Volkswagen v tichosti představil nový e-Up! s dojezdem 260 km

Jan Horčík - 04 Červenec 2019

Volkswagen na jednotlivých trzích, nejprve v Nizozemsku a Norsku, představuje novou verzi elektromobilu Volkswagen e-Up!auto elektromobil nový Volkswagen e-Up!

Nová verze elektromobilu Volkswagen e-Up! půjde na trh během začátku příštího roku.
foto: Volkswagen

Nový elektromobil Volkswagen e-Up! je de-facto stejné auto jako Škoda Citigo-e iV a Seat Mii. Bude tedy vybaveno 36,8kWh baterií, na kterou zvládne dle WLTP ujet až 260 km (Citigo-e iV má mít 265 km, Mii stejných 260 km).

V showroomech má být auto začátkem roku 2020, ale na vybraných trzích by mělo být možné ho už dnes rezervovat. Vyrábět se bude v továrně v Bratislavě.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Vyrábět se bude na Slovensku. Prý, že je Česko automobilovaá velmoc, ale nějak ospalá. U nás, pokud vím, se žádné BEV seriově nevyrábí, natož prodává.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Kuk

off

A aby toho plastovýho odpadu nebylo málo, tak Němci vykoumali levnej elektromotor z plastu pro elektroauta...
https://insideevs.com/news/357824/plastic-electric-motor-reduces-weight/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

A cena?
Ceny baterií neustále klesají:
https://about.bnef.com/blog/behind-scenes-take-lithium-ion-battery-prices/

Například v tomto elektromobilu bude baterie stát zhruba 180 tis Kč (podle údajů z článku).
Za 5 let bude ta samá baterie podle předpovědi stát 96 tis Kč. Ceny aut klesají, nicméně ceny EV aut klesají ještě rychleji budou klesat díky klesající ceně baterek, zaplacení vývoje platformy a výroby ve větším množství pro daný typ. Rozumný člověk, pokud není taxikář, tak si na EV počká.

Obrázek uživatele Radovan

Můžete čekat nebo si užívat elektromobility a šetřit peníze, jako my. Auta pořízena za 439 nový a 280 tisíc ojetý. Najeto k dnešku 76+31=107 tis. km elektricky. Benzín do našich dvou spalováků nás stál 2,40 Kč na 1 km, takže ušetřeno k dnešnímu dni jen na palivu 256.800,- Kč. Servis by stál s výměnami olejů a filtrů, nepočítám brzdy a výfuky, minimálně 5x6=30 tisíc Kč. Takže kupní cena ojetého elektromobilu se už vrátila jen na palivu a servisu. Oba spalováky jsme navíc slušně prodali za celkem +-170 tisíc. Přechod na elektro nás k dnešnímu dni se 2 auty stál po 5 letech provozu prvního a 3 letech provozu druhého jen 269 tisíc. Je to individuální věc, ale podle mne nemá cenu na nic dále čekat.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

To znamená, 180000kč do nového VW e-up 36,8 kwh stojí 1kWh = 5900kč.
To by se dalo dát do starého e-up.
Tady se v komentářích píše za starý VW e-up 150000kč + 180000 nové baterky
tak to máte 330000 kč a ještě staré použiješ na fotovoltaické panely
nebo prodáš. A máš dojezd 265km. No neber to.

Ešte "rozumnejší" budú čakať až cena baterií klesne na 48 tis.
Cena baterií, zaplatenie vývoja, výroba vo väčšom množstve sa deje len preto, že všetci "rozumní" čakajú.
Ach jaj.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Keby boli vsetci "rozumni" a cakali by na elektromobil lacnejsi ako spalovak, nikdy by sa nedockali. Vdaka nerozumnym sa mozno aj ti "rozumni" dockaju. Cim viac nerozumnych, tym sa dockaju skor.

Obrázek uživatele Anonym123

mimo misu - na stavebnom fóre bol príspevok "prečo niečo nové namiesto milionkrát použité osvedčené"
a práve toto fórum za desať rokov ukázalo ako sa dá inak.
teraz počúvam zvuky zo stavby - žiadna miešačka, cirkulár, vozenie vápna, piesku, cementu, štrku! počujem iba "vŕtačku" a klopkanie kladiva!

