Toyota spolupracuje s Amazonem na sdílení dat

Toyota a Amazon Web Services rozšířili celosvětovou spolupráci při budování platformy služeb mobility Toyoty. Ta pomůže japonské automobilce při vývoji, implementaci a správě nové generace daty řízených služeb mobility.

Toyota již dříve oznámila, že letos otestuje první autonomní vůz ve veřejném provozu. Zároveň přišla s plánem na rozšíření flotily svých elektrických vozů. Do roku 2026 by mělo vzniknout 10 čistě elektrických modelů značky.
foto: Toyota

Cílem je zvýšení bezpečnosti řidičů i cestujících a také jejich praktičtější zapojení do cloudu Toyoty. Platforma využije globální infrastrukturu Amazonu stejně jako jeho vývojáře ke zpracování a analýze provozních dat pocházejících z celosvětové flotily vozidel Toyota, která jsou na ní připojená.

Umožní tak Toyotě shromažďovat data z připojených automobilů a využívat je při návrhu a vývoji vozidel, nebo v tzv. kontextových službách.

Mezi ty patří například sdílení vozidel, spolujízda, full-service operativní leasing nebo nové služby pro firmy a soukromé zákazníky. Mezi ně patří např. aktivní upozorňování na nutnost údržby nebo pojištění na základě způsobu řízení vozidla.

Podpora připojených aut a elektromobilů

Obě firmy společně vybudují základnu pro sdílení dat v rámci celé automobilky včetně rychlejšího přechodu k technologiím, které zahrnují připojená vozidla, autonomní vozy, elektromobily nebo sdílená auta.

„Konektivita je hybnou silou všech procesů vývoje, výroby, prodeje a služeb v automobilovém průmyslu. Rozšíření naší dohody s Amazonem povede k posílení datové platformy vozidel a přinese tak zásadní výhodu z pohledu aktivit v rámci Toyoty,” uvedl ředitel pro informatiku a zabezpečení a ředitel výroby Toyoty Šigeki Tomojama.

„Díky využívání služeb Amazon Web Services, disponujících vysokým výkonem, funkčností a zabezpečením, může Toyota rychle inovovat v rámci všech svých podnikových aktivit a udržet si postavení leadera automobilového průmyslu poskytováním uživatelských zkušeností v kvalitě, kterou zákazníci očekávají,” dodal generální ředitel Amazon Web Services Andy Jassy.

tisková zpráva

24 Comments on “Toyota spolupracuje s Amazonem na sdílení dat”

  1. RimacAutomobili C_Two Monocoque
    Jak to ten Mate Rimac

    RimacAutomobili C_Two Monocoque
    Jak to ten Mate Rimac udělal, že se mu podařilo přetáhnout takové specialisty ?
    S Porsche připravují elektrický hypersport jako nástupce 918 Spyder, s Audi zase elektrického nástupce R8, Aston Martinu pomáhají s hybridním pohonem Valkyrie, další tajné projekty vznikají ve spolupráci s Hyundai a Kia
    https://www.garaz.cz/hledani?q=rimac&search–active=1

    https://www.youtube.com/watch?v=QdxM4GOzXxI

    1. Dopadlo to výborně. Toyota Mirai překonává plánovanou
      Dopadlo to výborně. Toyota Mirai překonává plánovanou výrobu 30 tisíc ks letos o stovky procent, 100kWh baterie ztěžkly na 1,6 tuny, všichni výrobci baterií páchají sebevraždy kvůli docházejícímu kobaltu a Elon Musk pojmenovává své další dítě H2-beats-li-ion.
      Díky za odkaz, vždycky se bavím nad předpověďmi, které těmto prorokům nevychází ani na rok dopředu 😀

      1. Přesně tak 🙂 Chtějí udělat auta tak, aby musela tankovat
        Přesně tak 🙂 Chtějí udělat auta tak, aby musela tankovat a pak se dají dobře vybírat pořádně mastné daně… To že celý vodíkový řetězec je nesmysl, nikoho evidentně netrápí. Je to stejné jakoby někdo přijel s velkou pojízdnou baterií na nákladáku, tou roztočil setrvačník někde na nabíjecí stanici a ten setrvačník byl připojený k velkému alternátoru, který by nabíjel baterii v autě.

      2. Nemate zac. Snazim se nevidet veci cernobile. Ac nejsem fanda
        Nemate zac. Snazim se nevidet veci cernobile. Ac nejsem fanda vodiku, clanek mi prised docela zajimavy. U tezkych nakladaku, lodi a letadel bych to s vodikem nevidel tak cerne, pokud tedy neprijde nejaka opravdu superbaterie.

