Skupina Volkswagen podle nejnovějších zpráv připravuje vybudování vlastní exkluzivní sítě nabíjecích stanic.
foto: Audi
Německý magazín Spiegel přinesl informaci, že koncern Volkswagen připravuje v rámci projektu nazvaného Artemis vybudování vlastní exkluzivní sítě nabíjecích stanic pro elektromobily.
Údajně má jít o luxusní nabíjecí stanice určené pro exkluzivní značky – zpočátku tedy především Audi a Porsche. Není jasné, zda k síti nabíječek dostanou časem přístup také další značky VW nebo dokonce konkurenční automobilky.
Jinými slovy, Volkswagen chce vybudovat to, co už řadu let provozuje Tesla pod označením Tesla Supercharger. A má díky tomu před konkurencí obrovský náskok.
Síť nabíječek Artemis má naopak dát „Vorsprung“ značce Audi, která se sloganem „Náskok díky technice“ řadu let pyšní. V tomto případě ale ani jedno nedává smysl, protože Tesla má už dnes náskok déle než sedmi let.
Volkswagen má přitom už dnes podíl v celoevropsky budované síti ultra-rychlonabíječek Ionity. A ta cenou za nabíjení i výkonem poměrně dobře odpovídá „exkluzivnímu“ řešení určenému primárně pro majitele luxusních elektromobilů.
off
Recenze
Autokefír testuje prodejní model
off
Recenze
Autokefír testuje prodejní model iD3.
https://youtu.be/XZxAeMBtoSg
Off:Tak bohužel Citigo trpí rapidgate také, dnes ověřeno
Off:Tak bohužel Citigo trpí rapidgate také, dnes ověřeno při 4. nabijeni rychlost max. cca 14kW….a to je nějakých necelých 29 st. C. .. asi to sem nepatří ale je tu děsná nuda u toho stát 😀
Zajímavé, díky za informaci! Můžete přidat podrobnosti –
Zajímavé, díky za informaci! Můžete přidat podrobnosti – jde o dálniční cestu, kolik už jste ujel, kde nabíjíte a jakým způsobem/výkonem?
Trasa 582 km, 80% dálnice, 120km/h (dle navi 110), průměr
Trasa 582 km, 80% dálnice, 120km/h (dle navi 110), průměr 75km/h, klima 21 st.C.
1. nabíjení 32´/14,4 kWh (průměr 27,0 kW) 30-75%
2. nabíjení 29´/14,0 kWh (průměr 28,9 kW) 20-65%
3. nabíjení 20´/10,4 kWh (průměr 31,2 kW) 20-50%
4. nabíjení 41´/11,5 kWh (průměr 16,8 kW) 30-65%
ráno start za studena v 5h, po poledni teplota cca 29 st.C.
spotřeba dle PP = 12,3 kWh
spotřeba naměřená: 11,5+10,4+14+14,4+27,5=77,8kWh/582km = 13,4kWh
No tak to je smutné. To nemá kapalinou chlazenou baterii?
No tak to je smutné. To nemá kapalinou chlazenou baterii?
Bohužel ne a evidentně ani vzduchem, protože jinak by se
Bohužel ne a evidentně ani vzduchem, protože jinak by se plynulou jízdou schladila…
Počítám že je to stejný. Aspoň e UP aktivní
Počítám že je to stejný. Aspoň e UP aktivní nemá.
https://insideevs.com/reviews/341669/bjorn-nyland-gives-us-the-lowdown-on-the-vw-e-up/
Já to říkám furt, že ti kluci z Asie blbý nejsou (Kia,
Já to říkám furt, že ti kluci z Asie blbý nejsou (Kia, Hyundai), kapalinou chlazené baterie Li-Pol, minimální ztráty při nabíjení, tepelné čerpadlo (poslední dvě věci nemá ani Tesla), no ještě se má svět čemu od nich učit.
Psst. To se nebude teslistum libit 🙂
Psst. To se nebude teslistum libit 🙂
Mate pravdu, nelibi se mi to jelikoz je to lez.
Model Y ma
Mate pravdu, nelibi se mi to jelikoz je to lez.
Model Y ma tepelne cerpadlo.
Jo jen v USA, Musk se probral po letech a něco musel
Jo jen v USA, Musk se probral po letech a něco musel okopírovat, protože TM3 žralo energii v zimě jako prase 🙂 Kia to má ve všech modelech už 6 let.
Ale jděte. I Xko má zimě s topením pořád výrazně
Ale jděte. I Xko má zimě s topením pořád výrazně lepší spotřebu na 100km než konkurence. Ale samozřejmě TČ by by mělo být dnes standard, protože když už je tam jednou klima, tak je to konstrukčně skoro „zadarmo“.