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Tak už i Škodovka najela na vratné zálohy na auto, které ještě nemá ani předpokládanou cenovku. V Norsku nyní za 5000 korun (cca 13 tisíc Kč) za rezervaci Škody CitigoE iV a pokud se vybere 1000 záloh, jednoho z kupujících vylosují a dostane auto zdarma.
https://butikk.skoda.no/

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Chtěli jsme prodat starého do bazaru, 2 roky firemního provozu. Nabíjený 2x-3x denně.
V několika bazarech nás přímo odmítli, v jiných pouze do komise. Ve Štěrboholech nám nabídli takovou výkupní cenu, že celkové náklady na kilometr by byly vyšší, než u šéfova Maserati.
Nechcete ho někdo?

Uveďte nějaké parametry (km, rok, % baterie, dojezd, cena).

Je to rv 2016, najeto 87500km, baterie je popravdě k.o. (dojezd se poslední dva měsíce provozu propadl o čtvrtinu na cca 30-50km), cena 150 tisíc?

Cena 200-250 tisíc by byla O.K., kdyby byla baterie O.K.
Bohužel je-li baterie K.O., tak možná budete rád za těch 55 tisíc...
Jen mi napadá, to už není baterie v záruce? Vyměnit baterii v záruce, pokud to půjde a pak teprve prodat s novou baterií kolem 300 tis.

Vozidlo je po záruce. Nevíte, jestli na baterii je prodloužená záruka?

Obrázek uživatele Radovan

Člověče snad máte od toho auta kupní smlouvu a servisní knížku, nebo ne? Tam je všechno polopaticky.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Smlouva je bůhví kde, serviska v autě na firmě, tak jsem se slušně zeptal, jestli to tady někdo náhodou neví.
Takže vám díky za nic.

Myslím, že prodloužené záruky (např. 8 let a 160tis.km) platí pouze pro fyzické osoby. Pokud to máte na IČO, tak to bude asi s minimální zárukou. Bude to ale asi případ od případu. Zkuste zavolat prodejci nebo se stavte v servisu, snad pomůžou. V servisu by Vám mohli i vyjet test baterie, což by bylo myslím dobré pro Vás i kupujícího.

...

Obrázek uživatele Radovan

Mýlíte se. Co Vám někdo napíše na fóru je irelevantní vůči tomu, co má Váš konkrétní vůz v papírech. Bohužel i zde jsou změny a 2 majitelé téhož mohou mít zcela rozdílné podmínky. Nejen jako koncový spotřebitel a podnikatel, ale i navzájem uvnitř skupiny. Proto je důležité to v archivu firmy a v šuplíku tamtéž. Doporučuji jednoznačně dohledat a prostudovat.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Proč nabízíte v bazaru a nevystavíte inzerát na sauto?
Za kolik ho nabízíte?

Normálně auta tímto způsobem neprodáváme, buď zaměstnanci nebo bazaru.

v CR je problem s vykupem takoveho auta prave pro nezajem bazarovych zakazniku, a je celkem logicke ze to bazar nechce rizkovat a za auto nabidne bud hodne malo a nebo ho vezme jen formou komise kde ma pripadnou provizi a maximalne mu to zabere na par mesicu 1 misto na place

i 2 lety eUP proste za vice nez 220-250 mneprodaji, takze realne kdybych byl bazarnik, vic nez 150k,- nenabidnu ikdyby to auto bylo jako nove s plnou hystorii a najeto par tisic, prozatim na to v CR proste nedozral zakaznik ktery by to koupil, a cekat ze prijde zrovna nejaky fanousek ktery vi jakou to ma cenu je pro business spatna volba

uplne stejne blbe se prodavaji i limuziny nebo sportaky, ktera stali ranec a pak se lidi divej ze po 2-5 letech je to neprodejne, proste pro to neni zakaznik ktery by byl ochotny za to dat bazarovej ranec

Najeto 80 tisíc km. Nabídli nám 55 tisíc včetně dph, což je podle mě méně, než kdyby to byl benzín.

Prodával jsem hodně firemních aut, včetně úplně prorezlé Felicie, ale o tenhle eUp je úplně nejmenší zájem. Snad si to někdo vezme aspoň za 150. Přitom auto vypadá dobře, lak jako nový, byl pod fólií.

