Uskupení Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance se zařadilo mezi největší automobilky světa. Za rok 2017 vyrobilo celkem 10 608 366 aut.
foto: Nissan
Všechny tři největší automobilky světa: Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance, Volkswagen a Toyota, prodaly za rok 2017 kolem 10,5 milionu vozů. Zatím pouze u první jmenované máme i přesné číslo: 10 608 366 (včetně lehkých užitkových vozů).
Skutečně zajímavou informací týkající se tohoto nového uskupení je, že od roku 2010 prodala už 540 623 elektromobilů (BEV, aut čistě na baterie). To je víc, než kolik dosáhla kterákoliv jiná automobilka na světě.
Většinu z toho počtu představuje nejprodávanější elektromobil světa, Nissan Leaf (asi 300 000). Následuje značka Renault s více než 150 000 elektromobily, zbytek připadá na Mitsubishi.
Carlos Ghosn, šéf aliance Renault-Nissan-Mitsubishi aktuálně prohlásil, že se díky prodejům v roce 2017 firma stala největší automobilkou světa. Ghosn také potvrdil, že na nový Nissan Leaf sesbíral Nissan kolem 40 000 předobjednávek z celého světa.
Jen za rok 2017 prodala skupina celkem 91 000 elektromobilů, o 11 % více než za rok 2016. V současné době skupina působí ve 200 zemích a ovláda značky Renault, Nissan, Mitsubishi Motors, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine, Lada, Infiniti, Venucia a Datsun.
Renault vyrábí příliš pomalu Zoe a hlavně citelně
Renault vyrábí příliš pomalu Zoe a hlavně citelně chybí combi verze s pořádným kufrem.
Nissan Leaf je bohužel kvůli nabíječce nevhodný pro budoucí pohodlné používání v EU.
Zoe se loni prodalo 31 300 ks, o 4000 více než v americe
Zoe se loni prodalo 31 300 ks, o 4000 více než v americe Boltů.
Bohužel, opět jako u Golfu/eUP je to plivnutí do moře ve
Bohužel, opět jako u Golfu/eUP je to plivnutí do moře ve srovnání s výrobou spalovacích verzí. 2.000 Golfů versus 35 (do konce března to prý zvýší na závratných 70) eGolfů denně. Zoe z těchto čísel (když vezmu jen pracovní dny v měsíci) vychází na směšných 125 denně. Je to sice 4násobek dnešního eGolfu, ale pokud dělají podobné počty spalovacích Clio jako Golfů, tak zase jen pod hranicí rozlišitelnosti.
Zoe je mrňavé prdítko, verze kombi nedává smysl. To už
Zoe je mrňavé prdítko, verze kombi nedává smysl. To už dává smysl verze kombi u Leafu. Zvlášť jestli konečně dostane 60 kWh baterii a rychlonabíjení CCS aspoň 100 kW.
Nesmysl, do Zoe se vejde v úplné pohodě polovina
Nesmysl, do Zoe se vejde v úplné pohodě polovina evropských mladých rodin 2 děti a 2 dospělí pod 180cm s průměrnou váhou, problém je jen ten pro rodinnu nevhodně malý kufr.
Jinak na podvozek Zoe by se vešlo i o 30% větší auto.
zatím je zde fůra vozů a nabíječek Chademo, každým dnem
zatím je zde fůra vozů a nabíječek Chademo, každým dnem přibývají další. Na rozdíl od ejropské DC rádobykonkurence která spinká jako růženka. Nevidím jediný důvod proč by se stav měl obracet v neprospěch Chadema. I ta Tesla má redukci na Chademo, o redukci na henten ejropský DC standart jsem také nenarazil….. VHS také vyhrálo nad Betou a Video2000 kusovostí ač bylo oproti nim technologicky v době kamenné.
11% růstem, když tento segment rostl celosvětově o
11% růstem, když tento segment rostl celosvětově o téměř 40 %, bych se teda moc nechlubil.
Citroen C-Zero a Peugeot Ion vyrobil take Mitsubishi.
Citroen C-Zero a Peugeot Ion vyrobil take Mitsubishi. Zapocitali je nebo ne?
Ne, ty si počítá Groupe PSA.
Ne, ty si počítá Groupe PSA.
OT: Renault Master
OT: Renault Master Z.E.
renault.fr/vehicules/vehicules-professionnels/master-ze-reveal.html