Josefe, kladete přílišný důraz na, sice vžité, ale
Josefe, kladete přílišný důraz na, sice vžité, ale chybné, označení Li-Pol, které ale samo o sobě vůbec nic neznamená.
Nechce se mi to vypisovat dle technického slovníku, všichni
Nechce se mi to vypisovat dle technického slovníku, všichni víme o co jde a proč je Kia a Hyundai používá i přes jejich vyšší cenu.
Já to třeba nevím a ani nevím, jestli mají vyšší cenu
Já to třeba nevím a ani nevím, jestli mají vyšší cenu než nějaké jiné „lipolky“ (třeba ty v Leafu) nebo „nelipolky“, ať už je to cokoliv. Takže klidně vypisujte, ať se my, co tomu vůbec nerozumíme, něco dozvíme.
Li-Ion polymerový (Li-Pol) akumulátor používá namísto
Li-Ion polymerový (Li-Pol) akumulátor používá namísto tekutého elektrolytu elektrolyt pevný. Katoda sestává z oxidu lithia a kobaltu nebo z oxidu lithia, niklu a kobaltu. Anodu tvoří sloučeniny grafitu. Stejně jako u typu Li-Ion je jmenovité napětí 3,6 V.
Lithium polymerové baterie jsou lehčí, v porovnání s typem Li-Ion je typ Li-Pol při stejné kapacitě asi o 10 až 15 %, ale o 10 až 20 % objemnější.
Na rozdíl od běžných Li-Ion fungují bezproblému až do -15°C, tedy nemají efekt pomalého nabíjení jako má řada dnešních aut.
Semisolid? Uplne pevny elektrolyt to jeste neni, aspon myslim.
Semisolid? Uplne pevny elektrolyt to jeste neni, aspon myslim. Ale i tak me to prekvapilo.
Gratuluji, právě jste potvrdil, že nevíte vůbec nic.
Gratuluji, právě jste potvrdil, že nevíte vůbec nic.
Vím, že ty baterie používám 3 roky a fungují podstatně
Vím, že ty baterie používám 3 roky a fungují podstatně lépe než Li-Ion a to mi ke štěstí stačí.
A ještě v tom tancujete.
A ještě v tom tancujete.
A budete tak hodny a popisete nam tu technologii Vy?
A budete tak hodny a popisete nam tu technologii Vy?
Technologii čeho? Technologii výroby placaté li-ion
Technologii čeho? Technologii výroby placaté li-ion baterie, pro kterou se vžilo marketingové označení li-pol? Tu neznám, protože to není můj obor. Ale rozhodně to NENÍ solid state baterie ani to nijak nedefinuje její parametry jako je hustota energie, chemie na elektrodách, rozsahy napětí, teplot nebo proudového zatížení. Jediný definující parametr je právě ona placatost.
Například „lipolku“, co máte ve svém mobilu byste určitě nechtěl mít ve svém elektromobilu, protože byste jí během tří let odepsal a při malém poškození by to auto poslala na měsíc.
Tady je takový ucelený popis NCM (NMC) polymer baterií,
Tady je takový ucelený popis NCM (NMC) polymer baterií, které se používaly v minulosti a používají dnes v inovacích NMC 111 až NCM 811. Se solid state, které se dnes týmy snaží vyvíjet, to opravdu nemá nic společného, co tady plácal ctirad.
http://cii-resource.com/cet/FBC-05-04/Presentations/BMF/Cheng_Peter.pdf
Díky za informace. Primárně zjevně auto do města.
Díky za informace. Primárně zjevně auto do města.
Ja som svoje Citigo ešte nikdy na DC nenabíjal, tak neviem
Ja som svoje Citigo ešte nikdy na DC nenabíjal, tak neviem ani nabíjaciu krivku, nenašiel niekto krivku na webe ?
ohľadom citigo rapidgate – prebiehal včera test 1000 km na eUp po Slovensku, bude tam nejaké spomalenie alebo tak citigo nabíja normálne ?
https://teslaclub.sk/forum/všeobecné-fórum/technicky/56681-elektroautom-okolo-slovenska?p=58951#post58951
Priemerný výkon nabíjania:
1. nabíjanie 35 – 85 % 18,6 kW
2. nabíjanie 01 – 80 % 28,3 kW
3. nabíjanie 16 – 80 % 22,9 kW
4. nabíjanie 05 – 65 % 17,7 kW
5. nabíjanie 10 – 60 % 20,9 kW
6. nabíjanie 16 – 45 % 19 kW
Celková energia získaná nabíjaním
97,08 kWh.
Je tam velké zpomalení, např. při posledním nabíjení v
Je tam velké zpomalení, např. při posledním nabíjení v pásmu 16-45 % se při studené baterce dostanete pohodlně nad 30 kW.
