Že zrychlení elektromobilu Tesla Model S umožňuje autu snadno soupeřit (a porážet) nejvýkonnější vozy se spalovacím motorem už víme. Jak je to vlastně ale s maximální rychlostí Modelu S? Ukážeme vám to na názorném videu.
foto: YouTube
Americký nadšenec a novopečený majitel elektromobilu Tesla Model S ve verzi Performace (85kWh baterie) se rozhodl, že se svým novým autem přejede USA. A aby si ukrátil chvíle na dlouhé cestě, pochopitelně zkouší co vůz dovede.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elektromobil Tesla Model S ve videohře Gran Turismo 6
Kupte si elektromobil Model S už za $500 měsíčně!
Elektromobil Tesla Model S získává další prestižní světové ocenění
Na opuštěné rovince kdesi uprostřed pouště se Elliot rozhodl změřit max. rychlost Modelu S. Na videu je krásně vidět jak překvapivě tiché je zrychlování tohoto elektromobilu. Až do 160 km/h zároveň velmi svižné. Počítání rychloměru se pak zastavilo na 214 km/h.
Je to sice moc pěkné jak
Je to sice moc pěkné jak to zrychluje, ale i tak mi tam hodně chybí ten klasický zvuk např. burácejícího osmiválce. Mohli by to mít alespoň v reproduktorech.
Asi každému vyhovuje něco
Asi každému vyhovuje něco jiného, ale to ticho je jednou z výhod elektromobilu a myslím si, že pro člověka je přirozenější ticho než randál od motoru automobilu.
Jsem rad, ze tam neni
Jsem rad, ze tam neni buracivy zvuk cehokoli. To je proste vyhoda elektromobilu. A jestli nekdy pridaji zvuk z reproduktoru tak doufam, ze bude defaultne vypnuty 🙂
jak poznáte že je
jak poznáte že je teplotní omezení aktivní nebo není?
Na tom ukazateli vykonu
Na tom ukazateli vykonu (oranzovy pokud zrychlujete motorem, zeleny pokud brzdite motorem) se objevi carkovana cara, ktera symbolizuje kam az ten vykon muze jit. Muze se objevit pokud je baterie prilis studna nebo pokud je baterie prilis vybita anebo jak ukazuje toto video pokud se tlaci na pilu a v motoru se zacne shromazdovat teplo rychleji nez jak se stiha odvadet.
Kdyztak si pustte video na celou obrazovku at je to lepe videt.
Zajimave jak to zacne
Zajimave jak to zacne omezovat ten vykon jeste predtim nez to dosahne maximalni rychlosti. A jakmile dojde na maximalku (elektronicky omezeno – zhruba 80kW), tak to teplotni omezeni temer okamzite zmizne (je treba si pauznout video aby si toho clovek vsiml).
Chtelo by to jeste podobne video s plnou „nadrzi“ a zmerit jak daleko dojede 😀
Z ciste teoretickeho hlediska spotreba 80kW, baterie 85kWh, rychlost 133 => 85/80*133 = 141.3mil = 227km. Ale osobne se mi to zda nejak moc, v realu bych cekal trochu min diky nizsi ucinnosti baterii, motoru i invertoru v takovych vykonech.