Je skvělé, že tolik automobilek chystá konkurenci pro Tesla Model S/X. Nyní se k nim přidává i Aston Martin. Jenže… není trochu pozdě?
foto: Aston Martin
Andy Palmer, šéf luxusní automobilky Aston Martin, aktuálně pro Automotive News potvrdil, že se chystá elektromobil Aston Martin Rapide na rok 2018. S dojezdem přes 320 km a výkonem 800 koní má jít o více než slušnou konkurenci pro Tesla Model S.
Jenže Tesla Model S je na trhu od roku 2012. Elektrický Rapide má přijít, když to dobře půjde, za tři roky… Palmer nicméně řekl, že testovací mula už je na silnicích.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Aston Martin chystá elektromobil s výkonem 1000 koní
Autosalon Ženeva 2015: Aston Martin DBX – elektromobil pro Bonda
Aston Martin Rapide S je minulostí, nastupuje elektromobil Tesla Model S
Elektrický Aston Martin Rapide bude nabízen souběžně s benzinovou verzí v cenové relaci mezi $200 a $300 000. Tedy minimálně za dvakrát vyšší cenu než Tesla Model S. Podle Palmera bude prioritou výkon. V narážce na Teslu doslova řekl:
„Myslím, že skutečnost že si můžete odjet několik závodních kol nebo okruhů na Nordschleife je mnohem zajímavější než ujet 500 metrů v Ludicrous módu.“
Vypadá to na bomba zprávu
Vypadá to na bomba zprávu co se prohnala světem 😉
investicniweb.cz/zpravy-z-trhu/2015/8/19/prvni-elektromobil-od-aston-martin-by-mel-prijit-do-dvou-let/
NAPRDLO JE TOHLE VIDEO !! to
NAPRDLO JE TOHLE VIDEO !! to je jasný :))))
youtube.com/watch?v=JUW0l7bZn1s
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-s/
Pozde určite nie – trh s EV
Pozde určite nie – trh s EV sa len zahrieva. Nie som si istý, či p. Palmer trafil úplne klinec po hlavičke. Osobne si nemyslím, že všetci budúci majitelia EV budú smerovať na okruhy a na bežné jazdenie je zrýchlenie pod 4s na 100km/h (Tesla Model S) je viac ako dostatočné.
A ostatné parametre (vrátane ceny) sú v prospech Tesly.
Mně a spoustě dalších
Mně a spoustě dalších lidí bohatě stačilo „zlomení vazu“ s panem Kubišem, když nás vozil ve svojí staré Tesle a předváděl zrychlení. Další sekundy a setinky nebo dokonce okruhy jsou jen o poměřování, kdo ho má delšího.
Palmer je sprimar, proste
Palmer je sprimar, proste Tesla uspela a oni najednou zjistujou (automobilky) ze jim ujela v oblasti elektra doslova o parnik a jejcich elektroauta budou pripraveny nejdriv za 2-3 roky
to o Nordschleife pobavilo, pac na tehle trati skolabovalo i par Astonu, takze to ze tam do servisniho modu naskocila jedna Tesla je spise pozitivni, kdo sleduje stranky Teslarati tak vi ze s Teslou S se na zavodnich okruzich da jezdit celkem vpohode a da se tam porazet nejeden benzinak s vetsi cenovkou nez stoji ta Tesla S (a dojezd v okruhovem rezimu neni o moc jinej nez u benzinaku, jaksi oni ty benzinaky na okruhu nejezdi za prumernou spotrebu, ale berou si klidne 4-6x tolik) Ma zkusenost z MOstu s RS6 je takova ze dojezd cca 130km, a natankovani pak vyjde na nicotnych 2600-2800 korun, to ujde za asi trictvrte hodky zabavy (kdyz nepocitam pneu) 😀
na elektrickej Rapide se tesim, ale podle me to bude jen predrazeny kousek pro par vyvolenych, a ani bych se nedivil kdyby to mel tezke i s tou „levnou“ Teslou S co se jizdnich vykonu tyce
přesně, jen
přesně, jen žvatlá
navíc Tesla S není na okruhy, ale na normální silnice, míchá hrušky s jablky
prostě hlupák s rakovinovými auty bude vždy závidět
už je mi to jasný, v roce 2018:
Tesla S: 800 koní, dojezd 800 km, cena 3 mil. kč (ne na okruhy)
Aston: 800 koní, dojedz 250 km, cena 10 mil. kč (i na okruhy)
jen idi*t si koupí Aston 🙂
jen člověk druhého slova
jen člověk druhého slova v poslední větě si teslu idealizuje a předpokládá, že její celkový dopad na životní prostředí je výrazně nižší než ropáka..