To pásmo je důležité, protože např. první nabíjení 35-85 dost zkresluje, protože nad 70% už rychlost dramaticky klesá i při běžných teplotách.
Aby bylo možné udělat relevantní test muselo by se nabíjet vždy od stejné úrovně vybití baterie např. 15-65% a několikrát po sobě a sledovat průměrnou rychlost.
Baterka v Citigu zvládá až cca 37 kW pokud je ale přehřátá tak spadne během chvilky někam třeba k 15 kW, pokud ne tak se drží mnohem déle.
to posledné nabíjanie bolo práve na pomalej DC nabíjačke
to posledné nabíjanie bolo práve na pomalej DC nabíjačke (oficiálne 25kW ale podľa parametrov menej), ktorá to mohla mať maximum a teda to zrovna nie je nespochybniteľný údaj a tie predchádzajúce priemery sa Vám vzhľadom na vysoké konečné % zdajú spomalené alebo to môže byť ok ?
Ano je to zpomalené vemte si:
4. nabíjanie 05 – 65 % 17,7
Ano je to zpomalené vemte si:
4. nabíjanie 05 – 65 % 17,7 kW
oproti
mému 2. nabíjení 29´/14,0 kWh (průměr 28,9 kW) 20-65% které by mělo být pomalejší oproti nabíjení z 5% (protože se startovalo z vyšší úrovně nabití ale je tam stejná cílovka takže to lze porovnat)
a přitom je tam výkon o 11 kW vyšší…….
jde také o to zda auto jen jezdilo nebo i někde stálo – např. já jsem mezi 2. a 3. nabíjením stál cca 2h, proto 3. nabíjení je ještě dobré.
Právě proto bude moje další auto pravděpodobně zase
Právě proto bude moje další auto pravděpodobně zase PHEV. Asi Prime.
Copak pro tebe ale dovedeš si představíš tu hrůzu když
Copak pro tebe ale dovedeš si představíš tu hrůzu když tam přijede někdo s normálním-rychlým nabíjením a sám by nabil dostatečně za 10-15 minut a musí čekat i víc jak 1/2 hodiny než něco nabije ten s tím e-citygo!
Já už to zažil ale naštěstí jsem nespěchal a tak jsem to mohl dát na na AC.
Tato EV budou brzdou na nabíječkách a pro elektromobilitu u nás, pokud budou tito řidiči často nabíjet na rychlo nabíječkách.
uff
No naštěstí nás je jen pár takže než se začneme u
No naštěstí nás je jen pár takže než se začneme u nabíječek mačkat ještě to potrvá…
To je zatim vyhoda.
To je zatim vyhoda.
No a tohle majitel spalovaku neresi. Dalsi z duvodu proc si
No a tohle majitel spalovaku neresi. Dalsi z duvodu proc si asi nekoupim Leafa (Disclaimer-nikdy nerikej nikdy=NNN). V Japonsku je vetsinou na nabijecim miste jen jeden stojan, na dalnici obcas dva, ted prvni misto, SA Ebina u Tokia ma dokonce tri, z toho dva 90kW (v Japonsku ultrarychle). Na dalnici je nabijeni omezeno na 30 minut! No a ted kdyz pojedu v lete s uvarenou baterii, tak muzu nabijet treba taky vykonem jen 18kW. Takze za pul hodiny nabiju 9kWh. Na to mozna nedojedu ani k dalsi nabijecce. A pokud budou prede mnou cekat jen treba 2 auta tak to bude zalezitost na 90 minut. A za tu dobu nabiju 9kWh! To je prece silenej sadomasochismus. Ono i kdybych nerapidgateoval tak ten 30-minutovy limit je sileny omezeni. Tolik k zaostavani EV infrastruktury v zemi vychazejiciho slunce.
Letos tu zacne Porsche s ABB isntalovat myslim 150kW nabijecky pro Taycana. Ale nevim jestli je bude moct pouzit kazdy.
Tak já poukazoval na malou (ale aslepoň nějakou)
Tak já poukazoval na malou (ale aslepoň nějakou) infrastrukturu nabíječek u nás ale hlavně na to, že vyrábět EV, která mají nabíjecí výkon do 80% menší jak 30 kW je vopruz a jen to brzdí rozvoj elektromobility. Přesně to ukazuje tvůj příspěvek a to elektromobilitě fandíš, teď si představ, že toto pochopí nebo pozná ten co ji nefandí a koupí si třeba e-Trona. Pak tam bude čekat až někdo s pomalým nabíjení nabije alespoň něco za cca 1 hodinu!
Rozhodně je potřeba stavět více nabíječek na jednom místě nebo alespoň v jednom městě.
Tesla to dělá zase dobře.
Určitě by pomohlo do EV dávat standardně a minimálně 3fázové nabíjení 11 nebo 16 kW a u některých i 22 kW.