Dobry den, mohl bych taky poprosit o kontakt a podrobnejsi info na pavcak@atlas.cz?

Díky, zašlu.

Nezapomnel jste na me? Nic mi nedoslo :-(

Za 150 to vezme asi každý i AAAAuto a obratem to bude prodávat 2x dráže...

Tak uz ho nekrmte . Staci se podivat na mobile.de za kolik se prodavaji tyhle stroje ...

Bohužel to má K.O. baterku...

Vážený pane, pošlete odkaz na inzerát s podobným autem. Mimoto si vás dovoluji upozornit, že na mobil.de vidíte především poptávané ceny autobazarů k jednání, nikoliv prodejní ceny majitelů, které jsou podle mých zkušeností o 30%-50% nižší.

Obrázek uživatele Kuk

Bazary se daj na mobile.de vypnout.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Za 150 bych to vzal i já s mým nájezdem 6000 km/rok. Vlastně i kdyby skoro nejezdilo, tak se vyplatí už jenom za tu úsporu na ceně domácí elektřiny.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Pošlete mi prosím víc info na quaero zavináč email.cz. Děkuji

Pošlu, děkuji za zájem

150 zní zajímavě ;-)
Kdyžtak pošlete bližší informace na kwe(zav)riska.cz

Děkuji

Pošlu, děkuji.

Mozna ze by redakce mohla vytvorit takovy koutek pro nakup/prodej elektromobilu. Brzy budu prodavat muj Peugeot Ion r.v. 2013. Tak by se to hodilo.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za tip, popřemýšlíme!

---

šéfredaktor Hybrid.cz

A kolik máte najeto a kolik očekáváte, že za něj dostanete? Já jsem teď hodně skeptickej, nám nabídli doslova pár desítek tisíc. Za dvouletý auto s pořizovačkou přes 600t.

Najeto ma ca. 11.000 km a asi 200.000 Kc. V Praze ma EV vyhodu s parkovanim po cele Praze v modrych zonach zadarmo. Tak to je velky argument.

Obrázek uživatele Marek_

Hm... přemýšlím nad ekonomikou provozu a výhodnosti elektromobilu v tomto konkrétním případě. Kupoval jste to jako nové? nebo ojetina? Každopádně při tak malém nájezdu musí být cena za km astronomická už jenom poklesem hodnoty...

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Byla to ojetina s 1000km najezdem. Pani musela auto prodat. Na takove popojizdeni by spalovak byl horsi. To by mel 3. vyfuk a kdovi co jeste. Jsem absolutne spokojen s provozem a naklady.

Obrázek uživatele Marek_

No jo, tak to na tom pani brutálně prodělala. Ale tak, někdy se to tak stane. Záleží za kolik to prodáš, jaký bude pokels hodnoty, atd. Ale při takmalím nájezdu se tolik neprojeví výhoda EV, protože i benzinové malé auto by jezdilo za málo, servis by za těch 10.000 km nebyl skoro potřeba a ztráta hodnoty by byla možná ještě nižší.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Ja resim podobny problem s malym najezdem. 2 + 2 km s detmi rano a to same odpoledne. To spalovacimu autu moc neprospeje, nebo se pletu?

Samozřejme jedině laciné benzínové auto.
Elektromobil bude mít při tomto nájezdu jen v poklesu hodnoty náklady na kilometr jak Formule 1.

Jsem koncovy uzivatel - mysleno tak, ze dojedu auto, dokud bude jezdit. A budu doufat, ze elektroauto mi poslouzi dele jak lacine benzinove auto. Samozrejme by se vyuzivalo i v jinych rezimech (partnerka jezdi do prace i na noc, o vikendech, takze odhaduji rocni najezd cca 10.000 a blahove doufam, ze se auto dozije 20ti let.

Obrázek uživatele Marek_

Já teda kupuji taky ojetiny, ale na pár let a pak z domu. Poslední tři auta, co jsem takto měl, tak vychází náklady 5 KČ/km. A to jsou střední třída až vyšší střední. Pravda, jezdím trochu víc, kolem 30-40 tisíc ročně :-)

Pokud auto najede málo, tak je jedno, jestli je to EV nebo spalovák, náklady na km budou vysoké. Klidně bych koupil malé levné benzinové auto a až doslouží, vyměnil, vyjde to asi levněji než drahé EV.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Marek_

Není to ideální, ale benzinové auto to zvládne úplně v pohodě. Jasně, EV je pro tento režim vhodnější, pokud teda nebude vadit, že náklady na km (díky vyšší ceně a nic moc nájezdu) budou vyšší...

