Audi Q4 e-tron: výkon až 220 kW, dojezd až 520 km

Elektromobily Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron jdou na český trh. Ceny budou oznámeny se zahájením předprodeje 22. dubna 2021.

Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron: všestranný elektromobil v kompaktním formátu
foto: Audi

Nabídku tvoří tři varianty pohonu a na jejím vrcholu stojí model quattro s nejvyšším výkonem 220 kW . Všechny verze nabízejí rychlé nabíjení s možností prodloužit během deseti minut dojezd za ideálních podmínek (WLTP) o 130 km a komfortní nabíjení v rámci služby e-tron Charging Service.

Elektromobil Audi Q4 40 e-tron s pohonem zadních kol dosahuje v jízdním cyklu WLTP dojezdu až 520 km. V České republice bude Audi Q4 e-tron ve srovnání s Německem nabízen s bohatší sériovou výbavou, rozšířenou tovární zárukou na 4 roky / 120 000 km a servisním balíčkem pokrývajícím 5 let s nájezdem do 120 tisíc kilometrů.

Audi Q4 e-tron dosahuje součinitele aerodynamického odporu vzduchu 0,28, Sportback se může pochlubit hodnotou 0,26. Obě kompaktní SUV s elektrickým pohonem sjíždějí na přání z montážní linky se světlomety Matrix LED, které co nejlépe osvětlují vozovku, aniž by oslňovaly ostatní účastníky silničního provozu.

Světovou novinkou jsou různé varianty charakteristického světelného designu. Řidič má v ovládacím systému MMI touch na výběr čtyři různé digitální světelné designy.

Audi Q4 e-tron

Audi Q4 e-tron
foto: Audi

S vnější délkou 4,59 metru nabízejí elektromobily uspořádání interiéru, které cestujícím poskytne nebývalý prostor překračující hranice známých tříd. Nabídka prostoru v interiéru je porovnatelná s SUV vyšší třídy.

Modelová řada Q4 e-tron nabízí velký počet odkládacích prostorů s celkovým objemem 25 litrů. V horní části dveří jsou integrovány držáky pro bezpečné uložení lahví o objemu až 1,0 litru. V této ergonomicky výhodné poloze jsou lahve s pitím ve snadném dosahu.

Také zavazadlový prostor překonává v kompaktní třídě běžné rozměry, a odpovídá tak střední třídě. V závislosti na poloze opěradel zadních sedadel je jeho objem v elektromobilu Audi Q4 e-tron 520 až 1490 litrů, ve verzi Sportback to je 535 až 1460 litrů pod elektricky ovládaným zadním výklopným víkem. Za oba modely je možné připojit přívěs o hmotnosti až 1000 kilogramů (brzděný, při stoupání 12 procent), u příslušných variant quattro to může být dokonce až 1200 kilogramů.

Další silnou stránkou v každodenním provozu je dlouhý dojezd – Q4 40 e-tron (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 17,3 – 16,3 (EU)) ujede na jedno nabití akumulátorů až 520 kilometrů (WLTP). Díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 125 kW lze za ideálních podmínek doplnit během deseti minut dostatek elektrické energie pro ujetí cca 130 kilometrů (WLTP).

Doma může zákazník ovládat nabíjení prostřednictvím aplikace myAudi App na chytrém telefonu. Stejným způsobem lze zapnout i klimatizaci interiéru před jízdou.

Na přání mohou být modely Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron vybaveny další inovací – průhledovým displejem s rozšířenou realitou. Tento systém vkládá do reálného okolí pokyny některých asistenčních systémů a navigační symboly.

Řidič je tak může mnohem rychleji a lépe vnímat. Dynamické zobrazení využívá velkou zobrazovací plochu a řidič ho vnímá, jako by se virtuálně vznášelo ve vzdálenosti 10 metrů nebo více.