Tak ho trefi, to je jasny.
Tak ho trefi, to je jasny.
Vopruz to určitě je, ale nemyslím si, že by to mělo
Vopruz to určitě je, ale nemyslím si, že by to mělo brzdit rozvoj elektromobilů..
Největší brzdou v čezku je jednoznačně cena…
Naštěstí ten rozvoj EV nezáleží ani z 1promile na vývoji v čezku…
To samé platí i pro OZE..
Pro mě samotného by bylo nabíjení na jakékoliv veřejné nabijecce vopruz…
Pokud vas nudi stat u nabijecky, kupte si PHV 🙂
Vcera jsem
Pokud vas nudi stat u nabijecky, kupte si PHV 🙂
Vcera jsem se dival na Bjornovo live video jak nabiji s Mini Electric. A mel kameru namirenou tak ze byly videt dalsi 3 nabijeci mista kde nabijela 3 auta a jedno na zacatku cekalo na slot. Prestoze mam ev rad tak najednou, nevim proc, jsem se na to dival ocima „neevfandy“ a dosla mi ta absurdita toho pocinani. Misto aby se jelo, tak se nabiji. Clovek se pak nedivi proc to petrolheadi „nechapou“.
I kdyz mit Leaf chlazeni baterie tak ho uz mam asi taky. A nebo kdyby Tesla stala min chechtaku.
Jen muj postreh, porad EV fandim.
off
Herbert Diess: VW se zapojil do závodu o robotaxi spolu s
off
Herbert Diess: VW se zapojil do závodu o robotaxi spolu s Fordem. Mno.
Opět si neodpustil kváknout slovo leader… Zbožný přání. Ještě ani nerozpohybovali svoje rezavějící elektroplechofky protože selhali s programováním a už se viděj jako lídři v robotaxi. 2022 už chtěj vozit lidi v Quataru pomocí Buzz robotaxíků. No to mě pos3er. :))))
https://www.linkedin.com/posts/herbertdiess_aid-autonomousdriving-qatar-activity-6685134805685829632-ZLMN
– strojový překlad –
„Závod o robo-taxi začal! A jsem si jistý, že Volkswagen AG je na to dobře připraven.
Společně s naším partnerem Ford Motor Company integrujeme #AID tým Reinhard Stolle volkswagenu do Argo AI provozu, abychom vytvořili lídra v rozvoji #autonomousdriving.
Tento týden jsem mluvil s generálním ředitelem Argo Bryan Salesky ve videohovoru. Motivace je vysoká. Práce na globální platformě pro autonomní řízení již probíhají – napříč kontinenty.
Rozhodující otázka v závodě: Kdo bude první, kdo uspěje v tom, aby jejich vozidla řídila bezpečně autonomně? S flotilami robo-taxi a doručovacích služeb by se pak mohla v příštích letech stát ekonomicky lukrativní. To by také otevřelo nové příležitosti pro našeho poskytovatele MOIA hnacích služeb
Prvním milníkem je „Katarský projekt mobility“: Chceme poskytnout flotilu robo-taxi, na základě ID. Buzz [Concept Car], pro největší sportovní událost na světě 2022 v #Qatar.“
Já bych v této aktivitě VW viděl velký přínos pro
Já bych v této aktivitě VW viděl velký přínos pro odvětví, bez ohledu na to jak ta jejich síť bude vypadat. Již dnes je a zejména v blízké budoucnosti bude zcela zásadní problém nabíjecí infrastruktury v distribuci elektrické energie k hlavním tahům. Některé země již dokázaly na distribuční společnosti nějakým způsobem „zakleknout“ (Norsko), aby začaly problém řešit. Jiným se to nedaří (ČR). U nás je krásně vidět že ani ČEZ Prodej proti ČEZ Distribuci nemá žádné páky. Nicméně když do tohoto vstoupí VW, potažmo Škoda a postěžuje si vládě, resp EU, že kvůli tomu nejdou vozy na odbyt a budou propouštět, tak věřím, že se to může konenčně začit řešit i u nás a že konečně začnou v ČR růst +5MW přípojky u hlavních tahů jako je nyní zcela běžné v Norsku.
Souhlas jsou to důležitý kroky, které pomůžou
Souhlas jsou to důležitý kroky, které pomůžou rozpohybovat zatuhlá soukolí ve státě.
Skupina Volkswagen zjistila, že se bez nabíjecí sítě
Skupina Volkswagen zjistila, že se bez nabíjecí sítě špatně prodávají elektromobily? To celkem brzo. Ta závislost na třetí straně, která možná něco někde postaví je asi blbá.
A regionálním politikům se moc stavět nechce, neb v tom nevidí prioritu voličské většiny.
