mil. km. Bez Autopilota to bylo 3,2 mil. km. Podle dat se v běžně stávají nehody každých 770 000 km.

Mezičtvrtletně jde pro Teslu o více než 50% zlepšení nehodovosti, a tedy i bezpečnosti provozu. Ukazuje se, že čím dál tím výkonnější hardware Autopilota nasazovaný v nejnovějších elektromobilech Tesla Model 3, neustále vylepšovaný software a zvyšující se počet elektromobilů Tesla na silnicích vedou k lepším výsledkům.

91 Comments on “Autopilot od Tesly se za pár měsíců naučil jezdit o polovinu bezpečněji”

  1. Dítě co se narodilo Elonu Muskovi se jmenuje X Æ A-12.
    Dítě co se narodilo Elonu Muskovi se jmenuje X Æ A-12. Velmi gratuluji. Pohlaví si vybere samo, až dovrší plnoletost, do té doby ho rodiče budou vychovávat neutrálně. Eloin je skutečně vizionář a nelze se divit, že značná část současných lidí není schopna některé jeho kroky pochopit.

    1. Pri letani na Mars a mozna i dal se budeme setkavat s cizimi
      Pri letani na Mars a mozna i dal se budeme setkavat s cizimi bytostmi a tam budou pozemska jmena na obtiz. Vemte si treba R2D2, to zna kazdy a je to dobre zapamatovatelne. X Æ A-12 je mozna ve vesmirne reci neco jako „Mir s Vami“.

        1. Tady je dekodovani jmena. Zdroj Grimes alias Claire Boucher
          Tady je dekodovani jmena. Zdroj Grimes alias Claire Boucher matka.
          •X, the unknown variable ⚔️
          •Æ, my elven spelling of Ai (love &/or Artificial intelligence)
          •A-12 = precursor to SR-17 (our favorite aircraft). No weapons, no defenses, just speed. Great in battle, but non-violent
          +
          (A=Archangel, my favorite song)
          (⚔️

                1. A co to s tím má společné? Potřebuje prachy na daně z
                  A co to s tím má společné? Potřebuje prachy na daně z akcií, které dostane (může koupit za polovic). Asi nemá po ruce volných 700-800 miliónů.

                2. Elon ma letenku na Mars. Nejake dane jsou vedlejsi. Na tricku
                  Elon ma letenku na Mars. Nejake dane jsou vedlejsi. Na tricku ma napis „Occupy Mars“.

                3. A co to má společného s čímkoliv?
                  A co to má společného s čímkoliv?

  2. Co poviete na možnosť ktorú nacrtli na poslednom earnings
    Co poviete na možnosť ktorú nacrtli na poslednom earnings call, že by nestal FSD 8-10tis€, ale by bol formou mesačného predplatneho? Neznášam mesačné subscription na software ale celý IT svet ide bohužiaľ týmto smerom ale miesto veľkej jednorazovej platby+clo+DPH by som asi FSD radšej bral takto. V podstate už to začalo premium features internetu v Tesle a pod.

      1. No ten premium features&internet je tuším za 9.90/mes? Tiež
        No ten premium features&internet je tuším za 9.90/mes? Tiež som uvažoval že 8tis.€ /200k CZK jednorazovo je moc, ale mesačne by to mohlo mať zmysel pri klesajúcej hodnote auta určite. Ale nemyslím ze to bude 50e mesačne.. Myšlienka je ze auto bude zarábať tak to vidím na 70% tržieb alebo nejaké minimum vyššie ako 50e.

                1. Jestli bude FSD nakonec stát řekněme 10.000 dolarů, což
                  Jestli bude FSD nakonec stát řekněme 10.000 dolarů, což je dost dobře možné a rozpočítáš to třeba na 3 roky vlastnictví (aby byla motivace si to koupit rovnou), tak ti vyjde 280 dolarů měsíčně bez daní.

