Elektrická dodávka Mercedes-Benz eSprinter: baterie až 55 kWh s dojezdem 150 km

Mercedes představil specifikace své druhé elektrododávky po Vitu. Mercedes-Benz eSprinter půjde do prodeje v roce 2019 se dvěma variantami baterií.

Elektrická dodávka Mercedes-Benz eSprinter půjde do prodeje už příští rok. Ve městě ujede až 150 km.
foto: Mercedes-Benz

Příští rok začne Mercedes-Benz prodávat elektrickou dodávku eSprinter ve variantách s 41kWh baterií (dojezd 115 km) a 55 kWh (150 km). První jmenovaná uveze až 1040 kg nákladu nebo 10,5 m3, druhá jmenovaná o 140 kg nákladu méně.

Palubní nabíječka nabídne výkon 7,2 kW, takže nabíjení z wallboxu zabere asi šest až osm hodin. O pohon auta se stará 84kW elektromotor s točivým momentem 300 Nm. Max. rychlost je na výběr mezi 80 km/h (prodlouží dojezd) a 120 km/h.

Mercedes-Benz eSprinter by měl být začátkem systematické elektrifikace komerčních flotil. V následujících letech nabídne Mercedes Benz Vans o každého svého modelu jednu plně elektromobilní variantu.

Auto bude měřit 5932 mm, rozvor činí 3924 mm. Maximální přípustná hmotnost vozidla činí 3500 kg. Co se však týká ceny, žádné bližší informace zatím k dispozici nejsou.

tisková zpráva

5 Comments on “Elektrická dodávka Mercedes-Benz eSprinter: baterie až 55 kWh s dojezdem 150 km”

  1. Společnost EVC Group zrealizovala spolu s GreenWay/Voltia v
    Společnost EVC Group zrealizovala spolu s GreenWay/Voltia v průběhu let 2012-2017 20 dodávek EVC eVAN (Citroën Jumper L2H2) s 60kWh baterií (navíc výměnnou!). Vidím, že jsme bylo o 5 let napřed, nebo spíše dále jsme podle zde dostupné energie.

    Sleduji nadále s velkým očekáváním tiskové zprávy jako tato, nedočkávám se ale jediného – jaká je cena? A jaká je reálná cena, nikoliv ta, kdy od ní odečítají pokuty za emisní bonusy vůči malusům za dieselové flotily?

    Dalším faktem bude, že náklady na pořízení nebudou v porovnání s výhledem úspor pro běžné uživatele nijak zajímavé, a tak všechny tyto tiskovky jsou o testovacích zápůjčkách zdarma nebo na operáky a berličkou všemu je marketing. Přesto, na dobu e-dodávek se těším.

  2. Komentáře tady jsou fakt bída. Tak se to budu snažit
    Komentáře tady jsou fakt bída. Tak se to budu snažit vysvětlit. Čím menší baterie, tím levnější. I tak nepředpokládám že se s nimi setkáme brzy v Česku. Takže pokud by tam dali větší baterii a podle toho zvýšili cenu, zřejmě Mercedes svými EV dodávkami podle českých
    internetových Pepíků český mudrcpepíkov zaplaví. A jestli si myslíte že tomu rozumíte, poraďte Mercedesu. Dneska na to stačí email. Možná vám obratem přijde pracovní smlouva na pozici general advisera na 15 tácu Euro měsíčně. Tak a teď se do mě posťte.

  3. Cože? Nějak nechápu.
    Ve kterém roce to ty lidi v Mercedsu

    Cože? Nějak nechápu.
    Ve kterém roce to ty lidi v Mercedsu žijí? Podle toho co nabízejí tak v roce 2013 a méně.

    Proboha, takovéhle auto, dneska má mít baterii minimálně 100kWh. Vždyť je to 6 metrů dlouhé! I kdyby nechtěli tak do podlahy dají klidně i 2x tolik.
    S baterii 50 kWh je to fakt k smíchu.
    Jedině, jedině, kdyby stála méně penez než spalovací verze. Pak bych to chápal a nebylo by to pak vůbec špatné. Ale předpokládám, že to bude stát 2x tolik, takže nic no…..

Napsat komentář