Takže jak postavit v centrech měst, kde auta stojí nabíjecí infrastrukturu?
to nakože kúpim koncernové auto, v zmluve bude postavenie
to nakože kúpim koncernové auto, v zmluve bude postavenie nabíjacej stanice „v mieste?“
alebo ich budú stavať v oblastiach, kde sa tie autá sústreďujú/predávajú/pohybujú/…
píše diskutér že nie 10, ale iba 7 rokov- – do času od úmyslu po uvažovanie ako ich nakresliť …
samé sarkazmy!
Síť nabíjecích stanic měla smysl, když ještě
Síť nabíjecích stanic měla smysl, když ještě neexistovali veřejné. Veřejné se postupně budují a vlastní síť tak bude postrádat za pár let smysl. Nicméně určitě na ně dostanou dotace a o to jim jde.
Místo vlastních nabíječek by měli spíče investovat do vývoje baterií. To je nyní nejdůležitější. Číňani do nich plánují hodně investovat a už nyní mají baterie tak dobré, že i pro Teslu není problém dát jejich baterky do svých vozů v Číně – viz CATL.
ta sit nedava smysl jen pokud bude uzavrena jen pro Audi a
ta sit nedava smysl jen pokud bude uzavrena jen pro Audi a Porsche, pokud ji casem otevrou pro vsechny BEV, tak to proste bude normalni sit nabijeceke jako kazda jina a s potencialem normalniho dalsiho businessu
u Superchargeru to smysl dava jen diky tomu ze je ted nejvetsi a byla prvni sveho druhu, casem az vznikne pretlak nabijecek, tak by take nedavala coby uzavrena asmysl a casem by zacala prodelavat, ridici i Tesle by casem sli za levnejsim a mozna i rychlejsim resenim, tak jako se tomu stalo treba v nekterych krajinach s Ionity, kdy nekde i ridici Tesel po urcitou dobu kvuli cene preferovali spise Ionity a ne Superchargery, vsechno je to jen o cene
s tim ze na to budou asi mit dotacni tituly se da jen souhlasit, koncern bez dotaci nema sanci, tam jsou i „oddeleni“ ktera se na dotace primo soustredi a ze jde o radove vyzsi tisice lidi
Ve chvíli kdy to zrealizují, tak, v této oblasti, jen
Ve chvíli kdy to zrealizují, tak, v této oblasti, jen srovnají krok s Teslou 2020. Chce se mi plakat.
Připomíná mi to mé šachové partie s otcem… jak takž dorovnám v jednom koutě šachovnice a on to má rozjeté na dalších 5 místech. :-/
Škoda že nechce Škodofka. Nabíječky v Mladé Boleslavi
Škoda že nechce Škodofka. Nabíječky v Mladé Boleslavi jsou za závorou jen pro vyvolené pro manažery.
Ono je také důležité si uvědomit, že VW teprve CHCE –
Ono je také důležité si uvědomit, že VW teprve CHCE – ještě ani nekopli do země. Vybudovat takovou síť není otázka týdne. To sedmileté zpoždění je jen teoretické – za předpokladu, že by teď luskli prsty, a zítra měli síť hotovou.
A navíc, zatím se jen spekuluje co vlastně Tesla na „battery day“ představí, ale pokud by se vyplnili jen ty optimistické (ne super optimistické) předpovědi, tak zase ostatním o kus poodskočí.
Suma sumárum, teď má Tesla náskok tak cca 10 let, a od října může mít i 12 a víc.
„náskok“, který je 10 let za Teslou, podřadní šášové,
„náskok“, který je 10 let za Teslou, podřadní šášové, asi smysl pro humor či blbost 😀
10 zas nie. Ja pocitam, ze iba nejakych 7 rokov.
10 zas nie. Ja pocitam, ze iba nejakych 7 rokov.
🙂 počítáš i tam software, který je teď katastrofální
🙂 počítáš i tam software, který je teď katastrofální u VW a u elektro aut stežejní?
Nie, nepocitam, lebo nie je co. Ziadny SW som este nevidel 🙂
Nie, nepocitam, lebo nie je co. Ziadny SW som este nevidel 🙂
Tak to doporučuju číst zprávy 🙂
Tak to doporučuju číst zprávy 🙂
Dobrý den.
šášové jste oba.
Kolik SCH Tesla je za těch
Dobrý den.
šášové jste oba.
Kolik SCH Tesla je za těch 10 respektive 7 let v České republice a prosím nepřehánět.
ČR není pupek světa.
ČR není pupek světa.
To není, ale žiji zde.
Je zajímávé, že Tesly okupují s
To není, ale žiji zde.
Je zajímávé, že Tesly okupují s redukcemi veřejné nabíječky, protože SCH Tesla jsou, mimo pro pár jedinců, nedostupné.