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Doufam, ze sezenu i_Mieva nebo neco podobneho kolem 300.000. Za kolik bych sehnal benzinove auto, ktere by mi vydzelo tak dlouho jako male elektroauto, ktere si budu udrzovat? A pri odhadovanem najezdu 10.000 km za rok (bude jezdit i na nocni a o vikendech do prace). Tam uz vidim prodelek max v malych desitkach tisic, nebo se pletu? A to mi rozhodne stoji za to, abych zmirnil negativni dopad, ktery za svuj zivot pro sve okoli mam

Obrázek uživatele Marek_

Já koupil manželce Mervedes A automat za 150 tisíc. Tehdy 8-leté auto, dnes má 12 let a pořád jezdí. Náklady navíc oproti EV jsou výměny oleje, to je tak do 5000/rok. Teď jsem měnil tlumiče, ale to se mění i u EV. Pojistka je cca. stejná.

Ale pokud vám dražší provoz EV nevadí, klidně si ho kupte...

---

Lexus GS 450h Premium 2013

A kolik stálo nové?

Jaj pardon, to je ion, ja shanim eUP, blbe koukam na strukturu diskuze...

Obrázek uživatele ozana

Vůbec nebylo napsáno, co je ten starý za vozidlo.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

No kdyz pod clankem "novy eUP ...." napisu "stareho jsem chtel prodat" tak nejak predpokladam ze tim auto mysli stary eUP.... jen se mi to pak smichalo s leodendulou a 11 000km a 200 000kc

No jestli je 200 cena vcetne dph, a je moznost odpoctu, tak bych to bral .... pokud to auto nema nejake zasadnejsi vady, jen bych musel popremyslet jak to dostat do ostravy.....

Obrázek uživatele Radovan

"jen bych musel popremyslet jak to dostat do ostravy.....?????" To myslíte v červenci v roce 2019 vážně? Když rychlonabíječky jsou za každým rohem?
Chápu, že si vzpomínáte na moji cestu Ionem v dubnu 2014 Praha-Ostrava středa večer-pátek poledne, ale to byla jediná rychlonabíječka v Brně u Výstaviště a o čerstvě otevřené v Pardubicích jsem nevěděl.
Taky můžete zapomenout na květen 2016, kdy jsme se 3 Iony jeli Praha-Ostrava vrchem přes Pardubice a s pomalým nabíjením na Vysočině a přes Vyškov a Valmez rychlonabíječky od pozdního odpoledne do rána.
Dneska na zmíněné trase vrchem i spodem nabíječek přehršle, můžete si i v Ionu dovolit některé vynechávat nebo plánovat cestu po těch levných či zcela zdarma.
Když to bude pro Vás problém, dejte vědět, za nějaký bakšiš Vám ho do Ostravy dovezu.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Odpocet Dph neni mozny, jsem obycejny smrtelnik a obcan. Auto je OK. Koupil jsem Teslu 3 a az ji dodaji, rozloucim se s Ionem.

zase rezervace min. rok dopředu !!!

---

BMW i3 60Ah - 27.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

No jo, potřebují zjistit, jestli jim za to lidi daj 699 990 Kč a zkoušejí to přes iluzi exkluzivity :-)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Tohle zažil můj táta. Rok rezervace na škodu 105 nebo trabant za 3 měsíce :D

---

16 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Kuk

To že se bude vyrábét v Blavě je potvrzený nebo to je jen váš předpoklad?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan Horčík

Vycházíme z toho, že už od roku 2013 se tamvyrábí stará verze e-Upu, plus z toho, že se tam mají vyrábět také Citigo-e iV a Mii.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Kuk

Tedy předpoklad.

"...že se tam mají vyrábět také Citigo-e iV a Mii"
Kdo je zdrojem této informace, Škoda?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan Horčík

Přesně tak.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Kuk

Díky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Proč píšete nové u auta z roku 2011?


veletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?