Volvo už nějakou dobu prodává V60 Plug-in hybrid a chystá uvedení modelu Volvo XC90 Plug-in hybrid. V rozhovoru pro magazín Autocar řekl Lex Kerssemakers, šéf produktové strategie Volvo, že automobilka by mohla začít vyrábět elektromobily. Čeká však na správnou příležitost.
foto: Volvo
Lex Kerssemakers, šéf produktové strategie Volvo, nejspíš ví proč dělá to co dělá. Vozy Volvo jsou určeny pro speficickou skupinu zákazníků, kteří neváhají si za severskou kvalitu/značku dobře připlatit.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Volvisté mají v Praze vlastní soukromou dobíjecí stanici
Možná i to je důvod, proč zatím Volvo s uvedením čistého elektromobilu na trh váhá. Auto by prostě bylo příliš drahé. Na druhou stranu, Tesla Motors dokazuje, že drahé elektromobily nemají dnes na trhu problém. Ba naopak, právě segment luxusních dražších aut je ten, kde se mohou elektromobily dobře uchytit.
Navíc, Volvo už testovací elektromobil k dispozici mělo – šlo o vůz Volvo C30 Electric, který dokonce v nemalé flotile testovalo. Podle Kerssemakerse se teď ale automobilka soustředí primárně na plug-in hybridy, podobně jako třeba Audi, Volkswagen a další.
„Jakmile bude u elektromobilů k dispozici udržitelný obchodní model, můžeme to udělat – naše platforma je plně škálovatelná a flexibilní. Budeme ale muset sledovat jak se náš byznys s elektromobily vyvíjí a jaké tlaky existují ze strany spotřeby a uzavírajících se hranic měst,“ řekl doslova pro magazín Autocar.co.uk.
Nakonec dodal, že technologie plug-in hybridů prozatím nabízí to nejlepší z obou světů.
„Budeme ale muset sledovat
„Budeme ale muset sledovat jak se náš byznys s elektromobily vyvíjí a jaké tlaky existují ze strany spotřeby a uzavírajících se hranic měst“
Heh, tak on to rekne na plnou hubu a vubec se za to nestydi…
Dokud nam nebudou zakaznici nadavat, ze nedelame elektromobily a dokud budou moci spalovaky do center mest, tak neni treba delat elektro.
Spíš dokud nebudeme
Spíš dokud nebudeme přesvědčeni, že je zákazníci opravdu chtějí a že je to nutnost, tak radši zůstaneme u jistoty.
Jediné, co se k tomuhle výroku dá říct je, že nechtějí nijak riskovat. Ano, moc to Volvo nešlechtí, ale na druhou stranu je lze chápat.
hmm, to je fakt…
Ale ja si
hmm, to je fakt…
Ale ja si i tak myslim, ze kdyz se proda 100.000 elektromobilu a plug-inu za rok jen v USA, tak uz to neco znaci o trhu jako takovem.
Tak většina byly ty
Tak většina byly ty plug-iny a ty právě Volvo vyrábět chce.
TO není pravda, mírnou
TO není pravda, mírnou většinu tvořily BEV.
Ano, máte pravdu. viz:
Ano, máte pravdu. viz: http://insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/
Ale celosvětově to bylo dle mě víc plug-inů, ale přesnou statistiku jsem nehledal.
Přestože jsme nadšení
Přestože jsme nadšení provozovatelé Modelu S, V60 PHEV, 2x AMPERA tak musím říct, že rozumím tomu že čistý elektromobil stále není produkt připravený pro masovou výrobu/prodej. Dokud jeho cena nebude srovnatelná s ostatními tzn. za cca 500.000,- Kč auto o velikosti Golfu s reálným dojezdem min. 300km (takže NEDC 500km), tak pořád to bude pouze okrajová část trhu. Ať už díky použitelnosti, infrastruktuře…atd.
Konečně rozumný názor.
Konečně rozumný názor.
ale dyt kecaj. jsou
ale dyt kecaj. jsou zaprodany nejaky automobilce ve snaze tu demagogii udržet nadale 😉 Ten kdo jednou sedl do Tesly pochopil, že dynomobilky jsou PROLHANÝ
Četls dnešní MFDnes? Šáde už má bobky …
Zaprodaný? jako kdo? to
Zaprodaný? jako kdo? to snad ani nemá cenu komentovat….
jiste Jarda, cert vi co ses
jiste Jarda, cert vi co ses zac, každopadne jesi nekopes za TESLU kopes proti ni :-)))))) Musis se vic snazit 🙂
kcc-hho.webnode.cz/akce/elektrohrdina/
V60 Plug in hybrid je sice
V60 Plug in hybrid je sice fajn, ale je příšerně drahý. Startuje na milionu a čtvrt. A opět jde o obrovské auto, tuny plechu přecpané technologiemi pro jeho pohon a tahání mrtvé váhy. Oni prostě ti mastodonti elektromobily dělat nechtějí. Jestli je to z ekonomických důvodů – nevrátily se jim ještě investice do spalováků – nebo jen z prostého bloku v myšlení – něco jako chovatelé koní a výrobci bryček versus nastupující automobily – těžko říci.