Superchargery ale nejsou určené na každodenní
Superchargery ale nejsou určené na každodenní nabíjení… primárně na cesty a v Evropě snad není místo kam by Tesla nedojela přes tuto síť
Co to blábolíte, SCH jsou právě určeny na normální
Co to blábolíte, SCH jsou právě určeny na normální provoz auta.
Kolik majitelů vozů Tesla denně cestuje po Evropě a kolik po ČR?
Co si predstavujete pod pojmem „normalni provoz auta“? Je to
Co si predstavujete pod pojmem „normalni provoz auta“? Je to denni pouzivani (jezdeni do prace, vikendove vylety po okoli), nebo provoz, na ktery je clovek zvykly z fosilu?
Normální provoz je potřeba se v okolí svého bydliště
Normální provoz je potřeba se v okolí svého bydliště někam dopravit. Ta vzdálenost je individuální a proto si lidé pořizují EV s různým dojezdem.
Za predpokladu, ze si clovek poridi auto, ktere mu vystaci na
Za predpokladu, ze si clovek poridi auto, ktere mu vystaci na cestu do prace (pokud tam nemuze nabit, tak i na cestu z prace) v zime, tak pak SCh je v „normalnim provozu (> 400 km kazdodenne)“ jen pro obchodaky a i v taovem pripade to muze byt docela opruz (tusim, jak obchodaci bojuji s kazdou minutou). Takze mi z toho plyne, ze SCh neni uplne pro normalni provoz, teda pokyd zrovna neni v miste, kde obedvate a zdrzeni 30 – 45 minut neresite. Michelin je se svym najezdem a toleranci k casu nabijeni na delsich cestach docela extrem ale, co vim, ani on denne na SCh nenabiji.
Denní nabíjení baterie SCH tak akorát způsobí, že
Denní nabíjení baterie SCH tak akorát způsobí, že baterka rychle odejde. Čím častější nabíjení velkým příkonem, tím pro baterii horší
Muj selsky rozum rika, ze tam vstupuje vic faktoru – chemie
Muj selsky rozum rika, ze tam vstupuje vic faktoru – chemie baterie (tj.odoslnost na nabijeni vysokymi proudy), velikost baterie (zmensuje C – pomer mezi kapacitou a vykonem) ), chlazeni baterie – zadne, klimatizaci, kapalinou = rovnomerne kazdy clanek na stejnou teplotu), uroven od kolika do kolika procent (co tedy vice vyhovuje chemii) nabijim (laicky si myslim, ze baterce mene vadi rychlonabijeni 15 – 50 % nez 5 – 80 %), k tomu se vztahuje i delka takoveho rychlonabijeni. Obecne se to tak da rici, ale pokazde to kazde nabijeni snizi cyklovatelnost o jiny zlomek procentniho bodu
Samozřejmě záleží na kapacitě a serioparalelním
Samozřejmě záleží na kapacitě a serioparalelním zapojení článků baterie. Je jasné že 50 kW příkon na baterii 30 kWh a 90 kWh je velký rozdíl. Každopádně je odzkoušeno, že denní nabíjení baterie 30 kWh na DC 50 kW ji bezpečně ještě v záruce odpraví.
Jak píšete, v zásadě je ideální nabíjení v rozsahu 30-60% kapacity baterie, pak může baterie dosáhnou až 4000 cyklů.
Z Vasi reakce me hned napada otazka a budu rad, kdyz napise
Z Vasi reakce me hned napada otazka a budu rad, kdyz napise svuj nazor vic lidi.
Kdyz mam BEV s dojezdem n hrane sveho najezdu, co je pak pro baterii lepsi?
1) nabijet denne na 100 %
2) nabijet na 80 % s tim, ze si behem dne (treba kdyz ma baterka 30 %) nabiji 20 % na rychlonabijecce?
Pavlíku, fakt to chceš vědět? Víš co je nejlepší
Pavlíku, fakt to chceš vědět? Víš co je nejlepší úplně ze všeho? Nejlepší je normálně žít ! Ne žít pro to, abys optimálně nabil baterii, Ty nablblo.
Nejhorší je nabít na 100% a nechat ji v tom stavu po
Nejhorší je nabít na 100% a nechat ji v tom stavu po dlouhou dobu. Pak nabít na 100% a hned jet a o kousek lepší nabít na 80% a pak dososat dle potřeby.
Tak tohle bude Tvoje stará určitě ráda řešit, BTC blbe.
Tak tohle bude Tvoje stará určitě ráda řešit, BTC blbe.
Budete se divit, sle nektere zeny maji mozek a neboji se ho
Budete se divit, sle nektere zeny maji mozek a neboji se ho pouzivat. I „hloupe“ prani vyzaduje jeho soucinnost. Neni to jen narvat pradlo do pracky a dat vyvarit.