                2. Tak to je zadarmo, to si může dovolit i důchodce 🙂
                  Tak to je zadarmo, to si může dovolit i důchodce 🙂

                3. Rozhodně to je levnější než osobní řidič 🙂
                  Rozhodně to je levnější než osobní řidič 🙂

                4. No ved práve. Podľa mňa to nastavia tak, že sa to oplatí
                  No ved práve. Podľa mňa to nastavia tak, že sa to oplatí tomu kto chce s tým podnikat, nie moc bežnému userovi. Ale podla toho akka je filozofia to vidím, ze cele auto bude na ‚predplatné‘ a nebude sa kupovať (aka mesačný leasing vrátane FSD). Inka povedané, platíš si paušál a máš kedykoľvek ‚auto na zavolanie‘. Je to ale lacnejšie ako leasing, aj ako Taxíky. Napr. 150-200e/mes ale neriešia servis, palivo nič.

                5. Vždycky si to můžeš koupit naráz, ale do budoucna to bude
                  Vždycky si to můžeš koupit naráz, ale do budoucna to bude dost drahý špás, jestli to bude umět úplně samo řídit. Je to jejich TOP technologie, takže je logické, že si to nechají pořádně zaplatit.

                  V USA jsou ty dojezdy o dost delší než u nás. Tam není hodina dojíždění žádná vyjímka. Často v zácpách. To je to co lidi nenávidí.

    1. Nemám rád předplatná, ale zrovna u aut ztrácí všechno
      Nemám rád předplatná, ale zrovna u aut ztrácí všechno hrozně rychle hodnotu. Pokud koupím auto s rozdílem 162000,-, tak za 2-3 roky nebude mít při prodeji auto s Full Self Driving cenu o 162 000 CZK vyšší.

      1 678 000 CZK
      1 516 000 CZK
      162 000 CZK rozdíl.

      Kdybych měsíčně platil 50 € (1350 CZK), tak rozdíl za 3/4 roky je 50 000/65 000, což je pro mne naprosto akceptovatelné. Možná je to dokonce i docela výhodné.

      Z dlouhodobého hlediska to tak jako každé předplatné nebude výhodné.

        1. Je úplně jedno, přes koho to prodáváte. Auto s Full Self
          Je úplně jedno, přes koho to prodáváte. Auto s Full Self Driving má prostě větší cenu a tu za něj dostanete. Pokud to budete prodávat přes Teslu, tak oni pak to auto můžou prodat buď s nebo bez, jde jen o to, co bude pak napsané v té kupní smlouvě.

          Pokud prodáváte soukromě, tak se přepíše auto do jiného Tesla účtu, pokud prodáváte S nebo X tak přestane být aktivní neomezené nabíjení na Superchargerech. Výbava se nijak nemění.

  3. Jak je na tom vůbec AP etronu a Taycanu ve srovnání Teslou?
    Jak je na tom vůbec AP etronu a Taycanu ve srovnání Teslou? Maj vůbec nějaký funkce a testoval a srovnával je vůbec někdo? Maj na to vůbec nějakej hardware, nebo aspoň přislib funkcí? Nebo to bude koncern řešit klasicky nabídkou koupě nového auta?

    1. Ahoj, máš tu hodně příspěvků, tak to vezmeme postupně.
      Ahoj, máš tu hodně příspěvků, tak to vezmeme postupně. Všechno se to bude vztahovat na Evropu, protože to je pro nás všechny asi nejdůležitější:

      1) Summon
      – Obyčejný Summon – tzn. auto jede jen dopředu a dozadu.
      – Pro tuto funkci musíš mít zaplacený Full Self Driving balíček.
      – Pokud jedeš s Teslou do garáže, tak se to někdy snaží trochu centrovat, tzn. nejede jen rovně, ale ty korekce jsou opravdu jen velmi drobné.
      – Pokud je vpředu překážka / stěna, tak zastaví 30 cm od ní.
      – V aplikaci musíš držet dopředu / dozadu. Občas se v aplikaci objeví „jiná grafika“ (hlavně po použití Smart Summon) a pak stačí jen klepnout na dopředu / dozadu a auto se rozjede a není třeba tlačítko držet (místo toho se tam objeví tlačítko stop).
      – Mám porovnání s obdobnou funkcí u Mercedesu E 2019.
      — V aplikaci je třeba kroužit prstem, což se dá naučit, na začátku je to nepříjemné.
      — Telefon musí být nabitý minimálně na 20 %, u Tesly je to jedno.
      — Stoupání pozná Mercedes velmi rychle, Tesla je výrazně tolerantnější a zvládne větší náklon.
      — U Mercedesu je zajímavá funkce, že si vybereš parkovací místo, vystoupíš a pak tam zaparkuje pomocí aplikace. Funguje to poměrně spolehlivě, ale je docela pomalé, ale třeba pro někoho, kdo není tak sběhlý, je to super.
      — U BMW je nyní možnost „vrátit se“ z parkovacího místa třeba o 200 m zpět, přičemž to vykrouží tak, jak jsi tam dojel. To mi přijde jako velmi zajímavá funkce.

