Elektrická letadla už létají. Prozatím malá, jednomístná, sportovní. Airbus, Rolls-Royce a Siemens teď ale chtějí přestavět na hybridní pohon střední dopravní letoun BAe 146 „Jumbolino“.
foto: Airbus
Společnosti Airbus, Rolls-Royce a Siemens uzavřely partnerství, s jehož pomocí chtějí společně vyvinout prototyp hybridně poháněného dopravního letounu E-Fan X.
Letadlo by mělo vzlétnout v roce 2020. Technologie, které se v něm využijí, se prozatím budou testovat na středně velkém letounu BAe 146. Jedna ze čtyř turbín bude u tohoto modelu nahrazena velkým 2MW elektromotorem.
Časem, po ověření funkčnosti, by měla být nahrazena i druhá turbína. Prototyp E-Fan X má v praxi prozkoumat možnosti vysokovýkonných pohonných systémů.
foto: Airbus
Airbus bude odpovědný za celkovou integraci a kontrolní architekturu hybridního pohonného systému. Rolls-Royce dodá výkonovou elektroniku, 2MW generátor a další pohonné prvky.
Siemens dodá 2MW elektromotory, měniče a výkonový distrubuční systém. Airbus a Siemens už v oblasti letectví spolupracují od roku 2016 v rámci projektu E-Aircraft Systems House.
Když už Airbus tak Boeing
Když už Airbus tak Boeing taky
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/usetrime-jeste-vic-na-letenkach-boeing-pripravuje-revoluci-v-letectvi-1331009
Vyrob si sám .
HomeMade Electric
Vyrob si sám .
HomeMade Electric Airplane
https://www.youtube.com/watch?v=eNSN6qet1kE&t=466s
PeterSripol
https://www.youtube.com/channel/UC7yF9tV4xWEMZkel7q8La_w/videos
No to je ale hustej blázen, dobře von. 🙂
No to je ale hustej blázen, dobře von. 🙂
Čína se sotva pokouší vstoupit s 1. vícekapacitním
Čína se sotva pokouší vstoupit s 1. vícekapacitním dopravním letounem vlastní konstrukce do teritoria letecké dopravy a už aby začali vyvíjet i elektrický pohony, než jim zase svět uteče :)))
Konkurence je v jejich třídě krutá a trh se prý proto názývá krvavým oceánem. Pokud se jim časem přecejenom podaří prosadit, můžou s levnějšími cenami docela zamávat s částí trhu. Minimálně v Asii a chudšich zemích.
https://youtu.be/axZ7YTZgcHg
Tak Čína bude vyrábět zase jenom pro Čínu a i tak to
Tak Čína bude vyrábět zase jenom pro Čínu a i tak to budou ročně stovky letadel 🙂
Ale ty stovky letadel už právě nebude kupovat v zahraničí
Ale ty stovky letadel už právě nebude kupovat v zahraničí jako doteď.
Hmm, takže s „vlastní čínské konstrukce“ po kliknutí na
Hmm, takže s „vlastní čínské konstrukce“ po kliknutí na odkaz se dozvím, že to je „rusko-čínská konstrukce“, kdy „čínská část jsou prachy a výrobní kapacity… 😀
Ale jinak pravda, čína bude kupovat u sebe a ne u aribasu či boingu a navíc určitě cenou bude obsazovat minimálně trh asie a afriky a ruské podniky zase rusko, evropu (viz žýe předobjednávku rusům podepsali italové…)
Jedná se zatím o hybridní pohon. Nejvíc energie je
Jedná se zatím o hybridní pohon. Nejvíc energie je potřeba na vzlet a stoupání, samotný let už tak energeticky náročný není. Nějak jsem z origo článku zatím narychlo nepochopil jak se to bude impementovat / kombinovat s elektrickým pohonem.
Proto jse to taky pod článek jako první hned dopisoval.
Z
Proto jse to taky pod článek jako první hned dopisoval.
Z vašich vtipů ale vidím, že jse to stejně nepochopil.
Jedná se pouze o létající laboratoř poháněnou 3 normálními motory, a ta čtvrtá pozice je pro ten jakýkoliv zkoušený elektrický motor. Na palubě dokonce nebude ani dostatek baterek, a elektřina se tam bude vyrábět z fosilních paliv.
Ty si vůbec nic nepochopil Brouku Pytlíku :))))))
Na nic z
Ty si vůbec nic nepochopil Brouku Pytlíku :))))))
Na nic z toho na co se tu ptám si neodpověděl. 🙂
Jde pouze o staré letadlo předělané k „terénním“
Jde pouze o staré letadlo předělané k „terénním“ zkoužkám elektrických turbín.
Jinak pro velká letadla nebude mít ještě hodně dlouho hlavní elektrický pohon cenu.
Zajímavější jsou aplikace pro malá letadla, kde je daleko lepší a potřebnější dělat aktuálně výzkum a vývoj.
Brouk Pytlik osobně.
Brouk Pytlik osobně.
Zaměňujete velká letadla s dálkovými letadly. Pokud je
Zaměňujete velká letadla s dálkovými letadly. Pokud je poptávka, není důvod používat velkokapacitní letadlo i na lety o délce jedné hodiny, které lze ale létat i s elektrickými letadly.
Zajímavou výhodou elektrických letadel bude větší odolnost vůči sopečnému prachu ve vzduchu. Respektive se nezadřou motory.
Jo sopečný prach je hlavní duvod, proč to letecké
Jo sopečný prach je hlavní duvod, proč to letecké společnosti koupi 😀 Co na tom, že pak je zákaz hlavně protože se to lepí na křídla a není vidět ani na radar takže letíš naslepo, ale fakt naslepo… 😀
Hlavně to poškrábe okna kabiny protože je to jak šmirgl.
Hlavně to poškrábe okna kabiny protože je to jak šmirgl.