Audi Q4 e-tron

Audi Q4 e-tron
foto: Audi

Audi Q4 e-tron nabízí dvě varianty akumulátorů a tři varianty pohonu. Kompaktní sada akumulátorů pro model Q4 35 e-tron nabízí využitelnou kapacitu 52 kWh (celková 55 kWh), u velké akumulátorové baterie pro modely Q4 40 e-tron a Q4 50 e-tron quattro to je 77 kWh, resp. 82 kWh.

U modelů Q4 35 e-tron a Q4 40 e-tron pohání zadní kola jeden elektromotor, který poskytuje nejvyšší výkon 125 kW, resp. 150 kW. Vrcholná verze Q4 50 e-tron quattro využívá dva elektromotory, které zajišťují elektrický pohon všech kol. Jejich celkový nejvyšší výkon je 220 kW – to postačuje ke zvládnutí sprintu z nuly na 100 km/h za 6,2 sekundy a k dosažení elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 180 km/h.

Z důvodu hospodárného provozu se elektromotor na přední nápravě připojuje pouze v případě, že řidič požaduje vysoký výkon nebo lepší trakci. Důležitým přínosem pro energeticky hospodárný provoz je také inteligentní rekuperace, která zohledňuje mimo jiné data navigačního systému a topografii.

Na přání dodávané tepelné čerpadlo využívá odpadní teplo vysokonapěťových modulů a okolního vzduchu k efektivnímu klimatizování interiéru. Především při delších jízdách tak významně přispívá ke zvýšení hospodárnosti.

Obě nová elektricky poháněná SUV značky Audi mohou uživatelé nabíjet střídavým (AC) nebo stejnosměrným (DC) proudem. V závislosti na sadě akumulátorů lze využívat různé nabíjecí výkony. U kompaktní akumulátorové baterie dosahuje nabíjecí výkon až 7,4 kW (AC), ale při rychlém nabíjení HPC (High Power Charging) stejnosměrným napětím (DC) to může být až 100 kW. Velká sada akumulátorů umožňuje ve standardní výbavě nabíjecí výkony až 11 kW (AC), resp. až 125 kW (HPC).

Audi e-tron Charging Service zpřístupňuje s jednou nabíjecí kartou 210 000 veřejných nabíjecích přípojek ve 26 evropských zemích, z toho je 4400 rychlonabíjecích přípojek HPC (stav k dubnu 2021). Majitelé elektromobilu Q4 e-tron neplatí v tarifu Transit v prvním roce žádný základní poplatek. U tohoto tarifu profitují především ze zvýhodněných podmínek v rámci sítě IONITY.

Vysokonapěťová sada akumulátorů je u modelů Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron uložena mezi nápravami, což zajišťuje nízké těžiště a vyvážené rozložení hmotnosti mezi nápravy. Systémy pro řízení podvozku a pohonu jsou vzájemně úzce provázány – jízda v kompaktních SUV s elektrickým pohonem je díky tomu bezpečná a současně i sportovní a komfortní.

Uvedení na trh v létě

První elektromobily Audi Q4 e-tron dorazí na evropské trhy v červnu 2021, Q4 Sportback e-tron bude následovat na sklonku léta. Předprodej bude zahájen ještě v průběhu dubna.

V České republice bude Audi Q4 e-tron ve srovnání s Německem nabízen s bohatší sériovou výbavou, rozšířenou tovární zárukou na 4 roky / 120 000 km a servisním balíčkem pokrývajícím 5 let s nájezdem do 120 tisíc kilometrů. Ceny jednotlivých modelů pro Českou republiku budou oznámeny se zahájením předprodeje 22. dubna.

tisková zpráva

37 Comments on “Audi Q4 e-tron: výkon až 220 kW, dojezd až 520 km”

      1. Nepisu protoze autoforum nectu. Ale zrovna tak i premotorovane
        Nepisu protoze autoforum nectu. Ale zrovna tak i premotorovane spalovaky jsou jeste daleko horsi ekologicky zlocin. Auto pro pet lidi rozpohybuje spolehlive 50kW motor. Vschno navic je jen pro honeni ega samcu a muze za to testosteron.

