Dnešním dnem nabylo právní moci schválení typu Vectron MS/AC. Typové schválení od národního drážního úřadu je završením homologačního procesu lokomotivy Vectron v České republice.
foto: Siemens
Univerzální elektrické lokomotivy Vectron ve střídavé a vícesystémové variantě tak mohou být od dnešního dne provozovány na celé železniční síti v ČR bez jakýchkoliv omezení.
Lokomotivy Vectron jsou určené pro vnitrostátní i mezistátní dopravu a jsou řešeny tak, že jejich vybavení lze přizpůsobit stavu železničních tratí a potřebám provozu v uvažovaném provozním nasazení v mnoha zemích v Evropě.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Norsko buduje další tratě pro rychlovlaky
To přináší dopravcům řadu výhod, zejména flexibilitu nasazení i s ohledem na vývoj přepravy do budoucna. Tyto univerzální lokomotivy jsou vhodné pro celé spektrum aplikací od těžké nákladní až po expresní osobní dopravu rychlostmi až 200 km/h, což dokládá jejich nasazení společnostmi Regiojet i LokoTrain, které si tato zbrusu nová vozidla pronajímají od rakouského poolu ELL.
Technicky je možná dobrá,
Technicky je možná dobrá, vzhledově je ale doslova hnusná.
Jéje :oD To můžeme do
Jéje :oD To můžeme do pár dnů čekat nějaký útok, že 109…je taková maková a škodovka ošklivá a zlá…sice dává práci tisícovkám lidí v čr, ale to přece neva ne :oD
Nechci být hnidopych, ale
Nechci být hnidopych, ale modení lokomotivy jako E109 (a.k.a vlnitý plech) nebo Taurus u nás již nějakou dobu jezdí.
Hnidopich klidně být
Hnidopich klidně být můžete, ale konkrétně Taurus má schválení jen na koleje 1. a 2. koridoru.
Nevím jestli jsem ji viděl
Nevím jestli jsem ji viděl na 2. koridoru, na 1. ano, pak je tu ještě odbočka do Znojma, možná ještě někde, nedaří se mi to nějak dohledat. Rozhodně ale označovat vectrony za první moderní lokomotivy u nás se mi zdá jako přehnané. Kdyby nám tu jezdily pouze lokomotivy s výrobou někdy na počátku 90. let tak klidně, ale máme-li tu již mnou zmíněné, pak se mi to zdá přehnané.
Myslím, že i u 109E
Myslím, že i u 109E ještě stále nějaká omezení jsou, takže tvrzení „Jedná se o první a jedinou moderní elektrickou lokomotivu, která je na českých kolejích schválena bez omezení“ je pak pravdivé.
A víte že jedno bude
A víte že jedno bude trvalé? Vectron by měl umět i 1,5kV DC, kdežto 109E toto napětí neumí.
To sice ano, ale 1,5 kV je u
To sice ano, ale 1,5 kV je u nás už jen do Bechyně a na této trati Vectron s vysokou pravděpodobností stejně nikdy neuvidíte 😉
Chcete říci tedy, že 1 a
Chcete říci tedy, že 1 a 2 koridor nejsou tratě České Republiky?
Chlape, když pokaždé čtu podobné žvásty si vzpomenu na Shneidera a jeho slova:
Analytik má za konstantní pravidla analýzy, proměnný je výsledek. Mnozí theologové (čest výjimkám!) a všichni propagandisté a ideologové a politruci to mají naopak. Cíl mají jasný, jde jim jen o to, jak to všechno zmotat, aby to alespoň zdálky vypadalo, že k němu nějak seriózně došli.
Chlape, co to tady plácáte
Chlape, co to tady plácáte za pitomosti?
Prostě je docela rozdíl, jestli je nějaká lokomotiva schválená jen na pár hlavních tratí, nebo na celou síť.
To je celý.