Volkswagen uvažuje o stavbě vlastní gigatovárny v Evropě

Jan Horčík - 29 Říjen 2018

V roce 2025 by Volkswagen rád vyráběl a prodával kolem 3 milionů elektroaut ročně napříč všemi značkami. auto výroba elektromobilů baterií Volkswagen továrna Evropa

Pojem "gigatovárna" se díky společnosti Tesla obecně vžil pro "velkou továrnu vyrábějící baterie". Můžeme tomu říkat také "baterkárna". Tesla jednu má, novou staví a žádná jiná automobilka takovou konkurenční výhodu nemá. Elon Musk ale konkurenci vybízí, ať podobné projekty staví.
foto: Volkswagen

K tomu samozřejmě bude potřebovat dostatek baterií, které se teď snaží zajistit. Má mimo jiné smlouvu s LG Chem, ale i to bude málo a bude se muset poohlížet i jinde.

Nyní se objevily spekulace, že si postaví vlastní evropskou gigatovárnu na výrobu bateriových článků. Herbert Diess totiž už dříve řekl, že automobilka nechce být závislá na asijských výrobcích baterií. V Asii se dnes vyrobí většina baterií pro elektroauta.

Jedním z možných partnerů pro stavbu baterkárny/gigatovárny Volkswagen by mohla být jihokorejská společnost SK Innovation, tvrdí německý Manager Magazin. Jde o součást jednoho z největších jihokorejských konglomerátů, SK Group.

SK Innovation dnes dodává bateriové články NCM 811 například pro Kia eNiro (bratranec Hyundai Kona Electric má typ NCM 622 od LG Chem).

Volkswagen už má dnes přitom uzavřené miliardové (eur) dohody o dodávkách baterií se Samsung SDI a LG Chem. Pokud se plán na vybudování společné továrny na baterie v režii VW-SKI uskuteční, půjde pravděpodobně o podobný model, jaký dnes využívají Tesla a Panasonic ve své gigatovárně.

Elon Musk ostatně v aktuálním konferenčním hovoru k čtvrtletním výsledkům Tesly zmínil, že právě gigatovárna je pro ně klíčovou konkurenční výhodou. A pobídl ostatní automobilky, aby udělaly to samé a nebály se takovýchto velkých investic.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

2025 - to je ten rok, kdy flotila bude muset mít emise 70 gramů CO2 na km.
Vzhledem k tomu, že reálně se u spalováků dostanou tak na 110gramů, budou muset těch 40gramů někde nabrat. 3 milióny EV to jim dá tak akorát na cca 6 miliónů spalováků.

Přeloženo pro lidi co neumí počítat - všechna větší spalovací auta se zdraží v průmětu o 100-150 tisíc z důvodu, že VW nebude schopno vykompenzovat jejich emise za pomoci WV.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zhruba 70 g CO2 (WLTP) má být v EU k roku 2030.

Obrázek uživatele PaRi

Super, takže pokud to dobře chápu, tak kdyby teď, v tento den, hodinu a minutu začali stavět, tak mají jen 4 roky skluz za Teslou. To by ani nemuseli "ztratit stopu"...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím, že ani to ne - Tesla jede dost Pokus - omyl, což si jiné automobilky nemohou dovolit, takže to už dneska mají hodně rozplánované a promyšlené - po stavbě ušetří dost času na náběhu (což je slabina Tesly) a na stabilní kvalitě a tempu produkce- což Tesle vůbec nejde, resp. prakticky doteď v tom lavíruje

Myslel jste spíš silná stránka Tesly? Četl jsem, že TM3 je v celé historii automobilového průmyslu auto s nejrychlejším náběhem výroby. Nebo znáte nějaké jiný nový typ automobilu, který se dostal za 15 měsíců s výrobou z nuly na více než 20 tisíc měsíčně (jestli ano, tipnul bych to na nějaký čínský levný model)? Myslíte, že ostatní automobilky bez zkušeností s velkosériovou výrobou battery packů budou na tom lépe? Ono vůbec jakékoli auto dostat do top 100 globálních prodejů (= 230+ tisíc za rok) je dost těžký oříšek i pro "stoleté" automobilky a finální produkce TM3 už by znamenala Top 20 a tam se držely zatím jenom velmi archivní kousky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím, že ani to ne - Tesla jede dost Pokus - omyl, což si jiné automobilky nemohou dovolit, takže to už dneska mají hodně rozplánované a promyšlené - po stavbě ušetří dost času na náběhu (což je slabina Tesly) a na stabilní kvalitě a tempu produkce- což Tesle vůbec nejde, resp. prakticky doteď v tom lavíruje

Kvuli info o vw gigatovarne jsem koupil vw akcie. Beda jestli to bude klamava info a vw nic nepostavi, tak je zazaluju az zcernaji.

Na který burze?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

www. patria.cz/akcie/VOWG.DE/volkswagen/graf.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

joo poskočili, na německý ETR : VOW3 ;) odkaz z googlu je šíleně dlouhý

Tak ono je to pravda, stádium úvah.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 21 tis. km.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicBUS2BUSKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil