Letošní pařížský aerosalon se pochlubil světovou premiérou elektrického vrtulového letadla izraelské společnosti Eviation Aircraft. Za stejnou cenu jako autobus uletí až 1111 km.
foto: Eviation
Izraelští inženýři chtějí už příští rok vyrobit prototyp třímotorového elektroletadla. Jeden motor je umístěn na konci ocasu, další další dva na konci každého křídla.
Cílem je maximální aerodynamická efektivita. První výrobní model firmy má dorazit na trh v roce 2020. Unese šest až devět pasažérů, plus 2,7 tuny baterií. Elektromotory dodá Siemens nebo Yasa.
Maximální vzletová hmotnost bude 5,4 tuny, max. cestovní rychlost 444 km/h. Cena letadla by se měla pohybovat kolem $2,6 mil. Už příští verze elektrického letadla společnosti Eviation má ale nabídnout svezení až 13 lidem a využívat hliníkové palivové články.
Baterky i éro budou už prej přístí rok nebo 2019
Baterky i éro budou už prej přístí rok nebo 2019 :))))))))
Evidentně nepřetlakovej trup.
http://www.phinergy.com/
https://electrek.co/2017/06/21/all-electric-aircraft-eviation/
Vždycky mě pobaví když narazím při brouzdání na
Vždycky mě pobaví když narazím při brouzdání na článek, kde se píše „Chystají již příští rok prototyp“ nebo dokonce „již příští rok se chystá uvést na trh“.
Pak kouknu, že článek je 10 let starý a od jeho vydání se po daném projektu slehla zem.
V tomto případě bych řekl, že se jedná o historický talent tohoto národa, vytáhnout z někoho prachy.
Hezky to namalovali, zvizualizovali a nikoho ani nenapadlo, že by to snad mělo létat.
Vzhledem k tomu doletu i k technologii (Al) je jasné,že
Vzhledem k tomu doletu i k technologii (Al) je jasné,že nepůjde o akumulátorové baterie. Snad by to mohlo fungovat. Otázka je, za kolik.
Proč za kolik?
Al je všude dostatek, např. v panelácích
Proč za kolik?
Al je všude dostatek, např. v panelácích na Jižním městě miliony tun. Tak se dá vesele pálit. Po nás potopa!
Ono se z kysličníku hlinitého (Al2O3) dá zase Al vyrobit.
Ono se z kysličníku hlinitého (Al2O3) dá zase Al vyrobit. V tom problém není, naopak, je to levnější než to těžit a vyrábět z rudy. Problém je v tom, že Al se vyrábí v obloukové peci v redukční atmosféře. Tj. obrovská spotřeba elektrické energie + CO2 (elektrody jsou uhlíkové). No třeba přijdou něco šetrnějšího. Stačí objevit ten správný katalyzátor. 🙂
no týbrďo 2.700 kg baterií a 5.400 kg max … Když se to
no týbrďo 2.700 kg baterií a 5.400 kg max … Když se to porovná s podobnou Cessnou…
cs.wikipedia.org/wiki/Cessna_208_Caravan
… tak ta má maximálku 4.000 kg …. no nevim, doufám že nástřik povrchu letadla bude ze solární barvy dobíjející baterky 😉
První verze ponese 2,7t. baterií, ale už příští verze
První verze ponese 2,7t. baterií, ale už příští verze bude využívat hliníkové palivové články. Už se těším na třetí verzi, která bude mít turbo-diesel a generátor.
Miluji odborné články na úrovni.
😀 těch je tu spousta…
😀 těch je tu spousta…
Hliníkové palivové články… To bude zřejmě e-Cat toho
Hliníkové palivové články… To bude zřejmě e-Cat toho Itala, po kterém se slehla zem. Studená fúze hliníku 😀
V puvodním je také napsáno hliníkové, na netu žádné
V puvodním je také napsáno hliníkové, na netu žádné spojení s e-Catem není, jenom s nějakýma zámořskýma firmama a jednou Izraelskou.
Otázka je lže internet, nebo ty máš jenom kecy aby jsi ukazal jack jsi chytrej, ale jinak máš v hlavě….
P.S. Nedohledával jsem zda exitují skutečně, ale fakt z E-Catem ani slovo, takže Josef jenom blbě kecá…
Třeba myslí Al-air jednorázové baterie.
Třeba myslí Al-air jednorázové baterie.
No prostě mi to přijde vtipné. Ale třeba jo.
No prostě mi to přijde vtipné. Ale třeba jo.
Autor článku se nepřesně vyjádřil. Jde nejsíš o ty
Autor článku se nepřesně vyjádřil. Jde nejsíš o ty Al-Air baterie původem z Izraele.
+1
+1