To ze jste se s takovymi zenami nesetkal neni nas problem. 🙂
Pavlíku, nerad Ti to připomínám, Ty ses ale se selským
Pavlíku, nerad Ti to připomínám, Ty ses ale se selským rozumem nepotkal. Čus, bus, Dlaždič.
ty SCH jsou taky 100-300 km od sebe a pokud budete někde mezi
ty SCH jsou taky 100-300 km od sebe a pokud budete někde mezi tak budete jezdit 50-100 km nabíjet ? se proberte !
a to vubec nepíšu co to casem udela s baterkou
To ti reknu presne. Nekonecnekrat vic nez jakakoliv jina
To ti reknu presne. Nekonecnekrat vic nez jakakoliv jina automobilka. To ti nestaci?:)
Ne, nestačí.
Kdyby nebyly jiné nabíječky, tak si Tesla v
Ne, nestačí.
Kdyby nebyly jiné nabíječky, tak si Tesla v ČR ani neškrtne.
To je argument a ne blábol o 10 letém náskoku.
Ale vždyť už Vám tu psali, že SCH není určen ke
Ale vždyť už Vám tu psali, že SCH není určen ke každodennímu ježdění, ale když s Teslou cestujete.
Jezdit dennodenně nabíjet na SCH by se i ukrutně prodražilo. 90% nabíjení realizuju doma z pětikolíku – (což dává s Teslou denní rádius cca 200 km – tam i zpět – což je pro dost velkou skupinu lidí tří až čtyřdenní nájezd.
SCH jen dává Tesle „náskok“ při cestování. Dělá z Tesly co se dojezdu týče auto plně ekvivalentní auto fosilům.
Tak ještě jednou, proč vozy Tesla nabíjejí na veřejných
Tak ještě jednou, proč vozy Tesla nabíjejí na veřejných stanicích, když mají 10 let náskok v tovární síti.
Podle toho, co píšete, tak ten náskok je na dvě věci, na prd a na h…o.
Tezko rict. Asi protoze muzou? On SCH neni na kazdem rohu a
Tezko rict. Asi protoze muzou? On SCH neni na kazdem rohu a dojez Tesly neni nekonecny.
To, že si 90% případů vařím doma, a mám VIP kartičku
To, že si 90% případů vařím doma, a mám VIP kartičku se najíst u McDonalda, neznamená, že nemůžu zajít do KFC.
Doma pres noc (nebo kdy spite) nabijete na 70 – 80 % baterie a
Doma pres noc (nebo kdy spite) nabijete na 70 – 80 % baterie a pokud nepotrebujte delsi dojezd, zase nabijete doma. Pokud potrebujete delsi dojezd, tak Vam auta s rychlym nabijenim na nabijeckach omu uzpusobenych umozni nabit stovky km za male desitky minut, takze takova spojita (ve smyslu, ze z jednoho uzlu dojedu do druheho s pulkou baterky, duvod jiste vite, prip. dovysvetlim) sit nabijecek Vam umozni plnohodnotnou nahradu spalovaku i na delsich cestach, nez jsou v dosahu jednoho nabiti.
Konkurence se spoleha na verejne nabijecky, ktere jsou ale vesmes s vykonem 50 kW, coz nenabije stovky km behem malych desitek minut, nebo neni sit spojita (Ionity).
Z meho pohledu je 10 let naprosto prehnanych, ale filozofii BEV pochopili i pred vice jak 10ti lety, coz nektere automobilky nechapou dodnes. Ale pausalne se to vzit neda.
A pro nabiji Tesly na verejnych stanicich je dano jedna cenou a druhak treba nepritomnosti SCh na trase, kam jedu (a ta trasa muze byt treba na hrane nebo tesne za hranou dojezdu), takze pomalejsi nabiti nevadi.
.
.
Zkousel si nekdy s tim svojim srotem Leafem jet pres celou
Zkousel si nekdy s tim svojim srotem Leafem jet pres celou evropu? Az to zkusis, tak ryhle pochopis jaky ma Tesla v siti SCH naskok.
Kamarád s novou TM3 za 4 měsíce nebyl ani jednou na SCH,
Kamarád s novou TM3 za 4 měsíce nebyl ani jednou na SCH, nabíjí zásadně zadarmo na nabíječkach prodejen potravin a cerpackach MOL. Prý ho na SCH nikdo nedostane, no ne každý tu síť potřebuje nebo považuje za výhodu.
No to nikdo netvrdi, ze kazdy kdo vlastni teslu SCH vyuzije.
No to nikdo netvrdi, ze kazdy kdo vlastni teslu SCH vyuzije. Nicmene kazdy kdo vlastni Teslu ma tu moznost je vyuzit, zatimco kdyz vlastnis Leafa tak tu moznost proste nemas. Nicmene az ten tvuj kamarad zkusi jet misto do lidlu do spanelska tak se bez SCH neobejde a nabijecky u Tesca mu budou k prdu.