      2) Advanced Summon
      – Přivolání auta na parkovišti.
      – V Evropě nefunguje, vzdálenost je příliš malá a ty musíš být naprosto u auta.

      3) Autopilot
      U E-Tronu a Taycanu není žádný autopilot. Obě auta potřebují poměrně dobře viditelné čáry a není to určené nikam jinam, než na dálnici nebo v malé míře na rovné okresky. Naproti tomu Autopilot u Tesly zvládá s přehledem velmi ostré zatáčky.

      Je potřeba si také zvyknout na velký rozdíl za volantem. U VW Gruppe je udržování v jízdním pruhu opravdu jen podpora, kterou můžeš velmi jednoduše přetlačit. Naproti tomu u Tesly je tomu naprosto naopak. Při aktivovaném Autopilotu máš mít ruce na volantu, ale téměř s nimi aktivně nepohybovat. Pokud uděláš silnější pohyb proti volantu, než chce autopilot, tak se deaktivuje. Ten pocit se dá srovnat zhruba takto: u Audi řídíš ty a je to i velmi lehké, u Tesly řídí v Autopilotu Tesla a ty jen dohlížíš.

      4) Adaptivní tempomat
      Výrazně lépe má Mercedes E 2019 vyřešený adaptivní tempomat.
      – Tesla neumí rozpoznávat rychlost podle značek, má jen nepřesná navigační data.
      – Mercedes začne zpomalovat před vesnicí, kruhovým objezdem a dalšími, takže ta jízda je velmi příjemná a celou dobu může mít člověk zapnutý adaptivní tempomat.
      – Tesla zpomalí až potom, co už platí třeba 50 ve vesnici.
      – Mercedes velmi dobře přizpůsobuje rychlost dle mapy – do zatáček apod. Tesla naproti tomu vůbec nebere ohled na navigační data, takže před prudšími zatáčkami brzí prudčeji. Celkově může člověk nabýt dojmu, že jízda s Teslou není tak plynulá (hlavně pokud člověk třeba během 10 minut 30x aktivuje Autopilot ve městě a on vždycky začne srovnávat auto do středu pruhu apod.).

      5) USA / EU
      Někdo tu psal, že je AP v Evropě ořezaný. Není tomu tak, Autopilot je stejný jako v USA, funguje velmi dobře. Výrazná odlišnost je u změny jízdních pruhů – Tesla v USA dokáže sama dát blinkr a předjet, v EU musí člověk ten blinkr dát sám.

      Sjíždění z dálnice funguje v EU velmi dobře, bere to často velmi sportovně, rychle, ale dělá to dobře. Mohl by začít blikat jakmile začne zpomalovat, ale to není zas tak velký problém.

      1. Super, diky za dobrej přehled.
        Tu fíčuru u BMW jak se samo

        Super, diky za dobrej přehled.

        Tu fíčuru u BMW jak se samo vyparkuje po stejný dráze co ho zaparkuš sem viděl a moc se mi to líbí.

        A jak je na tom Taycan, má uplně sejný „autopilotní“ fíčury jako etron? Co vím tak to pro celej koncern vyvíjí právě Audi a kvůli jejich neschopnosti nastala mezi Porsche a Audi brutální hádka.

