Audi připravuje elektromobil s dojezdem 500 km

Automobilka Audi, součást koncernu , oficiálně ohlásila záměr uvést na trh elektromobil typu s dojezdem 500 km. Dovatelem baterií budou jihokorejské společnosti Samsung SDI a LG Chem.

Na se představil koncept Audi Prologue Allroad. Benzinový plug-in hybrid o výkonu 724 koní hodně napovídá, jak by mohla vypadat nová, plně elektrická Audi Q6 e-tron.
foto: Audi

Audi neposkytlo žádné přesné datum uvedení svého SUV elektromobilu na trh, mluví pouze obecně o roce 2018. Pravděpodobně by mohlo jít o nové Audi Q6 e-tron přímo konkurující elektromobilu Tesla Model X.

Auto bude podle Dr. Prof. Ulricha Hackenberga postaveno na stejném podvozku MLB jako Audi Q7 e-tron nebo chystané Volkswagen Cross-Blue (oba ).

V průběhu následujících čtyř let chce Audi rozšířit svou nabídku z 52 na „asi 60“ modelů. Chce kvůli tomu investovat v letech 2015-2019 celkem 24 mld. eur. Až 70 % této částky má jí právě do vývoje nových modelů a technologií. Více než polovina pak bude směřovat do domácích německých provozů ve městech Ingolstadt a Neckarsulm.

Prof. Dr. Ulrich Hackenberg dále k novému plně elektrickému SUV dodal: „Budeme optimálně integrovat inovativní moduly vyvinuté s LG Chem a Samsung SDI do architektury našich vozů, čímž dosáhneme atraktivní kombinace dojezdu a sportovního feelingu.“

tisková zpráva

20 Comments on “Audi připravuje elektromobil s dojezdem 500 km”

  1. Tak dnes Audi potvrdilo, že
    Tak dnes Audi potvrdilo, že to myslí s vedoucí úlohou BEV u VW opravdu vážně. Líbí se mi, že začnou rovnou používat to nejlepší co bude na trhu (skateboard koncepce podvozku, 3x motor) Mimochodem tu koncepci se třemi motory si nedávno patentovala i Tesla takže bych se ani nedivil, kdyby se objevila už u Modelu X.

    Jinak počítám že příští generace Golfu v roce 2019 už tohle vše bude umět také, čili konečně se na trh dostanou pořádná auta střední třídy a nebudeme se tak muset dále zlobit s mizernými náhražkami jistých provinčních automobilek… ;o)

    1. Audi e-trotn quatro ale
      Audi e-trotn quatro ale prece bude mit baterii tvaru T, nikoli skateboard. Take bude 4 mistne misto 5 nebo 7 jako Tesla. Ja teda porad vidim znacny prostor ke zlepsovani u Audi. Ale treba jeste do roku 2019 od teto koncepce upusti… Preci jen je to zatim jako koncept, ne prototyp.

      1. Hmm.. tak to jsem asi koukal
        Hmm.. tak to jsem asi koukal na platformu Mercedesu. V každém případě pokud bude mít Audi T tvar, tak bude nejspíš kompletně převzatý z e-tronu včetně současných 90kWh. Pokud se do 2019 objeví nové články tak je počítám také rovnou dostane stejně jako Model X.

  2. Ahoj Kurte, jak jdou
    Ahoj Kurte, jak jdou prodeje? Je to horší Hansi. Pustíme se do elektrického modelu, trochu nám ujíždí konkurence. Vydáme prohlášení, máme v elektromobilitě letité zkušenosti.

    Ahoj Kurte, jak jdou prodeje? Je to lepší Hansi. Aha, no tak to ten nový EV model dáme ještě na čas k ledu, stojí to spoustu investic a blokujeme si vývojový tým a navíc bychom museli kontraktovat jiné subdodavatele.
    Vydáme prohlášení, máme v elektromobilitě letité zkušenosti. 🙂

  3. to zní jak další plané
    to zní jak další plané keci přeloženo:
    VW slibuje že na elektrickém Audi Model S nadále „makačenko ale po svým“ tzn. teď ani v blízké budoucnosti rozhodně nečekejte protože potřebovat skvělé spalováky do „té“ doby prodávat. A ta doba je ve hvězdách stejně tak jako jejich nabíjení a rozmnožení a kdoví jestli se třeba do tý doby nevymyslí ještě vochlup lepší benzín to by se nakonec ani dělat nemuseli a všichni budou šťastný 🙂
    Takže kdo chce Audi A6/Q6 kupte si Model S/X a to klidně zrovna :)))
    kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

  4. Tak technicky je to pořád
    Tak technicky je to pořád platforma pro ‚čmoudy‘. Na elektriku to sice jezdit bude, ale konkurovat elektrospeciálům (typicky Tesle) to bude dost těžko.

    Doplněno:
    Ještě k Tesle. Zas takový zázrak techniky to není (rozuměj, nejsou v tom žádná kouzla), ovšem je to od základu solidně navržené a vyrobené auto, respektující jak silné, tak slabé stránky dostupné techniky. A je to poznat.

    Ps: když byl jeden známý obuvník ještě prcek a brousil si kudlu, tak mu povídá mistr v dílně: „Buď to dělej pořádně, nebo se na to vyser.“. Pamatuje si to a řídí se tím doteď. Má to hloubku.

      1. Tak já to auto viděl jen
        Tak já to auto viděl jen projíždět. Ale dle mého je správná cesta dělat věci jednoduché. Ne přidávat katalyzátor, turba, vstřikování močoviny, DPF … co přijde ještě?
        Tenhle svět aut s motory s vnitřní explozí spěje do záhuby. Kdo to nepochopí, bude brzy plakat.

Napsat komentář