          1. Toto Audi má aspoň 125 kW a předpokládám, že bude mít i
            Toto Audi má aspoň 125 kW a předpokládám, že bude mít i dobrou křivku nabíjení, takže ten výkon udrží skoro až do 80 procent. Koukněte na eNiro (Soul, Kona) a pod. EV, která nabíjí max. 75 kW za ideálních podmínek a tento výkon udrží tak do 50 peocent. A v zimě je člověk rád za výkon kolem 40 kW. To je bída.

        1. Tak si představuji, jak jedu do Německa na služebku v
          Tak si představuji, jak jedu do Německa na služebku v nějakém chcíplém 50 kW autě, které se na dálniční 130 dostane tak možná za půl minuty a na německých 160 se nedostane nikdy. Resp. tak z kopce 🙂 A to si ani nepředstavuji jet v tom v 5 lidech, zkoušet v tom předjíždět kamion z 80 na 130 tak, abych nepřekážel.

          Jednou jsem jel do DE Fabii HTP, takže vím co to obnáší. Děkuji, nikdy více.

            1. Ne, neomezuju. Ale do kopce to na dáonici těch 130 neudrží
              Ne, neomezuju. Ale do kopce to na dáonici těch 130 neudrží (nebo za cenu toho, že to jede na hraně s odpovídající velkou spotřebou), kamion předjíždím minutu a trnu jestli ten půlmozek za volantem náhodou nekouká na notebook a nestrhně to na mě, atd., atd… jo, s takovým chcíplým motorem to jsou samá pozitiva a životní jistoty 🙂

              1. Tak buď ten kamion má víc než 50kW a v pohodě vám
                Tak buď ten kamion má víc než 50kW a v pohodě vám stačí jet v závěsu, nebo má také 50kW a na přejetí vám stačí dosáhnout rychlosti 40km/h 😉

                Ano, máte pravdu že 50kW se bude hnát na max.
                Ale diskuse nebyla o efektivitě motoru ale o přemotorovanosti, nepotřebném výkonu.
                Místo 50kW si dosaďte jinou hodnotu, efektivnější. Ale ne přestřelenou o 200-300 procent.

                Bude to jako za socíku, nikdo nebude nejrychlejší… ale bude to stačit. A to byla podle mě podstata původního příspěvku.

                1. S tím kamionem předpokládám, že jede svých 80-90 a že
                  S tím kamionem předpokládám, že jede svých 80-90 a že má samozřejmě (kvůli hmotnosti) vyšší výkon právě aby tu svou rychlost byl schopen udržet. No a takový kamion předjíždět a dostat se na dálničních 130 bude s tím chcíplým motorem bída a risk. Děkuji.

                  Já reagoval na těch 50 kW, že s tím se nedá rozumně jezdit v 5 lidech a už vúbec ne na dálnici, pokud člověk nechce být brzdou.

                  Ano, 50 kW bude brutálně neefektivní, hlavně na té dálnici. Já jsem jezdil s auty různého výkonu od Š120 až teď po Lexus s cca. 240 kW a za sebe mohu říct, čím vyšší výkon a větší rezerva a lepší dynamika, tím lépe se mi jezdí.

                  Já právě doufám, že to už nikdy nebude jak za socíku, že jsme si byli všichni tak nějak rovní, to se doufám už nevrátí. Nevím, prož by měl někdo rozhodovat o tom, jaký výkon do auta je akorát. Fuj, to smrdí, vůbec o tom uvažovat a nedej bože to chtít uplatnit v praxi 🙁

                2. Premisa je, že diskutujeme o argumentu Anonyma „cokoliv nad
                  Premisa je, že diskutujeme o argumentu Anonyma „cokoliv nad 50 je honění ega“.

                  Neříkám že souhlasím se socíkem. Jen ta představa je dobrý základ pro uvedení jeho argumentu do nějakého rozumného vesmíru.

                  Jen počkejte až bude povinný tempomat s adaptivním rozpoznáváním dopravního značení. Resp. je to z jiného soudku ale podobný směr uvažování.
                  A upřímně, hlasoval bych za, kdybych si nedokázal představit krizovky.
                  A spousta lidí má malou fantazii.