  4. ooff
    Dotaz: Jaká je toxicita fotovolotaických panelů

    ooff

    Dotaz: Jaká je toxicita fotovolotaických panelů hozených na skládku?
    Opět jsem narazil na oblíbenou hlášku že jsou jedovaté a při adresné konfrontaci se dotyčný jedinec začal nepřekvapivě ohánět tím ať si to vygůgluju. Tak jsem si vygůgloval jakýsi článek, kde se klasicky k tématu přimíchávaj i sajrajty co vznikají při výrobě, ale k toxicitě již hotových FV se tam cituje nějakej vědátor větnamského jména který tvrdí toto „cancer biologist David H. Nguyen, PhD, toxic chemicals in solar panels include cadmium telluride, copper indium selenide, cadmium gallium (di)selenide, copper indium gallium (di)selenide, hexafluoroethane, lead, and polyvinyl fluoride.“ Je tomu tak nebo ne?
    Jejich odkaz na zdroj mě sice kamsi poslal, ale tam nic nebylo. Takže buď mi ipad zobrazuje stránku blbě nebo je to další zdroj nezdroj. Navíc na tento zdroj dle gůglu odkazuje spousta všelijakejch webů.

    1. Zdroj-nezdroj. Nemůžete nic pořádného najít protože se
      Zdroj-nezdroj. Nemůžete nic pořádného najít protože se tím nemusí nikdo vážně zabývat. Uvedené látky (kadmium, indium apod.) se vyskytují v amorfních panelech v mizivém množství. V polykrystalických a monokrystalických panelech se jedovaté kovy nevyskytují vůbec. Olovo v extrémně malém množství všude, kde se pájí, na to už RoHS také myslí. Ale dvě nejdůležitější věci – 1) jen velmi malé množství panelů se dostane na skládku, protože jejich recyklace je snadná a ziskovější než recyklace mobilu nebo ledničky. 2) uvedené jedovaté chemikálie (v mikroskopickém množství) by byly toxické pro ŽP jen v případě, že se Vám je podaří vylouhovat do vodného roztoku, což je v případě jejich zabudování do polovodičového materiálu téměř nemožné.

    2. copper indium selenide, cadmium gallium (di)selenide, copper
      copper indium selenide, cadmium gallium (di)selenide, copper indium gallium (di)selenide – jsou součástí tenké polovodičové vrstvy CIGS panelů, to není ani 1% prodejů. Je to technologie, která už dávno prohrála s křemíkem.
      cadmium telluride – je součástí polovodičové vrstvy tenkostěnných panelů, cca 5% trhu. CdTe je sice sloučenina dvou toxických kovů, ale sloučenina je chemicky stálá a toxicita je velmi nízká. Tak aspoň praví oficiální dokumenty EPA a EEA. V panelech je zapouzdřená pod sklem a s recyklací není problém.
      hexafluoroethane – ten s v panelech vůbec nevyskytuje, používá se jako rozpouštědlo při čištění křemíku, aby z něj bylo možné vyrobit polovodiče. Vzhledem k tomu, že je pekelně drahý a tlak na cenu výroby FV článků je enormní, jsou všichni výrobci extrémně pečliví s jeho zachytáváním a vracením do procesu.
      polyvinyl fluoride – je plast, který je velmi chemicky a fyzikálně odolný a špatně hoří, ve FV panelech se používá jako izolant. Americká FDA jej hodnotí jako netoxický plast vhodný i k uchovávání potravin.
      Abych to shrnul, je to bulšit mající původ v organizaci Environmental Progres (Michael Schellenberger), to je think tank placený jadernou lobby.
      A abych nezapomněl. V EU je recyklace FV panelů předplacená při prodeji a velmi dobře technicky zvládnutá.

  5. Tady ty Tesla balíčky slibující budoucí fíčury mě moc
    Tady ty Tesla balíčky slibující budoucí fíčury mě moc nebavěj. Dávat tisíce dolarů za holuba na střeše bez záruk jak dobře bude propečenej nebo kdy a zda vůbec bude mi fakt nevoní.
    Nebylo to u nějakej starších verzí nakonec tak že hardware o kterém se tvrdilo že zaručí budoucí funkčnout se nakonec musel vyměňovat za jinej?

      1. Do tý doby než něco fakt bude už si většina majitelů
        Do tý doby než něco fakt bude už si většina majitelů bude kupovat nový auto, takže je to pro ně stejně zbytečný. Jestli chce Tezla takhle podoporovat svůj vývoj od veřejnosti, tak by se měla zamyslet nad trochu jiným modelem.

