Alice: elektroletadlo schopné uletět 1050 km s 11 lidmi

Izraelská společnost Eviation Aircraft představila své elektrické letadlo na Pařížském aerosalonu minulý rok. Aktuálně uzavřela smlouvu na dodávku baterií.

Během roku 2019 chystá Eviation komerční nasazení svého elektroletadla. Rozpětí křídel letadla je 16,12 m, celková délka letadla 12,2 m. Maximální vzletová hmotnost činí 6350 kg.
foto: Eviation Aircraft

Baterie pro elektroletadlo Alice společnosti Eviation Aircraft dodá známý jihokorejský výrobce Kokam. Elektrické letadlo Alice je vybaveno 900 kWh baterií (energetická hustota 260 Wh/kg).

Díky nim dokáže uletět s až 9 pasažéry a dvěma členy posádky až 1050 km. Je vybaveno třemi 260kW elektromotory a cestovní rychlost je 444 km/h.

Izraelští inženýři se v Alice chtějí pochlubit vynikajícími znalostmi v oblasti termálního managementu, autonomního přistávání i distribovaného elektrického pohonu. Samozřejmostí je extrémně lehká konstrukce a jedinečný, patentovaný postup výroby baterií.

Eviation chce svým produktem změnit regionální leteckou dopravu. Ta bude plně elektrická, tedy i výrazně levnější, tišší a bezemisní. Nasazení Alice si představuje na nejvytíženějších meziměstských linkách San Diego-Křemíkové údolí či Soul-Peking.

21 Comments on “Alice: elektroletadlo schopné uletět 1050 km s 11 lidmi”

      1. Umístění motorů na koncich křídel zamezuje nežadoucím
        Umístění motorů na koncich křídel zamezuje nežadoucím turbulencím a snížuje spotřebu el. energie potřebnou pro let.
        Bohužel to to technické řešení zvyšuje ryziko poškození vrtulí
        Na to přišli Američtí letečtí Ing.už za 2 světové války
        Tajemství spojeneckého letounu z 2 světové války
        V 173 Flying Letající lívanec od 8min.
        https://www.youtube.com/watch?v=JuKslihhAf8
        V 173 Flying
        https://www.youtube.com/watch?v=fye3a5dlPjc
        Krásný stroj
        V Flight Museum, Dallas
        Vought V-173 Pancake Walkaround
        https://www.youtube.com/watch?v=SSkVC9bC_Mg

        1. Zas, proc by piloti meli casteji omlatit vrtule na koncich
          Zas, proc by piloti meli casteji omlatit vrtule na koncich kridel nez omlati konce kridla dneska? Oboji znamena, ze se neleti, takze si urcite davaji sakra pozor a jsou to spis vyjimecne pripady – nerikam, ze stat se to nemuze (stejne jak existuji blbove s kamionem, co se obcas zkusi nacpat pod most, kam se podle znacky nevejdou).

    1. Oni se do toho pustili proto, že potřebujou prachy na
      Oni se do toho pustili proto, že potřebujou prachy na spokojený život bez námahy. A prachy jsou, protože naivních neználků je dost.
      Od pohledu je patrné, že prezentovaný letoun by ani letět nemohl.
      Umístění pohonných jednotek je nesmysl, těžiště je úplně jinde, než by mělo být.
      A co ty?
      Vyznáš se v nějaké technice, nebo jsi jen vyučený manager…?

    1. Proč by ne, borci si to tisknou na tiskárně a jak známo
      Proč by ne, borci si to tisknou na tiskárně a jak známo plast váží nula nula prd…a že to pak v sobě nemá na motoru žádnou měď,UV ani mechanickou odolnost jim ve flightsimulátoru taky moc nevadí:)). Hlavně že maj co nejdřív menší prototyp na další love od sponzorů a grantů:).

Napsat komentář