méně to smrdí pod nosem a
méně to smrdí pod nosem a méně z toho kape olej než z ropáka
Nemluvě o tom, že
Nemluvě o tom, že elektřina vyrobená z neekologických zdrojů, ale ve velké elektrárně má lepší účinnost a lepší procesy/technologie k eliminaci škodlivin než auto na naftu/benzín.
Tady je na místě pro
Tady je na místě pro ropáky uvést aktuální údaje z Energetického regulačního úřadu Podíl instalovaného
výkonu v elektrické soustavě ČR rok 2014 Parní 50%,
Paroplynové 6%, Plynové a spalovací 4%, Jaderné 20%, Vodní 5%, Přečerpávací 5%, Větrné 1%, Fotovoltaické 9%. Přičemž ty nejvíce zastoupené parní mohou spalovat kromě uhlí cokoliv dalšího. Jinými slovy pokud beru elektřinu pro elektormobil bez rozmyslu z jakékoliv zásuvky, pak statisticky jen 50% z ní je vyrobeno v parní „špinavé“ elektrárně.
Detaily na stránce 23 http://www.eru.cz/documents/10540/462820/Rocni_zprava_provoz_ES_2014.pdf/933fc41a-ad79-4282-8d0f-01eb25a63812
energostat.cz/elektrina.html
energostat.cz/elektrina.html
Ona věc se má tak, že u
Ona věc se má tak, že u eCars máme reálnou možnost získat energii ekologicky šetrným způsobem, což je u čmoudíků prakticky vyloučeno.
Jen tak na okraj, zajímalo by mě, kolik asi tak nespálil benzínu pan Kubiš tím, že energii ze solárů pouští rovnou do Tesly… Nějaká ta cisternička to už asi bude.
Já Vám to u mého malého
Já Vám to u mého malého městského elektromobilu Peugeot Ion versus mnou doposud používaný Citroen Berlingo mohu říci celkem přesně. 15.000 km / rok s dlouhodobě sledovanou průměrnou spotřebou na spritmonitor.de 8 L / 100 km bych ujel za 1.200 L benzínu Natural 95.
Detaily viz http://www.hybrid.cz/maly-mestsky-elektromobil-najezdil-za-rok-15-000-km-za-pouhych-2184-kc
Boží, dík!
Ps: tak nějak
Boží, dík!
Ps: tak nějak jsem tušil, že se chytnete i vy 😉
snad jen Anonym je schopen
snad jen Anonym je schopen tvrdit neco aniz by k tomu mel relevantni podklady…
Ale třeba já takovou
Ale třeba já takovou studii viděl. Vycházelo to zhruba nastejno s benzíny a trochu lépe než nafťáky. Ale nic výrazného.
Takze rozdil mezi astonem a
Takze rozdil mezi astonem a teslou bude v tom ze aston bude mit prevodovku, jestli to zpravne chapu.
ee, Aston bude mit vetsi
ee, Aston bude mit vetsi motory, ktere se lepe chladi, pravdepodobne synchronni, zatimco Tesla ma maly/e asynchronni motor/y, ktere se daji pretizit, ale jejich trvale udrzitelny vykon je jen kolem 80kW. Na zavadnim okruhu pak maximalni vykon spadne nekam ke 160kW (u jednomotorove verze), protoze se jede plyn-brzda-zatacka, a motor se muze chladit jen pri tom brzdeni a v zatacce, kdy neni treba plny vykon. Ani na tom zavodnim okruhu se nejede na plny vykon porad.
Navic, podle toho ze uvadi jen 320km, pravdepodobne bude mit taky mensi kapacitu baterii, ale s vetsim vykonem nez Tesla.