    1. Ono to v Evropě stejně nemá moc význam, protože AP je
      Ono to v Evropě stejně nemá moc význam, protože AP je kvůli regulacím ořezaný. Ale v USA už funguje docela dobře. Na popojíždění v zácpě a na dálnicích je skvělý a to jsou situace, které člověka nejvíce frustrujou.

        1. To jo, ale s FSD máš možnost neustálého zlepšování.
          To jo, ale s FSD máš možnost neustálého zlepšování. Dříve nebo později tě to bude vozit od místa startu až do cíle. Updaty zadara.

          Ony ty asistenty od konkurence taky nejsou levné a na nějaké updaty můžeš zapomenout.

      1. Zrovna minulej tejden jsem mluvil z majitelem modelu S a ten
        Zrovna minulej tejden jsem mluvil z majitelem modelu S a ten taky rikal ze v Japonsku je ten FSD dost osekanej. Ale i tak rikal ze vetsinu cesty na to nemusi sahnout. Znova jsem si ale uvedomil ze S-ko je na Japonsko moc velky. 🙂

      2. V zacpach jsem si ho ze zacatku uzival hodne.
        Bohuzel co se

        V zacpach jsem si ho ze zacatku uzival hodne.
        Bohuzel co se naucili auta nechavat prostor pro sanitky atd. tak uz to pouzit nejde, protoze se centruje vzdy doprostred pruhu.
        Stejne tak v kolonach kde je zuzeni a zlute znaceni zaroven s puvodnim v bile barve tak je z toho bezradny.
        Jinak je pravda, ze na prehledne dalnici, kdyz neni moc velky provoz se v posledni dobe zlepsil a da se docela pouzit vcetne predjizdeni pomalejsich aut.

          1. Jj, když to člověk na dálnici neuhlídá a začne upadat
            Jj, když to člověk na dálnici neuhlídá a začne upadat do mikrospánků tak je to určitě lepší než nic.
            Zajímavé je, že co jezdím Teslou tak jsem ze začátku trpěl tímto problémem více než dříve, a to i za bílého dne. Patrně proto, že jsem najednou nemusel řadit, přestal jsem téměř poslouchat rádio, protože není důvod přebíjet hluk motoru a zkrátka to tiché plutí krajinou mě uspávalo.
            Časem jsem si na to zvykl, a teď naopak díky pravidelným nabíjecím zastávkám trpím na únavu a tedy i usínání mnohem méně než dříve.

    2. Je to tak.
      Kdyz jsme na podzim 2016 objednavali nase auta s

      Je to tak.
      Kdyz jsme na podzim 2016 objednavali nase auta s balickem full self driving tak to mel byt jiz “lepsi” hardware autopilota 2.0, ktery mel byt schopen do konce roku 2017 plne autonomni jizdy.
      Do dnes neumi cist znacky s omezenim rychlosti, coz umel uz ap 1.0, a neumi zdaleka ani to co ap z aktualnich aut, protoze hardware se mezi tim posunul jinam.
      Pristup servisu k autum po zaruce je pritom absolutne vlazny, takze silne pochybuji, ze nam neco zdarma vymeni abychom dorovnali alespon dnes prodavane Tesly…

              1. No nevím, webový prohlížeč nepoužívám neb je
                No nevím, webový prohlížeč nepoužívám neb je nepoužitelný, takže jediné co je tam uložené je heslo k mému účtu ve Spotify, kde se tedy předem odhlásím.
                Případně ještě odpárovat telefon, vymazat homelink, a nic dalšího už mě nenapadá.
                když nad tím tak přemýšlím, tak tam moc věcí co jsem si individualizoval není. Takže i ten tovární reset asi nebude problém.

                Díky za radu.

                1. Ahoj Micheline, jeste jsi si sparoval teslu s garazovejma
                  Ahoj Micheline, jeste jsi si sparoval teslu s garazovejma vratama. Nebo to je ten homelink?

                2. Taky zdravím.
                  Jj, to je homelink.

                  Taky zdravím.
                  Jj, to je homelink.

                3. Můžeš si nechat aktualizovat MCU za 2500 dolarů 🙂
                  Můžeš si nechat aktualizovat MCU za 2500 dolarů 🙂

                4. Uz jsem o tom slysel, ale takovej nadsenec fakt nejsem.
                  To

                  Uz jsem o tom slysel, ale takovej nadsenec fakt nejsem.