Každopádně jim nedochází, že kdo se sveze elektromobilem, je nalomený. A kdo řídí elektromobil po nějakou dobu, je pro spalovák navždy ztracený.
PŘESNĚ TAK, STARÝ VOLVO
PŘESNĚ TAK, STARÝ VOLVO KECÁ A ČÍNSKÝ VOLVO SE ZATÍM JEN CHYSTÁ !! VLÁDNÍ POBÍDKY V NĚMECKU TO JE TEN STARTOVNÍ ODPAL. JDE JIM JEN O PRACHY ABY SI NAHRABALI. NEMÁME RÁDI ČÍNSKÝ ZAPRODANÝ VOLVO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nemohu si odpustit hlášku
Nemohu si odpustit hlášku z jednoho filmu.
… Jestli jsi čekal na tu správnou chvíli, tak to byla tahle…
mozna cekaj az jim ujede
mozna cekaj az jim ujede vlak 🙂
Popravdě, osobně to vidím
Popravdě, osobně to vidím tak, že ten vlak už se pomalu rozjíždí a mizí z nástupiště.
Souhlasím. Čekat na
Souhlasím. Čekat na vhodný moment v době, když již spousta automobilek pracuje na svých verzích 100% elektromobilů, oni jedou Hybridy a vyčkávají..
Myslím si, že hodně zavedených automobilek zkrachuje na tom, že budou tak dlouho vyčkávat, až budou vyrábět nafťáky a benzíňáky rovnou do šrotu, protože čím víc elektromobilů (konkurence) a infrastruktury pro ně bude, tím jejich cena půjde dolu. A kdo bude chtít auto na benzín, když za stejnou cenu může mít elektro…
Švédi s Volvem dopadnou
Švédi s Volvem dopadnou jako Finové s Nokiou.
švédi volvo dávno
švédi volvo dávno neovládají, to jsou jen zamestnanci
Volvo vlastní čínské
Volvo vlastní čínské Geely.
Tím hůře. V Číně jedou
Tím hůře. V Číně jedou elektromobily ve velkém. Až Číňanům dojde, že Volvo je příliš konzervativní na to, aby si udrželo slušné prodeje, tak ho zaříznou úplně. Škoda. A není to ta česká automobilka.
Opravdu si myslíte, že
Opravdu si myslíte, že Číňani jen tak z povzdálí sledují, co jim v tom Volvu dělají a nijak do jeho chodu nezasahují? Nebuďte naivní.
Preco nie? Technologie co
Preco nie? Technologie co potrebovali uz maju. Ked mal volvo ford nikdy nebolo v zisku a teraz ked ho maju cinania to bude asi rovnake ked nie horsie.
Prečo nie? Upřímně
Prečo nie? Upřímně nechápu, jak se někdo takhle může zeptat. Vlastně chápu, v zemi, kde většin lidí nepodniká a pozice zaměstnance jim přijde jako nejlepší, těžko hledat podnikatelské myšlení…
Jinak pro Geely je Volvo něco jako pro Tatu Jaguar – Volvo je světoznámá značka na rozdíl od Geely a má také velice dobrou pověst. Lenovo si taky nekupovalo Motorolu jen proto, aby vysosalo technologie (otázka je, jestli vůbec měla Motorola co Lenovu po této stránce nabídnout), ale kvůli tomu, že je to mnohem prestižnější značka v USA, kde se chtělo podstatně víc prosadit.
Btw. U Fordu nebylo v zisku skoro nic, ani Jaguar.
Jedná se jasně o chybu
Jedná se jasně o chybu překladu, teď jsem se na to díval. Správně má být: „Ještě neumíme vyrobit něco kloudného na elektriku, ale až se to jednou naučíme, tak to začneme vyrábět i prodávat“. 🙂
Ps: Jak se líbí výraz euto?
BOLÍVIE TO JE BINGOO !!!
BOLÍVIE TO JE BINGOO !!! MRKNĚTE NA MAPU
zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/bohate-zasoby-lithia-pod-ceskym-cinovcem-prilakaly-australany-1157022
Nojo, LITHIA jak
Nojo, LITHIA jak sraček
kcc-hho.webnode.cz/ropa/lithium/
:-))))))))))))))))))))))))