Autem do Španělska jezdí asi málokdo, nicméně on má
Autem do Španělska jezdí asi málokdo, nicméně on má letenky zdarma, takže nad 400 km všude létá 🙂
uzasne ekologicke….este ze si preto kupil Teslu.
uzasne ekologicke….este ze si preto kupil Teslu.
On si nekoupil Teslu kvůli ekologii, to asi málokdo,
On si nekoupil Teslu kvůli ekologii, to asi málokdo, opravdový ekolog by si auto přece nikdy nekoupil.
tak to je velmi zla uvaha. Ten, kto potrebuje cestovat a chce
tak to je velmi zla uvaha. Ten, kto potrebuje cestovat a chce byt ekolog, hlada altenrnativu. Tou je asi ako najlepsie riesenie ojazdeny elektromobil. A aj ta nova Tesla bude po par rokoch vyrazne lepsia ako tie nezmyselne lacne a bezplatne lietania krizom krazom po Europe na kavicku, alebo kvoli selfie 🙂
Ekolog ať jezdí vlakem, autobusem a pěšky, to je jeho
Ekolog ať jezdí vlakem, autobusem a pěšky, to je jeho povinnost, jinak si na ekologa jenom hraje.
No nevím, kdo létá na kávičku a selfie standardními linkami, to je spíš tortura než cestování a on je pilot, takže jaksi mu nic jiného nezbývá 🙂
2x za rok jezdím Itálii a pohoda.
2x za rok jezdím Itálii a pohoda.
A je zajímavé, že třeba v Alfi Itálie cucá u jediného
A je zajímavé, že třeba v Alfi Itálie cucá u jediného stojanu ABB auto Tesla a přitom 50 m vedle je 12 pozic SCH Tesla.
Co je na tom zajímavého? – klidně dotyčný může mít ABB
Co je na tom zajímavého? – klidně dotyčný může mít ABB levnější než SCH (když se musí platit)
Píši to opět, k čemu je 10 letý náskok, když není
Píši to opět, k čemu je 10 letý náskok, když není využitý a stojí u ABB dvojnásobnou dobu!!!
Až se bude psát rok…. pardon až se Tesla tak rozšíří
Až se bude psát rok…. pardon až se Tesla tak rozšíří a dojde k letnímu sobotnímu stěhování národů – pardon týdenních rekreantů do jižních letovisek, tak i 20 stojanů bude málo.. obecně pro řadu lidí je potřeba pocit, že můžou…při cestování je to pro pohodu velmi důležité -aby dotyčný věděl, že tam a tam může (nemusí, ale může) bezpečně rychle a garantovaně nabít.
Jestli je to náskok měsíc nebo deset let je fuk, podstatná informace je, že bez fungující infrastruktury je emobilita dále než od komína za roh zbytečnost a jezdit po eu s tím, že má člověk u sebe víc karet k nabíjení než supermarketová bojovnice slevových karet do krámů, je pro většinu lidí neakceptovatelný.
Tak ale si natvrdly nebo jen troluješ? Tesláci mohou BUĎ
Tak ale si natvrdly nebo jen troluješ? Tesláci mohou BUĎ nabíjet pomalu na těch zaprděných ABB, pokud nespěchají a chtějí to mít levnější NEBO pokud spěchají mohou nabíjet 200kW na SCH. Je důležité mít obojí. Bez těch SCH by Tesla měla poloviční užitkovou hodnotu, protože by se nedalo cestovat na větší dálky stejnou rychlostí jako to zvládne diesl srackomet.
Dokáže toto tvůj mozek pobrat? Nebo stále budeš mlet o tom, že si viděl někde nabíjet teslu na ABB tak proto musí být SCH k ničemu. Řikají ti něco termíny jako implikace, korelace? Jaké máš vzdělání? Lidem jako ty se musí zdát, že hasiči sou pěkní žháři, že? Skoro pokaždé když vidíš hasiče, tak někde hoří! Hajzlové! :D:D:D:
+ 10000000
:-))))))
+ 10000000
:-))))))
zkust to jizni spanelsko, to se ti bude libit jeste vic 😀
zkust to jizni spanelsko, to se ti bude libit jeste vic 😀
Az postavi nejaka jina automobilka po celym svete16 000
Az postavi nejaka jina automobilka po celym svete16 000 supegchargeru, dej mi vedet. Nez se toto stane tak ma Tesla nad ostatnima naskok. Zacala je stavet v 2013, takze ma momentalne 7 let naskok nad ostatnima. A muzes se stavet treba na hlavu ale to jsou fakta.
Líbí se mi slovo kdyby…..
Líbí se mi slovo kdyby…..