                  To bych to radeji vrazil do vymeny prostredni rady sedadel za ty se sklapecimi operadly, pokud by to slo.

      1. No. Za FSD „balicek“ chteji v Japonsku 700000,- Jenu. Dost
        No. Za FSD „balicek“ chteji v Japonsku 700000,- Jenu. Dost penez, ale ok. Nemusi to nikdo kupovat ale mohli by opravdu min prehanet / slibovat / lhat? – nehodici se skrtnete. A jak pisete, vlazny pristup k servisu po zaruce, u takhle luxusnich aut to docela sokuje. Jen aby bylo jasno dodavam ze Tesle fandim. Ale odmitam byt zaslepenym fanouskem. Coz jak vidim vy nejste a asi taky i proto maji vase prispevky hlavu a patu. Diky.

      1. A s čím, s těma svejma blábolama jak to VW nebo Tojota
        A s čím, s těma svejma blábolama jak to VW nebo Tojota každýmu natře?? Si pleteš pojmy s dojmy a fakta se zbožným přáním. A Tesla nakonec svým slibům dostála jak vidno z odkazu, tak si dej svoje mindráky zas na vodítko ať to tu nezaneřáděj. 😛

      1. Doteď si pamatuju ty nadšený očička českýho inženýra
        Doteď si pamatuju ty nadšený očička českýho inženýra od Škodovky, kterak ukazoval summon funkci přes mobil u testovacího Superbu jako vrchol jejich samostaného vývoje. Akorát appka prej byla v němčině. 😀 Btw má to už ňáky koncernový auto?

      2. Z tohodle se opravdu obesit nepujdu :-). Ale opravdu si
        Z tohodle se opravdu obesit nepujdu :-). Ale opravdu si myslite ze jen v Tesle jsou schopni inzenyri? Ze VW zaostava jsem snad nikdy nezpochybnoval, ted zaostava a to celkem dost. Jen si myslim ze se vzpamatujou. No a kdyz ne tak zavrou kram.

        1. Jediný schopní lidí jsou v Tesle, ostatní jsou
          Jediný schopní lidí jsou v Tesle, ostatní jsou břídilové. Všechny ostatní automobilky skrachují a Tesla bude vyrábět 90 mil. aut ročně, všichni se budeme odlišovat jenom barvami aut, to je asi představa místního TESLAFAN spolku.

                1. V Cesku za 50 prumernych platu. To je sakra rozdil. Takove
                  V Cesku za 50 prumernych platu. To je sakra rozdil. Takove porovnani je vcelku bezne, i ve svete kdyz se porovnava kupni sila.

                2. Možná bězné, ale ne příliš vypovídající. Pokud
                  Možná bězné, ale ne příliš vypovídající. Pokud žijete v jiné zemi vnímáte hodnotu místní měny jinak. Například v Americe, kde je to na štíru se zdravotním pojištěním, na který většina amíků nemá peníze a taky se tam vo dost hůř přežívá pokud vás vyhoděj z práce nebo přestanete bejt schopnej pracovat, třeba kvůli úrazu či nemoci, vám najednou honota každýho dolaru který máte vyskočí vejš, než když se na to díváte perspektivou života v český kotlině. Prostě zjistíte, že vám ani žrádlo a hadry za polovic ani levnější auta a benzín za pakatel nedávaj pocit takový bezstarostnosti jakou by jste očekávali. Stačí jedna návštěva zubaře nebo chirurgickej zákrok a protočej se vám panenky.

            1. Tesla jezdi a VW ID3 stoji na halde. Ted uz musi vw, bmw a db
              Tesla jezdi a VW ID3 stoji na halde. Ted uz musi vw, bmw a db davat hlavy dohromady jak by ty sve kraksny mohli naprogramovat aby to jezdilo a nedelalo ostudu. Nejak jim nedoslo, ze se to z barevnych Power Point prezentaci samo nenaprogramuje.

                1. To bude tím že ty si ješte myslet ani nezačal.
                  To bude tím že ty si ješte myslet ani nezačal.

Napsat komentář