S řešením jak pohodlně, stylově a bez námahy překonat posledních pár kilometrů, přišla na letošním autosalonu v Pekingu automobilka Volkswagen, která zde představila koncept skládacího elektrokola „Bik.e“.
Se zvyšujícím se počtem automobilů totiž přibývá oblastí, kam již nesmějí. Centra metropolí se autům postupně uzavírají a například německé městečko Vauban je místem pouze pro pěší a cyklisty.
Absence pedálů u Bik.e je vyvážena přítomností elektromotoru s dostatečným výkonem, který vás elektronicky limitovanou rychlostí 20 km/h doveze až do vzdálenosti dvaceti kilometrů. Důvodem tohoto omezení je povinnost mít v Německu v případě rychlejšího „stroje“ helmu. O bezpečnost se dále starají dvě kotoučové brzdy a led světla vpředu i vzadu.
Co ovšem činí Bik.e unikátním, jsou jeho rozměry po složení, které díky dvacetipalcovým kolům přesně odpovídají prostoru pro náhradní kolo v kufru automobilu. Rezerva již není povinnou výbavou, a tak vám nic nebrání Bik.e uložit na její místo, čímž se nikterak nezmenší zavazadlový prostor.
Baterie jsou integrovány do rámu a především jejich „zásluhou“ elektrokolo váží téměř dvacet kilogramů. Zajímavou možností je jejich nabíjení nejen ze standardní zásuvky, ale také přímo v kufru automobilu.
Jak je pro Volkswagen typické, je Bik.e velmi praktickým a funkčním řešením. Vyniká však také moderním designem, a proto doufáme, že plán začít s jeho výrobou již před koncem letošního roku automobilka dodrží.
Mně se to dost líbí, ale
Mně se to dost líbí, ale chtělo by to v případě, že dojde šťáva, překlopení alespoň na koloběžku. Stačilo by zvětšit opěrky na nohy, aby se na ně vešlo celé chodilo. A je z toho koloběžka (ještě s drobným přenastavením řidítek).