        2. To, ale nemáte vůbec pravdu. Naopak. 50kW vám sice na pohyb
          To, ale nemáte vůbec pravdu. Naopak. 50kW vám sice na pohyb auta stačí – to vám na prázdné silnici v pohodě stačí 37kW (50k) – a dá se jezdit samozřejmě i s menším výkonem – trabant měl 17kW, akorát při jízdě 80 -90 km/h se toho nebál a byl schopen žrát 8-9 l/100km- na ustálenou 100 km/h po rovině a bez větru potřebujete 17 -20 kW výkonu, ale pokud chcete držet nějaké tempo a být dynamický s dnešním tempem a hustotou provozu, tak takový motor budete často využívat na max a často jej ždímat, tedy budou jeho emise odpovídat, maximálnímu zatížení, budete přetěžovat např i motorový olej, teplotně budete hodně zatěžovat katalyzátor, dneska i turbo atd. V takové chvíli je lepší mít auto silnější, které stále běží na částečné zatížení a vše se na něm stíhá správně dochlazovat a běží v optimálním režimu – a často s reálně menší spotřebou PHM, než 50kW motůrek hnaný na max – mimochodem všimněte si, jak jsou auta harmonizována na rychlosti 50-60 km/h (tam je to slabší), 90km/h a 120-130 km/h. – těch devadesát dává těch 50kW fajn, ale 120-130 km/h už to mívá problém (mimo jiné síla aerodynamického odporu je vázána kvadrátem rychlosti).
          Druhá strana mince je, že většina řidičů není schopna efektivně využít větší výkon motoru než 100 – 120 kW, protože buď na to nemají schopnosti (častý případ), nebo když je mají a skutečně je využívají, tak jsou rychlostně nad všemi rozumnými limity pohybu v běžném provozu a ještě o kus dál za povolenými rychlostmi.

        3. predstava ze rodinu vezu v necem co ma 50kW a melo by to
          predstava ze rodinu vezu v necem co ma 50kW a melo by to pohodlne uvest 5 lidi me doslova desi 😀 50kW melo moje prvni auto vuvec, Taunus GL 1,6 z roku 1976, predstava ze v tom dnes vezu rodinu po dalnici je silena nocni mura 😀

          Anonyme2044 jses fakt magor

          1. Mercedes Benz 200D s oznacenim W115 mival v sedmdesatych
            Mercedes Benz 200D s oznacenim W115 mival v sedmdesatych letech 40kW neboli 55PS. Kdyz se na dalnici rozhybal na 120km/h, tak to byl zazrak. Akcelerace na 100km/h skvelych 31 sek. Ale prevazne to bylo auto taxikaru. Tenkrat byl naftak safra drahy a dalo se jezdit jen kolem komina.

                1. Ale to není o studu, bylo to třeba myšleno třeba i s
                  Ale to není o studu, bylo to třeba myšleno třeba i s cenou…a tam popravdě ještě co dohánět je. Mimochodem, když jste psal W115, tak první diesel byla tuším poválečná reinkarnace MB 170, moc o něm nevím, jen že se dělal někdy v padesátých letech, snad SV motor a asi 38 koní. V nějakém časopise jsem četl, že to snad prakticky nejelo, ale v dané situaci byli v Německu rádi za cokoli.

  1. Off.Tesla pridala novy hlasovy povel. Open Butthole. Do
    Off.Tesla pridala novy hlasovy povel. Open Butthole. Do cestiny at si kazdy prelozi sam. Tento povel u nekterych aut otevre nabijeci port a u nekterych prihradku v kabine. Close Butthole ten nabijeci port zase zavre. Je to v ramci Velikonocniho balicku a tezko rict, zda to bude trvaly povel, nebo jen docasna srandicka. Venku je fujtajbl a tak se mi to nechce vyzkouset. Tak asi az zitra az vyrazim na cestu.

Napsat komentář