        Nejaka nova studie. Mon nadejne mi to ale neprijde.
        https://www.gsb.stanford.edu/insights/future-hydrogen-may-be-here#:~:text=A%20new%20study%20shows%20that,cost-effective%20hydrogen%20for%20industry.&text=Hydrogen%27s%20time%20as%20a%20cost,of%20research%20by%20Stefan%20J.

        Koukam i Britove to masivne podporujou: https://fdrive.cz/clanky/land-rover-chce-do-roku-2025-predstavit-vodikovy-evoque-5725

        1. Náklaďáky – Tesla Semi baterie na 500 km dojezd bude
          Náklaďáky – Tesla Semi baterie na 500 km dojezd bude vážit okolo 2 tun (ne 8 tun, jak je nesmyslně uvedeno v článku). Vodík nebude mít šanci z hlediska ekonomiky provozu a malé hustoty čerpacích stanic (přeci jen ne každá firma si postaví ve svém areálu vodíkovou stanici za 50 mega). Násilně se někde protlačí v bohatých státech jako Švýcarsko.
          Lodě – na vodík se bude jezdit do 20 km od přístavu a zbylé tisíce kilometrů cesty vesele na neodsířený mazut jako doposud.
          Letadla – Pro mezikontinentální lety je potřeba technologická revoluce v materiálech nádrží, trupu letadla a i tak by to vycházelo dráž než třeba i syntetická paliva. S menší evolucí je realizovatelné letadlo s doletem okolo 2000 km. Také je třeba počítat s tím, že pokud se udělá návrh nyní, tak trvá asi 15 let, než se projde celým procesem výroby, testů a schválení pro let s posádkou, takže dřív než tak 2040 tu vodíková letadla nebudou a do té doby budou solid-state baterie, které těch 2000 km dají taky.
          Nicméně o vodík minimálně v Evropě se bát nemusíte, EU do toho plánuje nacpat stovky miliard €, takže se s ním za chvíli budeme i sprchovat až ho budou přidávat i do vodovodního potrubí 😀

    1. Za stejný čas nabito:
      TM3 – 61 kWh
      Polestar 2 – 56 kWh
      iPace

      Za stejný čas nabito:

      TM3 – 61 kWh
      Polestar 2 – 56 kWh
      iPace – 46 kWh
      e-Soul – 42 kWh

      Vypadá to, že Polestar je na tom s nabíjením dobře ve finále jej ale iPace dožene. Samozřejmě spotřeba Polestar je výrazně vyšší než u TM3, takže celkově nemůže na dlouhé rychlé trase konkurovat.

      Ještě doplním, že v tabulce xls v závěru videa je hezké porovnání časů nabití versus spotřeba a rychlost a dokonce Mercedes EQC je na úrovni Kona, protože rychlost nabijíne EQC je výrazně vyšší. Samozřejmě bavíme se o rychlostech do 100 km/h.

    1. List of automobile manufacturers of
      List of automobile manufacturers of Africa
      https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_automobile_manufacturers_of_Africa
      Electric car Africa
      https://www.youtube.com/results?search_query=electric+car+africa

      Čína kolonizuje Afriku jazykem
      Čínská lidová republika pokračuje ve své kulturní invazi. Za čínské státní podpory již několik afrických států zavedlo povinnou čínštinu na školách, a asijská velmoc tak dohání ve výuce jazyků i Francii. Podle odborníků Čína pomalu zahajuje období neokolonialismu.
      https://www.info.cz/zpravodajstvi/svet/cinska-kolonizace-afriky-si-tin-pching-bude-krizovat-kontinent-kvuli-byznysu-usa-zaspaly

      Jen pro zajímavost Africký VW Citi GOLF 2004 facelift
      Má identickou palubní desku jako 1.Gen Škoda FABIA
      https://www.youtube.com/watch?v=hbYOsO36a6U

      https://www.youtube.com/watch?v=Z5qLfQFHZyU

      Volkswagen South Africa zahájil montáž Golf Mk.1 v roce 1978.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Citi_Golf

  2. off
    Statický větrný generátor elektřiny bez pohyblivých

    off
    Statický větrný generátor elektřiny bez pohyblivých součástek. Má to nějakou perspektivu?
    Znám akorát takový ty pruty co se s větrem ohýbaj jak tráva a generují elektřinu, zřejmě na principu bimetalických článků, ale nikdy jsem neviděl jejich instalici ani nevím jak moc jsou efektivní.
    https://youtu.be/l0UVryi0oEw

    Je u toho použit stejný princip jako u toho elektroletadla co má statickej elektromor bez vrtule.

Napsat komentář